Contact met een vrouw
dinsdag 17 juni 2025 om 11:30
Contact met een vrouw
Hi,
Ik heb vorig jaar zomer op vakantie een leuke vrouw leren kennen. We appten nog veel maar uiteindelijk vertelde ze dart de afstand voor haar een 'dingetje' zou zijn. Dus geen duidelijke afwijzing in het bericht. Elkaar nog 2 keer gezien met onze kinderen erbij. Afgelopen weekend de laatste keer dat we haar zagen. Ze was voor het eerst bij mij thuis. Rondje door het dorp gelopen en ze was heel nieuwsgierig waar mijn ouders woonden. Dat aan haar laten zien, vervolgens bleef ze maar zeggen dat ik leuke, lieve spontane ouders heb.
Toen ze weg was met de kinderen stuurde ik uit beleefdheid een appje dat ik het heel erg gezellig had gevonden. Ze stuurde terug dat ze dat ook vond en met de kinderen erover had gehad dat ze een hele fijne dag hadden gehad.
Mijn gevoelens voor haar zijn er nog, het is een hele lieve vrouw en onze kinderen zijn ook leuk met elkaar. Ik heb dit niet kenbaar gemaakt toen ze hier was. Aangezien ik niet claimend over wil komen, zo ben ik niet. Maar het voelt dubbel, ze heeft me niet afgewezen maar ze vertelde wat ik hier boven schreef dat de afstand een 'dingetje' is.
Ik heb steeds de neiging om een lief berichtje te sturen, bijvoorbeeld van . Ik kijk ernaar uit om je weer te zien of iets in die richting. Maar ik wil haar ook geen verkeerd gevoel geven ivm wat ik hier boven schreef. Voordat ze bij ons vertrok zei ze nog: 'Komen jullie de volgende keer naar ons?'
Wat zouden jullie doen of hebben jullie tips? Of herkent iemand zich hierin?
Hi,
Ik heb vorig jaar zomer op vakantie een leuke vrouw leren kennen. We appten nog veel maar uiteindelijk vertelde ze dart de afstand voor haar een 'dingetje' zou zijn. Dus geen duidelijke afwijzing in het bericht. Elkaar nog 2 keer gezien met onze kinderen erbij. Afgelopen weekend de laatste keer dat we haar zagen. Ze was voor het eerst bij mij thuis. Rondje door het dorp gelopen en ze was heel nieuwsgierig waar mijn ouders woonden. Dat aan haar laten zien, vervolgens bleef ze maar zeggen dat ik leuke, lieve spontane ouders heb.
Toen ze weg was met de kinderen stuurde ik uit beleefdheid een appje dat ik het heel erg gezellig had gevonden. Ze stuurde terug dat ze dat ook vond en met de kinderen erover had gehad dat ze een hele fijne dag hadden gehad.
Mijn gevoelens voor haar zijn er nog, het is een hele lieve vrouw en onze kinderen zijn ook leuk met elkaar. Ik heb dit niet kenbaar gemaakt toen ze hier was. Aangezien ik niet claimend over wil komen, zo ben ik niet. Maar het voelt dubbel, ze heeft me niet afgewezen maar ze vertelde wat ik hier boven schreef dat de afstand een 'dingetje' is.
Ik heb steeds de neiging om een lief berichtje te sturen, bijvoorbeeld van . Ik kijk ernaar uit om je weer te zien of iets in die richting. Maar ik wil haar ook geen verkeerd gevoel geven ivm wat ik hier boven schreef. Voordat ze bij ons vertrok zei ze nog: 'Komen jullie de volgende keer naar ons?'
Wat zouden jullie doen of hebben jullie tips? Of herkent iemand zich hierin?
woensdag 18 juni 2025 om 15:01
Ik vind het ook altijd lief als mijn "gewone" vriend(inn)en mij een appje sturen waaruit blijkt dat ze aan me denken.total_1991 schreef: ↑18-06-2025 10:58Soms stuurt ze ook: lief dat je appt als ik vraag hoe het gaat.
woensdag 18 juni 2025 om 15:08
Zij zegt dat ze te snel ja heeft gezegd en de afstand een dingetje vind…jij antwoord direct dat je dan maar vrienden wil blijven en met de kinderen dingen wil doen soms?? Je hebt het niet eens geprobeerddddd……jij stelde zelf direct voor om het dan maar direct af te kappen. Zo lees ik het. Jij geeft zelf mixed signals hoor.total_1991 schreef: ↑18-06-2025 10:58Ik ben het nog eens goed terug aan het lezen.. Hier het gesprek:
Zij zegt:Ik heb er nog eens goed over nagedacht maar de afstand vind ik toch wel een dingetje eigenlijk. Om elkaar beter te leren kennen en om eventueel iets op te bouwen.
Ik zeg:Het lijkt me wel leuk om vrienden te blijven.
Af en toe wat doen met de kinderen net zoals op vakantie/ misschien zo nu en dan een gezellige en goede wandeling met een lekkere kop koffie. Dat kan altijd op een afstand plaatsvinden wat voor ons allebei te behappen is.
Zij reageerde zo:
Ja sorry, ik snap dat het koud op jou dak viel. Wel bedankt voor jou begrip. Ik denk dat ik meteen ja heb gezegd omdat ik mij erg vereerd voelde.
Het lijkt mij ook leuk om vrienden te blijven en samen met de kinderen af te spreken.
Reageert ze met de kinderen erbij afspreken en vrienden te blijven omdat ik dat voorstelde?? Ze herhaalt eigenlijk wat Ik zei..
Ze zegt namelijk om vrienden te blijven EN met de kinderen af te spreken..
Soms stuurt ze ook: lief dat je appt als ik vraag hoe het gaat.
Misschien is het nu makkelijker te begrijpen hoe het gesprek gegaan is..
Je moet gewoon duidelijk zijn, hey bla bla ik vond het heel gezellig laatst toen je langskwam met de kids, zin om volgende week samen te (vul wat leuk in).
woensdag 18 juni 2025 om 15:15
Zo dacht ik ook inderdaad dat ik te snel reageerde met laten we dan maar snel wat doen als vrienden met de kinderen erbij..
Ik reageerde niet met: ik vind de afstand ook een dingetje maar mochten we het tijdens het afspreken nog steeds leuk hebben dan zien we dat dan wel weer toch?
Misschien kan ik dat alsnog zeggen, zo van:
Hey, het voelde weer zo fijn toen je hier was afgelopen weekend. Ik vind de afstand ook een dingetje , net als jou maar mocht je ervoor open staan kunnen lijkt het mij leuk om een keer met zijn 2en wat leuks te gaan doen, zonder de kinderen erbij... Even samen kunnen kletsen. En dan zien we wel waar het eindigt? Misschien zal de afstand een dingetje zijn, iets anders of juist helemaal niks een dingetje zijn.
Lijkt me zo leuk . Hoe sta jij daarin?
Zoiets?
Ik reageerde niet met: ik vind de afstand ook een dingetje maar mochten we het tijdens het afspreken nog steeds leuk hebben dan zien we dat dan wel weer toch?
Hey, het voelde weer zo fijn toen je hier was afgelopen weekend. Ik vind de afstand ook een dingetje , net als jou maar mocht je ervoor open staan kunnen lijkt het mij leuk om een keer met zijn 2en wat leuks te gaan doen, zonder de kinderen erbij... Even samen kunnen kletsen. En dan zien we wel waar het eindigt? Misschien zal de afstand een dingetje zijn, iets anders of juist helemaal niks een dingetje zijn.
Zoiets?
woensdag 18 juni 2025 om 15:20
Van wanneer is deze app conversatie?total_1991 schreef: ↑18-06-2025 10:58Ik ben het nog eens goed terug aan het lezen.. Hier het gesprek:
Zij zegt:Ik heb er nog eens goed over nagedacht maar de afstand vind ik toch wel een dingetje eigenlijk. Om elkaar beter te leren kennen en om eventueel iets op te bouwen.
Ik zeg:Het lijkt me wel leuk om vrienden te blijven.
Af en toe wat doen met de kinderen net zoals op vakantie/ misschien zo nu en dan een gezellige en goede wandeling met een lekkere kop koffie. Dat kan altijd op een afstand plaatsvinden wat voor ons allebei te behappen is.
Zij reageerde zo:
Ja sorry, ik snap dat het koud op jou dak viel. Wel bedankt voor jou begrip. Ik denk dat ik meteen ja heb gezegd omdat ik mij erg vereerd voelde.
Het lijkt mij ook leuk om vrienden te blijven en samen met de kinderen af te spreken.
Reageert ze met de kinderen erbij afspreken en vrienden te blijven omdat ik dat voorstelde?? Ze herhaalt eigenlijk wat Ik zei..
Ze zegt namelijk om vrienden te blijven EN met de kinderen af te spreken..
Soms stuurt ze ook: lief dat je appt als ik vraag hoe het gaat.
Misschien is het nu makkelijker te begrijpen hoe het gesprek gegaan is..
woensdag 18 juni 2025 om 16:36
Klopt het dat je haar vorig jaar in de vakantie zelf hebt gevraagd of ze wilde daten? En appte ze toen bovenstaande als antwoord?total_1991 schreef: ↑17-06-2025 15:19Ze stuurde toen ik weg was van vakantie(zij bleef nog 1 week) stuurde ze een appje dat ze wel zou willen knuffelen en daten.
woensdag 18 juni 2025 om 23:29
Jullie hebben blijkbaar al afgesproken om het vriendschappelijk te houden. Dus daarover lijkt me nu geen twijfel.
Misschien had of heeft zij ook wel gevoelens, weten we niet. Jij hebt gevoelens, wees daar dan open en duidelijk over als je er iets mee wilt doen.
Zoiets:
"Hey Marieke, ik vond het heel leuk om je weer te zien. Ik vind je leuk en zou je graag beter willen leren kennen. Wil je eens koffie drinken [of wat dan ook] met z'n tweeën?"
Hoe groot is die afstand nou dat het zo'n "dingetje" is tussen jullie?
Misschien had of heeft zij ook wel gevoelens, weten we niet. Jij hebt gevoelens, wees daar dan open en duidelijk over als je er iets mee wilt doen.
Zoiets:
"Hey Marieke, ik vond het heel leuk om je weer te zien. Ik vind je leuk en zou je graag beter willen leren kennen. Wil je eens koffie drinken [of wat dan ook] met z'n tweeën?"
Hoe groot is die afstand nou dat het zo'n "dingetje" is tussen jullie?
woensdag 18 juni 2025 om 23:51
Dit is net zo vaag als al die andere berichten. Als je echt behoefte hebt aan duidelijkheid, wéés dan ook duidelijk en niet zo'n bange poepert.total_1991 schreef: ↑18-06-2025 15:15
Zoiets?
Vertel haar dan gewoon eerlijk dat je een relatie ziet zitten, ondanks de afstand. (over hoeveel afstand hebben we het eigenlijk, hoe groot is Nederland nou helemaal?)
En natuurlijk is dat eng, natuurlijk bestaat er een kans dat ze helemaal afhaakt maar wat verlies je dan helemaal? 2 meets per jaar met haar en de kinderen, een hoop onzekerheid en een boel vaag gedoe.
.
donderdag 19 juni 2025 om 00:00
Ik denk eerlijk gezegd dat ze die vraag al duidelijk beantwoord heeft naar je. Het is vriendschap, niets meer.total_1991 schreef: ↑18-06-2025 15:15Zo dacht ik ook inderdaad dat ik te snel reageerde met laten we dan maar snel wat doen als vrienden met de kinderen erbij..
Zoiets?
Is dat voldoende voor jou? Als jij liever “meer” zou willen en geen behoefte hebt aan alleen vriendschap kan je dat aangeven. Of als je merkt dat jouw gevoelens voor haar een vriendschap in de weg gaan staan.
Ik zou geen initiatief nemen tot een date met zn tweeen, het is duidelijk hoe ze daar in staat en dat zou dingen voor mij (als ik in haar schoenen stond) ongemakkelijk maken.
donderdag 19 juni 2025 om 09:54
total_1991 schreef: ↑19-06-2025 09:53Ik ga er nog goed over nadenken, de afstand is zo'n 40 minuten.
Oh man toch.
donderdag 19 juni 2025 om 09:56
ah, dan is het duidelijk een smoestotal_1991 schreef: ↑19-06-2025 09:53Ik ga er nog goed over nadenken, de afstand is zo'n 40 minuten.
een manier om je vriendelijk te laten weten, dat ze geen relatie/daten ziet zitten
verder door op dit spoor levert niks op
donderdag 19 juni 2025 om 10:12
donderdag 19 juni 2025 om 10:14
Kan veel zijn voor iemand met kinderen en werk om daar een relatie mee te beginnen. Zeker als er geen echt co-ouderschap is.total_1991 schreef: ↑19-06-2025 09:53Ik ga er nog goed over nadenken, de afstand is zo'n 40 minuten.
Ze weet wel dat ze je aardig vindt en gezellig met alle kinderen.
Ik denk dat ze idd neigt naar vriendschap en gezelligheid, het is aan jou of je dat genoeg vindt.
donderdag 19 juni 2025 om 11:09
Je hebt haar dit een jaar geleden al gevraagd en toen zei ze in eerste instantie ja en erna gaf ze aan ja te hebben gezegd maar de afstand van 40 minuten een dingetje te vinden. En later voegde ze eraan toe dat ze ja heeft gezegd omdat ze zich vereerd voelde en gaf ze aan dat ze wel af en toe vriendschappelijk met je om wil gaan.
Toch?
Je vraagt je nu af of je haar nog een keer hetzelfde moet vragen, maar bent wat bang dat het opdringerig over kan komen.
Met het hele verhaal nu compleet zal het idd opdringerig over kunnen komen. Want ze is heel duidelijk geweest een jaar geleden.
Toch?
Je vraagt je nu af of je haar nog een keer hetzelfde moet vragen, maar bent wat bang dat het opdringerig over kan komen.
Met het hele verhaal nu compleet zal het idd opdringerig over kunnen komen. Want ze is heel duidelijk geweest een jaar geleden.
liz23liz5 wijzigde dit bericht op 19-06-2025 15:10
44.07% gewijzigd
donderdag 19 juni 2025 om 12:21
Ze is gewoon duidelijk geweest hoor. Ze had eerst (op of gelijk na vakantie) blijkbaar ja gezegd. later, na goed te hebben nagedacht, zag ze er vanaf. Toen jij daarop voorstelde om vrienden te blijven en af en toe met de kinderen af te spreken, bedankte ze voor je begrip en gaf ze aan graag vrienden te willen blijven.
Vervolgens is er in 11 maanden tijd 2 keer afgesproken. Ze is een grote meid hoor, als ze inmiddels toch open staat voor ander contact, zou ze zelf wel vragen om een keer met zijn tweeën een drankje te doen of een wandeling te maken. 40 minuten is niks als je iemand echt leuk vindt.
Ik zou zeker geen vage berichten sturen en ook niet zeggen dat je afstand ook een dingetje vindt. Want dat is toch helemaal niet zo. Je kunt hooguit een keer voorstellen om samen een keer een terrasje te pakken bij een leuk restaurant ergens halverwege jullie woonplaatsen. Dan merk je vanzelf wel hoe ze daarop reageert.
Vervolgens is er in 11 maanden tijd 2 keer afgesproken. Ze is een grote meid hoor, als ze inmiddels toch open staat voor ander contact, zou ze zelf wel vragen om een keer met zijn tweeën een drankje te doen of een wandeling te maken. 40 minuten is niks als je iemand echt leuk vindt.
Ik zou zeker geen vage berichten sturen en ook niet zeggen dat je afstand ook een dingetje vindt. Want dat is toch helemaal niet zo. Je kunt hooguit een keer voorstellen om samen een keer een terrasje te pakken bij een leuk restaurant ergens halverwege jullie woonplaatsen. Dan merk je vanzelf wel hoe ze daarop reageert.
donderdag 19 juni 2025 om 22:31
Ik heb mijn gevoel gevolgd , en bedankt voor jullie reacties. Ik heb gevraagd hoe ze er een jaar later over denkt en eerlijk gezegd dat ik nog steeds gevoelens voor haar heb en dus nog steeds heel graag samen een keer met haar wat wil gaan doen.
Ze appte terug dat ze dankbaar was voor mijn lieve bericht en appte ook dat ze er een warm en fijn gevoel bij kreeg, bij mijn bericht.
Ze sloot af dat ze dus graag met zijn 2en ergens wat wil gaan drinken zonder de kids.
Ze appte terug dat ze dankbaar was voor mijn lieve bericht en appte ook dat ze er een warm en fijn gevoel bij kreeg, bij mijn bericht.
Ze sloot af dat ze dus graag met zijn 2en ergens wat wil gaan drinken zonder de kids.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in