pakje bij buren, doen niet open
dinsdag 17 juni 2025 om 20:23
geen idee welke pijler dit hoort. We hebben een redelijk duur pak besteld, maar hebben de bezorgert gemist. Nu ligt het pakketje bij de buren (ken ze niet, paar huizen verderop) en die doen niet open al drie dagen. Ben al op verschillende tijden geweest, zag net dat ramen open waren gezet dus nog maar eens gebeld. Wat zal ik doen?
woensdag 18 juni 2025 om 11:24
ik denk dat jij een tijdje in het verleden leeft. Sommige dingen kun je helemaal niet meer in een winkel kopen en direct meenemen. ik kies altijd voor afhaalpunt, maar dat gaat simpelweg niet altijd. Niet de schuld bij de consument leggen
En doooooor!
woensdag 18 juni 2025 om 11:49
haha yes, dat zeker
woensdag 18 juni 2025 om 11:56
Wat kun je dan bv niet meer in een winkel kopen? Vertel.
En niet de schuld bij de buren leggen lijkt mij een betere insteek.
woensdag 18 juni 2025 om 13:25
In een straal van 50 km van mijn huis heb ik nog geen winkel kunnen vinden waar ik filament-rollen voor mijn 3D-printer kan vinden.
Het zou wat mij betreft verplicht moeten worden voor webwinkels dat je de optie van een afhaalpunt biedt!
woensdag 18 juni 2025 om 13:27
Ik vind het irritant om anderen verantwoordelijk te maken voor je pakketje.
woensdag 18 juni 2025 om 13:36
Verantwoordelijk
je maakt er echt teveel van. Ik vind t prima om 2x naar de voordeur te lopen voor een pakje van de buren.
Ik hoop niet dat we nu weer 26 pagina's van mensen krijgen die klagen dat ze door de hele wijk als onvrijwillig pakketpunt gebruikt werden.
Dat is echt niet de realiteit. In mijn sociale bubbel hoor ik echt niemand met pakket problemen. Iedereen neemt af en toe wat aan voor de buren en haalt af en toe wat op bij de buren. No problemo.
Alleen hier vind je zoveel uitwassen.

Ik hoop niet dat we nu weer 26 pagina's van mensen krijgen die klagen dat ze door de hele wijk als onvrijwillig pakketpunt gebruikt werden.
Dat is echt niet de realiteit. In mijn sociale bubbel hoor ik echt niemand met pakket problemen. Iedereen neemt af en toe wat aan voor de buren en haalt af en toe wat op bij de buren. No problemo.
dropdrop wijzigde dit bericht op 18-06-2025 13:37
14.25% gewijzigd
woensdag 18 juni 2025 om 13:37
Tja maar bij sommige webshops heb je geen keus voor een afhaalpunt.
Weet je wat je ook bijna nergens meer in een winkel kunt kopen? Plus-size kleding. Ik bestel ook heel veel online. Helaas. Hier in de binnenstad geen enkele winkel die boven maat 46 gaat.
woensdag 18 juni 2025 om 13:45
Dropdrop schreef: ↑18-06-2025 13:36Verantwoordelijkje maakt er echt teveel van. Ik vind t prima om 2x naar de voordeur te lopen voor een pakje van de buren.
Ik vind het ook geen enkel probleem om een pakje voor de buren aan te nemen.
Alleen zou ik zelf geen duur pakket zonder afhaalpunt mogelijkheid bestellen, gewoon, om dat ik geen zin heb in een situatie zoals TO.
woensdag 18 juni 2025 om 13:56
kleding: er hangen 2 maten, de rest bestellen ze voor je.
telefoon: showmodel bekijken, wat je koopt sturen ze op.
niet zo denigrerend aub. je kunt gewoon normaal tegen mij praten.
volgens mij heeft niemand de schuld bij de buren gelegd maar werd er gebaald dat ze het pakketje aangenomen hebben en vervolgens steeds niet thuis waren waardoor ze haar pakketje niet kreeg.
En doooooor!
woensdag 18 juni 2025 om 13:59
Klopt, maar meestal kun je dan alsnog, iig bij DHL en POSTNL, aangeven dat je je pakket op een ander moment/andere datum/ andere plaats (incl afhaalpunt) wil laten bezorgen.Taskmaster schreef: ↑18-06-2025 13:37Tja maar bij sommige webshops heb je geen keus voor een afhaalpunt.
Live Life to the fullest
woensdag 18 juni 2025 om 14:07
Zo doe ik het ook idd als ik het niet bij de bestelling heb kunnen aangeven. Werkt prima.GeweldigWeer schreef: ↑18-06-2025 13:59Klopt, maar meestal kun je dan alsnog, iig bij DHL en POSTNL, aangeven dat je je pakket op een ander moment/andere datum/ andere plaats (incl afhaalpunt) wil laten bezorgen.
woensdag 18 juni 2025 om 14:12
Je bent niet verplicht een pakketje aan te nemen. Wij nemen voor onze buren wel eens wat aan, en andersom. Maar de pakketjes voor de overburen weiger ik altijd. Lullig voor de bezorger maar hij/zij probeert het maar ergens anders. Eerst nam ik hun pakketjes ook aan tot ze eens klaagde dat “ik nooit thuis was” nadat ze een bezorgd pakketje diezelfde avond blijkbaar niet bij ons af kon halen. Ehm nee buurvrouw, JIJ bent nooit thuis en daarom “moet” ik je zooi aannemen.
Oké dat was de frustratie. Dank voor het lezen

woensdag 18 juni 2025 om 14:21
GeweldigWeer schreef: ↑18-06-2025 13:59Klopt, maar meestal kun je dan alsnog, iig bij DHL en POSTNL, aangeven dat je je pakket op een ander moment/andere datum/ andere plaats (incl afhaalpunt) wil laten bezorgen.
Precies. En als het een heel duur ding is laat ik het op mijn werk afleveren.
Als je dat niet doet heb je idd kans dat ze het bij de buren afleveren maar ga dan idd niet zeiken dat die mensen niet thuis zijn. Jouw pakketje is echt hun verantwoordelijkheid niet.
woensdag 18 juni 2025 om 15:06
Dat valt te betwisten wanneer zij het pakket aannemen. En ze kunnen weigeren als ze weten dat ze er de komende dagen niet zijn, of als ze er geen zin in hebben.
woensdag 18 juni 2025 om 15:23
Ik heb al meerdere keren gehad dat ze dat niet hadden gelezen en hettoch bij de buren lag.GeweldigWeer schreef: ↑18-06-2025 13:59Klopt, maar meestal kun je dan alsnog, iig bij DHL en POSTNL, aangeven dat je je pakket op een ander moment/andere datum/ andere plaats (incl afhaalpunt) wil laten bezorgen.
woensdag 18 juni 2025 om 15:24
GeweldigWeer schreef: ↑18-06-2025 13:59Klopt, maar meestal kun je dan alsnog, iig bij DHL en POSTNL, aangeven dat je je pakket op een ander moment/andere datum/ andere plaats (incl afhaalpunt) wil laten bezorgen.
Ja, maar niet altijd. Of het komt toch ineens een dag later dan dat je ingepland had en dan ben je toch niet thuis... kan altijd wat misgaan.
woensdag 18 juni 2025 om 15:54
klopt post was te laatTaskmaster schreef: ↑18-06-2025 15:24Ja, maar niet altijd. Of het komt toch ineens een dag later dan dat je ingepland had en dan ben je toch niet thuis... kan altijd wat misgaan.
woensdag 18 juni 2025 om 17:35
Afhaalpunt is ook niet zaligmakend hoor. Laatst iets besteld dat helaas niet in de winkel afgehaald kon worden. Daar kies ik ook voor als het kan. (nee, het was niet in de stenen winkel verkrijgbaar).
Pakketautonaat gekozen. Vervolgens werd dit punt in 3 dagen tijd, 3 keer veranderd door PostNL Ik was al bang dat het ergens achter was gebleven. Kon ik het uiteindelijk in het dorp hiernaast ophalen...
woensdag 18 juni 2025 om 17:45
woensdag 18 juni 2025 om 19:31
Pakketautomaat kies ik nooit, want die zijn snel vol en dan wordt er vaak door de bezorger een pakketpunt gekozen wat voor hem het makkelijkst is. Of ze proberen het een paar x zoals bij jou gebeurd is.Courage schreef: ↑18-06-2025 17:35Afhaalpunt is ook niet zaligmakend hoor. Laatst iets besteld dat helaas niet in de winkel afgehaald kon worden. Daar kies ik ook voor als het kan. (nee, het was niet in de stenen winkel verkrijgbaar).
Pakketautonaat gekozen. Vervolgens werd dit punt in 3 dagen tijd, 3 keer veranderd door PostNL Ik was al bang dat het ergens achter was gebleven. Kon ik het uiteindelijk in het dorp hiernaast ophalen...

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in