Geld & Recht alle pijlers

pakje bij buren, doen niet open

17-06-2025 20:23 59 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
geen idee welke pijler dit hoort. We hebben een redelijk duur pak besteld, maar hebben de bezorgert gemist. Nu ligt het pakketje bij de buren (ken ze niet, paar huizen verderop) en die doen niet open al drie dagen. Ben al op verschillende tijden geweest, zag net dat ramen open waren gezet dus nog maar eens gebeld. Wat zal ik doen?
Taskmaster schreef:
18-06-2025 15:24
Ja, maar niet altijd. Of het komt toch ineens een dag later dan dat je ingepland had en dan ben je toch niet thuis... kan altijd wat misgaan.
Of ze lezen het niet en pleuren het toch bij de buren neer, ook al had je gezegd 'in de tuin' of bij pakketpunt.
En dan heb je nog de bezorgers die gewoon zelf weigeren je buurt in te komen. Wij hebben nu al 3x er achteraan moeten zitten omdat onze pakketjes in de stad verderop worden gedumpt bij een pakketpunt. Terwijl we gewoon thuis zijn en er bovendien ook 2 DPD punten hier in het dorp zijn.

Dus nu ‘kan’ ik nergens meer bestellen als ze alleen met DPD bezorgen. En met mij de hele wijk trouwens.
AnAppleADay schreef:
18-06-2025 20:35
En dan heb je nog de bezorgers die gewoon zelf weigeren je buurt in te komen. Wij hebben nu al 3x er achteraan moeten zitten omdat onze pakketjes in de stad verderop worden gedumpt bij een pakketpunt. Terwijl we gewoon thuis zijn en er bovendien ook 2 DPD punten hier in het dorp zijn.

Dus nu ‘kan’ ik nergens meer bestellen als ze alleen met DPD bezorgen. En met mij de hele wijk trouwens.
Bij mijn moeder ook. die woont op een appartement en ziet dagelijks busjes de straat in komen (straat=2 appartementsgebouwen), parkeren, op hun tablet toepen, omdraaien en weggaan. een minuut later krijgt ze dan de melding dat het helaas niet gelukt is om te bezorgen.
ze hebben gewoon geen zin om in een appartement te bezorgen.
dan ga maar thuis zitten wezen..
En doooooor!
Ik woon in een nieuwbouwwijk waar het in het begin onduidelijk was dat je al de bouwweg op mocht. Inmiddels is het volledig open en komen de meeste bezorgers gewoon aan de deur, maar de DPDer heeft nu denk ik gewoon de wijk afgeschreven als ‘huis niet bereikbaar’
Merys schreef:
18-06-2025 14:21
Precies. En als het een heel duur ding is laat ik het op mijn werk afleveren.
Als je dat niet doet heb je idd kans dat ze het bij de buren afleveren maar ga dan idd niet zeiken dat die mensen niet thuis zijn. Jouw pakketje is echt hun verantwoordelijkheid niet.
En zelfs je werk is niet zaligmakend. Ik had eerder dit jaar een pakketje retour gestuurd, het ging rechtstreeks naar het adres van de winkel. Daar werd het pakketje op maandag afgeleverd, terwijl de winkel op maandag gesloten is.... :bonk: pakket kwijt
Ik heb echt alleen maar goede ervaringen met DPD. Zijn de enigen die goed op tijd komen elke keer.
Taskmaster schreef:
19-06-2025 11:18
Ik heb echt alleen maar goede ervaringen met DPD. Zijn de enigen die goed op tijd komen elke keer.
Ik heb juist goede ervaringen met de rest. Gelukkig komt er zelden iets van DPD. Maar die zeggen gewoon dat je niet thuis was, terwijl je letterlijk heel de dag thuis was. Kun je weer het pakketje ophalen, maar niet gelijk, vaak de volgende dag pas.
Taskmaster schreef:
19-06-2025 11:18
het ligt echt aan de lokale bezorger. hier is DHL weer geweldig.

GLS is het lastigste. die heb ik nog nooit kunnen betrappen of het zich houden aan afspraken. maar dat kan een dorp verder weer heel anders zijn
En doooooor!
martje55 schreef:
19-06-2025 10:22
En zelfs je werk is niet zaligmakend. Ik had eerder dit jaar een pakketje retour gestuurd, het ging rechtstreeks naar het adres van de winkel. Daar werd het pakketje op maandag afgeleverd, terwijl de winkel op maandag gesloten is.... :bonk: pakket kwijt
ik ben nu al 2 weken aan het bedelen om mijn pakket dat ik bij de betreffende winkel heb laten bezorgen omdat ik zelf werk. zij hebben het ontvangen en vervolgens per ongeluk weer meegegeven aan de pakketbezorger die pakketten op kwam halen. ze begrijpen maar niet waarom ik zo op de bal blijf zitten, maar ik heb het al betaald!
En doooooor!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven