Blog eenvoudig leven van Teunie Luijk
donderdag 11 augustus 2022 om 19:53
Is er hier nog iemand die Teunie volgt? Tot mijn verbazing schreef ze in haar laatste blog dat haar zoon Jan afgelopen maandag getrouwd is. Deze jongen is 19 jaar. Vorig jaar voor het vwo geslaagd en gaat nog studeren.
https://eenvoudigleven.blogspot.com
https://eenvoudigleven.blogspot.com
blondie68 wijzigde dit bericht op 11-08-2022 20:06
Reden: Link toevoegen
Reden: Link toevoegen
7.63% gewijzigd
woensdag 18 juni 2025 om 18:22
Ok...Koffieleut123 schreef: ↑18-06-2025 17:40De podcast is van een journalist die deze subcultuur onderzoekt. Het is geen reclame ofzo voor de gezindte.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
woensdag 18 juni 2025 om 18:43
Maar is een trad wife dan in jouw ogen zo door de religie?
En zijn lullen van mannen dan altijd een lul door die religie?
Ben het qua posting echt met je eens hoor, maar gezien het onderwerp vraag ik mij bepaalde dingen af.
woensdag 18 juni 2025 om 21:49
Je vraagt het niet aan mij maar ja. Er zijn echt heel veel schijnheilige religieuze lullen met vrouwen die maar heel weinig mogen.sprokkelientje schreef: ↑18-06-2025 18:43Maar is een trad wife dan in jouw ogen zo door de religie?
En zijn lullen van mannen dan altijd een lul door die religie?
Ben het qua posting echt met je eens hoor, maar gezien het onderwerp vraag ik mij bepaalde dingen af.
woensdag 18 juni 2025 om 22:57
I know...vivapimpelmees schreef: ↑18-06-2025 21:49Je vraagt het niet aan mij maar ja. Er zijn echt heel veel schijnheilige religieuze lullen met vrouwen die maar heel weinig mogen.
donderdag 19 juni 2025 om 09:41
Beste forummers,
Dit topic loopt al een behoorlijke tijd zonder problemen en dat willen we graag zo houden. Ik wil jullie dan ook verzoeken om het niet te laten verzanden in dezelfde teneur als andere vlogtopics die nu gesloten zijn.
Met vriendelijke groet,
Moderator Vivaforum.
Dit topic loopt al een behoorlijke tijd zonder problemen en dat willen we graag zo houden. Ik wil jullie dan ook verzoeken om het niet te laten verzanden in dezelfde teneur als andere vlogtopics die nu gesloten zijn.
Met vriendelijke groet,
Moderator Vivaforum.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
donderdag 19 juni 2025 om 10:34
Ik schrik wel een beetje van de reacties in dit topic! Ja, ze heeft een bijzondere achtergrond (of hoe je het ook wil noemen) waar je heel erg veel van kunt vinden. Vind ik ook met een heilig geloof ik wetenschap en overtuigd atheïst. Zoals de vaccinaties, het SGP wereldbeeld en stemgedrag...
Maar wat ik er wel uithaal is de werkethiek, de energie, het altijd voor elkaar klaar staan, dat niets te gek is en alles een kans. Hij is misschien obv zijn twitter niet zo (en zij misschien ook niet maar dat kan ik dus niet beoordelen) maar dit haal ik al jaren uit haar blog. Is ze daarmee een tradwife of hoe je het ook wil noemen? Kan, maar ik volg op de socials wel meer ultraconservatieve christenen, puur omdat ik het interessant vind om het wereldbeeld van anderen te begrijpen.
Verbaas u niet, verwonder u slechts. Omdat iemand anders leeft maar het diegene nog geen slecht mens. Ze komt op mij een stuk integerder over dan al die andere influenza's...
Maar wat ik er wel uithaal is de werkethiek, de energie, het altijd voor elkaar klaar staan, dat niets te gek is en alles een kans. Hij is misschien obv zijn twitter niet zo (en zij misschien ook niet maar dat kan ik dus niet beoordelen) maar dit haal ik al jaren uit haar blog. Is ze daarmee een tradwife of hoe je het ook wil noemen? Kan, maar ik volg op de socials wel meer ultraconservatieve christenen, puur omdat ik het interessant vind om het wereldbeeld van anderen te begrijpen.
Verbaas u niet, verwonder u slechts. Omdat iemand anders leeft maar het diegene nog geen slecht mens. Ze komt op mij een stuk integerder over dan al die andere influenza's...
donderdag 19 juni 2025 om 12:12
Koffieleut123 schreef: ↑18-06-2025 17:09Mocht je meer willen weten over de leefwereld van Teunie dan kan ik je de podcast “niet van de wereld” aanraden, misschien heb ik dat hier al eens eerder genoemd hoor. Die drive om “zelfvoorzienend” te zijn is deels ook te verklaren vanuit hun wereldbeeld. Zelfredzaam zijn en niet afhankelijk van de overheid oid. Ze zijn bijv ook niet of heel beperkt verzekerd omdat ze op god moeten vertrouwen en niet op mensen. Vaccineren doen ze ook niet. Een van de dochters kreeg een aantal jaar geleden dan ook de mazelen en die blogs vond ik wel heftig om te lezen.
Oh interessant, die ga ik luisteren. Dank voor de tip! AD had aantal jaar terug een boeiende podcast over de biblebelt voor wie dit nog eens wil beluisteren.
Jeetje wat een reacties ineens. Ik vind dit soort subculturen altijd heel interessant om over te lezen. Kijk graag naar dit soort extremen in religie of levensvorm juist omdat het zo ver van me afstaat.
Bewonder ze op bepaalde vlakken, maar benijd ze op andere vlakken dan weer totaal niet.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
donderdag 19 juni 2025 om 22:47
vrijdag 20 juni 2025 om 09:36
Ali,
de kinderen en kleinkinderen staan hier opgesomd
https://eenvoudigleven.blogspot.com/p/over-teunie.html
Bij getrouwden staat een: &
Bij verkering of samenwonen staat er een: en.
O, ze heeft Hans en Thirza nog niet voorzien van een &. Die zijn 27 maart getrouwd en eind december komt de baby.
Er is één samenwonende zoon, die geen kinderen heeft.
En gek genoeg schrijft ze de vriendin de ene keer als Mirjam en de andere keer als Miriam.
de kinderen en kleinkinderen staan hier opgesomd
https://eenvoudigleven.blogspot.com/p/over-teunie.html
Bij getrouwden staat een: &
Bij verkering of samenwonen staat er een: en.
O, ze heeft Hans en Thirza nog niet voorzien van een &. Die zijn 27 maart getrouwd en eind december komt de baby.
Er is één samenwonende zoon, die geen kinderen heeft.
En gek genoeg schrijft ze de vriendin de ene keer als Mirjam en de andere keer als Miriam.
Ik houd van aardappelen.
Laat je innerlijke Oost-Groninger stralen.
vrijdag 20 juni 2025 om 11:59
Tja eigen keuze hoor...er bestaat ook iets als anti conceptie.
vrijdag 20 juni 2025 om 12:25
Voor hen natuurlijk niet.sprokkelientje schreef: ↑20-06-2025 11:59Tja eigen keuze hoor...er bestaat ook iets als anti conceptie.
vrijdag 20 juni 2025 om 12:36
Nee klopt, daarom heb ik er zoveel moeite mee..zeker in deze tijd waarin het neo conservatisme oprukt in al zijn facetten. Weet je, ik heb echt niet de intensie om hier te gaan rellen of wat dan ook, maar ik heb moeite met de, in mijn ogen, entertainmentswaarde van een topic zoals dit.
Dingen als kneuterig en wie houdt er bij hoeveel kleinkinderen er al gebaard zijn, het in mijn ogen ultra rechtse en fascistische gedachtengoed van die Willem en dan anderzijds spreken over duurzaamheid...sorry, gaat er bij mij niet in en ja ik heb een aantal blogs gelezen en zie ook oprecht de arbeids ethos maar oké. Moet en ze daar dan een sticker voor ofzo??
Ik ben weg hier,want word er alleen maar treurig en geïrriteerd van anno 2025.
vrijdag 20 juni 2025 om 18:29
Er zijn bloggers en vloggers die keuzes maken die ik zelf niet zou maken.
De een vlogt over het besnijdenisfeestje van haar zoontje,
de ander fotografeert een barbecue met hompen vlees (waarvan de helft in de vuilnisbak belandt, zijn die dieren voor niets gestorven),
een favoriet rookte als een ketter. (Is nu overleden.)
Ik hoef het niet met alles eens te zijn om iemand te volgen.
de ander fotografeert een barbecue met hompen vlees (waarvan de helft in de vuilnisbak belandt, zijn die dieren voor niets gestorven),
Ik houd van aardappelen.
vrijdag 20 juni 2025 om 19:18
Maar mijn vraag is dan..sorry want ik zou opzouten hier...waarom volg je dat soort mensen, wat voegen ze toe in je leven?Explorista schreef: ↑20-06-2025 18:29Er zijn bloggers en vloggers die keuzes maken die ik zelf niet zou maken.
Wat is de meerwaarde?
vrijdag 20 juni 2025 om 20:07
Nou ik ben haar ooit gaan volgen omdat ze ondanks enkele overeenkomsten (bijna hetzelfde geboortejaar, zelfde middelbare school), zo ongeveer een compleet tegengesteld leven leidt. Ik denk ook dat ze dit is gaan doen om een beetje iets anders te doen te hebben dan alleen maar zorgen. En in het begin vond ze dat ze nogal duurzaam bezig was, volgens mij is ze door een paar mensen stevig op haar vingers getikt want dat doet ze niet meer.
vrijdag 20 juni 2025 om 21:45
Weten hoe mensen denken en handelen buiten je eigen echokamertje. Daarom volg ik uiteenlopende mensen. Als ik met iemand irl wil discussiëren over semi-actuele onderwerpen, moet ik toch ook de andere kant hebben bekeken vind ik. In ieder geval grondiger dan wat achtergrondverhaaltjes via NOS, NRC of VK. Ander ben je gewoon steeds dezelfde plaat aan het afspelen in een dubbele monoloog als je op geen enkel voorbeeld of argument van de ander in kunt gaan. Beetje zelf voor Louis Theroux spelen.sprokkelientje schreef: ↑20-06-2025 19:18Maar mijn vraag is dan..sorry want ik zou opzouten hier...waarom volg je dat soort mensen, wat voegen ze toe in je leven?
Wat is de meerwaarde?

vrijdag 20 juni 2025 om 22:16
sprokkelientje schreef: ↑20-06-2025 19:18Maar mijn vraag is dan..sorry want ik zou opzouten hier...waarom volg je dat soort mensen, wat voegen ze toe in je leven?
Wat is de meerwaarde?
Omdat het heel interessant is om te zien hoe andere mensen leven, mensen die andere keuzes maken dan jijzelf. Ik lees graag boeken en dan alleen maar non-fictie. De afgelopen tijd las ik (auto)biografieën van Tina Turner, meerdere van mensen die uit een polygame sekte wisten te ontsnappen, van Nynke van Hichtum, van de dochter van een Vlaams Blok-gezin, van de dochter van hoge Scientology-mensen, etc. Ik vind dat echt boeiend.
vrijdag 20 juni 2025 om 22:28
Volgens mij heb ik ooit een interview gelezen waarin ze zei dat ze vruchtbaarheidsproblemen hadden/dat zwanger worden langer duurde. Lijkt me heel moeilijk in een omgeving met steeds weer nieuwe babies.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in