Napraat 2025.5 met geklets op de ark van Viva.

29-05-2025 16:29 2874 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.5 met geklets.

Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.

Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Lady*Voldemort schreef:
20-06-2025 21:55
En daar vergis je je dus echt in. Je kunt best zeker zijn van je zaak en je toch enorm kut voelen als mensen nare ad hominem dingen tegen je zeggen. Het vervelende is alleen dat mensen alles tegen je menen te kunnen zeggen, als je zeker bent van je zaak. Sterker nog: soms vinden ze dat je niet beter verdient.
Ontzettend mee eens.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Lady*Voldemort schreef:
En daar vergis je je dus echt in. Je kunt best zeker zijn van je zaak en je toch enorm kut voelen als mensen nare ad hominem dingen tegen je zeggen. Het vervelende is alleen dat mensen alles tegen je menen te kunnen zeggen, als je zeker bent van je zaak. Sterker nog: soms vinden ze dat je niet beter verdient.

Eens. Ik trek me dingen ook altijd persoonlijk aan. Altijd. Wat dat betreft ben ik ook niet geschikt om te forummen.
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
Solomio schreef:
20-06-2025 22:01
Mss gewoon stoppen met FV proberen te verdedigen?
Het ging niet om haar verhaal.
Het ging ook om haar verhaal.
Maar ik heb te weinig gelezen om haar te verdedigen, ik deed even een poging maar haar berichten zijn niet gewist daar ?
.
MrsM schreef:
20-06-2025 22:11
Eens. Ik trek me dingen ook altijd persoonlijk aan. Altijd. Wat dat betreft ben ik ook niet geschikt om te forummen.
Vind ik echt een onzinnige aanname dus.
Ook al is het een openbaar forum, mensen kunnen best een beetje aardig voor elkaar proberen te zijn.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Kid? En hier op napraat voel ik me helemaal niet onveilig. Ik voel me wel onveilig als mensen,zoals Mrs morrison het goed omschrijft mijn achtergrond kennen en ff een trap na geven. En dat jij het niet snapt kan, maar als je niet weet waar het over gaat, kun je soms ook beter ff je mond houden.
Redhead70 schreef:
20-06-2025 22:14
Kid? En hier op napraat voel ik me helemaal niet onveilig. Ik voel me wel onveilig als mensen,zoals Mrs morrison het goed omschrijft mijn achtergrond kennen en ff een trap na geven. En dat jij het niet snapt kan, maar als je niet weet waar het over gaat, kun je soms ook beter ff je mond houden.
Je bedoel je mij mee?
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
MrsM schreef:
Jij bent prima geschikt om te forummen. En Solo ook, en Baggal ook, en ik ook. Mensen moeten alleen eens ophouden met anderen de maat te nemen als ze zich een keer kwetsbaar opstellen.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
Ik snap dat irl echt wel, maar ik zal wel een harteloos wijf zijn dat het me niet boeit wat vreemde op een forum van me vinden.
Maar ik vind het alsnog rot als iemand gekwets wordt, maar dat is niet te vermijden toch ?
.
tweeling schreef:
20-06-2025 22:17
Ik snap dat irl echt wel, maar ik zal wel een harteloos wijf zijn dat het me niet boeit wat vreemde op een forum van me vinden.
Maar ik vind het alsnog rot als iemand gekwets wordt, maar dat is niet te vermijden toch ?
Natuurlijk is dat niet te vermijden, ik ben als ik de berichten geloven moet zelfs kampioen kwetsen, terwijl het toch echt niet in mijn aard ligt om mensen moedwillig te kwetsen. Maar je kunt wel altijd proberen iets te doen met die berichten zeg maar.
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
20-06-2025 22:16
Jij bent prima geschikt om te forummen. En Solo ook, en Baggal ook, en ik ook. Mensen moeten alleen eens ophouden met anderen de maat te nemen als ze zich een keer kwetsbaar opstellen.
Sowieso respect dat je kwetsbaar durft te zijn, maar dat maakt dit forum niet veilig.
.
tweeling schreef:
20-06-2025 22:21
Sowieso respect dat je kwetsbaar durft te zijn, maar dat maakt dit forum niet veilig.
Internet is sowieso niet veilig. Maar je kunt wel proberen het in een besloten internetgemeenschap zo veilig mogelijk te maken. En je kunt ook gewoon stoppen met zeuren over mensen die aangeven zich binnen die gemeenschap niet veilig te voelen.
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
20-06-2025 22:20
Natuurlijk is dat niet te vermijden, ik ben als ik de berichten geloven moet zelfs kampioen kwetsen, terwijl het toch echt niet in mijn aard ligt om mensen moedwillig te kwetsen. Maar je kunt wel altijd proberen iets te doen met die berichten zeg maar.
Ja ik heb je kwetsbare berichten onthouden.
Ik vind jou ook meestal met de bijl erin , maar toch vind ik je nu lief , ook weer geleerd :P
.
tweeling schreef:
20-06-2025 22:25
Ja ik heb je kwetsbare berichten onthouden.
Ik vind jou ook meestal met de bijl erin , maar toch vind ik je nu lief , ook weer geleerd :P
Ja, ik heb mijn momenten :lol:
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
20-06-2025 22:24
Internet is sowieso niet veilig. Maar je kunt wel proberen het in een besloten internetgemeenschap zo veilig mogelijk te maken. En je kunt ook gewoon stoppen met zeuren over mensen die aangeven zich binnen die gemeenschap niet veilig te voelen.
Ik zei dat ik het niet begrijp, ik zeur over niemand.
Ruin it yourself.
Daarbij is het geen besloten gemeenschap. Iedereen die wil kan deelnemen.
Ruin it yourself.
MrsM schreef:
Ik "proef" dat ook wel in jouw bijdragen. Je bent meestal heel genuanceerd, het lijkt of je niemand op de tenen wilt trappen. Niet rot bedoeld, want ik waardeer jouw schrijfstijl.
To the end of my days; I will follow.
Moiren schreef:
20-06-2025 22:28
Daarbij is het geen besloten gemeenschap. Iedereen die wil kan deelnemen.
Besloten als in begrensd door moderatie natuurlijk.
(Herman Finkers)
Moiren schreef:
20-06-2025 21:59
Huh?
Ik sta onder negeer bij jou toch ?
Weet niet hoe dat werkt, ik heb niemand onder negeren, wil alles meemaken ; )
.
Moiren schreef:
Ik zei dat ik het niet begrijp, ik zeur over niemand.
Ik had het dan ook niet specifiek tegen jou.
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
Ja, ik heb mijn momenten :lol:
Die ik dan onthou :)
.
tweeling schreef:
20-06-2025 22:32
Als je iemand onder de negeer hebt kun je de berichten gewoon lezen, je moet er dan alleen een keer extra voor klikken. Daarom werkt die negeer voor mij ook niet, want ik wil toch altijd weer weten wat die druilbuil nou weer geschreven heeft :mrgreen:
(Herman Finkers)
tweeling schreef:
20-06-2025 22:32
Dat wil niet zeggen dat ik je niet kan lezen en niet op je zou kunnen reageren.
Ruin it yourself.
Maar ik wilde even zeggen dat ik FV ga missen, iedereen zijn eigen mening.
Ik vind het een gemis !
.
Lady*Voldemort schreef:
20-06-2025 22:34
Als je iemand onder de negeer hebt kun je de berichten gewoon lezen, je moet er dan alleen een keer extra voor klikken. Daarom werkt die negeer voor mij ook niet, want ik wil toch altijd weer weten wat die druilbuil nou weer geschreven heeft :mrgreen:
Weer wat geleerd :P
.
Druilbuil, leuk

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven