Fiets met AirTag gestolen
woensdag 18 juni 2025 om 18:25
De fiets van mijn zoon is 2 weken geleden gestolen, hij stond op slot (maar nergens aan vast) voor het pand waar hij zijn bijbaantje heeft. Nu zat er een AirTag in de fiets, die in eerste instantie geen signaal meer af gaf. Na een week hebben we dus besloten een nieuwe fiets te kopen. Gisteren besloot mijn zoon nog eens te checken, en jawel hoor, de AirTag geeft weer een signaal af en is nog vlak bij de plek waar de fiets gestolen is. Ik ben er gisteren even gaan kijken en het is een parkeerplaatsje met rondom schuurtjes. Dikke kans dus dat iemand de fiets simpelweg op heeft gepakt en in zijn schuur heeft gezet. Het is moeilijk te zeggen in welke schuur hij precies staat, al heb ik wel een vermoeden. Maar wat nu? Is er een manier om de fiets terug te krijgen? Zou de politie nog wat kunnen en willen doen in zo'n geval?
woensdag 25 juni 2025 om 21:09
De politie belde me binnen een uur terug en heeft de fiets losgeknipt! Het hielp heel erg dat ik al eerder aangifte had gedaan en het aankoopbewijs had. Daardoor hadden ze voldoende bewijs dat deze fiets echt van ons was.
In de tussentijd had de dief (neem ik aan) de ventielen verwijderd dus hij heeft gezien dat we er een extra slot omheen hadden gedaan. Gelukkig maar, want anders stond hij nu weer ergens in een schuur.
Dus mensen: koop AirTags en doe aangifte het helpt
In de tussentijd had de dief (neem ik aan) de ventielen verwijderd dus hij heeft gezien dat we er een extra slot omheen hadden gedaan. Gelukkig maar, want anders stond hij nu weer ergens in een schuur.
Dus mensen: koop AirTags en doe aangifte het helpt

donderdag 26 juni 2025 om 10:43
Wat goed!Charlotta schreef: ↑25-06-2025 21:09De politie belde me binnen een uur terug en heeft de fiets losgeknipt! Het hielp heel erg dat ik al eerder aangifte had gedaan en het aankoopbewijs had. Daardoor hadden ze voldoende bewijs dat deze fiets echt van ons was.
Dus mensen: koop AirTags en doe aangifte het helpt![]()
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
donderdag 26 juni 2025 om 11:39
In een fietsbel die er speciaal voor is gemaakt.
donderdag 26 juni 2025 om 22:49
Ik ken inderdaad ook meerdere verhalen van mensen die zo hun fiets hebben teruggevonden en vervolgens met behulp van de politie hebben teruggehaald.
En de fiets is al terug zie ik; mooi!
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in