Artikel teveel ontvangen
donderdag 26 juni 2025 om 13:28
Ik heb een bestelling gedaan bij een kledingwinkel (grote keten). Kleding ontvangen met daarbij een extra t-shirt in een kindermaat wat ik niet besteld had. Ik wil geen andere dingen retourneren, maar heb dus nu een shirtje in huis wat ik niet besteld heb en waar ik zelf niks mee kan. Klantenservice zegt dat ik het terug kan sturen met het retour label. Nu twijfel ik, want hoe milieuvriendelijk is het om dit shirtje nu weer terug te sturen, en wat gebeurt er dan mee? Gaat het alsnog verkocht worden of wordt het weggedaan? Je hoort de gekste dingen..
donderdag 26 juni 2025 om 16:20
Eens.Reisverslaafde schreef: ↑26-06-2025 15:39Vraag het dan niet als je alsnog je eigen plan gaat trekken, omdat het antwoord je niet bevalt.
Daarbij is het niet van jou, dus niet jouw keuze.
De klantenservice zegt terugsturen, dus dat is het enige juiste in dit geval
Frankly my dear, I don"t give a damn
donderdag 26 juni 2025 om 16:28
Ik had iets vergelijkbaars meegemaakt. Tweede stoel is er ter vervanging als de eerste een keer stuk gaat (geen kinderstoel).calvijn1 schreef: ↑26-06-2025 16:17Wij hebben ooit via babydump 2x een dure kindereetstoel gekregen.
Contact via de klantenservice, maar het was blijkbaar te veel gedoe om er een op te halen en de klantenservice wenste ons veel plezier met de 2e stoel
(ging naar opa en oma).
Heel apart, maar inderdaad nooit meer wat van gehoord
“Let’s enjoy the beautiful things we can see, my dear, and not think about those we cannot.” — Johanna Spyri
donderdag 26 juni 2025 om 16:35
Ik heb een keer twee elektrische tandenborstels besteld en kreeg die bestelling toen nog een keer. Terwijl ik in een moeizaam en traag verlopend contact met de klantenservice zat, kreeg ik de bestelling nóg een keer. Toen had ik dus 6 elektrische tandenborstels.
Ik heb de derde doos nooit meer gemeld omdat m'n contact over de tweede doos al dood liep.
Maar goed, als je er contact over hebt gehad, zou ik het nu wel gewoon terugsturen. Je had dus eigenlijk gehoopt dat ze zouden zeggen dat je het kon houden, anders snap ik niet helemaal dat je nu ineens twijfelt.

Maar goed, als je er contact over hebt gehad, zou ik het nu wel gewoon terugsturen. Je had dus eigenlijk gehoopt dat ze zouden zeggen dat je het kon houden, anders snap ik niet helemaal dat je nu ineens twijfelt.
donderdag 26 juni 2025 om 16:39
Klantenservice zegt retour sturen. Dus moet ze dat doen.PaarseGeraniums schreef: ↑26-06-2025 16:38Inleveren bij een kringloopwinkel als je het niet wilt of kunt retourneren.
“Let’s enjoy the beautiful things we can see, my dear, and not think about those we cannot.” — Johanna Spyri
donderdag 26 juni 2025 om 16:46
Als klantenservice zegt terugsturen, dan doe ik dat.
Ik heb ooit twee strijkijzers ontvangen, die ik maar 1x besteld had. Dat gaf ook wat gedoe omdat zij zeiden, maak een retour aan. Ik zeg dan krijg ik ook geld terug en dat is dan ook niet juist. Ik moest het uiteindelijk aan hen terug sturen, ik kreeg een adres. En uiteindelijk ook nog 2,97 shoptegoed omdat ik zo eerlijk was geweest.
Ik heb ooit twee strijkijzers ontvangen, die ik maar 1x besteld had. Dat gaf ook wat gedoe omdat zij zeiden, maak een retour aan. Ik zeg dan krijg ik ook geld terug en dat is dan ook niet juist. Ik moest het uiteindelijk aan hen terug sturen, ik kreeg een adres. En uiteindelijk ook nog 2,97 shoptegoed omdat ik zo eerlijk was geweest.
Ik doe mijn best
donderdag 26 juni 2025 om 16:48
donderdag 26 juni 2025 om 16:52
Nee niet per se, maar het komt door het gesprek met klantenservice. Ze zei ‘ja, eh, in principe is het wel de bedoeling dat dingen gewoon teruggestuurd worden’ en dat dat met het retourlabel kan. Ik kan de procedure echter niet precies volgen want dan moet ik de retour aanmelden online en dat gaat niet. Er zit wel een adreslabel in dus dat kan ik opplakken en dan komt het hopelijk goed. Maar ik vroeg ‘als ik het terugstuur, wat gebeurt er dan mee?’ en toen zei ze ‘ja, we proberen wel om het dan alsnog te verkopen’ dus ik vroeg door op of het ook mogelijk is dat het weggegooid wordt omdat ik daar dingen over gehoord heb en toen zei ze ‘dat proberen we zo veel mogelijk te voorkomen’ en toen heb ik de website van de keten bekeken, en daar stond dat ze proberen minder dan 5% van de geretourneerde artikelen weg te gooien. Ik snap dat dit niet zomaar naar 0 kan, maar gezien het een basic shirtje is van slechts 7 euro verkoopprijs op dit moment (origineel was 15 maar nu dus in de sale) vrees ik ervoor. Want wat als het systeem dit niet trekt, want het had überhaupt niet verzonden moeten zijn, waar laten ze het dan? Dit shirtje op de stapel met dezelfde shirtjes krijgen, zou nog best eens een uitdaging kunnen vormen vrees ik dan.
Dit is dus mijn gedachtespinsel. Ik heb er zelf verder echt geen baat bij om het te houden, maar zou wel iemand kunnen bedenken die er mogelijk wel plezier van heeft. En dan doe ik dat mogelijk toch liever dan het retourneren met het risico vuilnisbak.
donderdag 26 juni 2025 om 17:04
donderdag 26 juni 2025 om 17:09
donderdag 26 juni 2025 om 17:11
Het kost me tien seconden dus dat is het probleem niet. Stickertje plakken en eerstvolgende keer naar de supermarkt afgeven. Echt geen moeite.
donderdag 26 juni 2025 om 17:15
Dit is allemaal jouw eigen invulling, terwijl je de processen van het bedrijf niet kent.Minik schreef: ↑26-06-2025 16:52Nee niet per se, maar het komt door het gesprek met klantenservice. Ze zei ‘ja, eh, in principe is het wel de bedoeling dat dingen gewoon teruggestuurd worden’ en dat dat met het retourlabel kan. Ik kan de procedure echter niet precies volgen want dan moet ik de retour aanmelden online en dat gaat niet. Er zit wel een adreslabel in dus dat kan ik opplakken en dan komt het hopelijk goed. Maar ik vroeg ‘als ik het terugstuur, wat gebeurt er dan mee?’ en toen zei ze ‘ja, we proberen wel om het dan alsnog te verkopen’ dus ik vroeg door op of het ook mogelijk is dat het weggegooid wordt omdat ik daar dingen over gehoord heb en toen zei ze ‘dat proberen we zo veel mogelijk te voorkomen’ en toen heb ik de website van de keten bekeken, en daar stond dat ze proberen minder dan 5% van de geretourneerde artikelen weg te gooien. Ik snap dat dit niet zomaar naar 0 kan, maar gezien het een basic shirtje is van slechts 7 euro verkoopprijs op dit moment (origineel was 15 maar nu dus in de sale) vrees ik ervoor. Want wat als het systeem dit niet trekt, want het had überhaupt niet verzonden moeten zijn, waar laten ze het dan? Dit shirtje op de stapel met dezelfde shirtjes krijgen, zou nog best eens een uitdaging kunnen vormen vrees ik dan.
Dit is dus mijn gedachtespinsel. Ik heb er zelf verder echt geen baat bij om het te houden, maar zou wel iemand kunnen bedenken die er mogelijk wel plezier van heeft. En dan doe ik dat mogelijk toch liever dan het retourneren met het risico vuilnisbak.
Daarbij heb je wel degelijk baar bij het te houden, want je zou graag iemand er blij mee willen maken.
donderdag 26 juni 2025 om 17:21
Ik stemde op “ aan iemand geven in mijn omgeving die het kan gebruiken”. Maar ik las, dat je het volgens de klantenservice NIET meer terug kon sturen. Verkeerd gelezen.
In dat geval zou ik het terugsturen. Ik vind niet dat het shirtje mijn eigendom is in deze situatie, dus de winkel beslist.
Bij SHEIN heb ik wel eens gehad dat ze bij een retour zei: je krijgt je geld terug en je mag het product houden. Toen heb ik het gegeven aan iemand die het kon gebruiken, maar in dit geval vind ik dat je eigenlijk verplicht met het gewoon terug te sturen.
In dat geval zou ik het terugsturen. Ik vind niet dat het shirtje mijn eigendom is in deze situatie, dus de winkel beslist.
Bij SHEIN heb ik wel eens gehad dat ze bij een retour zei: je krijgt je geld terug en je mag het product houden. Toen heb ik het gegeven aan iemand die het kon gebruiken, maar in dit geval vind ik dat je eigenlijk verplicht met het gewoon terug te sturen.
donderdag 26 juni 2025 om 17:27
Ook als de winkel vraagt om het terug te sturen? Zou je dat zelf ook accepteren in zo'n situatie?
donderdag 26 juni 2025 om 17:28
donderdag 26 juni 2025 om 17:30
Blijkbaar nogal moeilijk...Lady*Voldemort schreef: ↑26-06-2025 17:28Als de winkel vraagt het artikel terug te sturen stuur je het terug. Hoe moeilijk is dat nou helemaal te bedenken.
donderdag 26 juni 2025 om 17:32
Het begint inmiddels inderdaad een beetje als een smoes te klinken, want het is niet dat je dit allemaal niet op voorhand kon bedenken. En nu je de vraag eenmaal aan hen hebt voorgelegd, is het echt best wel raar om daarna alsnog iets anders te beslissen notabene op grond van vermoedens. Dus jammer maar helaas, zou ik denken.
donderdag 26 juni 2025 om 17:35
Ja tuurlijk. Ik geloof ook alzeleven dat ik helemaal geen contact opgenomen zou hebben met die winkel en het shirtje meteen had weggegeven aan een collega met kleine kinderen. Maar TO heeft nou eenmaal wel contact opgenomen en zij vroegen haar om het shirtje terug te sturen, dus dan is dat wat ze moet doen.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
donderdag 26 juni 2025 om 17:38
donderdag 26 juni 2025 om 18:20

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in