Artikel teveel ontvangen

26-06-2025 13:28 106 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een bestelling gedaan bij een kledingwinkel (grote keten). Kleding ontvangen met daarbij een extra t-shirt in een kindermaat wat ik niet besteld had. Ik wil geen andere dingen retourneren, maar heb dus nu een shirtje in huis wat ik niet besteld heb en waar ik zelf niks mee kan. Klantenservice zegt dat ik het terug kan sturen met het retour label. Nu twijfel ik, want hoe milieuvriendelijk is het om dit shirtje nu weer terug te sturen, en wat gebeurt er dan mee? Gaat het alsnog verkocht worden of wordt het weggedaan? Je hoort de gekste dingen..

Wat zouden jullie doen?

Totaal aantal stemmen: 119

Terugsturen natuurlijk (61%)
Aan iemand geven in mijn omgeving die het kan gebruiken (37%)
Anders, namelijk… (3%)
Alle reacties Link kopieren Quote
Reisverslaafde schreef:
26-06-2025 15:39
Vraag het dan niet als je alsnog je eigen plan gaat trekken, omdat het antwoord je niet bevalt.
Daarbij is het niet van jou, dus niet jouw keuze.
Eens.
De klantenservice zegt terugsturen, dus dat is het enige juiste in dit geval
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren Quote
calvijn1 schreef:
26-06-2025 16:17
Wij hebben ooit via babydump 2x een dure kindereetstoel gekregen.
Contact via de klantenservice, maar het was blijkbaar te veel gedoe om er een op te halen en de klantenservice wenste ons veel plezier met de 2e stoel
(ging naar opa en oma).

Heel apart, maar inderdaad nooit meer wat van gehoord
Ik had iets vergelijkbaars meegemaakt. Tweede stoel is er ter vervanging als de eerste een keer stuk gaat (geen kinderstoel).
“Let’s enjoy the beautiful things we can see, my dear, and not think about those we cannot.” — Johanna Spyri
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een keer twee elektrische tandenborstels besteld en kreeg die bestelling toen nog een keer. Terwijl ik in een moeizaam en traag verlopend contact met de klantenservice zat, kreeg ik de bestelling nóg een keer. Toen had ik dus 6 elektrische tandenborstels. :facepalm: Ik heb de derde doos nooit meer gemeld omdat m'n contact over de tweede doos al dood liep.

Maar goed, als je er contact over hebt gehad, zou ik het nu wel gewoon terugsturen. Je had dus eigenlijk gehoopt dat ze zouden zeggen dat je het kon houden, anders snap ik niet helemaal dat je nu ineens twijfelt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Inleveren bij een kringloopwinkel als je het niet wilt of kunt retourneren.
Alle reacties Link kopieren Quote
PaarseGeraniums schreef:
26-06-2025 16:38
Inleveren bij een kringloopwinkel als je het niet wilt of kunt retourneren.
Klantenservice zegt retour sturen. Dus moet ze dat doen.
“Let’s enjoy the beautiful things we can see, my dear, and not think about those we cannot.” — Johanna Spyri
Alle reacties Link kopieren Quote
Als klantenservice zegt terugsturen, dan doe ik dat.

Ik heb ooit twee strijkijzers ontvangen, die ik maar 1x besteld had. Dat gaf ook wat gedoe omdat zij zeiden, maak een retour aan. Ik zeg dan krijg ik ook geld terug en dat is dan ook niet juist. Ik moest het uiteindelijk aan hen terug sturen, ik kreeg een adres. En uiteindelijk ook nog 2,97 shoptegoed omdat ik zo eerlijk was geweest.
Ik doe mijn best
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je hier leest wat een gedoe dat is, dat terugsturen voor een shirt van 7 euro, hou op zeg. En waarschijnlijk flikkert bonprix of wie dan ook de prut zo de container in.

Ik zou me die poepelegein besparen, wie zn gemak niet zoekt is lui zei mn oma altijd.
.
Alle reacties Link kopieren Quote
meisje85 schreef:
26-06-2025 16:35
Maar goed, als je er contact over hebt gehad, zou ik het nu wel gewoon terugsturen. Je had dus eigenlijk gehoopt dat ze zouden zeggen dat je het kon houden, anders snap ik niet helemaal dat je nu ineens twijfelt.
Nee niet per se, maar het komt door het gesprek met klantenservice. Ze zei ‘ja, eh, in principe is het wel de bedoeling dat dingen gewoon teruggestuurd worden’ en dat dat met het retourlabel kan. Ik kan de procedure echter niet precies volgen want dan moet ik de retour aanmelden online en dat gaat niet. Er zit wel een adreslabel in dus dat kan ik opplakken en dan komt het hopelijk goed. Maar ik vroeg ‘als ik het terugstuur, wat gebeurt er dan mee?’ en toen zei ze ‘ja, we proberen wel om het dan alsnog te verkopen’ dus ik vroeg door op of het ook mogelijk is dat het weggegooid wordt omdat ik daar dingen over gehoord heb en toen zei ze ‘dat proberen we zo veel mogelijk te voorkomen’ en toen heb ik de website van de keten bekeken, en daar stond dat ze proberen minder dan 5% van de geretourneerde artikelen weg te gooien. Ik snap dat dit niet zomaar naar 0 kan, maar gezien het een basic shirtje is van slechts 7 euro verkoopprijs op dit moment (origineel was 15 maar nu dus in de sale) vrees ik ervoor. Want wat als het systeem dit niet trekt, want het had überhaupt niet verzonden moeten zijn, waar laten ze het dan? Dit shirtje op de stapel met dezelfde shirtjes krijgen, zou nog best eens een uitdaging kunnen vormen vrees ik dan.

Dit is dus mijn gedachtespinsel. Ik heb er zelf verder echt geen baat bij om het te houden, maar zou wel iemand kunnen bedenken die er mogelijk wel plezier van heeft. En dan doe ik dat mogelijk toch liever dan het retourneren met het risico vuilnisbak.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je had beter niet kunnen bellen dan denk ik. Maar ik denk ook dat er nu nog steeds geen haan gaat kraaien naar dat t-shirt van 7 euro. Dus ik zou het er op gokken denk ik, en niet terug sturen. Zou ik er dan nog een rekening voor krijgen dan zou ik die wel betalen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je gewoon geen zin hebt het terug te sturen mag je dat ook gewoon zeggen. Het lijkt er nu op dat je probeert een verhaal te verzinnen om je eigen activiteiten goed te praten. Kun je doen, maar ik vind het een matig verhaal.
Si abra la puerta hay lobos.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rabarbara schreef:
26-06-2025 17:09
Als je gewoon geen zin hebt het terug te sturen mag je dat ook gewoon zeggen. Het lijkt er nu op dat je probeert een verhaal te verzinnen om je eigen activiteiten goed te praten. Kun je doen, maar ik vind het een matig verhaal.
Het kost me tien seconden dus dat is het probleem niet. Stickertje plakken en eerstvolgende keer naar de supermarkt afgeven. Echt geen moeite.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom doe je het dan niet? Om die drie procent kans dat het weggegooid wordt? Het is niet van jou en jij hebt er niet voor betaald.
Si abra la puerta hay lobos.
Alle reacties Link kopieren Quote
Minik schreef:
26-06-2025 16:52
Nee niet per se, maar het komt door het gesprek met klantenservice. Ze zei ‘ja, eh, in principe is het wel de bedoeling dat dingen gewoon teruggestuurd worden’ en dat dat met het retourlabel kan. Ik kan de procedure echter niet precies volgen want dan moet ik de retour aanmelden online en dat gaat niet. Er zit wel een adreslabel in dus dat kan ik opplakken en dan komt het hopelijk goed. Maar ik vroeg ‘als ik het terugstuur, wat gebeurt er dan mee?’ en toen zei ze ‘ja, we proberen wel om het dan alsnog te verkopen’ dus ik vroeg door op of het ook mogelijk is dat het weggegooid wordt omdat ik daar dingen over gehoord heb en toen zei ze ‘dat proberen we zo veel mogelijk te voorkomen’ en toen heb ik de website van de keten bekeken, en daar stond dat ze proberen minder dan 5% van de geretourneerde artikelen weg te gooien. Ik snap dat dit niet zomaar naar 0 kan, maar gezien het een basic shirtje is van slechts 7 euro verkoopprijs op dit moment (origineel was 15 maar nu dus in de sale) vrees ik ervoor. Want wat als het systeem dit niet trekt, want het had überhaupt niet verzonden moeten zijn, waar laten ze het dan? Dit shirtje op de stapel met dezelfde shirtjes krijgen, zou nog best eens een uitdaging kunnen vormen vrees ik dan.

Dit is dus mijn gedachtespinsel. Ik heb er zelf verder echt geen baat bij om het te houden, maar zou wel iemand kunnen bedenken die er mogelijk wel plezier van heeft. En dan doe ik dat mogelijk toch liever dan het retourneren met het risico vuilnisbak.
Dit is allemaal jouw eigen invulling, terwijl je de processen van het bedrijf niet kent.
Daarbij heb je wel degelijk baar bij het te houden, want je zou graag iemand er blij mee willen maken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Echt, en dan een topic openen voor zoiets simpels. Terugsturen en dan ben je klaar.
“Let’s enjoy the beautiful things we can see, my dear, and not think about those we cannot.” — Johanna Spyri
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik stemde op “ aan iemand geven in mijn omgeving die het kan gebruiken”. Maar ik las, dat je het volgens de klantenservice NIET meer terug kon sturen. Verkeerd gelezen.

In dat geval zou ik het terugsturen. Ik vind niet dat het shirtje mijn eigendom is in deze situatie, dus de winkel beslist.
Bij SHEIN heb ik wel eens gehad dat ze bij een retour zei: je krijgt je geld terug en je mag het product houden. Toen heb ik het gegeven aan iemand die het kon gebruiken, maar in dit geval vind ik dat je eigenlijk verplicht met het gewoon terug te sturen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rooss4.0 schreef:
26-06-2025 14:16
Dit vind ik wat anders, de "fout" ligt namelijk bij degene die het verstuurd heeft.

TO, ik zou het weggeven en daarmee mezelf een hoop gedoe besparen en de verstuurder een hoop kosten.
En dan heb ik het nog niet eens over het milieu.
Ook als de winkel vraagt om het terug te sturen? Zou je dat zelf ook accepteren in zo'n situatie?
Alle reacties Link kopieren Quote
Als de winkel vraagt het artikel terug te sturen stuur je het terug. Hoe moeilijk is dat nou helemaal te bedenken.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady*Voldemort schreef:
26-06-2025 17:28
Als de winkel vraagt het artikel terug te sturen stuur je het terug. Hoe moeilijk is dat nou helemaal te bedenken.
Blijkbaar nogal moeilijk...
“Let’s enjoy the beautiful things we can see, my dear, and not think about those we cannot.” — Johanna Spyri
Alle reacties Link kopieren Quote
Het begint inmiddels inderdaad een beetje als een smoes te klinken, want het is niet dat je dit allemaal niet op voorhand kon bedenken. En nu je de vraag eenmaal aan hen hebt voorgelegd, is het echt best wel raar om daarna alsnog iets anders te beslissen notabene op grond van vermoedens. Dus jammer maar helaas, zou ik denken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rooss4.0 schreef:
26-06-2025 14:16
Dit vind ik wat anders, de "fout" ligt namelijk bij degene die het verstuurd heeft.
Ja tuurlijk. Ik geloof ook alzeleven dat ik helemaal geen contact opgenomen zou hebben met die winkel en het shirtje meteen had weggegeven aan een collega met kleine kinderen. Maar TO heeft nou eenmaal wel contact opgenomen en zij vroegen haar om het shirtje terug te sturen, dus dan is dat wat ze moet doen.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je nou niks had gemeld dan had je het nog weg kunnen geven. Maar eerst melden, en dan vervolgens het alsnog houden is toch gewoon vreemd? Het is niet van jou want je hebt er niet voor betaald. En je kan het kennelijk kosteloos terugsturen. Lijkt me een no brainer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Minik schreef:
26-06-2025 17:11
Het kost me tien seconden dus dat is het probleem niet. Stickertje plakken en eerstvolgende keer naar de supermarkt afgeven. Echt geen moeite.
Precies. Een topic hierover aanmaken is meer werk.
Alle reacties Link kopieren Quote
En als je het houdt, krijg je, terecht, de rekening gok ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Star⁴ schreef:
26-06-2025 17:51
En als je het houdt, krijg je, terecht, de rekening gok ik.
Nee, dat mag niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Safrat schreef:
26-06-2025 18:05
Nee, dat mag niet.
Ook raar. Dus je meldt dat je iets teveel hebt ontvangen, bedrijf zegt 'stuur terug alsjeblieft' en dan doe je dat niet en dan heeft het bedrijf geen poot om op te staan? Slecht wel.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven