Napraat 2025.5 met geklets op de ark van Viva.

29-05-2025 16:29 3076 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.5 met geklets.

Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.

Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
13th_Star schreef:
26-06-2025 12:37
Solo: succes met je tentamen!

MrsM: sterkte, je zult je wel rot geschrokken zijn. Hebben ze helemaal niets gezegd over een eventuele oorzaak? Is toch heel vreemd, al je klachten bij elkaar, vooral die bruine urine.

Nee geen woord. Letterlijk: we hebben geen idee waar je klanten vandaan komen, het kan misschien een virus zijn. Maar het is niet levensbedreigend dus je mag naar huis.
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
yasmijn schreef:
26-06-2025 12:57
Dat heb ik dan nooit zo ervaren.
Dat is fijn. Mijn moeder is van de 4 hartinfarcten 3x weggestuurd met “neem maar een rennie”.
Ze was niet eens meer in staat om te staan. Het is dat mijn vader elke keer enorme stampij heeft gemaakt anders had ze het eerste infarct niet eens overleefd.

En zo zijn er dus heel veel voorbeelden. Museum Boerhaave heeft er zelfs een expositie over.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
MrsM schreef:
26-06-2025 13:02
Nee geen woord. Letterlijk: we hebben geen idee waar je klanten vandaan komen, het kan misschien een virus zijn. Maar het is niet levensbedreigend dus je mag naar huis.
O_O
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Moiren schreef:
Dat is fijn. Mijn moeder is van de 4 hartinfarcten 3x weggestuurd met “neem maar een rennie”.
Ze was niet eens meer in staat om te staan. Het is dat mijn vader elke keer enorme stampij heeft gemaakt anders had ze het eerste infarct niet eens overleefd.

En zo zijn er dus heel veel voorbeelden. Museum Boerhaave heeft er zelfs een expositie over.
Klopt. Dat iemand dit zelf niet zo heeft ervaren(n=1) wil niet zeggen dat dit voor de hele groep dan geldt. Hier nog een leuk linkje https://www.medischcontact.nl/actueel/l ... ek-dan-man
Voor de duidelijkheid, ik werk niet in de zorg en ik heb wel ervaring met niet herkende klachten.
hela wijzigde dit bericht op 26-06-2025 14:25
67.99% gewijzigd
Solomio schreef:
O_O

Hahaha ja dat weet ik zelf ook niet waar die klanten vandaan blijven komen...

:bonk:

Het zal de tramadol zijn zammazegge.
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
1 fout
Domme fout

David Dunning
Moiren schreef:
26-06-2025 12:21
Nou….

Als vrouw ben je hier best vaak de pineut van.
Kennelijk hebben ze het wel serieus genomen met het oog op eventuele hartklachten, dat lijkt mij (leek met ehbo) dan wel weer getuigen van bewustzijn dat zoiets bij vrouwen ook andere symptomen geeft dan bij mannen.

Maar hoe dan ook naar om in zo'n situatie naar huis gestuurd te worden na het uitsluiten van een aantal zaken.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
yasmijn schreef:
26-06-2025 12:53
De zorg in Nederland is prima.
Zelfs een van de beste zorgstelsels ter wereld.
Mwah, ik ken veel expats hier in Nederland, afkomstig uit totaal verschillende landen, en ik heb er nog nooit een gesproken die positief is over ons zorgstelsel. Het zal heel efficient zijn, maar is bijvoorbeeld zeker niet de meest klant(patient)vriendelijke.
Ik neem aan dat op veel plekken in de zorg personeelstekorten en de "dubbele vergrijzing" een rol speelt. Kan het stelsel goed in elkaar zitten, maar als je (te) lang moet wachten of (te) makkelijk naar huis gestuurd wordt, heb je daar weinig aan.

Even los van het genderpunt.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
__appelbloesem__ schreef:
26-06-2025 14:17
Mwah, ik ken veel expats hier in Nederland, afkomstig uit totaal verschillende landen, en ik heb er nog nooit een gesproken die positief is over ons zorgstelsel. Het zal heel efficient zijn, maar is bijvoorbeeld zeker niet de meest klant(patient)vriendelijke.
Mini expat meldt zich;) (Belg) en ik vind het juist totaal niet efficiënt - teveel papierwinkel, administratie en adviesbureautjes en pennenlikkers / de uiteindelijke zorgverleners ben ik wel tevreden over, behalve over het stukje empathisch vermogen af en toe en het overkoepelend kijken naar de patiënt (iedereen denkt nogal veel in zijn eigen hokje en vinkt alleen zijn eigen dingen af).
Het is maar wat je gewend bent, maar ik heb er zelfs na 20 jaar nog steeds wel moeite mee. Als je al moe bent omdat je klachten hebt, komt het vaak stroperig, moeizaam en langzaam over en heb ik steeds heel erg het gevoel maar een nummertje te zijn.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
MrsM, kan het ook komen door de migraine?
Of door de medicatie vd migraine?
Beterschap :hug:

Hoop voor je dat het een hoog cijfer wordt, Solo.

Ik ben (eindelijk) aan de serie Downton Abby begonnen.
Pieremachochel
canis-felis schreef:
26-06-2025 14:16
Kennelijk hebben ze het wel serieus genomen met het oog op eventuele hartklachten, dat lijkt mij (leek met ehbo) dan wel weer getuigen van bewustzijn dat zoiets bij vrouwen ook andere symptomen geeft dan bij mannen.

Maar hoe dan ook naar om in zo'n situatie naar huis gestuurd te worden na het uitsluiten van een aantal zaken.
Nee hoor. Mijn vader is gewoon met mijn moeder in zijn armen de SEH binnen gelopen en gezegd niet weg te gaan tot iemand haar zou helpen. En ik denk in vrij stevige taal, hij was toen begin 40.

Ze zouden wel bloed prikken dan en toen die resultaten kwamen brak de pleuris uit en ging ze voor het eerst aan een hartmonitor.

Er is toen zoveel van geleerd dat ze daarna bij nog 2 infarcten ook steeds weggestuurd werd met neem maar een rennie.
Ruin it yourself.
toulouse_74 schreef:
26-06-2025 13:06
Klopt. Dat iemand dit zelf niet zo heeft ervaren(n=1) wil niet zeggen dat dit voor de hele groep dan geldt. Hier nog een leuk linkje https://www.medischcontact.nl/actueel/l ... ek-dan-man
Echt godsgeklaagd.
Ruin it yourself.
Moiren schreef:
26-06-2025 16:40
Nee hoor. Mijn vader is gewoon met mijn moeder in zijn armen de SEH binnen gelopen en gezegd niet weg te gaan tot iemand haar zou helpen. En ik denk in vrij stevige taal, hij was toen begin 40.

Ze zouden wel bloed prikken dan en toen die resultaten kwamen brak de pleuris uit en ging ze voor het eerst aan een hartmonitor.

Er is toen zoveel van geleerd dat ze daarna bij nog 2 infarcten ook steeds weggestuurd werd met neem maar een rennie.
Sjeses, wat slecht dit joh O_o
There is always something happening, and it's usually right now
Moiren schreef:
26-06-2025 16:42
Echt godsgeklaagd.
Er worden in dat onderzoek ook andere mogelijke verklaringen gegeven. Niet meteen godsgeklaagd wat mij betreft.
Wel belangrijk dat er aandacht is voor deze verschillen. En die aandacht is de laatste jaren iig toegenomen.

David Dunning
MrsM schreef:
26-06-2025 11:13
Haha ja op die manier wel wat te melden natuurlijk...

Nee denk niet dat ze daar nog achter gaan komen. Ze wilden niet verder kijken, hart was goed en het was niet levensbedreigend. Dat ik lag te huilen van de pijn is niet zo belangrijk geloof ik, heb gisteren in de avond nog teruggebeld omdat de klachten erger werden en uitbreidden, maar nee paracetamol en afwachten en dan vandaag maar huisarts bellen.
O wat naar :rose:
noglangnietjarig schreef:
26-06-2025 15:31
MrsM, kan het ook komen door de migraine?
Of door de medicatie vd migraine?
Beterschap :hug:

Hoop voor je dat het een hoog cijfer wordt, Solo.

Ik ben (eindelijk) aan de serie Downton Abby begonnen.
Prachtige serie met een geweldige rol voor Maggie Smith ❤️
Maar mensen gaan voorbij
Zo voel je niet echt serieus genomen. Sterkte mrs M.
Jeetje M, wat naar!
Sterkte en beterschap en ik hoop dat je alsnog snel duidelijkheid zal krijgen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
MrsM je bent niet in een tropisch land gewest toch onlangs? Geen koorts? Want die kleur van je urine doet me denken aan toen mijn ex malaria had; daar kleurden de afgebroken rode bloedcellen zijn urine zo donker. Maar goed, da's misschien medisch advies en damagnie. Maar ik moest er aan denken.
We're just two lost souls
Helemaal geen rare opmerking. Die tijgermug woont inmiddels overal in Europa.
Kattentuintje schreef:
26-06-2025 18:37
MrsM je bent niet in een tropisch land gewest toch onlangs? Geen koorts? Want die kleur van je urine doet me denken aan toen mijn ex malaria had; daar kleurden de afgebroken rode bloedcellen zijn urine zo donker. Maar goed, da's misschien medisch advies en damagnie. Maar ik moest er aan denken.

Nee geen tropische bestemmingen de laatste tijd, wel een mug in de kamer want heb aardig wat muggenbulten...

Moet zeggen dat urine weer aardig "op kleur" is. Gelukkig.

En heb ook geen koorts gehad.

Maar bedankt voor het meedenken!

En @allemaal bedankt voor de lieve berichtjes! Ik ben weer aardig opgeknapt dus kan morgen weer gewoon werken schat ik in. :-)
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
Dan is de situatie dus toch wel goed ingeschat 😉
De realiteit haalt de werkelijkheid in
Joppie schreef:
26-06-2025 18:23
Prachtige serie met een geweldige rol voor Maggie Smith ❤️
Prachtig idd.
Pieremachochel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven