Onverwachte afknapper door tikkie

28-06-2025 14:09 148 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat vinden jullie hiervan?
Ben op zoek naar tips / reflectie of ik overdrijf / hoe zouden jullie reageren?

Zojuist gaan lunchen met de man waar ik de afgelopen 8 maanden een intieme relatie mee aan het opbouwen ben geweest, en in al die maanden hebben wij elkaar over en weer nog nooit een tikkie gestuurd. De ene keer betaal ik en de andere keer betaald hij. En vanuit het niets krijg ik ineens een tikkie voor de lunch, het gaat mij absoluut niet om het bedrag en heb ook gewoon betaald. Maar ik zit toch met een rot gevoel, we zijn geen stel maar zeker wel meer dan "friends with benefits" en voor mij is dit dus echt een afknapper.

Ik weet ook even niet hoe ik hier nu op moet reageren, maar dat ik er wat mee moet dat is me wel duidelijk want het onbezorgde en vrije is er wel even vanaf nu.

Hoe kijken jullie hier tegenaan? En voor mij misschien nog wel belangrijker hoe zouden jullie dit ter sprake brengen?

Sorry als het verhaal wat onduidelijk is of als ik dingen vergeten ben, maar ben even een beetje de weg kwijt.

Stel gerust vragen als ik wat vergeten ben.
Ik zou dit ook echt een afknapper vinden. Ik ken de financiën van deze man niet , maar als dat gewoon prima is, vind ik een achteraf tikkie not done.
Ook zoiets soortgelijks meegemaakt , dus ja ik snap helemaal je gevoel
Ik zou hier ook op afknappen
_Mien_ schreef:
28-06-2025 14:30
Het is niet dat we turven wie wanneer heeft betaald dat gaat automatisch. En als het "mijn beurt" was dan had hij ook even met een gekke bek kunnen zeggen van nou ben jij aan de beurt he.

Lastig dit
Hoezo jullie turven niet? Waarom niet? Het makkelijkste is toch elk om beurt? Hoe bepalen jullie dan wie gaat betalen? Wie initiatief neemt om de rekening te vragen betaalt?
Pelle schreef:
28-06-2025 14:21
In jouw ogen was het misschien netjes om de beurt, maar in zijn ogen misschien niet?
Of betaalt hij vaker de duurdere uitjes en jij de minder dure? Misschien vindt hij dat ook wel een afknapper.

En wat zit er tussen fwb en een stel?
Als je na 8 maanden nog geen stel bent, wanneer word je het dan wel?
Dan had ik liever gehad dat hij dat aangegeven had, naar mijn idee is het best gelijkwaardig ( het verschil zal misschien een paar euro zijn, geen tientallen )

En fwb zie ik als ( plat gezegd) wippen en pleite. En bij ons is er echt wel meer dan dat. Maar door omstandigheden is het voor ons nu niet haalbaar om echt een stel te worden. Maar dat neemt niets weg aan het gevoel wat we voor elkaar hebben.
DronkenAardbei schreef:
28-06-2025 14:26
Dan had hij toch meteen iets als 'sorry, ik zit even krap bij kas, vind je het erg om dit keer ieder voor zich te betalen' kunnen zeggen? Het was tenslotte niet de 1e date.
Dan had ik ook gelijk gezegd van maak je niet druk dan betaal ik. Want het gaat me echt niet om het geld maar de manier waarop.
_Mien_ schreef:
28-06-2025 14:39
Dan had ik ook gelijk gezegd van maak je niet druk dan betaal ik. Want het gaat me echt niet om het geld maar de manier waarop.
Vráág er dan naar.
De realiteit haalt de werkelijkheid in
Inelly schreef:
28-06-2025 14:13
Ik zou vragen 'O, bedoel je dit als signaal dat ik eigenlijk aan de beurt was om te betalen?'
Dit zou ik ook doen, en dan een dikke smiley erachter om het iets luchtiger te houden
Trien31 schreef:
Was het gewoon alleen een tikkie zonder uitleg of iets?

Dat zou ik persoonlijk ook heel slecht trekken, zeker na zo’n lange periode. Blijkbaar zit er dan toch ergens iets van onvrede. Of dit nu gaat im de hoeveelheid geld of om het feit dat de fwb+ nog niks meer is geworden.

Ik zou het hem dus gewoon vragen en aangeven dat je je er ongemakkelijk bij voelde. Niet om het geld maar wel om het gebrek aan uitleg
Ja zonder uitleg of iets. Daarom ben ik ook zo overdonderd.
Om de hoeveelheid geld kan ik me niet voorstellen en we weten allebei dat door omstandigheden van zowel mijn kant als van zijn kant de fwb+ niet meer kan worden nu dan dat het is.

Heel lastig dit, moet echt nog even goed bedenken hoe ik dit ga bespreken.
Poeee wat maak je het zwaar, daar zou ik op mijn beurt weer op afknappen.
Er kunnen tientallen redenen zijn voor die tikkie. Zelfs zo makkelijk als: ach ja vergeten dat dit voor ons, ons 'normaal' is. Sorry.

Hoppa.. klaar. Vraag het luchtig en je hebt je antwoord.
_Mien_ schreef:
28-06-2025 14:42

Heel lastig dit, moet echt nog even goed bedenken hoe ik dit ga bespreken.

Je hebt al meerdere goede opties hier gehad.

Langer wachten met iets terug appen maakt het gekkig denk ik.
Je maakt het wel erg groot. Je schrijft even de weg kwijt te zijn en je bent overdonderd, waarom trek je het je zo erg aan? Als je begint met gewoon vragen, dan kan je van daaruit verder. Je verwijt hem enigszins er niets over te zeggen, maar ondertussen zeg jij ook niets. Dus hup, gewoon vragen.
Ik zou toch denken dat hij indruk heeft vaker te betalen. Zou zelf, in zo’n situatie, dit eerst nagaan: is het betalen echt zo’n beetje om en om of heeft hij vaker betaald? Daar zou ik ook mijn reactie op baseren. Overigens vind ik wel dat hij dit - als dit überhaupt reden is - gewoon had kunnen bespreken (elke andere reden ook).

Bespreken dus met hem, nu blijf je ermee lopen en maak je het enorm groot.
_Mien_ schreef:
Het is niet dat we turven wie wanneer heeft betaald dat gaat automatisch. En als het "mijn beurt" was dan had hij ook even met een gekke bek kunnen zeggen van nou ben jij aan de beurt he.

Lastig dit
Maar misschien vond hij dat ongemakkelijk.
Qiya schreef:
28-06-2025 14:44
Poeee wat maak je het zwaar, daar zou ik op mijn beurt weer op afknappen.
Er kunnen tientallen redenen zijn voor die tikkie. Zelfs zo makkelijk als: ach ja vergeten dat dit voor ons, ons 'normaal' is. Sorry.

Hoppa.. klaar. Vraag het luchtig en je hebt je antwoord.
Eens.
Bedankt voor jullie reacties!
Heb 'm net een luchtig appje gestuurd.
Geen idee waarom het zo binnen komt bij me.
Wat heb je gestuurd?
Het is iets relatief kleins, en het zit je niet lekker. Vraag het, uitstellen maakt het niet kleiner, maar groter.

“Tikkie betaald! Mag ik vragen waarom je deze keer een tikkie stuurde? Meestal betalen we om de beurt toch, of was het eigenlijk mijn beurt deze keer?”
Kreeg je trouwens een Tikkie voor de hele lunch of alleen voor jouw aandeel?
Purrmaid schreef:
28-06-2025 14:53
Wat heb je gestuurd?
Ben ik nu ook heel benieuwd naar!
_Mien_ schreef:
28-06-2025 14:52
Bedankt voor jullie reacties!
Heb 'm net een luchtig appje gestuurd.
Geen idee waarom het zo binnen komt bij me.
Ben benieuwd naar z'n reactie :)
Komt vast goed!
Purrmaid schreef:
28-06-2025 14:53
Wat heb je gestuurd?
Als reactie op het tikkie

Was dit een teken dat ik aan de beurt was om te betalen?
Volgende keer gewoon even zeggen ;-)
Want wij gaan elkaar toch geen tikkie sturen? :lips:
_Mien_ schreef:
28-06-2025 14:57

Perfect!
_Mien_ schreef:

Prima reactie vind ik. Maar als jij een Tikkie voor de hele lunch kreeg, dan zit hij het aantal betalingen blijkbaar te tellen. Ben zelf geen liefhebber van dergelijke mensen, maar dat hoeft niet voor jou of anderen te tellen.
_Mien_ schreef:

Dit vind ik dan weer raar dwingend. Misschien vindt hij de regeling zoals die nu is wel helemaal niet fijn. Houdt het niet lekker open en bespreekbaar.
DronkenAardbei schreef:
28-06-2025 15:01
Prima reactie vind ik. Maar als jij een Tikkie voor de hele lunch kreeg, dan zit hij het aantal betalingen blijkbaar te tellen. Ben zelf geen liefhebber van dergelijke mensen, maar dat hoeft niet voor jou of anderen te tellen.
Heb het vermoeden dat het voor de helft was.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven