Onverwachte afknapper door tikkie
zaterdag 28 juni 2025 om 14:09
Wat vinden jullie hiervan?
Ben op zoek naar tips / reflectie of ik overdrijf / hoe zouden jullie reageren?
Zojuist gaan lunchen met de man waar ik de afgelopen 8 maanden een intieme relatie mee aan het opbouwen ben geweest, en in al die maanden hebben wij elkaar over en weer nog nooit een tikkie gestuurd. De ene keer betaal ik en de andere keer betaald hij. En vanuit het niets krijg ik ineens een tikkie voor de lunch, het gaat mij absoluut niet om het bedrag en heb ook gewoon betaald. Maar ik zit toch met een rot gevoel, we zijn geen stel maar zeker wel meer dan "friends with benefits" en voor mij is dit dus echt een afknapper.
Ik weet ook even niet hoe ik hier nu op moet reageren, maar dat ik er wat mee moet dat is me wel duidelijk want het onbezorgde en vrije is er wel even vanaf nu.
Hoe kijken jullie hier tegenaan? En voor mij misschien nog wel belangrijker hoe zouden jullie dit ter sprake brengen?
Sorry als het verhaal wat onduidelijk is of als ik dingen vergeten ben, maar ben even een beetje de weg kwijt.
Stel gerust vragen als ik wat vergeten ben.
Ben op zoek naar tips / reflectie of ik overdrijf / hoe zouden jullie reageren?
Zojuist gaan lunchen met de man waar ik de afgelopen 8 maanden een intieme relatie mee aan het opbouwen ben geweest, en in al die maanden hebben wij elkaar over en weer nog nooit een tikkie gestuurd. De ene keer betaal ik en de andere keer betaald hij. En vanuit het niets krijg ik ineens een tikkie voor de lunch, het gaat mij absoluut niet om het bedrag en heb ook gewoon betaald. Maar ik zit toch met een rot gevoel, we zijn geen stel maar zeker wel meer dan "friends with benefits" en voor mij is dit dus echt een afknapper.
Ik weet ook even niet hoe ik hier nu op moet reageren, maar dat ik er wat mee moet dat is me wel duidelijk want het onbezorgde en vrije is er wel even vanaf nu.
Hoe kijken jullie hier tegenaan? En voor mij misschien nog wel belangrijker hoe zouden jullie dit ter sprake brengen?
Sorry als het verhaal wat onduidelijk is of als ik dingen vergeten ben, maar ben even een beetje de weg kwijt.
Stel gerust vragen als ik wat vergeten ben.
zaterdag 28 juni 2025 om 15:11
Dat zou kunnen, hoop dat hij dat dan wil bespreken met mij.
Heb er niet bij stil gestaan dat dit als niet open opgevat kon worden, heb er wel een vraagteken achter gezet dus als hij zich er niet fijn bij voelt was er toch een soort van opening om dat aan te geven denk ik.
zaterdag 28 juni 2025 om 15:16
Soms is het fijn om even te horen hoe een ander aankijkt tegen iets waar je moeite mee hebt. En ik ben heel blij dat er mensen zijn die dan reacties geven waar ik wat aan heb.
zaterdag 28 juni 2025 om 15:21
Maar Je hebt hier toch helemaal niets aan? Nu weet je nog niet waarom hij je die rekening stuurde en uit wat jij hem appte: 'we gaan elkaar toch geen tikkie sturen?' kan hij er van uit gaan dat je hem niet gaat betalen terwijl iets hem blijkbaar dwars zit en hij dat net wel wou.
Maar als voor jou het belangrijkste is dat je niet moet betalen heb je idd wat je wou...
attraverso wijzigde dit bericht op 28-06-2025 15:22
7.93% gewijzigd
zaterdag 28 juni 2025 om 15:21
zaterdag 28 juni 2025 om 15:24
Nee dat klopt ik weet nog niet waarom hij mij een tikkie stuurde, maar heb wel min of meer aangegeven dat dit niet de manier is waarop ik de dingen wil doen. Had al betaald voor ik het appje stuurde dus dat is niet aan de orde. En hoop dat als hem inderdaad wat dwars zit dat hij dat verteld aan me.Attraverso schreef: ↑28-06-2025 15:21Maar Je hebt hier toch helemaal niets aan? Nu weet je nog niet waarom hij je die rekening stuurde en uit wat jij hem appte: 'we gaan elkaar toch geen tikkie sturen?' kan hij er van uit gaan dat je hem niet gaat betalen terwijl iets hem blijkbaar dwars zit en hij dat net wel wou.
zaterdag 28 juni 2025 om 15:32
zaterdag 28 juni 2025 om 15:33
Ja dat zou goed kunnen, ik ben dit zelf niet gewend binnen een " relatie " .Draaideurforummer schreef: ↑28-06-2025 15:26Misschien is het "nieuw" van jullie relatie af en gaat hij over tot de routine die hij gewend is met vrienden?
Ik zou er niet zwaar aan tillen en het er gewoon even over hebben en afspreken hoe jullie het voortaan doen.
Misschien is dit inderdaad een mooi moment om het over dit soort dingen te hebben samen.
Daarom vind ik het ook fijn om even een ander perspectief te horen. Ben van mezelf ook erg onzeker en weet dat ik dan ook anders kan reageren dan iemand die die onzekerheid niet heeft.
zaterdag 28 juni 2025 om 15:40
zaterdag 28 juni 2025 om 15:49
zaterdag 28 juni 2025 om 16:57
Volgende keer gewoon aan hem vragen. Nu ga je je dingen in je hoofd halen terwijl je hem vanavond ziet. Je onzekerheid druipt er van af. Je kunt toch gewoon jezelf zijn bij hem, of voel je je niet veilig genoeg bij hem?_Mien_ schreef: ↑28-06-2025 15:33Ja dat zou goed kunnen, ik ben dit zelf niet gewend binnen een " relatie " .
Misschien is dit inderdaad een mooi moment om het over dit soort dingen te hebben samen.
Daarom vind ik het ook fijn om even een ander perspectief te horen. Ben van mezelf ook erg onzeker en weet dat ik dan ook anders kan reageren dan iemand die die onzekerheid niet heeft.
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.
zaterdag 28 juni 2025 om 17:07
De F van fwb heeft toch de ‘wel meer dan dat’ betekenis?
ONS is na een mooie nacht om niet te vergeten weer vertrekken, en als dat overdag voorvalt komt de boerderij met wipkippen en fokstieren om de hoek kijken.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
zaterdag 28 juni 2025 om 17:11
Dit komt op mij bij uitstek over als 'Friends With Benefits': ze ondernemen samen dingen (er op uit, lunch - dus vrienden) én ze neuken (benefits). Hoeveel meer FWB wil je het hebben?
Louter neuken & weer pleitte is een ONS, een scharrel, of een seksmaatje.
Verder denk ik dat TO van de spreekwoordelijke mug een olifant maakt. Juíst bij een FWB vind ik een tikkie prima kunnen, ook als je normaal om-en-om betaalt; dat gebeurt met mijn vrienden ook wel eens: meestal om-en-om, soms een tikkie (voor de helft) omdat iemand eens krap bij kas zit of om wat voor reden dan ook. Zolang de vriendschap verder in balans is vind ik daar niet zo veel van.
zaterdag 28 juni 2025 om 17:19
TO, moet je niet eens goed bij jezelf te rade gaan wat jij nu écht vindt van jullie verhouding? Ondanks dat je roept dat voor jullie beide een 'echte relatie' er momenteel niet in zit, bekruipt mij toch een beetje het gevoel dat je misschien ergens toch vindt dat jullie wél een relatie hebben. Misschien zit 'm daar de pijn/frustratie over het tikkie…
zaterdag 28 juni 2025 om 17:31
Man en ik zijn zo'n 20 jaar samen en we sturen elkaar ook tikkies na dingen als etentjes. Vinden we totaal prima en liefdevol.
Ik snap jouw reactie wel hoor, zeker omdat jullie tot nu toe nooit tikkies deden, maar pas op dat je niet te vast zit in je overtuiging dat tikkies binnen een relatie niet okee zijn. Dat is echt voor iedereen anders.
Ik snap jouw reactie wel hoor, zeker omdat jullie tot nu toe nooit tikkies deden, maar pas op dat je niet te vast zit in je overtuiging dat tikkies binnen een relatie niet okee zijn. Dat is echt voor iedereen anders.
zaterdag 28 juni 2025 om 17:42
Dat gaat toch ook niet? Een diner is duurder dan een lunch.Attraverso schreef: ↑28-06-2025 14:37Hoezo jullie turven niet? Waarom niet? Het makkelijkste is toch elk om beurt? Hoe bepalen jullie dan wie gaat betalen? Wie initiatief neemt om de rekening te vragen betaalt?
Ik zou gewoon een Wiebetaaltwat aanmaken. Of zo’n groeptikkie
zaterdag 28 juni 2025 om 17:46
Ja en nu blijft het alsnog een beetje boven de markt hangen…
Hij stuurt niet voor niets een tikkie…
Ik ben zelf veel te makkelijk met geld. Juist daarom heb ik met vrienden liever een tikkiegroep of direct een betaalverzoek .. Want het interesseert mij geen reet maar anderen kunnen zichzelf helemaal opvreten als ze een week op 50 euro moeten wachten terwijl het bij mij helemaal geen focus heeft (krijgen en betalen beide niet)…
zaterdag 28 juni 2025 om 17:46
Ik heb een kutrelatie, maar dit doen wij niet eensLilla schreef: ↑28-06-2025 17:31Man en ik zijn zo'n 20 jaar samen en we sturen elkaar ook tikkies na dingen als etentjes. Vinden we totaal prima en liefdevol.

Je gaat je partner toch geen tikkies sturen????
Frankly my dear, I don"t give a damn
zaterdag 28 juni 2025 om 17:49
Dat doen wij ook. Maar wij doen ook aan Wiebetaaltwat. Houdt het zuiver. Ik zou niet willen dat vriendin die minder verdient stiekem meer betaald over de lange termijn voor etentjes en uitjes etc… Want dat is toch niet bij te houden op de lange termijn…En af en toe zeg ik dan “ik zet deze er niet in hoor”…Lilla schreef: ↑28-06-2025 17:31Man en ik zijn zo'n 20 jaar samen en we sturen elkaar ook tikkies na dingen als etentjes. Vinden we totaal prima en liefdevol.
mbree wijzigde dit bericht op 28-06-2025 17:50
0.89% gewijzigd

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in