Onverwachte afknapper door tikkie

28-06-2025 14:09 148 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat vinden jullie hiervan?
Ben op zoek naar tips / reflectie of ik overdrijf / hoe zouden jullie reageren?

Zojuist gaan lunchen met de man waar ik de afgelopen 8 maanden een intieme relatie mee aan het opbouwen ben geweest, en in al die maanden hebben wij elkaar over en weer nog nooit een tikkie gestuurd. De ene keer betaal ik en de andere keer betaald hij. En vanuit het niets krijg ik ineens een tikkie voor de lunch, het gaat mij absoluut niet om het bedrag en heb ook gewoon betaald. Maar ik zit toch met een rot gevoel, we zijn geen stel maar zeker wel meer dan "friends with benefits" en voor mij is dit dus echt een afknapper.

Ik weet ook even niet hoe ik hier nu op moet reageren, maar dat ik er wat mee moet dat is me wel duidelijk want het onbezorgde en vrije is er wel even vanaf nu.

Hoe kijken jullie hier tegenaan? En voor mij misschien nog wel belangrijker hoe zouden jullie dit ter sprake brengen?

Sorry als het verhaal wat onduidelijk is of als ik dingen vergeten ben, maar ben even een beetje de weg kwijt.

Stel gerust vragen als ik wat vergeten ben.
calvijn1 schreef:
28-06-2025 17:46
Ik heb een kutrelatie, maar dit doen wij niet eens O_O

Je gaat je partner toch geen tikkies sturen????
Waarom niet? Doen wij ook. Of we pleuren het in Wiebetaaltwat. Als mijn vriendin een cadeau haalt voor een random verjaardag van gemeenschappelijke vrienden hoeft ze dat toch niet zelf te betalen?
mbree wijzigde dit bericht op 28-06-2025 17:51
29.11% gewijzigd
IJsschots schreef:
28-06-2025 17:19
TO, moet je niet eens goed bij jezelf te rade gaan wat jij nu écht vindt van jullie verhouding? Ondanks dat je roept dat voor jullie beide een 'echte relatie' er momenteel niet in zit, bekruipt mij toch een beetje het gevoel dat je misschien ergens toch vindt dat jullie wél een relatie hebben. Misschien zit 'm daar de pijn/frustratie over het tikkie…
Misschien vindt hij het nu ook wel meer worden.
Vond hij het in de datefase nog wel beleefd om niet over geld te praten maar wil jij dat wel nu het wat langer lijkt te gaan duren allemaal.

We kunnen wel duizend varianten bedenken met elkaar maar jij bent de enige die het we met hem over kan hebben.
calvijn1 schreef:
28-06-2025 17:46
Ik heb een kutrelatie, maar dit doen wij niet eens O_O

Je gaat je partner toch geen tikkies sturen????
Jawel hoor. En zoals ik al zei: dat vinden we allebei totaal prima.
Jouw reactie geeft wel het punt van mijn post weer: de een vindt tikkies binnen een relatie superkut en schiet ervan in de stress. Maar er bestaan dus mensen waarbij een tikkie totaal niets te maken heeft met het gevoel voor de ander. Goed om te checken voordat je je relatie down the drain ziet gaan vanwege nietsbetekenend tikkie...
Mbree schreef:
28-06-2025 17:50
Waarom niet? Doen wij ook. Of we pleuren het in Wiebetaaltwat. Als mijn vriendin een cadeau haalt voor een random verjaardag van gemeenschappelijke vrienden hoeft ze dat toch niet zelf te betalen?
Ja dit soort dingen. Dingen die niet van de en/of gaan, maar wel gezamenlijk zijn. En nee dat doen we niet altijd, en het wordt ook zeker niet tot op de cent nauwkeurig uitgerekend. Maar ik kreeg vanmorgen nog een tikkie voor een etentje met t gezin dat man betaald heeft. Wist ik, want bij het betalen hadden we al samen bedacht deze even buiten de en/of om te doen.

Ik ga ook even uitzoeken wat wiebetaaltwat is, ik ken het niet en zo te lezen is het handig?
IJsschots schreef:
28-06-2025 17:11
Dit komt op mij bij uitstek over als 'Friends With Benefits': ze ondernemen samen dingen (er op uit, lunch - dus vrienden) én ze neuken (benefits). Hoeveel meer FWB wil je het hebben?

Louter neuken & weer pleitte is een ONS, een scharrel, of een seksmaatje.
Ja, vind ik ook hoor. Wat TO beschrijft, zie ik ook als fwb.
Anders inderdaad een scharrel.
Lilla, wij vinden het superhandig want het voorkomt nodeloos tikkies heen en weer sturen en die ook weer moeten betalen.

Eigenlijk komt het er op neer dat je gewoon de uitgave erin zet als je iets betaald en de app houdt dan de balans bij. Je kan het overal voor gebruiken maar wij gebruiken het voornamelijk voor Uitjes/Eten/Thuisbezorgd en “Petty Cash”…

Ik denk dat Groepie van Tikkie hetzelfde doet.
Is hij misschien iemand anders tegengekomen en wil hij het wat zakelijker maken?
Fwb+, waar zit die plus dan in?
Exclusiviteit?

Sorry, ik weet dat het topic over het tikkie gaat.
Maar die + intrigeert me.

En zijn reactie: Ja dat zal ik doen schat, interpreteer ik als: ja, ik vond het inderdaad jouw beurt, maar ik zal het de volgende keer zeggen ipv een tikkie te sturen.
Mbree schreef:
28-06-2025 18:04
Lilla, wij vinden het superhandig want het voorkomt nodeloos tikkies heen en weer sturen en die ook weer moeten betalen.

Eigenlijk komt het er op neer dat je gewoon de uitgave erin zet als je iets betaald en de app houdt dan de balans bij. Je kan het overal voor gebruiken maar wij gebruiken het voornamelijk voor Uitjes/Eten/Thuisbezorgd en “Petty Cash”…

Klinkt handig, ik ga t eens proberen
Mbree schreef:
28-06-2025 18:04

En kan je dan bv bij een uitje ook de verdeling weer aanpassen? Bv als de een bob is en 3 cola drinkt terwijl de ander aan de Gin Tonics gaat?
Eeeum dat geloof ik niet nee… Maar zo ver gaan wij gelukkig nooit (zowel partner en ik samen niet als ook met vrienden niet).

Ik vind dat echt te ver gaan. Als je met 8 man uit eten gaat gewoon gedeeld door 8. Klaar.

Wat wel kan (wel weer zo eerlijk) is aangeven wie er “meebetaald”. Bijvoorbeeld als je na het eten in kroeg blijft hangen maar er gaan er ook een paar naar huis…
mbree wijzigde dit bericht op 28-06-2025 18:22
27.66% gewijzigd
Lilla schreef:
28-06-2025 18:16
En kan je dan bv bij een uitje ook de verdeling weer aanpassen? Bv als de een bob is en 3 cola drinkt terwijl de ander aan de Gin Tonics gaat?
Of de Bob er gewoon buiten laten? Je spaart toch een taxi uit.

Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken alles zo precies te verdelen.
Pelle schreef:
28-06-2025 18:22

En de Bob rijdt meestal in zijn/haar eigen auto dus ook brandstof kwijt.
Maar mensen gaan voorbij
Mbree schreef:
28-06-2025 18:21
Eeeum dat geloof ik niet nee… Maar zo ver gaan wij gelukkig nooit (zowel partner en ik samen niet als ook met vrienden niet).

Ik vind dat echt te ver gaan. Als je met 8 man uit eten gaat gewoon gedeeld door 8. Klaar.

Wat wel kan (wel weer zo eerlijk) is aangeven wie er “meebetaald”. Bijvoorbeeld als je na het eten in kroeg blijft hangen maar er gaan er ook een paar naar huis…
Ja eens hoor, dat zou in praktijk bij ons ook niet nodig zijn, wij splitten weliswaar de rekening van een etentje, maar gewoon door het aantal eters. (Wel passen partner en ik onderling een verdeelsleutel toe ivm ongelijke inkomens). De vraag komt voort uit nieuwsgierigheid naar de werking van zo'n app. Ik ga t gewoon eens proberen
Pelle schreef:

Benauwend.
De realiteit haalt de werkelijkheid in
Pelle schreef:

Ja, mee eens hoor, wij doen dat ook niet. Het was een voorbeeldje, ik ben gewoon benieuwd naar wat die app wel of niet kan.
Joppie schreef:
28-06-2025 18:47
En de Bob rijdt meestal in zijn/haar eigen auto dus ook brandstof kwijt.
Tenzij een zakelijke leaseauto..
yasmijn schreef:
28-06-2025 19:04
Benauwend.
Eens. Maar bv voor mijn puberkinderen en hun vrienden wel weer handig: er is er altijd wel eentje die blut is en daarom bewust de hele avond met één drankje staat te doen, terwijl de ander net een extraatje heeft gekregen en een avondje de bloemetjes buiten zet. Dan is gewoon delen door het aantal personen echt niet grappig...

Maar ik geef toe, erg off topic! We hadden het over relaties, ander verhaal. Al zijn daar natuurlijk ook verschillende ideeën en gewoontes mogelijk.
Pimpelmeesje87 schreef:
28-06-2025 15:40
Behalve dat het Viva Forum vaak nogal een kort lontje heeft als het om mannen gaat.
Vind ik met dit onderwerp juist niet. Als ik mijn algoritme mag geloven is het voor een groot deel van je jongere generatie in veel landen juist uit den boze dat de vrouw meebetaalt en komt in de datefase alles voor rekening van de man. Hier zie ik het vaak veel gelijkwaardiger verdeeld.
Je vraagt je wel eens af: 'Waar hebben wij het aan verdiend?
Mbree schreef:
28-06-2025 18:21

Ik niet. Drink geen alcohol en neem geen dessert. En dat maakt een heel groot verschil met de meesten die aperitief én wijn én dessert nemen. Dus nee, ik split niet gewoon de rekening.
Lilla schreef:
28-06-2025 19:01
Ja eens hoor, dat zou in praktijk bij ons ook niet nodig zijn, wij splitten weliswaar de rekening van een etentje, maar gewoon door het aantal eters. (Wel passen partner en ik onderling een verdeelsleutel toe ivm ongelijke inkomens). De vraag komt voort uit nieuwsgierigheid naar de werking van zo'n app. Ik ga t gewoon eens proberen
Voorbeeld:

Jullie gaan voor €200 met een ander stel uit eten.
Beide stellen tikken €100 af.
Gaan jij en je partner dan thuis nog zitten verrekenen? (Jij €40, hij €60)
En stuurt hij jou dan een tikkie?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik zou het wel een afknapper vinden als mijn date een tikkie zou sturen. Vooral als hij het op dat moment nergens over heeft en de rekening voor zich neemt.
calvijn1 schreef:
28-06-2025 19:38
Voorbeeld:

Ik zit hier met mijn oren te klapperen

Hier gaat alles op de grote hoop, en mijn partner betaald altijd (van die grote hoop)
Na een relatie van paar jaar ga je toch niet meer verrekenen?
Dat was bij ons na 3 maanden wel over.
En idd de ene verdiend meer dan de ander, wat geeft dat?
Een relatie betekend voor ons dat je alles deelt, je leven, de liefde, de kinderen, t geld .
Waarom zou je t apart houden als je denkt voor altijd samen te blijven?
calvijn1 schreef:
28-06-2025 19:38
Voorbeeld:

Zeker! Mits hij de rekening heeft betaald uiteraard. Kan ook zijn dat t van de en/of kwam, dan uiteraard niet. En soms wil hij voor mij betalen. En als ik de rekening betaald heb, stuur ik hem dat tikkie. Of niet, als ik graag voor hem wil betalen.
Siep schreef:
28-06-2025 19:57
Ik zou het wel een afknapper vinden als mijn date een tikkie zou sturen. Vooral als hij het op dat moment nergens over heeft en de rekening voor zich neemt.
Ik ook, maar het is nu één keer voorgekomen in 8 maanden. Wij weten de exacte omstandigheden niet: misschien was hij er met zijn gedachten niet bij, of misschien vond hij inderdaad dat hij toch wel veel vaker heeft betaald.

Iedereen is nu aan het speculeren, maar ik zou als ik TO was, even afwachten of dit vaker gaat gebeuren.

De zin "we gaan elkaar toch geen tikkies sturen?" vind ik ook vrij dwingend, en ook een beetje of je een kind indirect terecht wijst, maar verder vind ik het een goed berichtje. Ik vind zijn reactie een beetje onpeilbaar, maar wel lief eerlijk gezegd.

@TO: ik zou het er vanavond wel even heel kort over hebben, maar op een luchtige manier. Iets in de trant van "ik voelde me een beetje ongemakkelijk bij het tikkie, omdat we dit nooit eerder hebben gedaan, vandaar dat ik je appte".
Volgens mij wordt het nu veel te groot gemaakt.

Als het vaker gaat gebeuren en je voelt je daar niet prettig bij, dan is het een ander verhaal.

Voor nu: fijne avond, veel plezier en geniet ervan!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven