Hoe warm is het nu bij jou in huis?

29-06-2025 00:17 256 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij zijn recent verhuisd en ons nieuwe huis is heel veel koeler dan de oude, heerlijk! (Met dit weer althans, misschien hoor je me klagen in de winter).

Maar ik ben heel benieuwd hoe warm het bij iedereen is!
Ik lig nu in bed, dus kan zelf pas morgenochtend onze temperatuur delen :rolling:
Ik gok zo rond 23,5
Hier blijft de warmte nog behoorlijk hangen; in de woonkamer is het van 28 naar 27,5 graden gegaan. Zal vannacht hopelijk nog wat zakken.
Het is nog te warm naar mijn smaak, maar verkoeling is onderweg
21,6 in mijn huis. Wat een zaligheid.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Woonkamer hier van 27 naar 24,5, voelt heel aangenaam met een fris briesje. Eerste verdieping is ook flink afgekoeld, denk zelfs koeler dan beneden. Maar ik was vergeten de rolluiken op zolder naar boven te doen, daar is het nog steeds 30+. Maar we gaan toch nooit vroeg slapen, dus er is nog afkoeltijd.
Van 29.5 naar 29 nu. De warmte zit helaas in de stenen
Pluviofiel
Buiten 17 graden, heerlijk.
Solomio schreef:
02-07-2025 20:28
21,6 in mijn huis. Wat een zaligheid.
Wow, wat heerlijk! Heb je airco?
Hier 30 graden, dus ik lig voor mijn Duux.
Kidneybean schreef:
02-07-2025 20:34
Van 29.5 naar 29 nu. De warmte zit helaas in de stenen
Ja herkenbaar :( zelfs met ramen open voelt het als sauna boven…buiten 20 graden zegt mijn weerapp.
Voor iedereen een groene tuin
Ugli schreef:
02-07-2025 19:18
Ik heb inmiddels mijn zomerjurk vervangen voor een joggingbroek en sloffen.
Maar je had het binnen nog 26 graden? Er loopt koelvloeistof door jouw aderen, dat kan niet anders.
huismuis
Hier afgekoeld van 28 naar 26. Inmiddels een lange broek en dunne sokken aangetrokken. Ben die kou niet meer gewend :proud:
Ook een Pluviofiel
Nimue schreef:
02-07-2025 20:07
Hier blijft de warmte nog behoorlijk hangen; in de woonkamer is het van 28 naar 27,5 graden gegaan. Zal vannacht hopelijk nog wat zakken.
Hier ook van 28,2 naar 27,5. En toen ging het regenen en moest ik de ramen dichtdoen. En nu is het weer 28 graden.....
Het zit, zoals iemand anders ook zei, in de stenen. Hier ook nieuwbouw en de hitte zit echt in het huis.

Tegen de tijd dat het echt weer iets koeler is in huis, wordt het weer tegen de 30 graden zag ik op buienradar...
apppie schreef:
02-07-2025 20:38
Wow, wat heerlijk! Heb je airco?
Hier 30 graden, dus ik lig voor mijn Duux.
Nee, geen airco.
Een 'koel' huis, max was 25,6.
En nu al uren alles tegen elkaar open met een fris windje.

David Dunning
Overdag 28,5. Nu gezakt naar 27. Voelt al als verfrissend. 😬
Hier is het gezakt naar 26,8. Ik houd vannacht mijn dekbed maar bij de hand want wellicht wordt alleen onder de hoes slapen wat frisjes vannacht.
loulou39 schreef:
02-07-2025 21:06
Hier ook van 28,2 naar 27,5. En toen ging het regenen en moest ik de ramen dichtdoen. En nu is het weer 28 graden.....
Het zit, zoals iemand anders ook zei, in de stenen. Hier ook nieuwbouw en de hitte zit echt in het huis.

Tegen de tijd dat het echt weer iets koeler is in huis, wordt het weer tegen de 30 graden zag ik op buienradar...

Hier geen nieuwbouw (wel isolatie en HR++ glas) maar het blijft idd in de stenen en structuur zelf zitten. Inmiddels in de woonkamer naar 26,5 gedaald! Hopelijk daalt het bij jou en andere forummers ook.
In de woonkamer (zuiden en straatkant) is het 28 graden. Ik heb lage vensterbanken dan is veiligheidsglas verplicht, dat isoleert nog een beetje extra.

In de slaapkamers is het minder warm, daar waait het ook wel lekker door. Ik woon nu zo’n beetje met de katjes op het dakterras, daar is altijd wel een plek in de schaduw.
Djessy schreef:
02-07-2025 20:59
Hier afgekoeld van 28 naar 26. Inmiddels een lange broek en dunne sokken aangetrokken. Ben die kou niet meer gewend :proud:
Haha. Ja dat is dan ineens een heel verschil.
Milestone schreef:
02-07-2025 20:57
Maar je had het binnen nog 26 graden? Er loopt koelvloeistof door jouw aderen, dat kan niet anders.
Ja maar doordat de deur open staat waait er koude wind naar binnen dus dan voelt het wel kouder ookal zegt de thermostaat anders. Nu is het nog 25 graden binnen, in de slaapkamer koeler. Maar ik ben wel kouwelijk ja haha. :lol: Ik lag deze nacht opgerold in mijn dekbed en mijn vriend lag zonder dekbed of deken helemaal au naturel te smelten naast me.
Nu nog met alles open van 28,5 naar 23. Zal wel weer wat oplopen met alles dicht vannacht. Boven kan wel alles open blijven.
Ik heb ook een raam aan de voorkant dat tocht wel lekker door. Ik zit nu met een fleecedeken op de bank.
Terug van weggeweest
Ugli schreef:
02-07-2025 23:37
Ja maar doordat de deur open staat waait er koude wind naar binnen dus dan voelt het wel kouder ookal zegt de thermostaat anders. Nu is het nog 25 graden binnen, in de slaapkamer koeler. Maar ik ben wel kouwelijk ja haha. :lol: Ik lag deze nacht opgerold in mijn dekbed en mijn vriend lag zonder dekbed of deken helemaal au naturel te smelten naast me.
Ik lag vannacht te denken of er nog meer mensen lekker onder hun dekbed lagen, zoals ik. En ik was dus niet de enige
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
26 graden :cheer2:
Pluviofiel
nlies schreef:
03-07-2025 00:31
Ik lag vannacht te denken of er nog meer mensen lekker onder hun dekbed lagen, zoals ik. En ik was dus niet de enige
Ik lag ook onder mijn dekbed.

David Dunning
Ik lag ook onder een dekbed, heerlijk. Wel een dunne van bamboe. In de woonkamer is het nu nog maar 22 graden.
21,9 graden benden.
Lekker alles aan het doortochten.
21,5! :cheer2: vannacht heerlijk liggen pitten met de ramen open en onder mijn dekbed. Vandaag een vrije dag, kan ik van alles doen dat met de hitte is blijven liggen. Rondje tuin, gras maaien, opruimen. Mijn puf is terug :lol:

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven