Simpele goedkope huishoudtips van oma die gewoon echt werken
donderdag 3 juli 2025 om 15:27
Dir is een topic voor simpele maar enorm werkende ‘oma’ huishoudtips!! Let wel, het moet wel een beetje milieuvriendelijk zijn. Geen azijn tegen onkruid bijvoorbeeld. Alles mag. Dus;
Heb je een wereldtip? Posten met TIP erboven
Heb je een huishoud probleem? Posten met HELP erboven.
Zodat je tips kunt krijgen die echt helpen!
De TO begint;
TIP - vliegen in huis
wie haat ze niet vliegen in huis. Prima om even met een handoek of vliegenmepper achter ze aan te rennen en scheelt je een rondje sportschool maar die huftertjes zijn enorm snel
Geen dure dingen kopen. Ik heb alles geprobeerd. Veel werkt maar is best duur. Een plantje basilicum werkt maar is ook best prijzig (en zonde van de basilicum
Het wondermiddel: koop een blikje knakworsten. Die eet je natuurlijk eerst even op, zonde anders.
Het vocht uit het blikje doe je in een leeg glazen potje (denk aan een HAK potje ofzo, huismerk ook prima, maar even als voorbeeld)
Zet het potje zonder deksel met het knakworstenvocht waar je het wilt hebben en vliegen in huis komen er op af als kinders op knakworsten en vergeten even dat ze niet kunnen zwemmen en verzuipen. En echt, het werkt als een tierelier! Werkt ook buiten als je lekker buiten wilt eten. Potje op de tafel (of vlak ernaast) en de vliegen vergeten jouw eten en gaan voor het knakworstenvocht. Zielig. Ze gaan dood, maar dan wel een gelukkige dood)
Heb je een wereldtip? Posten met TIP erboven
Heb je een huishoud probleem? Posten met HELP erboven.
Zodat je tips kunt krijgen die echt helpen!
De TO begint;
TIP - vliegen in huis
wie haat ze niet vliegen in huis. Prima om even met een handoek of vliegenmepper achter ze aan te rennen en scheelt je een rondje sportschool maar die huftertjes zijn enorm snel
Geen dure dingen kopen. Ik heb alles geprobeerd. Veel werkt maar is best duur. Een plantje basilicum werkt maar is ook best prijzig (en zonde van de basilicum
Het wondermiddel: koop een blikje knakworsten. Die eet je natuurlijk eerst even op, zonde anders.
Het vocht uit het blikje doe je in een leeg glazen potje (denk aan een HAK potje ofzo, huismerk ook prima, maar even als voorbeeld)
Zet het potje zonder deksel met het knakworstenvocht waar je het wilt hebben en vliegen in huis komen er op af als kinders op knakworsten en vergeten even dat ze niet kunnen zwemmen en verzuipen. En echt, het werkt als een tierelier! Werkt ook buiten als je lekker buiten wilt eten. Potje op de tafel (of vlak ernaast) en de vliegen vergeten jouw eten en gaan voor het knakworstenvocht. Zielig. Ze gaan dood, maar dan wel een gelukkige dood)
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-07-2025 10:11
Reden: Titel aangepast
Reden: Titel aangepast
11.28% gewijzigd
vrijdag 4 juli 2025 om 09:45
ik wilde hier ook op reageren: baking soda in het Engels en Nederlands leidt nogal tot verwarring!betweenthewaves schreef: ↑03-07-2025 23:32Schoonmaaksoda is toch in de meeste supers wel te krijgen? En anders volgens mij wel bij de Kruidvat. (niet helemaal hetzelfde als baking soda trouwens, schoonmaaksoda is een stuk sterker en kan je niet gebruiken voor bakken)
- de kleine zakjes bij de bakspullen = zonde om mee schoon te maken, lekker in je pannenkoekenbeslag gooien.
- de potjes baking soda bij de bakspullen = vaak wat potenter en nog wel eetbaar, vooruit, maar zonde.
- soda = een soort glazige korrelvorm en niet eetbaar. Bij de Kruidvat of supermarkt en Action te koop.
madrigalscapybara wijzigde dit bericht op 04-07-2025 09:47
4.73% gewijzigd
vrijdag 4 juli 2025 om 09:51
Dat zul je moeten uittestenMadrigalscapybara schreef: ↑04-07-2025 09:47Test
Zouden de vliegen ook kippenknakworstsap lusten of alleen de varkens-variant, dat gaat me dan weer te ver? Halal-koshere-vliegenknakworstensap.
De realiteit haalt de werkelijkheid in
vrijdag 4 juli 2025 om 10:09
vrijdag 4 juli 2025 om 10:33
vrijdag 4 juli 2025 om 10:34
TIP
Laatst een afte aan de binnenkant van mijn lip. Rondje Google leerde mij om er een tablet paracetamol tegenaan te laten smelten. Smaakt wel goor maar werkte verrassend goed. Tegen de pijn en de afte was ook snel weg.
Wist je dat de oceaan zout is van alle tranen van onbegrepen haaien die alleen maar een knuffel willen?
vrijdag 4 juli 2025 om 10:40
Ik heb er een en heb nu meteen een paracetamol er tegenaan geplakt. Is vies bitter maar we gaan kijken of het werkt!
vrijdag 4 juli 2025 om 10:41
Idem hier hoor. Ook mijn moeder niet. Die kon zelfs een kipfilet zo bakken dat je ze gerust jaren als schoenzolen kon gebruiken……. In een strenge winter. Gelukkig kookte mijn pa meestal
vrijdag 4 juli 2025 om 10:46
TIPMerel90 schreef: ↑03-07-2025 20:35Baking soda gebruik ik heel vaak!
Ik gebruik het om de wasmachine mee te reinigen. 1x per maand kopje in de wasmachine doen en dan programma van 90 graden.
Papje maken met baking soda en water en dat voor kalkaanslag.
Puimsteen werkt echt fantastisch tegen die gele strepen en aanslag in de wc! Ik koop die blokken meestal online.
Ik draai de wasmachine 1x per maand leeg op 90 graden met 2 vaatwastabletten.
Wist je dat de oceaan zout is van alle tranen van onbegrepen haaien die alleen maar een knuffel willen?
vrijdag 4 juli 2025 om 10:47
Geef ik door aan mijn lief! Die moest na het snijden van de rode pepers ineens gruwelijk plassen. Ik bespaar jullie de details verder.
Zo dacht ik ooit midden in de nacht dat het potje tijgerbalsem mijn lippenbalsem was. Doe je ook eens en nooit meer
vrijdag 4 juli 2025 om 10:52
Wil je details over het inbrengen van een tampon na het snijden van rode pepers?
vrijdag 4 juli 2025 om 10:53
Schijnt dat spinnen een hekel hebben aan de lucht van pepermunt. In mijn garage zitten hele dikke spinnen en ik ben als de dood dat die in mijn auto gaan zitten. Ik heb een linnen dakje dat niet hermetisch afsluit. Een flesje pepermuntolie gehaald en dat druppel ik regelmatig op de matten in mijn auto. Tot nu toe nog geen spinnen in mijn auto gehad.Sierlijk schreef: ↑03-07-2025 22:36Help
Wie heeft de tip tegen spinnen. Ik kan dagelijks buiten langs mijn huis om spinnenwebben te verwijderen.
En die stofspinnen die binnen zitten in alle hoeken en gaten.
En de spin bij mijn autospiegel. Zelfs de hogedrukspuit erop zetten en de spin wegspuiten helpt niet.
vrijdag 4 juli 2025 om 11:04
Of je contactlenzen uithalen??vivapimpelmees schreef: ↑04-07-2025 10:52Wil je details over het inbrengen van een tampon na het snijden van rode pepers?
vrijdag 4 juli 2025 om 11:06
Laat nog even horen of het bij jou ook goed helpt. Ik deed dat 3x per dag.
vrijdag 4 juli 2025 om 11:11
Zou dit ook werken met ui? Ik word altijd helemaal lijp van mijn eigen handen als ik iets gedaan heb met ui.
vrijdag 4 juli 2025 om 11:12

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in