Simpele goedkope huishoudtips van oma die gewoon echt werken

03-07-2025 15:27 359 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dir is een topic voor simpele maar enorm werkende ‘oma’ huishoudtips!! Let wel, het moet wel een beetje milieuvriendelijk zijn. Geen azijn tegen onkruid bijvoorbeeld. Alles mag. Dus;

Heb je een wereldtip? Posten met TIP erboven
Heb je een huishoud probleem? Posten met HELP erboven.
Zodat je tips kunt krijgen die echt helpen!

De TO begint;

TIP - vliegen in huis

wie haat ze niet vliegen in huis. Prima om even met een handoek of vliegenmepper achter ze aan te rennen en scheelt je een rondje sportschool maar die huftertjes zijn enorm snel

Geen dure dingen kopen. Ik heb alles geprobeerd. Veel werkt maar is best duur. Een plantje basilicum werkt maar is ook best prijzig (en zonde van de basilicum

Het wondermiddel: koop een blikje knakworsten. Die eet je natuurlijk eerst even op, zonde anders.

Het vocht uit het blikje doe je in een leeg glazen potje (denk aan een HAK potje ofzo, huismerk ook prima, maar even als voorbeeld)

Zet het potje zonder deksel met het knakworstenvocht waar je het wilt hebben en vliegen in huis komen er op af als kinders op knakworsten en vergeten even dat ze niet kunnen zwemmen en verzuipen. En echt, het werkt als een tierelier! Werkt ook buiten als je lekker buiten wilt eten. Potje op de tafel (of vlak ernaast) en de vliegen vergeten jouw eten en gaan voor het knakworstenvocht. Zielig. Ze gaan dood, maar dan wel een gelukkige dood)
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-07-2025 10:11
Reden: Titel aangepast
11.28% gewijzigd
TinyTiny schreef:
04-07-2025 11:14
Ik bedenk me een tip: na het snijden van ui/ knoflook blijft de geur ook na het wassen aan je handen hangen. Wrijf je vingers tijdens het handen wassen langs RVS (kan gewoon de wasbak zijn) en de geur is weg.
Ga ik proberen!
yasmijn schreef:
04-07-2025 11:13
Dan zit je toch nog wel met die knakkers?
Bedoel meer te zeggen dat je dan twee keer zolang vooruit kunt. Dus maar de helft van de knakworstjes hoeft te eten (laatste schooldag, vraag wat buurkinderen om de vakantie in te luiden met gratis knakworsten! :proud: )
yasmijn schreef:
04-07-2025 11:00
👍🏻

Ik heb nu net 2 vaatwastabletten in de wasmachine gedaan op 90 gr.
Ik ook!!!! Ik heb het wel eens gedaan maar niet erg frequent. Na die post meteen even de zonnepanelen aan het werk gegooid met de wasmasjien en twee afwastabletten
yasmijn schreef:
04-07-2025 11:00
👍🏻

Ik heb nu net 2 vaatwastabletten in de wasmachine gedaan op 90 gr.
Ik ook!!!! Ik heb het wel eens gedaan maar niet erg frequent. Na die post meteen even de zonnepanelen aan het werk gegooid met de wasmasjien en twee afwastabletten
Joppie schreef:
04-07-2025 08:01
Je hebt ze ook in doosjes van 454(!?) gram van Arm & Hammer kwam in laatst achter.
Onze pond is een halve kilo en weegt 500 gram maar in Engeland & US is een pond (lb) 454 gram, ze gebruiken daar andere gewichten. Lekker onhandig hè :-D
vivapimpelmees schreef:
04-07-2025 10:52
Wil je details over het inbrengen van een tampon na het snijden van rode pepers?
Oh god! Nee! Je stond in vuur en vlam maar niet de manier zoals de partner het wilde waarschijnlijk.
apiejapie schreef:
04-07-2025 11:12
Misschien de helft van het sap van zo'n blikje invriezen? Je hoeft toch niet meteen een hele pot te gebruiken?
Nee klopt. Maar ik heb twee potjes. Een vlak bij de schuifpui. Meteen jum jum als ze naar binnen komen. En een in de keuken als ze daar komen.

Ik kom overigens net terug van de super en heb vega knaks gekocht. Zodra ik die gebruik zal ik de wetenschappelijke bevindingen delen! Maar ik heb nu nog te weinig lijken in de kast ehm pot
BuzzieBee schreef:
04-07-2025 11:24
Nee klopt. Maar ik heb twee potjes. Een vlak bij de schuifpui. Meteen jum jum als ze naar binnen komen. En een in de keuken als ze daar komen.

Ik kom overigens net terug van de super en heb vega knaks gekocht. Zodra ik die gebruik zal ik de wetenschappelijke bevindingen delen! Maar ik heb nu nog te weinig lijken in de kast ehm pot
😆
De realiteit haalt de werkelijkheid in
Help - Luchtjes in huis

Ons huis is van beneden tot boven open. Dus als ik uien/knoflook bak ruik je dat overal. Iemand een milieu vriendelijke manier om luchtjes uit je huis te verdrijven?

Voorlopig geen probleem want we eten de aankomende weken toch vooral knakworsten :rofl:
BuzzieBee schreef:
04-07-2025 11:32
Help - Luchtjes in huis

Ons huis is van beneden tot boven open. Dus als ik uien/knoflook bak ruik je dat overal. Iemand een milieu vriendelijke manier om luchtjes uit je huis te verdrijven?

Voorlopig geen probleem want we eten de aankomende weken toch vooral knakworsten :rofl:
Of je maakt er een Amerikaanse hotdog van. Met ui en zuurkool en mosterd 🌭
BuzzieBee schreef:
04-07-2025 11:32
Help - Luchtjes in huis

Weet niet of het milieu vriendelijk is, maar een lampe berger met neutrale vulling (of een ander geurtje als je dat lekker vindt) werkt behoorlijk goed.
Ja maar mijn vriend kan door zijn astma helaas niet tegen die verdampers of keurkaarsen ed. Die valt dus helaas af
https://miljuschka.nl/ultieme-new-yorks ... og-recept/

;-D
Madrigalscapybara schreef:
04-07-2025 09:47
Test

Zouden de vliegen ook kippenknakworstsap lusten of alleen de varkens-variant, dat gaat me dan weer te ver? Halal-koshere-vliegenknakworstensap.

Weet iemand of dat dat met die knakworstensap ook werkt tegen fruitvliegjes?
Yep schreef:
04-07-2025 11:47
Voor frietvliegjes kun je azijn in een kom doen met een drupje afwasmiddel, daarop plastic huishoudfolie met wat gaatjes erin geprikt. Maar zelf hou ik mijn fruit nu in de koelkast.
Noëlle_ismijnnaam schreef:
04-07-2025 11:59
Voor frietvliegjes kun je azijn in een kom doen met een drupje afwasmiddel, daarop plastic huishoudfolie met wat gaatjes erin geprikt. Maar zelf hou ik mijn fruit nu in de koelkast.
Ik doe er een scheut wijn bij. Succes gegarandeerd. Fruitvliegjes zijn namelijk alcoholisten. 🍷
Yep schreef:
04-07-2025 11:47
Ugli heeft daar vannacht een wetenschappelijk experiment mee gedaan en dat om 10:09 vandaag gepost! Maar we weten niet of het werkte omdat het ook kan zijn dat fruitvliegen niet van courgettesoep houden maar dan maar voor de knakkersap kiezen

Ik doe voor fruitvliegen altijd wat appelazijn in een kommetje, vershoudfolie eroverheen en een paar gaatjes in prikken. Rode wijn azijn kan eventueel ook. “They can check in everytime they like. But they can never leave”
Mocht dit topic ooit een vervolg krijgen dan moeten we hem maar ‘Knakkers en andere Huishoudrakkers’ noemen
BuzzieBee schreef:
04-07-2025 12:02
Ugli heeft daar vannacht een wetenschappelijk experiment mee gedaan en dat om 10:09 vandaag gepost! Maar we weten niet of het werkte omdat het ook kan zijn dat fruitvliegen niet van courgettesoep houden maar dan maar voor de knakkersap kiezen

Ik doe voor fruitvliegen altijd wat appelazijn in een kommetje, vershoudfolie eroverheen en een paar gaatjes in prikken. Rode wijn azijn kan eventueel ook. “They can check in everytime they like. But they can never leave”
Dat deed ik ook altijd maar een paar weken geleden werkte dit opeens niet. Heel raar want ze kwamen er altijd meteen op af.
Noëlle_ismijnnaam schreef:
04-07-2025 11:59
Cool Frietvliegen!! Maar die zouden we hier patatvliegen noemen. :-D

Maar misschien komen die nog niet zo noordelijk
vivapimpelmees schreef:
04-07-2025 12:04
Dat deed ik ook altijd maar een paar weken geleden werkte dit opeens niet. Heel raar want ze kwamen er altijd meteen op af.
Dan een scheutje afwasmiddel (liefs citroen afwasmiddel) erbij doen
BuzzieBee schreef:
Mocht dit topic ooit een vervolg krijgen dan moeten we hem maar ‘Knakkers en andere Huishoudrakkers’ noemen
en vergeet de andijvie niet!
Wist je dat de oceaan zout is van alle tranen van onbegrepen haaien die alleen maar een knuffel willen?
Strelizia schreef:
04-07-2025 12:09
en vergeet de andijvie niet!
Die rijmt niet :(
BuzzieBee schreef:
Goed plan, dan kan de andijvie eindelijk met pensioen
BuzzieBee schreef:
04-07-2025 12:08
Dan een scheutje afwasmiddel (liefs citroen afwasmiddel) erbij doen
Hielp ook niet...

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven