Singles unite, tweede editie 2025 deel 2

20-01-2025 13:32 3878 berichten
Bij deze kletsen we weer verder :)

Dit is het vervolg op relaties/singles-unite-eerste-editie-20 ... #p35716590
Alle reacties Link kopieren Quote
@Idd, ik snap heel goed dat het er even inhakt. Zeker na een eerste date die hartstikke leuk en oké leek. Het tast ook je vertrouwen aan, kan ik me voorstellen. Maakt misschien dat je de volgende keer (nog) meer op je hoede bent. Ik snap echt niet wat die ghosters toch allemaal bezielt... Het is zó aso en egocentrisch...
The impossible only takes a little longer
Dank jullie :heart:
Ja ik vind het ook onbeschoft en tegelijk ga ik heel erg twijfelen aan mijzelf. Heb ik dan toch iets niet goed gedaan ofzo. Zit met tig vragen en baal van mijzelf intussen. En wat Mus schrijft, fijn voor mijn zelfvertrouwen is het idd niet. Ik hoop idd dat het niet te lang meer duurt dat rotgevoel.

Attraverso, lopen jouw gesprekken nog?

Mus, alvast een heel fijn weerzien morgen!
Idd_ schreef:
07-07-2025 23:18
Ja ik vind het ook onbeschoft en tegelijk ga ik heel erg twijfelen aan mijzelf. Heb ik dan toch iets niet goed gedaan ofzo. Zit met tig vragen en baal van mijzelf intussen. En wat Mus schrijft, fijn voor mijn zelfvertrouwen is het idd niet. Ik hoop idd dat het niet te lang meer duurt dat rotgevoel.
Niet twijfelen aan jezelf! Jij hebt écht niets verkeerds gedaan, hij is hier diegene die heel erg iets verkeerds heeft gedaan. Ik snap wel dat je met vragen zit maar dat heeft even tijd nodig, geef het ook de tijd. Maar nogmaals: Ga niet aan jezelf twijfelen! Hij is echt een lafaard dat hij de weg van de minste weerstand kiest, bedenk je eens in wat er gebeurt als hij een tegenslag krijgt als je een relatie met hem zou hebben.. zo iemand wil je echt niet.
Idd_ schreef:

2 hebben gevraagd om te daten maar de 2 waar ik het liefste mee op pad wil nog niet. Zal de stap mss zelf moeten zetten 😅
Attraverso schreef:
08-07-2025 07:40
2 hebben gevraagd om te daten maar de 2 waar ik het liefste mee op pad wil nog niet. Zal de stap mss zelf moeten zetten 😅
Hahaha zo werkt het altijd he! Maar ik heb ook geleerd dat je favoriet vooraf, in realiteit helemaal niet altijd de leukste is. ;-)

@Mus: Today is the day! Veel plezier alvast!
Idd_ schreef:

Ik zie ook wel in mijn omgeving dat sommige mannen (en vrouwen) helemaal de weg kwijtraken als ze uit een lange relatie komen. Ineens heel veel tegelijk gaan daten, liefst meteen met iedereen het bed induiken. Ze zijn dan een tijdje enorm egocentrisch. Of iemand had toch nog half of helemaal een soort van relatie, zonder dat jij het wist, en besloot daarmee verder te gaan. Ik hoor dat ook heel veel. Het heeft in ieder geval nooit te maken met degene die het overkomt. Er is geen enkele reden om iemand niet even een berichtje te sturen.

Ik hoor het ook echt veel van vrienden en vriendinnen die net single zijn en uit een lange relatie komen.
Mijn date staat morgen. Ik ben kneiter zenuwachtig. Zo irritant! Ben enerzijds enorm benieuwd om hem beter te leren kennen (en mijn fantasie gaat enorm met me aan de haal :hihi: ), maar ben ook bang dat ik hem in mijn hoofd veel leuker maak dan hij is en dat het ontzettend tegenvalt. Maar ben nog het bangst voor als het echt klikt, om me weer open te stellen voor een relatie. Hebben jullie dat ook? Of slijt dat?
Ik vind het een slap excuus om maar te ghosten als je net uit een lange relatie komt. Helemaal als je met iemand afgesproken (en gezoend!) hebt, is een berichtje nog het minste. Anders ben je gewoon onbeschoft.

@Hapening: spannend! Ik herken wel dat ik ook vaak bang ben dat ik iemand leuker maak in mijn hoofd. Je vormt toch een beeld op basis van de whatsapp gesprekken, en ons brein werkt nu eenmaal zo dat we daar een plaatje van vormen, wat helemaal niet hoeft te kloppen. Probeer er daarom zo open mogelijk in te gaan!
En het openstellen, tja dat blijft denk ik eng. Maar dat is meestal iets waar ik me in het begin nog niet zo druk om maak. Dat komt meestal pas na een date of 3 wanneer je elkaar een beetje hebt leren kennen en je vaak wat de verdieping in gaat. En ik vertel mezelf altijd dat het bij de juiste man goedkomt :P (hoewel het spannend blijft!).

Ik heb ook wel gezonde zenuwen voor mijn date morgen. Hoe is hij buiten de bubbel waarin we elkaar ontmoet hebben? En nuchter? (we waren niet dronken, maar er was wel een drankje in het spel). Wat ik wel heel erg vind schelen is dat we elkaar wel al gezien te hebben dus ik hoef me iig niet druk te maken of hij wel op zijn foto's lijkt. 😅 Maar ja met de date van vorige week was de klik de 2e keer ook opeens weg, dus dat gaat dan toch in je hoofd zitten. We gaan het zien!
Happening schreef:
08-07-2025 09:27
Het heeft in ieder geval nooit te maken met degene die het overkomt. Er is geen enkele reden om iemand niet even een berichtje te sturen.

Dit inderdaad, @Idd. Heeft alles met hem te maken en echt niets met jou. Ghosters zijn juist alleen maar met zichzelf bezig. Die denken niet: o, die persoon kan ik wel ghosten. Die doen dat met iedereen.

Dankjulliewel allemaal! Hij moet nog ongeveer 7 uur rijden...
The impossible only takes a little longer
Mus schreef:
08-07-2025 10:32
Dit inderdaad, @Idd. Heeft alles met hem te maken en echt niets met jou. Ghosters zijn juist alleen maar met zichzelf bezig. Die denken niet: o, die persoon kan ik wel ghosten. Die doen dat met iedereen.

Dankjulliewel allemaal! Hij moet nog ongeveer 7 uur rijden...
Zo leuk! Veel plezier!
care_ schreef:
08-07-2025 09:46
Ik vind het een slap excuus om maar te ghosten als je net uit een lange relatie komt. Helemaal als je met iemand afgesproken (en gezoend!) hebt, is een berichtje nog het minste. Anders ben je gewoon onbeschoft.

@Hapening: spannend! Ik herken wel dat ik ook vaak bang ben dat ik iemand leuker maak in mijn hoofd. Je vormt toch een beeld op basis van de whatsapp gesprekken, en ons brein werkt nu eenmaal zo dat we daar een plaatje van vormen, wat helemaal niet hoeft te kloppen. Probeer er daarom zo open mogelijk in te gaan!
En het openstellen, tja dat blijft denk ik eng. Maar dat is meestal iets waar ik me in het begin nog niet zo druk om maak. Dat komt meestal pas na een date of 3 wanneer je elkaar een beetje hebt leren kennen en je vaak wat de verdieping in gaat. En ik vertel mezelf altijd dat het bij de juiste man goedkomt :P (hoewel het spannend blijft!).

Ik heb ook wel gezonde zenuwen voor mijn date morgen. Hoe is hij buiten de bubbel waarin we elkaar ontmoet hebben? En nuchter? (we waren niet dronken, maar er was wel een drankje in het spel). Wat ik wel heel erg vind schelen is dat we elkaar wel al gezien te hebben dus ik hoef me iig niet druk te maken of hij wel op zijn foto's lijkt. 😅 Maar ja met de date van vorige week was de klik de 2e keer ook opeens weg, dus dat gaat dan toch in je hoofd zitten. We gaan het zien!
Ik ken deze man ook al best lang maar niet goed. Zoiets als een vader van het schoolplein vroeger toen mijn kinderen jong waren. Liep hem onlangs tegen het lijf, alleen maar even kort gesproken en ik voelde me zo raar toen ik thuis kwam. Ik was helemaal niet op zoek naar een relatie, zit ook niet op apps of zo, maar heb toen iemand zijn nummer gevraagd en hem een berichtje gestuurd. Toen was ik nog dapper haha, nu voel ik gewoon paniek :-$ . Maar ik vind het eigenlijk nog spannender denk ik, dan iemand die ik niet ken. Want deze man doet me wat, anders had ik geen contact gezocht. Maar ik heb al in geen 35 jaar meer gedate, dus dat heeft er ook wel wat mee te maken natuurlijk.
Happening schreef:
08-07-2025 09:31
Mijn date staat morgen. Ik ben kneiter zenuwachtig. Zo irritant! Ben enerzijds enorm benieuwd om hem beter te leren kennen (en mijn fantasie gaat enorm met me aan de haal :hihi: ), maar ben ook bang dat ik hem in mijn hoofd veel leuker maak dan hij is en dat het ontzettend tegenvalt. Maar ben nog het bangst voor als het echt klikt, om me weer open te stellen voor een relatie. Hebben jullie dat ook? Of slijt dat?
Leeeuukk! Heb je je date ook savonds? Maar daten is ook gewoon heel spannend! Maar probeer het een beetje los te laten, het is pas morgen en vandaag is vandaag. Je gaat gezellig met hem afspreken, het hoeft maar een uurtje te duren. Wat is nou een uur? Een uur is echt zo voorbij! En je gaat voor een gezellige date met in gedachte dat je hem na morgen nooit weer ziet en dan kun je weer met je leven haha. Dit soort dingen helpen mij om mijzelf op aarde te houden ipv dat je je een leven met hem aan het fantaseren bent. Al heb ik dat ook wel regelmatig gehad hoor.. dan moesten we nog afspreken maar in mijn hoofd woonden we al samen etc :lol: En weet je.. als het morgen niets blijkt te zijn dan zijn die fantasieën ook weer weg. Er is ook niets mis met fantaseren ;) Ik vind het ook eng om mij weer open te stellen mocht iemand heel leuk zijn maar ik wil mij daardoor niet tegen laten houden, anders blijf ik voor eeuwig alleen haha. Ik denk ook dat als je een fijne man treft, dat dit helemaal goed komt... En mocht het helpen: Ik heb de afgelopen jaren wel wat gedate maar iedere date vind ik nog spannend. De ene keer is het 'Ik wil niet, het is doodeng, mag ik afzeggen' en de andere keer is het 'Whoe zenuwen maar wel nieuwsgierig'. Ik ben nu nog niet zenuwachtig voor morgenavond maar dat gaat morgen ook wel komen hoor.

Wat leuk dat jij morgen óók een date hebt Care! Het lijkt morgen wel nationale date dag hier in het topic haha.

Wat gaan jullie doen Happening & Care?

Oehhh spannend Mus! Nu nog 6 uur :-D
Bedankt voor jullie ervaringen. Ik voel me iets minder debiel nu. :-D

Wij gaan uit eten, dus het is wel langer dan een uurtje. Avondvullend programma :). En ik kom hem denk ik nog wel regelmatig tegen want hij woont in de buurt. Maar dat vind ik niet zo spannend, ben vooral heel benieuwd hoe het loopt. Of het gesprek goed loopt en wat ik erbij voel. Misschien voel ik heel veel en zit ik daar als een verliefde puber of kan ik geen woord meer uitbrengen. O_O

Hoe zit het met zoenen? Doen jullie dat op de eerste of tweede date? En dan bedoel ik echt flink zoenen, geen kusje. :mrgreen:

Wat ga jij doen Pupke?
Hahaha je bent het inderdaad lekker aan het overdenken @Happening! 😁

Ook avondeten hoeft niet avondvullend te zijn (tenzij je 7 gangen gaat doen). Als het niet leuk is, vraag je na het hoofdgerecht de rekening en ga je lekker naar huis. En ik denk dat je wel iets meer vertrouwen mag hebben in je sociale skills, je kan vast nog wel een gesprek voeren. ;-)

Zoenen zit iedereen anders in. Ik heb daar geen regels voor, ik ben geen 16 meer. Als het goed voelt en ik heb er zin in, waarom niet, is mijn credo. Je leeft maar één keer. Maar als er niet gezoend wordt, hoeft dat niet perse te betekenen dat het niet leuk is. Het gaat ook om de dynamiek, soms heb je samen meer tijd daarvoor nodig, soms vlamt het al op date 1. Het is wat mij betreft allebei goed en het zegt ook niet perse wat over het vervolg in mijn ervaring. Volg je gevoel!

@Pupke: wij gaan gewoon wat drinken! We wonen niet bepaald bij elkaar om de hoek dus we hebben een stad in het midden gekozen. Vind het wel interessant, want als ik hem geswiped zou hebben, zou ik dat dus al veel gedoe vinden voor een eerste date. En nu ik hem al gezien heb, denk ik prima, is wel waard om deze man beter te leren kennen. Ook wel weer interessant inzicht. 😁
Wat ga jij doen?
Haha Happening, ik vind het ook zo leuk om te lezen want toen ik mijn eerste date ooit had zat ik er ook zo bij. Vreselijk vond ik het, de zenuwen, alles wat je denkt etc.. maar het komt écht goed! Iedereen is in bepaalde mate zenuwachtig bij een eerste date, ook je date! Je bent echt niet als enige zenuwachtig. En er is geen goed of fout, vaak als je iemand ziet vallen er al heel veel zenuwen van je af. Je kan ook vragen of hij ook zenuwachtig is, dat haalt ook wel wat druk weg. En of er gezoend gaat worden hangt heel erg af van de setting etc.. bij mij wordt er vaker niet dan wel gezoend en dat is helemaal prima. Zoenen is geen must. Ik vind het wel knap dat je meteen uit eten gaat! Maar dat is misschien omdat ik er niet van hou om bij onbekenden te eten haha.

Leuk dat jullie wat gaan drinken Care! Wonen jullie heel ver uit elkaar of valt het mee? Ik weet nog niet wat we gaan doen: wandelen of iets drinken haha. Ga hem dat straks even vragen.. om de afstand hoeven we het niet te doen want hij woont ongeveer 2km bij mij vandaan ;)
Update: We gaan morgen wandelen en we hebben om 18.30 afgesproken ;)

Als het goed is zijn jullie nu bij elkaar Mus. Heel veel plezier samen❤️
Veel plezier aan alle daters! Ik heb inmiddels de uitknop van de stress gevonden en heb er inmiddels alleen nog maar heel veel zin in. Morgen werken, dus ook geen tijd voor stress gelukkig.
Mus, een fijne tijd samen!
Care, veel plezier ( met weekendman toch)

Pupke, ik ben even kwijt met wie jij nu gaat daten 🤔
Goed zo Happening! That’s the spirit! :-D En als je toch nog zenuwen krijgt, dat mag er allemaal zijn en is ook heel normaal.

Maakt niet uit Peertjes. Ik ga met man 1 op date, niet dat je daar iets aan hebt haha.

Ik voel mij goed! Nog niet zenuwachtig maar wel dat gevoel dat je iets uit je comfortzone gaat doen. Lichte gezonde spanning denk ik.
Fijne tijd Mus!

En allemaal veel plezier met daten vandaag!
Change of plans. Hij appte gisteravond opeens dat hij het ook wel prima vond om naar mijn stad te komen. Ergens chill, maar ergens vind ik het dan ook ingewikkelder dat ik dan een soort host wordt en moet gaan bedenken waar we heen gaan enzo. Plus nu gaan we dus ook wat eten want hij rijdt gelijk door vanuit werk dus dat vind ik wel iets spannender. 😜

Ik heb wel gezonde zenuwen, en tegelijkertijd ook zin in! (weekendman indd @Peertjes)

Veel plezier @Happening en @Pupke! En hoop dat jij aan het genieten bent @Mus!
Eten vind ik ook wel spannend voor een eerste date omdat dat minder makkelijk is om na een uurtje weg te gaan als het niks is..

Ik heb de mijne(klinkt nog beetje gek haha) gisteravond weer gezien en het was weer heel fijn..
Verliefdheid is wel een gek iets hoor, weet het niet zo goed te plaatsen, als ik niet bij hem ben kan ik best wat zenuwen voelen in mijn buik(of zijn het vlinders haha) en zo gauw ik hem zie valt er een bepaalde rust over me heen, zo relaxed en soepel loopt het..
Oh ja ik snap wel dat je dat ingewikkelder vind Care! Ik zou zelf nooit uit eten gaan op één van de eerste dates maar dat heeft er meer mee te maken dat ik eten bij onbekenden ongemakkelijk vind haha. Maar heb je geen restaurant waar je vaker bent geweest, wat dus een beetje bekend is?

Klinkt echt heel goed Mimali! Ik vind het echt heel leuk voor je :-D Zo zie je maar dat een ‘nee’ in eerste instantie heel goed kan omslaan haha!
Scheelt wel dat het voor ons allebei wel echt voelt als 2e date, omdat we op de avond dat we elkaar ontmoette al paar uur samen hebben doorgebracht. Zou het op een echte eerste date ook nooit doen. Ik geloof niet dat het zoo erg wordt dat ik na een uurtje weg wil, maar je hoopt wel dat dezelfde chemie er nog is.

Leuk Mimali! Ben nog steeds verbaasd hoe het zo omgeslagen is haha, maar ook juist goed voorbeeld voor ons dat dat toch ook kan.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven