Fijn scheermes voor tiener dochters
dinsdag 8 juli 2025 om 14:16
ik ben er al bijna helemaal klaar mee. Ook ben ik gezegend met lichtblond haar dus dat valt ook niet zo erg op. Oksel doe ik nog wel en als ik de haren op mijn benen echt te lang vind worden, dan gaat de ladyshave er even overheen. Maar de om de zoveel dagen scheerbeurt, dat is verleden tijd.
Maar ik snap dat mensen die flink (donker) behaard zijn, een andere keuze maken. Maar ik vind het echt de hel dat gescheer, pukkels, irritatie, snijwondjes enz.
Ik doe mijn best
dinsdag 8 juli 2025 om 14:24
Na de overgang nergens meer haar waar ik het niet meer wil. Behalve op mijn kin 1 hardnekkig en ook nog dik exemplaar die keer op keer terugkomt en dan kennismaakt met mijn Tweezerman.
Overigens schoor ik nooit maar gebruikte ik altijd ontharingscreme. Dan was bij mij het effect achteraf mooier.
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.
dinsdag 8 juli 2025 om 14:46
Ik gebruik Wilkinson Sword Extreme, die zijn flexibel en buigen met je vormen mee. Vind ik 10x beter dan Gilette Venus, daarvan hou ik altijd harde stoppels over, ook bij een gloednieuw mesje.
Iemand nog tips hoe je van al die snor- en kinharen en dons op je kaken afkomt? Met een pincet is het steeds meer werk, steeds meer donkere haren. Hoe doen jullie dat?
Iemand nog tips hoe je van al die snor- en kinharen en dons op je kaken afkomt? Met een pincet is het steeds meer werk, steeds meer donkere haren. Hoe doen jullie dat?
dinsdag 8 juli 2025 om 15:04
EpiladyPimpelmeesje87 schreef: ↑08-07-2025 14:46Ik gebruik Wilkinson Sword Extreme, die zijn flexibel en buigen met je vormen mee. Vind ik 10x beter dan Gilette Venus, daarvan hou ik altijd harde stoppels over, ook bij een gloednieuw mesje.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
dinsdag 8 juli 2025 om 15:12
Een keer naar een Turkse kapster die dat met een touwtje doet.Pimpelmeesje87 schreef: ↑08-07-2025 14:46Ik gebruik Wilkinson Sword Extreme, die zijn flexibel en buigen met je vormen mee. Vind ik 10x beter dan Gilette Venus, daarvan hou ik altijd harde stoppels over, ook bij een gloednieuw mesje.
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.
dinsdag 8 juli 2025 om 15:16
Eerst ontharingscrème en dan de week erna epilady en dat dan elke week.Henk-und-Roelie schreef: ↑08-07-2025 15:08Heb ik ook eens gedaan en toen kreeg ik allemaal knalrode bultjes boven mijn bovenlip![]()
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
dinsdag 8 juli 2025 om 15:25
Dit vond ik echt een marteling, en ik bleef met 1,5 wenkbrauw achter. It's a no for me.SweetFirefly schreef: ↑08-07-2025 15:12Een keer naar een Turkse kapster die dat met een touwtje doet.
dinsdag 8 juli 2025 om 15:31
dinsdag 8 juli 2025 om 15:32
Hoe oud ben je? Op insta en tiktok zijn genoeg influencers die hier de norm van maken. Het is maar net in welke kringen je verkeert hoor.Yakuzakiko schreef: ↑08-07-2025 15:31Als je het niets doet dat mensen je dan viezig, onverzorgd of gewoon een beetje gek vinden, dan zou je dat inderdaad kunnen doen.
Het is wat Star zegt, het zou leuk zijn als het niet de norm zou zijn.
dinsdag 8 juli 2025 om 15:34
Het topic gaat over tieners, kring maakt verder weinig uit.Pimpelmeesje87 schreef: ↑08-07-2025 15:32Hoe oud ben je? Op insta en tiktok zijn genoeg influencers die hier de norm van maken. Het is maar net in welke kringen je verkeert hoor.
Dan vind je een flink behaarde vrouw die zich niet scheert dus een yeti.LaFleurNoire schreef: ↑08-07-2025 13:24Want? Ik vind niks van mensen die niet scheren, ik vind haar helemaal niet oeh bah vies, waar dan ook, maar als je wél graag wilt scheren, ook helemaal prima.
Ik heb hirsutisme door polycysteuze eierstokken en doe niet onder voor een flink behaarde kerel als ik daar niks aan doe. Mijn ladyshave is mijn beste vriend, mijn gezicht laser ik met een Lumea want ik wil niet als een yeti door het leven gaan.
Scheermesjes, welke dan ook en welke scheerzeep, of olie of niks dan ook, zorgen voor ellendige ontstekingen en ingegroeide haren.
Mijn dochter gebruikt de Venus look-a-like van Kruidvat. Werkt prima bij haar.
Nope.
Waarom mesjes? Ik gebruik een elektrisch scheerding.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
dinsdag 8 juli 2025 om 15:36
Ik ben 39 en op mijn werk zouden ze achter je rug om opmerkingen maken.Pimpelmeesje87 schreef: ↑08-07-2025 15:32Hoe oud ben je? Op insta en tiktok zijn genoeg influencers die hier de norm van maken. Het is maar net in welke kringen je verkeert hoor.
dinsdag 8 juli 2025 om 16:01
Wat ben je zuur! Heb je een slechte dag?Yakuzakiko schreef: ↑08-07-2025 15:36Ik ben 39 en op mijn werk zouden ze achter je rug om opmerkingen maken.
dinsdag 8 juli 2025 om 16:03
Zuur? Wat bedoel je? Ik gaf gewoon antwoord op je vraag.
dinsdag 8 juli 2025 om 16:05
Wat een vreemde reactie. Zij is zuur omdat haar collega's achter haar rug om praten?
dinsdag 8 juli 2025 om 16:15
Elektrisch laten verwijderen zodat ze (grotendeels) definitief verdwijnen. Duurt ff want kost wel een behandeling of 10 maar dan heb je ook wat.Pimpelmeesje87 schreef: ↑08-07-2025 14:46.
Leuk hoor die mensen die vinden dat je alles maar moet laten staan, maar dan zou ik nu echt 30-40 zwarte haren op mijn kin hebben, om van de snor en het vachtje op mijn benen maar niet te spreken. Daar word ik echt doodongelukkig van. Ik houd het toch liever in toom met laser/elektrisch ontharen.
dinsdag 8 juli 2025 om 16:30
ik gebruik daar sinds kort deze voor:Pimpelmeesje87 schreef: ↑08-07-2025 14:46

Niet geheel pijnloos, maar draaglijk. En ik ben best gevoelig.
dinsdag 8 juli 2025 om 18:02
Nee. Ik vind mezélf zonder scheren een yeti. Dat houdt niet automatisch in dat ik iedere flink behaarde vrouw die niet scheert ook een yeti vind.Yakuzakiko schreef: ↑08-07-2025 15:34Dan vind je een flink behaarde vrouw die zich niet scheert dus een yeti.
En haarloos ben ik nooit, dat wil niet. En ik heb werkelijk nog nooit commentaar gehad. Niet van partners, niet van vrienden, kennissen, familie. Wellicht denkt een vreemde er wel wat van. En die ken ik niet dus boeien.
En als je collega’s hebt die achter je rug om roddelen over lichaamshaar dan vinden ze, ook al ben je zo glad als een babybilletje, altijd wel iets te roddelen over je. Voor zulke types boeit het niet waarover, ze doen het toch wel.
lafleurnoire wijzigde dit bericht op 08-07-2025 18:20
18.61% gewijzigd
woensdag 9 juli 2025 om 01:35
Scheer je hiermee of epileert dit apparaatje?
Want als je scheert in je gezicht krijg je toch alleen maar van die dikke stoppels terug?
Bij mij gaat het om slechts 2 haartjes die hardnekkig terug blijven komen dus dat lukt me met een pincet nog wel maar als het er meer en meer worden dan is dat geen oplossing meer… en die donkerder wordende donshaartjes op mijn bovenlip vind ik minder mooi.
Want als je scheert in je gezicht krijg je toch alleen maar van die dikke stoppels terug?
Bij mij gaat het om slechts 2 haartjes die hardnekkig terug blijven komen dus dat lukt me met een pincet nog wel maar als het er meer en meer worden dan is dat geen oplossing meer… en die donkerder wordende donshaartjes op mijn bovenlip vind ik minder mooi.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in