Partner steeds minder aantrekkelijk
zaterdag 5 juli 2025 om 09:17
Mijn partner en ik zijn al 12 jaar samen.
We hebben 2 jonge kinderen. In de zwangerschappen had ik continu honger en heb ik veel gegeten. Mijn partner had altijd wel een beetje een buikje, maar tijdens mijn zwangerschappen is hij ook aardig wat kilo's aangekomen ondat hij ook meer at omdat er veel lekkers in huis was.
De jongste is nu 3 en ik ben weer net zo slank als voor mijn zwangerschappen maar hij heeft nu echt overgewicht.
Ik vind het steeds onaantrekkelijker worden en ik vind dit zo oppervlakkig van mezelf....
Ik heb steeds minder zin om intiem met hem te zijn en te knuffelen. Hij voelt helemaal zacht als ik hem knuffel en dat staat me eigenlijk gewoon tegen.
In kleding zie je ook dat hij echt een buikje, lovehandles en borstvorming heeft.
Hij probeert wel eens af te vallen maar verder dan 3-4 kilo komt hij niet. Ik begrijp ook dat het heel moeilijk is. Zijn broers hebben ook allemaal overgewicht, ik denk dat het ook wel in de genen zit.
Heeft iemand hier ervaring mee? Zouden jullie dit wel of niet aankaarten? En zo ja, hoe dan?
We hebben 2 jonge kinderen. In de zwangerschappen had ik continu honger en heb ik veel gegeten. Mijn partner had altijd wel een beetje een buikje, maar tijdens mijn zwangerschappen is hij ook aardig wat kilo's aangekomen ondat hij ook meer at omdat er veel lekkers in huis was.
De jongste is nu 3 en ik ben weer net zo slank als voor mijn zwangerschappen maar hij heeft nu echt overgewicht.
Ik vind het steeds onaantrekkelijker worden en ik vind dit zo oppervlakkig van mezelf....
Ik heb steeds minder zin om intiem met hem te zijn en te knuffelen. Hij voelt helemaal zacht als ik hem knuffel en dat staat me eigenlijk gewoon tegen.
In kleding zie je ook dat hij echt een buikje, lovehandles en borstvorming heeft.
Hij probeert wel eens af te vallen maar verder dan 3-4 kilo komt hij niet. Ik begrijp ook dat het heel moeilijk is. Zijn broers hebben ook allemaal overgewicht, ik denk dat het ook wel in de genen zit.
Heeft iemand hier ervaring mee? Zouden jullie dit wel of niet aankaarten? En zo ja, hoe dan?
dinsdag 8 juli 2025 om 19:44
Hi To, twee jonge kinderen. Dat kost wat energie... en meestal ook je slaap. Hoe zijn de nachten? Graai en snaai gedrag kan door slaap/energie gebrek komen... spelen er nog andere dingen in de familie of op werk waar man van wakker zou kunnen liggen? Snurkt hij? Maakt hij wel een gelukkige indruk verder? Misschien is het nog het handigste om te kijken wat de echte oorzaak is van het hangen met eten.
dinsdag 8 juli 2025 om 22:04
Ik ben er tot mijn veertigste mee weggekomen, lekker op de bank, wijn en chips, op zijn tijd een chocolaatje, altijd drop in de auto en een stabiel gewicht, bmi exact 18,5. Daarna ineens niet meer en toen kwam er ook langzaam maar gestaag een kilootje per jaar aan (waarschijnlijk heb ik nog mazzel gehad dat het er geen zes waren). Tot ik ineens een overgangspuddinkje was geworden, wat ik pas besefte toen ik me afvroeg wie die gezette dame op een foto was.
De kilo’s eraf krijgen is geen sinecure en ik heb ook niet echt plezier in sporten en niet snoepen. Maar ja, het is dit of op mijn 70e achter de rollator en tafeltje dekje.
woensdag 9 juli 2025 om 00:23
Over vijf jaar is er niemand meer die op zo'n manier, zonder medicijnen, af gaat proberen te vallen.KamilleT schreef: ↑08-07-2025 22:04Ik ben er tot mijn veertigste mee weggekomen, lekker op de bank, wijn en chips, op zijn tijd een chocolaatje, altijd drop in de auto en een stabiel gewicht, bmi exact 18,5. Daarna ineens niet meer en toen kwam er ook langzaam maar gestaag een kilootje per jaar aan (waarschijnlijk heb ik nog mazzel gehad dat het er geen zes waren). Tot ik ineens een overgangspuddinkje was geworden, wat ik pas besefte toen ik me afvroeg wie die gezette dame op een foto was.
De kilo’s eraf krijgen is geen sinecure en ik heb ook niet echt plezier in sporten en niet snoepen. Maar ja, het is dit of op mijn 70e achter de rollator en tafeltje dekje.
vrijdag 11 juli 2025 om 08:59
Dat durf ik te betwijfelen.
De gezondheidseffecten op de lange(re) termijn zijn ook nog niet echt bekend, maar dat zal natuurlijk spoedig anders zijn door het massale gebruik ervan. Opmerkelijk dat hier weinig twijfel over is, geen wappies etc, terwijl met de covid vaccins....
vrijdag 11 juli 2025 om 09:48
Inderdaad, dat is best frappant. Maar ik snap het ook wel: de voordelen zijn hier instant duidelijk. Dat was voor de coronavaccins voor sommige mensen lastiger te bevatten. Dat ging meer over ‘voorkomen’ en ‘lagere besmettingsgraad’ (of zoiets). Dat komt toch minder goed aan dan ‘slanker’ of ‘genezen’.
vrijdag 11 juli 2025 om 11:41
En daarnaast is dit een keuze die ieder voor zichzelf kan maken, bij de vaccins ging het er volgens mij ook om dat het als 'opgelegd en druk' werd ervaren.Tavistock schreef: ↑11-07-2025 09:48Inderdaad, dat is best frappant. Maar ik snap het ook wel: de voordelen zijn hier instant duidelijk. Dat was voor de coronavaccins voor sommige mensen lastiger te bevatten. Dat ging meer over ‘voorkomen’ en ‘lagere besmettingsgraad’ (of zoiets). Dat komt toch minder goed aan dan ‘slanker’ of ‘genezen’.
vrijdag 11 juli 2025 om 11:51
Je bent me voor. Ik denk ook niet dat je zonder Ozempic te gebruiken in een restaurant zal worden geweigerd. Beetje Appels en Peren die vergelijking.
vrijdag 11 juli 2025 om 20:05
Nou, op dat vlak gaat de vergelijking misschien mank, maar de grootste angst was de snelheid waarmee deze vaccins werden ingezet zonder (voor ons) duidelijke wetenschappelijke bewijzen, of misschien waren die bewijzen er wel, maar dan nog werd steeds gewezen naar Softenon en andere veilig geachte medicatie/vaccins, die pas jaren later toch niet zo veilig bleken te zijn. Er was bij de COVID-vaccins geen langetermijn-zekerheid. Hoeveel mensen zeiden niet: ik ga niet zo maar iets in mijn lichaam laten spuiten? Volgens mij woog dat argument het zwaarst (en toch ook weer niet zo zwaar, want wel naar een restaurant kunnen was nog net even belangrijker dan dat heilige lichaam, dus de meesten gingen dan toch maar overstag).IronButterfly schreef: ↑11-07-2025 11:51Je bent me voor. Ik denk ook niet dat je zonder Ozempic te gebruiken in een restaurant zal worden geweigerd. Beetje Appels en Peren die vergelijking.
Bij de Corona-vaccins hadden we voor ons gevoel (zeer subjectief) niets te winnen, we deden het voor de groep, terwijl afslank-medicijnen ons persoonlijk harde en zichtbare/voelbare winst opleveren. Ik denk dat daar het verschil zit. (Maar ik denk ook dat die afslank-medicatie goed is onderzocht en dus veilig).
vrijdag 11 juli 2025 om 21:01
Volgens mij wordt het steeds meer duidelijk dat je zonder krachttraining bij afvalmedicatie heel veel spiermassa verliest waardoor je metabolisme vertraagt en je daarna weer aankomt als je stopt. Aangezien de afslankmedicatie nog wel een tijdje duur blijft, verwacht ik niet dat het haast permanente gebruik wat dan nodig is voor iedereen toegankelijk is en dat iedereen dat in zijn lijf wil blijven spuiten.
Mijn partner wil dat in ieder geval niet dus voor hem is het voorlopig geen oplossing
Mijn partner wil dat in ieder geval niet dus voor hem is het voorlopig geen oplossing
vrijdag 11 juli 2025 om 21:03

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in