Waarom is maaltijden bedenken zo ingewikkeld. [Troltopic]

08-07-2025 18:45 649 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hopelijk zijn wij niet de enige.

Het eten hier in huis moet altijd zo ingewikkeld. Niet gewoon aardappelen, groente en vlees.
Maar iedere week worden er recepten uitgezocht. En de inspiratie is tegenwoordig ver te zoeken. De pasta komt mijn neus uit. En aardappelen maar ik manlief niet blij mee. Kinderen zijn er niet dat scheelt misschien ook.

Ik kan toch niet de enige zijn? Hoe doen jullie dat.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-07-2025 11:33
0.00% gewijzigd
KamilleT schreef:
09-07-2025 19:59
Volgens mij wil of moet TO van zichzelf altijd iets unieks eten en zijn inmiddels de simpele recepten op, met een beperkt aantal ingrediënten.
Dan kan ik nog de Jumbo app aanraden. Daar staan recepten in die iedere schijn van culinair hoogstandje vermijden, niveau aardappels (of andere koolhydraatcomponent) met groente en vlees. Saus mag dan gewoon uit een flesje.
Ja precies iets unieks. Uiteraard.
Ik.heb het hierboven nogmaals omschreven. Het zit hem niet in recepten.

Maar het vergelijk tussen avg en meer bewerkelijkere maaltijden.
TantePollewop schreef:
09-07-2025 20:55
Er is geen recept gedeeld omdat ik daar de toegevoegde waarde niet van in zie.

Ik heb meerdere malen uitgelegd wat het punt is.
Dat ik ingewikkeld bedoel als in meer bewerkelijker eten dan aardappelen groente vlees.

En waarom die kookcursus. Daar gaat het niet om.

En toch begrijpen tientallen forummers je niet.

Wat heb je vandaag gegeten?
En gisteren?
Ik houd van aardappelen.
Laat je innerlijke Oost-Groninger stralen.
Tja, wat staat er verder deze week dan op het programma? We zijn zo nieuwsgierig naar jouw definitie van een unieke en bewerkelijke maaltijd.
Explorista schreef:
09-07-2025 21:01

En gisteren?
Geen bal inderdaad.
De realiteit haalt de werkelijkheid in
Het vergelijk tussen avg en meer bewerkelijk blijft een beetje raar. Het een sluit het ander niet uit. Je kunt een bewerkelijke avg maken, en een simpele niet-avg, of andersom.

Maar goed, we zullen er nooit achter komen denk ik, gezien de afgepaste net-niet antwoorden :)
Explorista schreef:
09-07-2025 21:01

En gisteren?
Beide dagen buitenshuis. Nog weten waar?
Lady*Voldemort schreef:
09-07-2025 20:22
Oh nee, geen Aviko. Ik ben nogal eens langs die fabriek gereden op weg naar weer een gezellig Gesprek bij zoon op school, en de meur die er van die tent af kwam vergeet ik nooit meer. Ik zat dan alleen maar in de bus maar ik had het idee dat al mijn kleren stonken naar frituur als ik uitstapte bij die school.

Ik moest daar langs als ik naar mijn ouders ging. Als ik zwanger was ging ik geheid over mijn nek daar. Normaal was die lucht al goor idd maar zwanger gewoonweg niet te doen.
pina schreef:
09-07-2025 21:02
Tja, wat staat er verder deze week dan op het programma? We zijn zo nieuwsgierig naar jouw definitie van een unieke en bewerkelijke maaltijd.
Ik.heb het nooit over unieke maaltijden gehad!
En bewerkelijk heb ik nu al meerdere keren uitgelegd.
TantePollewop schreef:
09-07-2025 21:10

Werkelijk vrouw, geen mens begrijpt je, al 18 pagina's lang niet. Wat denk je, zou dat aan al die andere schrijvers liggen?
"Ik heb een probleem want we eten elke dag iets bewerkelijks en ik ben het zat en weet niet meer wat te maken."

Waarom eet je elke dag iets bewerkelijks?

"Ja zo doen we dat hier. Hihi wat zijn we toch lekker gek he?"

Maar dan eet je toch vaker hetzelfde? Of iets minder bewerkelijks?

"Nee zo doen we dat hier niet. Ja waren we maar wat makkelijker he? Maar ja het moet altijd heel bewerkelijk"

Wat is dan bewerkelijk aan?

"Dat we graag moeilijk willen doen en daarom eet ik zo vaak pasta dat het mijn neus uitkomt"

Wat voor soort recepten maak je dan? Hebben we een beetje een beeld.

"Dat zeg ik niet want die zitten ingewikkeld complex tijdrovend te zijn in een schriftje"

Meeen
Tjezus, wat vals
Dan doe je eens wild, eet je een heel bewerkelijk AVG-tje.

Zelfgemaakte aardappelkroketjes, beef Wellington, rode wijnjus en driedubbel gedopte tuinbonen die je zelf gekweekt hebt ofzo.
Tjezus, wat vals
TantePollewop schreef:
En anderen hebben al honderdduizend keer uitgelegd dat je ongeveer iedere avondmaaltijd zo ingewikkeld kan maken als je zelf wilt. Mijn avg is heel gemakkelijk, want ik gooi een zak voorgeschilde aardappelen leeg in pan 1, een zak diepvries bloemkoolroosjes in pan 2 en een paar al dan niet vega 'vlees'dingen in de airfryer, als de bloemkool gaar is gooi ik een zakje Maggi kerriesaus bij het kookwater, even roeren en klaar is Klara.

Iemand anders schilt de aardappelen, slacht een hele bloemkool, paneert en kruidt de schnitzels en bereidt de kerriesaus from scratch. Is veel meer gedoe, maar als diegene dat nou leuk vindt of lekkerder natuurlijk ook helemaal prima.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
De titel klopt niet hoor. Die moet zijn:
Waarom is maaltijden beschrijven zo ingewikkeld?
risiebisi wijzigde dit bericht op 09-07-2025 21:26
Reden: Tikfout
6.74% gewijzigd
:rofl:
MevrouwJack schreef:
09-07-2025 21:16
"Ik heb een probleem want we eten elke dag iets bewerkelijks en ik ben het zat en weet niet meer wat te maken."

"Nee zo doen we dat hier niet. Ja waren we maar wat makkelijker he? Maar ja het moet altijd heel bewerkelijk"

"Dat we graag moeilijk willen doen en daarom eet ik zo vaak pasta dat het mijn neus uitkomt"

"Dat zeg ik niet want die zitten ingewikkeld complex tijdrovend te zijn in een schriftje"

Meeen
:rofl:
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
TantePollewop schreef:
09-07-2025 20:57
Ja precies iets unieks. Uiteraard.
Ik.heb het hierboven nogmaals omschreven. Het zit hem niet in recepten.

Maar het vergelijk tussen avg en meer bewerkelijkere maaltijden.

TantePollewop schreef:

Net nog toch? En in het begin variaties op die omschrijvingen.

Maar weer geldt, hoe je het ook noemt doet er niet toe. Het gesprek zou gewoon makkelijker zijn als je concrete voorbeelden gaf van wat jij voor jou bedoelt. Maar iets weerhoudt je. Dat kan, dan blijven we langs elkaar heen praten.
pina schreef:
09-07-2025 21:28
Net nog toch? En in het begin variaties op die omschrijvingen.

Maar weer geldt, hoe je het ook noemt doet er niet toe. Het gesprek zou gewoon makkelijker zijn als je concrete voorbeelden gaf van wat jij voor jou bedoelt. Maar iets weerhoudt je. Dat kan, dan blijven we langs elkaar heen praten.
De eerste quote, die jij quote, was een sarcastische reactie.
Ik vind AVG hartstikke ingewikkeld trouwens.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
TantePollewop schreef:
09-07-2025 21:37
De eerste quote, die jij quote, was een sarcastische reactie.
Ah oké. Woosh.

Nou ja, mocht je alsnog voorbeelden willen delen, dan horen we het wel. Maar morgen zeker ook weer buiten de deur eten?

Het is een vrolijk rel-topic geworden, haha!
Ken je Alice in Wonderland? Ik moet steeds aan die kat denken.
Si abra la puerta hay lobos.
MevrouwJack schreef:
09-07-2025 21:16

Meeen
:rofl: :rofl:
Ook een Pluviofiel
AVG in de oorspronkelijke zin van het woord is gekookte aardappels met gekookte groente en een stukje vlees. Zeg maar de smakeloze hap die ik als kind voorgeschoteld kreeg. (Overigens nog beter dan de macaroni met smac, 1 gesnipperde ui en een blikje tomatenpuree.) We maken daar zelf iets bewerkelijks van door ook aardappelgratin met julienne gesneden wortel en radijsroosjes met geglaceerde beenham ook AVG te noemen.
Ik denk dat ik al 20 jaar geen gekookte aardappel, buiten de stamppot, heb gegeten maar ik mis het niet. Volgens mij is dat ook echt iets voor de generatie 70+. Ik meen me althans te herinneren dat daar eens onderzoek naar gedaan is, jongeren eten zelden een aardappel.
TantePollewop schreef:
09-07-2025 21:09
Beide dagen buitenshuis. Nog weten waar?
Dus iedereen doet twee dagen lang zijn teringbest om te achterhalen waar je probleem nou eigenlijk zit en intussen heb jij de oplossing al lang gevonden en zit je in het restaurant stiekem in je vuistje te lachen om al die middelbare gebakjes die proberen je te helpen. Flauw hoor.
(Herman Finkers)
Ik heb vandaag gnocci gemaakt. Iets wat ik pas recent heb ontdekt bij iemand anders thuis.

Uit de airfryer.
Tomaatjes, spinazie, chorizo erbij.
15 min. En Ping. Klaar.

Was erg lekker.

Makkelijk en snel.

Misschien ook wat voor TO.
KamilleT schreef:
09-07-2025 21:50

Ik denk dat ik al 20 jaar geen gekookte aardappel, buiten de stamppot, heb gegeten maar ik mis het niet. Volgens mij is dat ook echt iets voor de generatie 70+. Ik meen me althans te herinneren dat daar eens onderzoek naar gedaan is, jongeren eten zelden een aardappel.
Ik ben 55 en ik eet ze nog regelmatig. Mijn kinderen vinden ze ook lekker. Niet iedere dag natuurlijk, maar iedere dag boeuf bourgignon gaat ook vervelen.
(Herman Finkers)
Ik eet best regelmatig gekookte aardappelen. Niet elke dag, maar toch wel een keer per week. Ik zou ze liever nog vaker eten: ik vind ze lekker (als je een goede soort hebt), ze zijn voedzaam en gezond en met van alles te combineren. Ik ben nog lang geen 70.
Si abra la puerta hay lobos.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven