Herfst/winterliefde voor de zomerhaters deel 11.
vrijdag 24 november 2023 om 12:27
Hou je van kou, donker, regen, mooie herfstkleuren, leef je op bij mistige ochtenden, stille avonden..... Wees welkom en klaag, zeur en tier hier mee over de zomer, de hitte, de helbal, de lange avonden en alles wat je irriteert daaraan.
Maar deel ook vooral hoe je geniet van de herfst en de winter
. Daar worden we blij van.
Samen slepen we ons en elkaar door de zomer en komen we bij in de herfst en winter....
Maar deel ook vooral hoe je geniet van de herfst en de winter

Samen slepen we ons en elkaar door de zomer en komen we bij in de herfst en winter....
tanteslankie20 wijzigde dit bericht op 24-11-2023 16:54
87.42% gewijzigd
Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker. A. Einstein
vrijdag 11 juli 2025 om 08:27
Hier zie ik wel nog van die temperaturen maar pas eind volgende week ipv van dit weekend/aankomende week.
En dat ik lekker voor mij en mijn kinderen, ze gaan op kamp en pakken met 30 graden is ruk, zeker omdat meeste van de zolder moet komen.
En kamp zelf is prima te doen met 25 graden en geen regen.
Ik kan een week binnen zitten zonder de herriemakende mobiele airco aan.Ben blij dat ik er een heb, die ook nog redelijk werkt maar de herrie hangt na een paar uur precies op mijn tinnitus toon en dat is weer een ander soort hel. 20-25 graden buiten met zonnescherm uit en een ventilator is prima leefbaar.
En verder niemand thuis overdag. Dus ik heb dan ook echt rust.
Ik hoop dat die 25+ steeds zo weer een weekje opschuift, zoals nu...
En dat ik lekker voor mij en mijn kinderen, ze gaan op kamp en pakken met 30 graden is ruk, zeker omdat meeste van de zolder moet komen.
En kamp zelf is prima te doen met 25 graden en geen regen.
Ik kan een week binnen zitten zonder de herriemakende mobiele airco aan.Ben blij dat ik er een heb, die ook nog redelijk werkt maar de herrie hangt na een paar uur precies op mijn tinnitus toon en dat is weer een ander soort hel. 20-25 graden buiten met zonnescherm uit en een ventilator is prima leefbaar.
En verder niemand thuis overdag. Dus ik heb dan ook echt rust.
Ik hoop dat die 25+ steeds zo weer een weekje opschuift, zoals nu...

vrijdag 11 juli 2025 om 10:38
zaterdag 12 juli 2025 om 18:12
Ik vind het echt weer allemaal even k..
Echt hoelang is het al dit weer/seizoen lang licht etc?
Elke avond weer die zon, precies op het moment dat je daar dus géén zin meer in hebt.
Hier staat voor morgen bewolking en regen, ik hoop het want wil gewoon even een korte wandeling en een serie kijken, echt niks aan zo en ik mis mijn kat
Echt hoelang is het al dit weer/seizoen lang licht etc?
Elke avond weer die zon, precies op het moment dat je daar dus géén zin meer in hebt.
Hier staat voor morgen bewolking en regen, ik hoop het want wil gewoon even een korte wandeling en een serie kijken, echt niks aan zo en ik mis mijn kat

zaterdag 12 juli 2025 om 20:53
Vanmiddag vond ik het vies warm.
Moet zeggen dat ik de avonden nog vrij goed doorsta. Al verwacht ik dat ik tijdens schoolvakantie vroeger binnen zit vanwege de buurtkinderen in zwembad met heel veel herrie. Zit vaak tot 21 uur buiten, dan binnen wat opruimen en dan nog lekker op de bank. Ga wel veel te laat naar bed.
Kijk wel uit naar de mistbanken die we vanaf eind augustus vaak krijgen met de daarbij behorende frisse lucht. En naar de nachten waarin ik lekker onder dikkere dekbed kan kruipen. Oh ja, en naar de rust buiten.
Moet zeggen dat ik de avonden nog vrij goed doorsta. Al verwacht ik dat ik tijdens schoolvakantie vroeger binnen zit vanwege de buurtkinderen in zwembad met heel veel herrie. Zit vaak tot 21 uur buiten, dan binnen wat opruimen en dan nog lekker op de bank. Ga wel veel te laat naar bed.
Kijk wel uit naar de mistbanken die we vanaf eind augustus vaak krijgen met de daarbij behorende frisse lucht. En naar de nachten waarin ik lekker onder dikkere dekbed kan kruipen. Oh ja, en naar de rust buiten.
zaterdag 12 juli 2025 om 21:08
Toen ik nog geen kinderen had kon ik echt van de zomer genieten. Heerlijk dagjes naar het strand, lekker naar buiten op terras zitten. Maar nu, kinderen slapen slecht, worden vroeg wakker.
Waar ik ook naar uitkijk is de winter, dat het vriest ‘s nachts en dan ramen open en heel dik dekbed. Dan slaap ik altijd zo diep, heerlijk vind ik dat
Waar ik ook naar uitkijk is de winter, dat het vriest ‘s nachts en dan ramen open en heel dik dekbed. Dan slaap ik altijd zo diep, heerlijk vind ik dat
zondag 13 juli 2025 om 08:03
Ja, die koude lucht en dan wegkruipen onder mijn dekbed. Dat is zo fijn.
In de zomer slaap ik ontzettend slecht en ben ik constant afgepeigerd.
zondag 13 juli 2025 om 12:08
Ohhh ja hier heb ik ook zo ontzettend veel zin in!
Vandaag is het grijs, dat geeft wel echt even wat rust. Ik vind de nachten op het moment vooral ruk, lig elke nacht voor de ventilator.
zondag 13 juli 2025 om 19:24
maandag 14 juli 2025 om 00:27
Hi allemaal. Ik heb nog niet eerder in item geschreven, maar ik hoop op een beetje herkenning. Ik ben niet echt een zomerhater, ik houd eigenlijk wel van alle seizoenen, maar nu zoek ik toch wel een beetje steun. Hoewel het vandaag niet uitgesproken warm was, vind ik het wel heel erg benauwd. Af en toe brak het zweet me uit. Hier in het oosten is vandaag geen regen gevallen, maar was het wel grotendeels bewolkt. Daardoor bleef de warmte heel erg hangen. In mijn flat is het nu 25 graden. Dat zal de komende dagen nog wel warmer worden. Nu bij het gaan slapen is dat wel heel vervelend. Het is gewoon te warm en te benauwd. Daar heb ik dus wel een hekel aan.
maandag 14 juli 2025 om 07:40
Waar ik maar niet aan kan wennen is dat (domme) geklus!
Er gaat geen weekend voorbij of er is wel een buur bezig. Heerlijk al dat geschuur en geboor. In de winter is het daar natuurlijk te koud voor.. (sarcasme)
Hoewel het vanochtend wel oké was buiten en ik voor mijn doen rustig fietste kwam ik weer bezweet aan. Voelt zo gênant.
Inmiddels wel bijgekomen, maar het idee dat ze je plakkerige voorhoofd kunnen zien.. (zo erg is het gelukkig niet denk ik, maar meer het gevoel)
Er gaat geen weekend voorbij of er is wel een buur bezig. Heerlijk al dat geschuur en geboor. In de winter is het daar natuurlijk te koud voor.. (sarcasme)
Hoewel het vanochtend wel oké was buiten en ik voor mijn doen rustig fietste kwam ik weer bezweet aan. Voelt zo gênant.
Inmiddels wel bijgekomen, maar het idee dat ze je plakkerige voorhoofd kunnen zien.. (zo erg is het gelukkig niet denk ik, maar meer het gevoel)
maandag 14 juli 2025 om 09:10
Welkom!Anna285 schreef: ↑14-07-2025 00:27Hi allemaal. Ik heb nog niet eerder in item geschreven, maar ik hoop op een beetje herkenning. Ik ben niet echt een zomerhater, ik houd eigenlijk wel van alle seizoenen, maar nu zoek ik toch wel een beetje steun. Hoewel het vandaag niet uitgesproken warm was, vind ik het wel heel erg benauwd. Af en toe brak het zweet me uit. Hier in het oosten is vandaag geen regen gevallen, maar was het wel grotendeels bewolkt. Daardoor bleef de warmte heel erg hangen. In mijn flat is het nu 25 graden. Dat zal de komende dagen nog wel warmer worden. Nu bij het gaan slapen is dat wel heel vervelend. Het is gewoon te warm en te benauwd. Daar heb ik dus wel een hekel aan.
Ja, ik vond het ook erg benauwd gisteren. Moest een stuk fietsen en had haast, dus flink doortrappen. Ik had echt een hoofd als een tomaat en het zweet stond letterlijk op mijn voorhoofd.
Dat vind ik het nadeel van wisselvallig weer in de zomer, de hoge luchtvochtigheid.
maandag 14 juli 2025 om 09:11
Wat rot van de lekkages. Viel het mee gisteren?Liv8 schreef: ↑13-07-2025 19:24Hier was het gisteren echt wel flink warm en zonnig, vandaag wel warm maar bewolkt. En net echt een flinke wolkbreuk. Ik reed naar huis, en word dan dus echt een beetje bang voor wat ik nu weer thuis aantref. Ik kan wel janken daardoor. Alle lol van regen is echt even weg.
maandag 14 juli 2025 om 18:35
Lief dat je het vraagt!
Het lekte wel, maar vergeleken met de vorige keer minder gedoe. Vorige keer had ik kortsluiting
maandag 14 juli 2025 om 18:43
Ja erg stressvol inderdaad! Niet leuk. Ik kijk nu meer gespannen naar de hoeveelheid regen op de voorspelling dan de 30 graden.
Ik had al wel het idee om ergens in komend jaar te verhuizen, maar misschien dat ik dat wel ga versnellen. Het is een oud gebouw en het voelt een beetje alsof het pas het begin is van de gebreken. En ook al moet de huurbaas de problemen oplossen, het is wel gewoon gedoe.
Het lijkt me heerlijk als het druk maken om het weer wat minder afhankelijk is van mijn woning.
dinsdag 15 juli 2025 om 01:11
Welkom Anna! Wat balen van de lekkage Liv, ik snap dat je tegen eventuele regen op ziet. Voel je je een beetje voorbereid voor het geval dat?
De voorspellingen vallen me mee voor deze week. Ja, wat warme dagen, maar geen hittegolven of dat soort gektes en niks boven de 27. Voor hartje zomer valt me dat nog mee.
De voorspellingen vallen me mee voor deze week. Ja, wat warme dagen, maar geen hittegolven of dat soort gektes en niks boven de 27. Voor hartje zomer valt me dat nog mee.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in