Rijden naar noord italie

14-07-2025 23:26 27 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Eind juli rijden wij naar noord italie met 3 kinderen van 9, 6 en 5. We willen 1 of 2 tussenstops maken, budget is 800€. Tussenstop van 2 nachten. Heeft iemand goede tips die in de route liggen?
Hotel Sommer in Fussen vonden wij heel fijn.
Groetjes!
Europapark/Rulantica is leuk!
Wombat schreef:
14-07-2025 23:39
Europapark/Rulantica is leuk!
Niet binnen budget helaas
Wij zijn jaren geleden eens gestopt bij het meer van Lugano bij een jeugdherberg, wij sliepen toen in de zaal maar ze hadden ook privé gezinskamers. Hostel Montarina, gevonden dankzij Google lens in mijn foto's. Geen idee of dat nu te betalen is.

En een andere keer in Oostenrijk in een pension maar daar kan ik echt niks meer van vinden, was van Nederlandse mensen dat weet ik nog wel maar die zijn er meer. Had dat ook van een tip van hier volgens mij.
Welke route door de Alpen pak je? Ik zou mijn trip daarop afstemmen en zo vroeg mogelijk de Alpen door. Voor de echte files ontstaan
Arbeidsrecht86 schreef:
14-07-2025 23:41
Niet binnen budget helaas
€800 voor een tussenstop klinkt royaal, dat moet toch simpel kunnen? Wat maakt het zo duur? Wij stonden op de camping ernaast, ik geloof dat er in Rust ook allerlei Airbnb’s etc zijn. Misschien even aangeven hoe jullie reizen?
Noord Italië is nogal een breed begrip. Ik je in het westen van Noord Italië dan rij je via Zwitserland/Frankrijk, zit je in het oosten dan rij je via Oostenrijk.

Zoals Lila-Linda vraagt, welke route ga je rijden?
Neurenberg is een leuke plaats als je via Oostenrijk rijdt.
Wombat schreef:
15-07-2025 07:05
€800 voor een tussenstop klinkt royaal, dat moet toch simpel kunnen? Wat maakt het zo duur? Wij stonden op de camping ernaast, ik geloof dat er in Rust ook allerlei Airbnb’s etc zijn. Misschien even aangeven hoe jullie reizen?
Met 3 kinderen ben je vaak aangewezen op twee hotelkamers, dat maakt het moeilijk.
Op Facebook is er ook een groep die met de auto naar Italie of rijden naar Italie heet, als je FB hebt is het misschien fijn om daar allerlei tips te lezen voordat je vertrekt. O.a. dat mensen adviseren om een dashcam te plaatsen voor veiligheid onderweg en dat er in Italie (en ook in Frankrijk en Spanje) bendes actief zijn die bijv. een steentje naar je auto gooien en je zo proberen te laten stoppen enz..
Je hoeft natuurlijk niet een hotel te nemen. Als je van plan was om via Innsbruck te rijden, wij zijn op camping Sonneplateau Gerardhof geweest. Rent-a-Tent verhuurt daar tenten, minimum 2 nachten. Je kan er in 1 dag heenrijden, maar dan moet je wel 's ochtends vroeg vertrekken.

Wij vonden dit een prachtige camping met uitzicht op de bergen, zwembad, speeltuintje, een restaurantje en campingwinkeltje, er zijn paarden, je kan vanaf de camping wandelen of fietsen huren.

Qua locatie misschien niet ideaal, het is net na de pas, waardoor je dan eind van de middag in die file staat. (hoe heet die pas ookalweer, bij de Zugspitse).

Ik zou ook kijken naar Airbnb of VRBO, vaak betaalbaar een appartementje / huisje met 3 slaapkamers en tuin ipv hotel.

Misschien beter kijken: 1) welke route, 2) hoe lang wil ik per dag rijden. dan zie je waar je ongeveer zit. Dan op die plek een leuke stop zoeken...
Ben-ik-weer schreef:
15-07-2025 07:44
Met 3 kinderen ben je vaak aangewezen op twee hotelkamers, dat maakt het moeilijk.
Het hele dorp bestaat uit gasthuizen en pensions. Genoeg plekken te vinden voor 5 personen. De hotels van EP zelf zijn inderdaad wel flink aan de prijs. Maar ik denk inderdaad dat je inclusief toegang het al niet haalt voor €800,-. Ook niet als je in een pension of gasthuis zit. En ik zou voor EP zelf meer dagen uittrekken en niet voor maar 1 of 2 nachtjes gaan. Het park zelf is al groot genoeg voor 3 dagen en rulantica is ook nog een volle dag :)

Waar in Italië ga je heen? Rij je via Oostenrijk of Zwitserland?
Wombat schreef:
15-07-2025 07:05
Als ze ook nog het park in willen, ben je al €333,50 kwijt momenteel met 5 personen voor 1 dag in de zomer. Dan nog een dag rulantica, dat is €251,-. Zit je al op 585 euro voor alleen toegang van 1 dag park en 1 dag rulantica. Goedkoopste wat ik vond op willekeurige doordeweekse dagen in de zomer voor 5 personen en 2 nachten is €376,-. Je zit al heel snel over die €800,- heen hoor :mrgreen:
Wij vonden Sempach leuk. Mooi plaatsje aan een prachtig meer. Wel Zwitserland, dus alles is te duur voor woorden…. Maarja, daar ontkom je niet aan vrees ik.
Irregular_Choice schreef:
15-07-2025 08:39
Als ze ook nog het park in willen, ben je al €333,50 kwijt momenteel met 5 personen voor 1 dag in de zomer. Dan nog een dag rulantica, dat is €251,-. Zit je al op 585 euro voor alleen toegang van 1 dag park en 1 dag rulantica. Goedkoopste wat ik vond op willekeurige doordeweekse dagen in de zomer voor 5 personen en 2 nachten is €376,-. Je zit al heel snel over die €800,- heen hoor :mrgreen:
Je hoeft ze ook niet allebei te doen he! Dat gaat ook niet eens met 2 overnachtingen. Het zou toch gek zijn als de aanwezigheid van 2 parken vlakbij elkaar betekent dat je in allebei móet, of dat je dagen achter elkaar het park in moet omdat je alles gedaan moet hebben.
Wij kozen voor een dagje Europapark en als we nog een keer die kant uitgaan voor vakantie zal de tussenstop wel Rulantica worden.

Hotel maakt het inderdaad wel duurder, wij hadden enkel een overnachtingsplaats voor de tent en op de aankomstdag zelf gekookt. Ben je niet enorm veel meer kwijt dan de parkentree. Vandaar mijn vraag om aan te geven hoe je reist, dat maakt nogal uit. Airbnb kan voor ongeveer 150 per nacht.
wombat wijzigde dit bericht op 15-07-2025 09:42
1.72% gewijzigd
Ligt er aan hoe je gaat rijden, Noord Italië is groot hahaha. Een ding wat ik sowieso niet zou doen is in Zwitserland een overnachting doen. Dan zou ik nog net op de grens van Duitsland/Zwitserland verblijven (indien je over Zwitserland gaat).

Als je over Oostenrijk gaat, dan maakt het weinig uit eigenlijk. Dan kun je Oostenrijk ook prima aan houden en dan op de route gaan speuren.

Wij rijden vaak over Zwitserland heen en hebben dan aan de Duitse grens nog (voor Basel) een hotel of B&B. Vorig jaar hadden wij een B&B, nou super mooi! en ruimte genoeg en het was zeker niet duur. Plaatsje heet Grenzach-Wyhlen in Duitsland :) zoek maar eens op. Zit ook nog een hele lekkere Griek!
Eind juli dit jaar? Weinig te kiezen vrees ik.
libe schreef:
14-07-2025 23:39
Hotel Sommer in Fussen vonden wij heel fijn.
Prachtig, maar past niet in het budget, volgens mij.
Ik ben in juni naar Noord-Italië gereden en heb overnacht in Baden - Baden, in Landhotel Traube. Het enige nadeel daar is dat er geen lift is.
Lörrach....maar dat is meer voor een nachtje. Wij hadden een 6p kamer.
Wij zitten binnenkort in een aparthotel in Basel. Hebben het nog niet eerder gedaan maar hebben ook op het laatste moment geboekt.

Vorig jaar zijn we gestopt bij het Comomeer en zaten we 1 nacht op een camping in een stacaravan. We zijn wel maar met z’n 4en. De camping heette Ai colli fioriti, wat meer in de bergen. Bij het hotel Rossovino hadden we een twee-kamer “kamer”, maar die was dit jaar al weg.
Daantje1970 schreef:
15-07-2025 11:26
Ik ben in juni naar Noord-Italië gereden en heb overnacht in Baden - Baden, in Landhotel Traube. Het enige nadeel daar is dat er geen lift is.
Wat grappig, daar hebben wij eergisteren ook overnacht op de terugweg.
Prima hotel, wel iets van de snelweg afgelegen. En het ontbijt is ook prima. :)
Levensgenieter ;)
Op weg naar Noord Italië (de meren) hebben we ook meerdere keren in Weil am Rhein overnacht. Plaats ligt net voor de Zwitserse grens, in Duitsland.
Levensgenieter ;)
MissButterflyyy schreef:
16-07-2025 10:03
Wat grappig, daar hebben wij eergisteren ook overnacht op de terugweg.
Prima hotel, wel iets van de snelweg afgelegen. En het ontbijt is ook prima. :)
Dat is toevallig. Zeker prima hotel met goed ontbijt. Echt nog een Duits hotel.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven