Schooltas in brugklas voor een meisje?

12-07-2025 17:12 87 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Na 3 jongens die allemaal een Eastpak hadden ben ik een beetje zoekende wat meiden hebben op het voortgezet :)

Mijn zoons zeggen dat de meiden in hun klas een soort shopper hebben, een grote tas met schouderband, maar ik vraag mij af of dit lekker draagt met lopen? Ze hebben tegenwoordig vooral flexboeken dus volgens mij wel lichter dan boeken met een harde kaft. En is er dan ook een apart vak voor een laptop/chromebook?
Nova schreef:
15-07-2025 14:15
Ik denk dat er maar weinig tieners zijn die met zo´n rugzak naar de middelbare school willen. En daar heeft pesten niks mee te maken.
Bovenin de link staat zelfs: Backpack for primary school.

Waarom zouden ze dat niet willen? Juist, vanwege opmerkingen die ze mogelijk krijgen.
Wellicht is de tas ook te klein, maar een katoenen shopper is niet veel groter.
Teddydeniffler schreef:
15-07-2025 14:33
Waarom zouden ze dat niet willen? Juist, vanwege opmerkingen die ze mogelijk krijgen.
Omdat het kinderlijke tassen zijn, geen tassen voor de middelbare school.
Irregular_Choice schreef:
15-07-2025 14:10
Ik zie er geen rugzak tussen zitten waarmee je naar de middelbare gaat eigenlijk.
Ik denk dat je groep 7 er al niet mee haalt, qua stijl.
Teddydeniffler schreef:
15-07-2025 13:46
Maar wel met een Longchamp waar oudere dames ook meelopen? Haha!

Jeune Premier vind ik er echt leuk uitzien. Je hebt ze ook neutraler zonder paarden.
https://www.jeunepremier.com/nl-nl/coll ... backpacks

Maarja op de middelbare school kun je beter in het modebeeld meegaan, want pesten ligt flink op de loer.
Ik denk dat het met mode ook zo werkt dat als je die tas vaak genoeg ziet bij leeftijdgenoten met wie je je identificeert en van wie je de stijl leuk vindt, je de tas zelf ook vanzelf leuker gaat vinden. Overigens zie ik helemaal niet veel oudere dames met Longchamps.

Verder heeft niet iedereen op een middelbare school een Longchamp of andere schoudertas en het is nou ook weer niet dat je dan automatisch "dus" gepest wordt.

Die Jeune Premier tassen vind ik ook vooral leuk voor basisschoolkinderen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
pina schreef:
15-07-2025 14:40
Grote kans ja. De regenbogen en eenhoorns waren hier in groep 7 al wel op zijn retour ja.
pina schreef:
15-07-2025 14:40
Bovenbouw basisschool wordt inderdaad al lastig.
Teddydeniffler schreef:
Ik vind zelfs de “neutrale” varianten erg jong ogen. Niets te maken met meelopen of bang zijn voor pesten. Maar een tiener vindt dit waarschijnlijk eenvoudigweg niet mooi meer. Maar wie het nog wel leuk vindt moet dat lekker doen, natuurlijk.
Susan schreef:
15-07-2025 14:42
Ik denk dat het met mode ook zo werkt dat als je die tas vaak genoeg ziet bij leeftijdgenoten met wie je je identificeert en van wie je de stijl leuk vindt, je de tas zelf ook vanzelf leuker gaat vinden. Overigens zie ik helemaal niet veel oudere dames met Longchamps.

Verder heeft niet iedereen op een middelbare school een Longchamp of andere schoudertas en het is nou ook weer niet dat je dan automatisch "dus" gepest wordt.

Die Jeune Premier tassen vind ik ook vooral leuk voor basisschoolkinderen.
Nee, met een Eastpak rugtas of vergelijkbaar word je inderdaad heus niet gepest.
Met die Jeune Premier tassen sluit ik het niet uit, zelfs niet met de meest neutrale.
Teddydeniffler schreef:
Nee, omdat kinderen van die leeftijd zulke rugzakken niet meer leuk vinden.
Nova schreef:
15-07-2025 14:52
Nee, omdat kinderen van die leeftijd zulke rugzakken niet meer leuk vinden.
Eens. De Jeune Premier tas van mijn dochter is redelijk neutraal, maar ik vermoed dat ze deze op een gegeven moment niet meer wil hebben helaas (dan gebruik ik hem wellicht zelf).

Voor school hier hebben ze allemaal dezelfde tas (met het school logo), dus in de praktijk wordt de Jeune Premier weinig gebruikt.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Baggal schreef:
15-07-2025 14:57
Eens. De Jeune Premier tas van mijn dochter is redelijk neutraal, maar ik vermoed dat ze deze op een gegeven moment niet meer wil hebben helaas (dan gebruik ik hem wellicht zelf).

Voor school hier hebben ze allemaal dezelfde tas (met het school logo), dus in de praktijk wordt de Jeune Premier weinig gebruikt.
Haha dus je advies is 1. gebaseerd op een schooltas voor een jong kind en 2. Voor een tas die weinig gebruikt wordt
:-D
/
dala wijzigde dit bericht op 18-07-2025 08:40
Reden: X
0.00% gewijzigd

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven