Mede camperaars verzamelen!

25-06-2023 09:12 426 berichten
Goedemorgen!

Ik heb even rondgekeken op het forum maar kon eigenlijk niets vinden over campervakanties of mede camperaars. Het leek mij leuk om hier een topic over aan te maken en misschien elkaar kunnen helpen met reistips en campings/camperplaatsen, maar ook eventuele vragen over vignetten en tolbadges e.d.

Eigenlijk gewoon een gezellig kletstopic dus. Ik hoop dat er meerderen zijn die net zo enthousiast zijn als ik over campervakanties of weekendjes weg!

En mensen met een caravan uiteraard ook van harte welkom!

#campinglife :flirting:
anoniem_65c29b33320d9 wijzigde dit bericht op 25-06-2023 09:26
8.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
thistle schreef:
30-06-2025 14:41
Ja precies, de verschillen tussen camperaars zijn enorm! Zo vervelend dat er in veel groepen zo lelijk wordt gedaan over mensen die het anders doen. Je camper is te groot of te klein. Je bent stom als je op een camping staat, je bent stom als je wildkampeert. Zelden een groep gezien die zo kan zeiken op elkaar :popcorn:
Een luifel staat nog op het wensenlijstje van manlief. Maar op mijn nooit-van-mijn-leven lijstje. Ik ga van de zomer een weekje met een rugzak en een tentje door de Karpaten trekken, heerlijk met helemaal niks. Ik ervaar luifels, koelkasten enz als een ballast in mijn vakantie leven. Mijn man vindt het juist prettige basis, niet eens luxe. Dus wij verschillen met elkaar al van mening over wat mee moet :-D
Ik breek even in, maar wat leuk dat je dit doet! Doe je zoiets alleen, georganiseerd, met een vriendin, anders?

Sorry, ik ben weer weg.... :)
Misschien toch maar een keer proberen dan, dat ‘wild’ kamperen op een camperplaats. Zeker nu het in het hoogseizoen drukker is, moet het niet onveilig hoeven te voelen.
Utrechtsevrouw schreef:
16-07-2025 19:45
Misschien toch maar een keer proberen dan, dat ‘wild’ kamperen op een camperplaats. Zeker nu het in het hoogseizoen drukker is, moet het niet onveilig hoeven te voelen.
.
'Wild' kamperen doe je juist niet op een camperplaats of camping. Dit doe je op een plek die geen officiele plaats is en waar geen enkele faciliteit is. Dus geen water, geen electra, geen sanitair, geen mogelijkheid om de tanks van je camper te vullen of te legen.
Niet geschoten is altijd mis
En niet te vergeten, vaak geen campinggedrag toegestaan, dwz geen stoelen en tafeltjes buiten, geen raampjes open etc. Wij staan altijd op betaalde camperplaatsen of campings. En dan zoeken we ook de wat groenere plekken, de asfalt parkeerplaats achtige camperplaatsen slaan wij over.
Bitje93 schreef:
16-07-2025 21:50
.
'Wild' kamperen doe je juist niet op een camperplaats of camping. Dit doe je op een plek die geen officiele plaats is en waar geen enkele faciliteit is. Dus geen water, geen electra, geen sanitair, geen mogelijkheid om de tanks van je camper te vullen of te legen.
Er zijn best veel officiële camperplaatsen zonder enige faciliteiten. Komen wij geregeld tegen in met name Frankrijk en Spanje.
Phlox24 schreef:
16-07-2025 22:08
Er zijn best veel officiële camperplaatsen zonder enige faciliteiten. Komen wij geregeld tegen in met name Frankrijk en Spanje.
Maar dat is geen wildkamperen.Dat is camperen.
Wild camperen is bv ergens een nachtje op het strand staan ( willen wij graag nog es doen)
Op camperplaatsen zonder faciliteiten mag je idd vaak geen camping gedrag laten zien.
Dus wat eerder al gezegd werd : geen stoelen buiten, geen raampjes open, geen opstapje .Het enige wat mag is je dakraam open.
Maar als je onderweg bent voor 1 nachtje is t prima.Vaak goedkoop of gratis staan.
Maar waar mag je dan bijvoorbeeld legaal wildkamperen in Frankrijk of Spanje?
Bedoel je kamperen of overnachten? Dat kan verschillend zijn. Wildkamperen is verboden in Frankrijk, overnachten is wel toegestaan mits niet in een dorp en nationaal park.

Wij staan vaak in de bergen om te overnachten.
Ik vind beide interessant. Het legaal durven staan (slapen) op een plek wat geen Camperplaats of camping is.

Maar jullie overnachten dus in de bergen in Frankrijk? Je zet de camper een nachtje ergens vrij neer, slaapt en rijdt de volgende ochtend weer door? Zoiets?

En legaal wildcamperen hoe ziet dat er uit ? Zweden is mij bekend, maar andere bijvoorbeeld zuid Europese landen?
Ik vind www..zwiebelfam.nl een hele fijne website waar je heel veel info kunt vinden, ook over wildkamperen., maar over nog veel meer camper gerelateerde vragen en onderwerpen.
tupperware wijzigde dit bericht op 17-07-2025 18:10
0.85% gewijzigd
Utrechtsevrouw schreef:
17-07-2025 15:49

Maar jullie overnachten dus in de bergen in Frankrijk? Je zet de camper een nachtje ergens vrij neer, slaapt en rijdt de volgende ochtend weer door? Zoiets?
Ja, en dat lekker op het gemak.
Tupperware schreef:
17-07-2025 16:10
Ik vind www.ziebelfam.nl een hele fijne website waar je heel veel info kunt vinden, ook over wildkamperen., maar over nog veel meer camper gerelateerde vragen en onderwerpen.
Ik krijg deze melding;

Elke bezoeker die via de ‘Back-door’ deze site benaderd wordt geweigerd (behalve ikzelf). Daarnaast hebben bezoekers uit de Verenigde Staten van Amerika, China, Rusland, Wit-Rusland, Maleisië en Vietnam in het geheel geen toegang tot deze site. Als u via de Cloud van Google op deze site terecht bent gekomen, dan wordt U ook geblokkeerd, omdat Google zelf door mij geblokkeerd is (ik ben nl. niet gecharmeerd van dat tech bedrijf door de wijze waarop zij menen met persoonlijke gegevens te moeten omgaan).
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Als het goed is werkt deze link wel Moi, er mist nml een w: https://www.zwiebelfam.nl/
Wat leuk! Weer actief dit topic!

Wij gaan in september weer weg met de camper, de bedoeling is zo'n 4 weken maar zal wel iets korter zijn.

Ik heb 3 opties in mijn hoofd, of richting de Camargue langs de ardeche, of rondreis Bretagne of Noord-Duitsland richting Gdansk. Hangt een beetje af van het weer tegen die tijd. Bretagne heeft mijn voorkeur maar daar is het weer wat onzeker...

En we gaan hem dit jaar na de vakantie ook voor het eerst schorsen. Hij staat in een binnenstalling en na september wordt het pas december/januari als we weer gaan. En daarna pas weer meivakantie en de lange weekenden. Dan heeft het wel zin om te schorsen.
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
Cochise schreef:
17-07-2025 17:09
Als het goed is werkt deze link wel Moi, er mist nml een w: https://www.zwiebelfam.nl/
Klopt idd, ik heb het aangepast.
MrsM schreef:
17-07-2025 17:21
Wat leuk! Weer actief dit topic!

Wij gaan in september weer weg met de camper, de bedoeling is zo'n 4 weken maar zal wel iets korter zijn.

Ik heb 3 opties in mijn hoofd, of richting de Camargue langs de ardeche, of rondreis Bretagne of Noord-Duitsland richting Gdansk. Hangt een beetje af van het weer tegen die tijd. Bretagne heeft mijn voorkeur maar daar is het weer wat onzeker...

En we gaan hem dit jaar na de vakantie ook voor het eerst schorsen. Hij staat in een binnenstalling en na september wordt het pas december/januari als we weer gaan. En daarna pas weer meivakantie en de lange weekenden. Dan heeft het wel zin om te schorsen.
Wij zijn net terug van de Noord-Duitse kust inclusief Rugen. We hadden deze rit al een tijdje op ons wensenlijstje staan. De kust heeft zijn charme, maar was erg druk en heel duur. Rugen vonden wij ook erg druk en heel toeristisch. Voor alle plekken waar iets te zien is moet je betalen, camperplaatsen en campings zijn ook behoorlijk aan de prijs. We gaan in ieder geval niet nog een keer terug.

Wij schorsen elk jaar van half oktober tot ongeveer eind maart, het hangt van de leeftijd van je camper af wat dat kost, voor de onze betalen we 86 euro per keer dat we schorsen.
Rugen vonden wij ook niet zo leuk. Veel dure en volle camperplaatsen en campings. Dat was in september 2020.

Het enige leuke vonden wij het automuseum. De kust vonden wij niet heel bijzonder. Wij waren er snel weer vertrokken.

Veel plekken zijn overigens druk en duur geworden helaas.
phlox24 wijzigde dit bericht op 17-07-2025 20:56
12.28% gewijzigd
Aaahhh dat is jammer om te horen want Regen staat idd op de lijst, maar die kan er weer vanaf dan.

Had toch meer zin in Bretagne... haha. Hopelijk wordt het weer daar okee in september. En Zuid-Frankrijk is altijd goed, Camargue lijkt me erg mooi alleen wel veel muggen las ik. We gaan het zien. Heb nog 1.5 maand om te beslissen.
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
Bretagne vinden wij inderdaad leuker.
Cochise schreef:
17-07-2025 17:09
Nog steeds dezelfde melding.
Ruin it yourself.
Moiren schreef:
17-07-2025 21:05
Nog steeds dezelfde melding.
Gelukt door op een andere manier te openen.
Ik moet wel een beetje grinniken om de ellenlange toelichtingen :lol:
Ruin it yourself.
Helaas weer geblokkeerd.
Ruin it yourself.
Moiren schreef:
17-07-2025 21:21
Helaas weer geblokkeerd.
Vreemd, ik kan er gewoon naar toe via de link.
Op Rügen vond ik dit enorm imposant: https://duitslandinstituut.nl/artikel/5 ... a-failliet

Onafgezien dat je niets ziet verder, maar het riep bij mij iets op als kind van ouders van ver voor wo2 geboren.

Krijtrotsen nog willen zien, maar niet aan toegekomen.

Kom er niet voor terug.
Pieremachochel
noglangnietjarig schreef:
17-07-2025 21:44
Op Rügen vond ik dit enorm imposant: https://duitslandinstituut.nl/artikel/5 ... a-failliet

Onafgezien dat je niets ziet verder, maar het riep bij mij iets op als kind van ouders van ver voor wo2 geboren.

Krijtrotsen nog willen zien, maar niet aan toegekomen.

Kom er niet voor terug.
Prora zijn wij ook geweest, dat was erg indrukwekkend, hoe het oude er nog is en overgaat in het gerenoveerde deel. Bijzondere sfeer.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven