Bruiloft vriendin en er gewoon geen geld geld voor

17-07-2025 17:21 489 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik weet het antwoord eigenlijk wel. Maar goed hier is het issue

Vriendin gaat na drie jaar trouwen. Haar tweede huwekijk. In September. Zou in eerste instantie in de Toscane zijn. Maar omdat het hotel zoveel problemen had is het dicht. Ze hebben gezocht en gezocht in die regio. Niets kunnen vinden. Nu wordt het Barbados. Prachtig. Maar kan ik even niet bij elkaar sprokkelen voor die datum (hotel en vluchten zijn voor de genodigden). We hebben vorige maand na lang sparen ons huis afbetaald. Er is best wat over….. voor Italie, maar niet voor Barbados. Zelfs niet als vriend niet meegaat. We komen (vanwege de vluchten) uit op ongeveer 1800 pp. Dus dit netjes uitgelegd. Verdrietig dat ik er niet bij kan zijn. Nu krijg ik dus (I kid you not) een tikkie van 205,50 euro omdat ze me wel heeft aangegeven als gast, met eten en drinken op die dag in het hotel waar ze trouwen. Het is een vriendin. Niet mijn beste vriendin. Ik had haar al aangegeven dat het niet mogelijk was maar nog ging kijken of ik iets kon vinden. En verteld dat dat niet lukte.

Ik voel me beledigd en wil dit niet betalen en vind dit ook normaal op zo een korte termijn. Het is niet mijn beste vriendin maar wel een goede. En wil haar als vriendin niet kwijt, maar momenteel is ze een soort bridezilla geworden. Hoe dit netjes af te handelen als dit al af te handelen valt. Ik ben overigens niet de enige in deze situatie. Ik vind dit niet mijn probleem. Ben ik nu gek of niet?
buzziebee wijzigde dit bericht op 17-07-2025 17:24
0.27% gewijzigd
Het advies wat ik hier krijg komt wel overeen met mijj eigen gedachten. Maar ik kan er een vriendin door verliezen, waarop mijn vriend dus zei; zij verliest een vriendin hierdoor. En daar zit wel wat in. Overigens net gebeld door weer een andere vriendin met een tikkie die ook echt niet daarheen kan financieel. Dus nu 3. Ik heb besloten niet te betalen.
BuzzieBee schreef:
17-07-2025 18:01
Misschien is dat wat ‘overdone’. Maar wel dat we verplicht in een specifieke kleur moesten komen. (Pastel) dus die jurk heb ik dus al. Moest ik kopen want pastel staat me voor geen meter. Daar ga ik prima in mee alhoewel ik het onzin vind. Maar het is een goede vriendin. En daarvoor is er nooit iets voorgevallen buiten nu dit dus
Kan hij nog terug?
Echt bizar hoe mensen anderen op kosten jagen voor hun eigen feestje. Bij dat soort bruiloften voel ik me meer een figurant in hun voorstelling dan een gast. Het staat voor mij zo ver af van hoe je met gasten om gaat.
BuzzieBee schreef:
17-07-2025 18:04
Maar ik kan er een vriendin door verliezen
Beter kwijt dan rijk zulke mafketels.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
BuzzieBee schreef:
Het advies wat ik hier krijg komt wel overeen met mijj eigen gedachten. Maar ik kan er een vriendin door verliezen, waarop mijn vriend dus zei; zij verliest een vriendin hierdoor. En daar zit wel wat in. Overigens net gebeld door weer een andere vriendin met een tikkie die ook echt niet daarheen kan financieel. Dus nu 3. Ik heb besloten niet te betalen.
Dus ze is gewoon iedereen die afzegt tikkies aan 't sturen.
Dan zal ze straks toch moeten accepteren dat haar huwelijk kleiner is dan gepland of ze heeft gewoon niemand meer over.

Ik hoop op zijn minst dat haar huwelijk deze keer wel stand houdt :-).
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Schat, al had je het geld contant liggen, het is toch van de zotte dat een 'goede vriendin' verwacht dat je 1800 euro pp uitgeeft om op haar bruiloft te komen?!?!
Dit is zo'n groot bedrag, buiten proportioneel voor een dagje bruiloft.

Je hebt dus geen excuus of verklaring nodig.
Je mag het ook gewoon niet willen uitgeven aan iemand anders.

Dat ze nu een tikkie stuurt kan inderdaad zijn uit sacherijn omdat iedereen ineens afzegt, uit paniek omdat ze al wel betaald heeft en bang is dat ze met een hoge rekening en lege zaal zit, of simpelweg omdat ze niet logisch na kan denken nu.
Hoe dan ook, niet jouw probleem.
Haar keuze om op Barbados te gaan trouwen, haar keuze om wel of niet vast het restaurant te betalen, haar keuze om dat Tikkie te sturen.

Jij mag je eigen keuzes maken.

Als ik het zou zijn:
Totaal niet reageren. En als ze erop terugkomt zeggen dat je ervan uitging dat het een foutje of vlaag van verstandsverbijstering was.
Of dat je het niet betaald omdat je het totaal onredelijk vindt.
BuzzieBee schreef:
17-07-2025 17:21
Nu krijg ik dus (I kid you not) een tikkie van 205,50 euro omdat ze me wel heeft aangegeven als gast, met eten en drinken op die dag in het hotel waar ze trouwen.
.
:rofl:

^ dit zou ik sturen.
Barbados.
Met kledingvoorschriften.

Wat denkt zo iemand.

(En ik ben zo benieuwd of ze hier meeleest. Dan móet ze het wel herkennen. Zou het kwartje dan vallen?).
BuzzieBee schreef:
Je vriend heeft helemaal gelijk. Het is haar verlies, niet de jouwe.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
Nanouk schreef:
17-07-2025 17:39
Ik weet niet zo goed wat het ermee te maken heeft dat ze na 3 jaar gaat trouwen en het haar 2e huwelijk is. Voor haar is ook dit huwelijk belangrijk
Kan zijn, maar dat betekent niet dat de rest van de wereld het ook belangrijk moet vinden. Ik ga sowieso niet naar tweede huwelijken. Eén bruiloft per vriendin is voor mij wel de max hoor.
Dubbel
Bizar zeg
Zo die is lekker. Met zulke "vrienden" heb je geen vijanden nodig. Goedendag zeg. Nou ben ik behoorlijk star in zulke dingen maar tenzij ze hier binnen 24 uur op terugkomt op haar blote knieën smeken om vergiffenis van deze achterlijke actie was het klaar voor mij met de vriendschap. Kom es effe. Gekke henkie zeker.

Nou echt niet dat ik dat zou betalen. In geen honderd jaar. En vriendschap zou voor mij klaar zijn. Want al zegt ze sorry dit vergeet je niet meer. Maar goed dat ben ik.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Als ik dit zonder aankondiging kreeg zou ik ook niet meer bellen. Maar alleen een vriendelijk bericht terug sturen met de reden waarom je niet betaalt.
LunchLover schreef:
17-07-2025 18:26
Zo die is lekker. Met zulke "vrienden" heb je geen vijanden nodig. Goedendag zeg. Nou ben ik behoorlijk star in zulke dingen maar tenzij ze hier binnen 24 uur op terugkomt op haar blote knieën smeken om vergiffenis van deze achterlijke actie was het klaar voor mij met de vriendschap. Kom es effe. Gekke henkie zeker.

Nou echt niet dat ik dat zou betalen. In geen honderd jaar. En vriendschap zou voor mij klaar zijn. Want al zegt ze sorry dit vergeet je niet meer. Maar goed dat ben ik.
Ik zou het niet te gauw vergeten. En het zou waarschijnlijk elders echt nog wel terugkomen als grap.

Maar als ik weet dat ze momenteel Miss Bridezilla is zou ik het wel daaronder catalogeren en de vriendschap na haar huwelijk nog een kans geven.

(Het zou bovendien ook nog wel afhangen van hoe lang ik haar ken. Twee jaar? Nou, doei. Dertig jaar ... ik spreek je wel weer als je ontstresd bent en terug normaal kan doen.)
wissewis wijzigde dit bericht op 17-07-2025 18:31
9.82% gewijzigd
Is dit nu later?
ldp schreef:
17-07-2025 18:06
Kan hij nog terug?
Echt bizar hoe mensen anderen op kosten jagen voor hun eigen feestje. Bij dat soort bruiloften voel ik me meer een figurant in hun voorstelling dan een gast. Het staat voor mij zo ver af van hoe je met gasten om gaat.
En dan ook nog op een tweede huwelijk. Dan weet je dat het niet per se een voor altijd en eeuwig sprookje is.

Ik zou niet betalen en me afvragen in welke fantasiewereld zij leeft.
Sjee, ik kan me niet voorstellen dat iemand gaat zeggen dat het netjes is om dat tikkie je voldoen. Ik zou zeggen ga maar krom staan, dan geef ik je een tikkie onder je hol. Echt van de zotte dit.
Als ze echt een hele goede vriendin is zou ik met haar afspreken om te bespreken wat er allemaal in jouw hoofd omgaat mbt haar keuzes en Tikkie. Dan heeft ze de kans het tij te doen keren.
Dat tikkie is natuurlijk debiel. Maar ik snap ook wel dat het moeilijk is als het een goede vriendin is. Misschien voor de goede vrede 100,- betalen en bijzeggen 'dit is ook je huwelijkscadeau'?
Niet betalen natuurlijk, ze kan gewoon dat hotel bellen en zeggen dat er over twee maanden helaas 2 gasten verhinderd zijn (al loopt dat waarschijnlijk snel op naar 26 verhinderde gasten, maar dat is toch echt haar probleem).

Sowieso is trouwen in het buitenland zwaar overschat en niet leuk voor de gasten. Ja, voor de directe familie misschien, maar vrienden worden feitelijk gedwongen hun vakantie op die locatie te vieren, want vliegtickets en hotel en vaak een huurauto, dus dan probeer je er wat dagen aan vast te plakken en zit je op een plek die voor jou is uitgekozen door het bruidspaar. En dan is Barbados wel de overtreffende trap van ‘buitenland’: 21 uur vliegen?! Dat doe ik voor mijn eigen lol niet eens, laat staan voor een ‘droomhuwelijk’ van mensen die compleet voorbij gaan aan het feit dat andere mensen ook een leven hebben.
Goed recht om af te zeggen maar het ligt er wel aan wanneer je dit dan hebt gedaan. Ruim van te voren of laatste moment?
Frizz schreef:
17-07-2025 18:36
Als ze echt een hele goede vriendin is zou ik met haar afspreken om te bespreken wat er allemaal in jouw hoofd omgaat mbt haar keuzes en Tikkie. Dan heeft ze de kans het tij te doen keren.
Ik gok dat een live-afspraak met haar op dit moment verzandt in verwijten dat je niet naar Barbados wil, dat je haar huwelijk niet interessant genoeg vindt én dat je zelfs "dat beetje kosten dat ze voor je heeft" niet wil vergoeden.

Dat zou ik op dit moment toch echt uit de weg gaan.

Een bridezilla die iedereen tikkies zit te sturen tot rede brengen is toch echt mission impossible.
De enige die dat héél misschien kan is haar toekomstige echtgenoot.
Is dit nu later?
Bontebok schreef:
17-07-2025 18:39
Goed recht om af te zeggen maar het ligt er wel aan wanneer je dit dan hebt gedaan. Ruim van te voren of laatste moment?
De bruiloft is in september en is net van Italië naar Barbados verkast.
Niet heel vreemd dat de bride-to-be dus nu veel afzeggingen krijgt.

Ze heeft nog 2 maanden om dat hotel en restaurant te verwittigen dat het toch wat intiemer zal zijn dan verwacht.
Is dit nu later?
Bontebok schreef:
17-07-2025 18:39

De bruiloft is in september...
Qiya schreef:
17-07-2025 17:34
Ik denk dat er geen enkele gast komt joh. Hooguit paps en mams.
Het is 21 uur vliegen zag ik. Knettergek die lui.
Misschien is dit ingecalculeerd. En van al die afzeggende gasten, die ze tikkies sturen, betalen ze de bruiloft. :-D
BeeDifferent schreef:
17-07-2025 18:41
De bruiloft is in september...
Ja dan slaat dat tikkie nergens op. Als je op het laatste moment laat afweten dan zijn de kosten al gemaakt maar twee maanden van te voren kan je heus nog wel wat regelen met de cateraar

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven