Bruiloft vriendin en er gewoon geen geld geld voor

17-07-2025 17:21 490 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik weet het antwoord eigenlijk wel. Maar goed hier is het issue

Vriendin gaat na drie jaar trouwen. Haar tweede huwekijk. In September. Zou in eerste instantie in de Toscane zijn. Maar omdat het hotel zoveel problemen had is het dicht. Ze hebben gezocht en gezocht in die regio. Niets kunnen vinden. Nu wordt het Barbados. Prachtig. Maar kan ik even niet bij elkaar sprokkelen voor die datum (hotel en vluchten zijn voor de genodigden). We hebben vorige maand na lang sparen ons huis afbetaald. Er is best wat over….. voor Italie, maar niet voor Barbados. Zelfs niet als vriend niet meegaat. We komen (vanwege de vluchten) uit op ongeveer 1800 pp. Dus dit netjes uitgelegd. Verdrietig dat ik er niet bij kan zijn. Nu krijg ik dus (I kid you not) een tikkie van 205,50 euro omdat ze me wel heeft aangegeven als gast, met eten en drinken op die dag in het hotel waar ze trouwen. Het is een vriendin. Niet mijn beste vriendin. Ik had haar al aangegeven dat het niet mogelijk was maar nog ging kijken of ik iets kon vinden. En verteld dat dat niet lukte.

Ik voel me beledigd en wil dit niet betalen en vind dit ook normaal op zo een korte termijn. Het is niet mijn beste vriendin maar wel een goede. En wil haar als vriendin niet kwijt, maar momenteel is ze een soort bridezilla geworden. Hoe dit netjes af te handelen als dit al af te handelen valt. Ik ben overigens niet de enige in deze situatie. Ik vind dit niet mijn probleem. Ben ik nu gek of niet?
buzziebee wijzigde dit bericht op 17-07-2025 17:24
0.27% gewijzigd
Of het is een sterkk staaltje marketing van het viva- forum om weer eens wat meer reclameinkomsten binnen te halen door al dat ververs van de pagina... ;-)
Trien31 schreef:
18-07-2025 11:05
Barbados zal op Barbados zijn. Want het is een eiland(je) want je zegt niet ik woon op Australië. Maar wel op Texel.

Maar er lopen hier genoeg taaldeskundige rond die het vast weten. :)
Ja, maar je gaat naar Barbados en naar Texel. Pas als je er bent, ben je op het eiland.
Where is my mind?
broadway schreef:
18-07-2025 10:51
App haar even terug dat het hele vivaforum samen met jou nagelbijtend van spanning zit te wachten!!
Ha,ha klopt
Zitten jullie? Eindelijk terugkoppeling

Het zit als volgt even in het zo kort mogelijk.

Er hebben ongeveer 25 mensen afgezegd. Voor haar familie heeft ze alles betaald. Ze begrijpt dat mensen dit niet kunnen of willen betalen. Maar alles is wat duurder uitgevallen dan ze dacht (joh….) de accomodartie in de Toscane hoefde ze natuurlijk niet te betalen. De vluchten voor haar familieleden wel. Want los geboekt en valt niet onder de annulering die ze had afgesloten.

Nu heeft de helft afgezegd. Daar is ze overigens niet boos om. Ze begrijpt het maar is er verdrietig over. Voor de toscane gaf ze aan dat ze geen geld of cadeaus wilde. Aanwezigheid was genoeg.

Waarom dan dat tikkie…… En daar komt ie….. het is allemaal wat duurder geworden (wat? Of een hele boel….) en ze komt dus nu in de schulden. Dus die 205,50 moeten we dus in dit geval ‘maar zien’ als haar bruiloftscadeau……. Want toscane gaat niet door dus maken we geen kosten dus het niet hoeven geven van een cadeau of enveloppe vervalt dan even. Daar zijn we vriendinnen voor zei ze.

Daarmee kan ze van de bedragen die ze van de tikkie ontvangers heeft gehad een deel (het diner van de andere wel komende gasten en e organisatie van de bruiloft vanuit het hotel) toch bekostigen. En dan nog komt ze in de schulden.

Nog steeds niet ons probleem. En ik wil graag zelf bepalen wat ik geef op een bruiloft.
Ik ga nog steeds niet betalen trouwens.
buzziebee wijzigde dit bericht op 18-07-2025 11:24
3.56% gewijzigd
Hoezo komt ze in de schulden voor een huwelijk in september waar iedereen ten laatste in juli voor afzegt? Dan zegt ze tegen de catering dat er 25 man komt ipv 50 en passen ze hun factuur aan.

En dat een huwelijk op Barbados duurder is dan in Toscane weet mijn grootmoeder zaliger ook. Dat had ze dus ook kunnen voorzien. Als ze geen geld heeft om op Barbados te trouwen met een heel gevolg dan moet ze dat ook niet boeken.

En hoezo gaat ze er wel vanuit dat gasten die niet naar haar feestje komen wel een cadeau doneren van 200+ euro?
Ze mag al blij zijn met een vriendelijke kaart na al haar geflater.
wissewis wijzigde dit bericht op 18-07-2025 11:24
9.19% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Wat een bijzondere denkwijze.
Wat triest, je in de schulden moeten steken voor een bruiloft.
Haha, en die vriendin heeft zich in weten te houden?

Ze heeft zich dus in de nesten gewerkt, wat bijzonder om dan Tikkies te gaan versturen. In plaats van met de familie in gesprek te gaan als het de kosten van hun vluchten zijn, of ze misschien iets met termijnen kunnen afspreken.

Hopelijk - voor haar en de vriendschap - komt ze gauw bij zinnen.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Wow 😮

Uit wat voor een verwend nest komt deze vriendin? Ik vind dit zo bijzonder als mensen zo met elkaar omgaan.

Wat nu als je wel wat gegaan, had ze dan wel zelf die 200 euro voor het eten betaald?

Als je dan al zo ver weg wil kan ie ook altijd in Nederland nog een feestje houden toch.
Daar zijn we vriendinnen voor? Dat zij bepaalt dat jij haar uit de (diepere) schulden gaat houden? Zulke vriendinnen kun je beter kwijt dan rijk zijn hoor. Als ze nou eerst met dit verhaal was gekomen en het had gevraagd, dan had ik erover nagedacht, maar met een tikkie ? echt niet
danae wijzigde dit bericht op 18-07-2025 11:27
5.19% gewijzigd
Heel bijzonder.
Hopelijk is dit inderdaad een langdurige vlaag van verstandsverbijstering i.v.m. het huwelijk (lees: bridezilla-praktijken).
Heel raar dat je dan aan je niet-gasten een bedrag gaat vragen om als cadeau te geven, terwijl ze niet komen.
Als ik wel naar een bruiloft ga, zou ik dat bedrag al niet betalen als cadeau. Dus als ik niet naar een bruiloft ga betaal ik zoiets al helemaal niet.
Jep. Vind ik ook. Ik ga dat dus niet doen. Maar ze had dus iets van 50 man opgegeven voor het diner en dat moet ze nu gewoon betalen terwijl er maar ongeveer 25 komen. Dat diner en drankjes kan ze dus niet annuleren bij het hotel. Dus door ons dat tikkie te sturen kan ze die rekening betalen. Zo ongeveer.
Danae schreef:
18-07-2025 11:26
Daar zijn we vriendinnen voor? Dat zijn bepaalt dat jij haar uit de (diepere) schulden gaat houden? Zulke vriendinnen kun je beter kwijt dan rijk zijn hoor. Als ze nou eerst met dit verhaal was gekomen en het had gevraagd, ok, maar met een tikkie ? echt niet
Zelfs niet als ze eerst met dit verhaal was gekomen.

Als zij wil trouwen op Barbados is dat haar zaak.
Maar ik ga die trouwpartij niet financieren.

Dan had ze toch echt voor ze halsoverkop boekte zelf een financieel plan moeten maken.
Met ook nog eens realistische verwachtingen van hoeveel personen meegingen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
die heeft in al haar enthousiasme van alles bedacht en geregeld en is uitgegaan van een heel aantal dingen en komt er nu achter dat het niet zo rooskleurig is als dat zij dacht... heel pijnlijk.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
(want het hotel waar ze trouwt is helemaal een brug te ver)
Puur uit nieuwsgierigheid, welk hotel? Hilton toevallig?
En zie: ik zag een vaal paard en diens ruiter heette Dood. En achter hem kwam het dodenrijk
Kaatje_Ka schreef:
18-07-2025 11:24
Wat triest, je in de schulden moeten steken voor een bruiloft.
Dat ook. Vind het ook wel sneu. Niet dat dat haar gedrag goedpraat, uiteraard. Het klinkt voor mij vooral heel onvolwassen. Maar dat gevoel bekruipt me wel vaker bij bruiloften.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
BuzzieBee schreef:
18-07-2025 11:27
Jep. Vind ik ook. Ik ga dat dus niet doen. Maar ze had dus iets van 50 man opgegeven voor het diner en dat moet ze nu gewoon betalen terwijl er maar ongeveer 25 komen. Dat diner en drankjes kan ze dus niet annuleren bij het hotel. Dus door ons dat tikkie te sturen kan ze die rekening betalen. Zo ongeveer.
Dat verhaal lijkt me onzin hoor. Dar je de locatie niet kan afzeggen snap ik wel. Maar aantal gasten wijzigen is vrij normaal. Zeker zo ver van te voren.
Update gelezen. Groot gelijk dat je dat tikkie nog steeds niet betaalt. Dat ze in de schulden komt is toch echt haar eigen domme schuld. 'Daar zijn we vriendinnen voor' vind ik echt heel manipulatief. Ik ben benieuwd of de rest wel betaalt.

Dit spant trouwens echt de kroon: 'Het niet hoeven geven van een cadeau of envelop vervalt even'. WTF????
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Yra, wij geven als stel voor goede vrienden 100 euro. (Samen dus). Echt geen 200. Of in dit geval 205,50. Ze heeft het totaalbedrag dus gedeeld door de mensen die komen zodat ze iig de rekening voor het eten en drinken kan betalen. Het blijft net zo belachelijk.
Wissewis schreef:
18-07-2025 11:28
Zelfs niet als ze eerst met dit verhaal was gekomen.

Als zij wil trouwen op Barbados is dat haar zaak.
Maar ik ga die trouwpartij niet financieren.

Dan had ze toch echt voor ze halsoverkop boekte zelf een financieel plan moeten maken.
Met ook nog eens realistische verwachtingen van hoeveel personen meegingen.
Ik bedoel: dan had ik erover nagedacht, had ik al aangepast. Misschien een (lager) bedrag gegeven om haar te helpen als het een goede vriendin was, maar op deze manier gewoon niet.
BuzzieBee schreef:
Ze moet dus de rekening betalen die ze ook had moeten betalen als iedereen wel was gekomen. Krijgen de mensen die nog wel gaan ook een tikkie als ze te weinig geld cadeau geven?
Nou, die zit duidelijk in de panic-mode. Maar daar mag ze snel uitschieten.

Dan komt ze maar in de schulden. En dan gaat ze die zsm afbetalen. Dat hoef jij niet voor haar op te lossen. Dat zal ze ook wel kunnen gezien de smak geld die ze nu gaat betalen (en sowieso ging betalen voor haar bruiloft in de Toscane).

Wijze les voor haar. Er waren duizenden andere opties dan je bruiloft verplaatsen naar Barbados. Zoals gewoon in NL trouwen, of uitstellen tot volgend jaar.
Yraatje schreef:
Heel bijzonder.
Hopelijk is dit inderdaad een langdurige vlaag van verstandsverbijstering i.v.m. het huwelijk (lees: bridezilla-praktijken).
Heel raar dat je dan aan je niet-gasten een bedrag gaat vragen om als cadeau te geven, terwijl ze niet komen.
Als ik wel naar een bruiloft ga, zou ik dat bedrag al niet betalen als cadeau. Dus als ik niet naar een bruiloft ga betaal ik zoiets al helemaal niet.
Ja precies. Dat bedrag is bijna een soort afkoopsom. Echt heel raar dit.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Bbubbels schreef:
18-07-2025 11:30
Dat verhaal lijkt me onzin hoor. Dar je de locatie niet kan afzeggen snap ik wel. Maar aantal gasten wijzigen is vrij normaal. Zeker zo ver van te voren.
Nou ja, zo ver is nog anderhalve maand ofzo. En het staat het hotel toe hun eigen annuleringsvoorwaarden te hebben uiteraard. Maar daar hoeven wij niet voor op te draaien
Ze klinkt enorm impulsief en ondoordacht voor een volwassen vrouw.

Echt belachelijk.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven