Bruiloft vriendin en er gewoon geen geld geld voor

17-07-2025 17:21 512 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik weet het antwoord eigenlijk wel. Maar goed hier is het issue

Vriendin gaat na drie jaar trouwen. Haar tweede huwekijk. In September. Zou in eerste instantie in de Toscane zijn. Maar omdat het hotel zoveel problemen had is het dicht. Ze hebben gezocht en gezocht in die regio. Niets kunnen vinden. Nu wordt het Barbados. Prachtig. Maar kan ik even niet bij elkaar sprokkelen voor die datum (hotel en vluchten zijn voor de genodigden). We hebben vorige maand na lang sparen ons huis afbetaald. Er is best wat over….. voor Italie, maar niet voor Barbados. Zelfs niet als vriend niet meegaat. We komen (vanwege de vluchten) uit op ongeveer 1800 pp. Dus dit netjes uitgelegd. Verdrietig dat ik er niet bij kan zijn. Nu krijg ik dus (I kid you not) een tikkie van 205,50 euro omdat ze me wel heeft aangegeven als gast, met eten en drinken op die dag in het hotel waar ze trouwen. Het is een vriendin. Niet mijn beste vriendin. Ik had haar al aangegeven dat het niet mogelijk was maar nog ging kijken of ik iets kon vinden. En verteld dat dat niet lukte.

Ik voel me beledigd en wil dit niet betalen en vind dit ook normaal op zo een korte termijn. Het is niet mijn beste vriendin maar wel een goede. En wil haar als vriendin niet kwijt, maar momenteel is ze een soort bridezilla geworden. Hoe dit netjes af te handelen als dit al af te handelen valt. Ik ben overigens niet de enige in deze situatie. Ik vind dit niet mijn probleem. Ben ik nu gek of niet?
buzziebee wijzigde dit bericht op 17-07-2025 17:24
0.27% gewijzigd
Susan schreef:
18-07-2025 11:30
Update gelezen. Groot gelijk dat je dat tikkie nog steeds niet betaalt. Dat ze in de schulden komt is toch echt haar eigen domme schuld. 'Daar zijn we vriendinnen voor' vind ik echt heel manipulatief. Ik ben benieuwd of de rest wel betaalt.

Dit spant trouwens echt de kroon: 'Het niet hoeven geven van een cadeau of envelop vervalt even'. WTF????
Haha, voorlopig. Bij de volgende bruiloft dan wel extra lappen, mét rente.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
BuzzieBee schreef:
18-07-2025 11:31
Yra, wij geven als stel voor goede vrienden 100 euro. (Samen dus). Echt geen 200. Of in dit geval 205,50. Ze heeft het totaalbedrag dus gedeeld door de mensen die komen zodat ze iig de rekening voor het eten en drinken kan betalen. Het blijft net zo belachelijk.
Als er wel 25 man familie meegaat voor wie ze de hele trip betaalt gaat ze daar maar op de bedel.
Als die allemaal 200 euro neerleggen is haar schuldenberg ook minder hoog.

Bij vrienden die afzeggen durft ze te gaan bedelen en tikkies te sturen.
Bij familie die meegaat niet?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Als iedereen was gekomen had ze die rekening dan toch ook nier kunnen betalen?! Ik snap er niks van.
BuzzieBee schreef:
18-07-2025 11:27
Jep. Vind ik ook. Ik ga dat dus niet doen. Maar ze had dus iets van 50 man opgegeven voor het diner en dat moet ze nu gewoon betalen terwijl er maar ongeveer 25 komen. Dat diner en drankjes kan ze dus niet annuleren bij het hotel. Dus door ons dat tikkie te sturen kan ze die rekening betalen. Zo ongeveer.
Dat is heel bijzonder. Ze trouwt in september. O.a. jij hebt in mei al aangegeven niet te kunnen komen. Als ze dan alles al had geregeld bij dit hotel was dat wel heel voorbarig.
MargjeM schreef:
18-07-2025 11:32
Ze moet dus de rekening betalen die ze ook had moeten betalen als iedereen wel was gekomen. Krijgen de mensen die nog wel gaan ook een tikkie als ze te weinig geld cadeau geven?
Daar begint het op te lijken, ja...
Djessy schreef:
18-07-2025 08:32
Het ging erom dat iemand zegt dat het 21 uur vliegen is omdát er geen rechtstreekse vlucht vanaf Amsterdam gaat. Die 21 uur is dus onzin.
Enkele reis Schiphol via Heathrow: 13:30 met BA, kosten 566,50 voor economy.
En zie: ik zag een vaal paard en diens ruiter heette Dood. En achter hem kwam het dodenrijk
En als je wel was gegaan had ze het wel kunnen betalen? Ze hoeft immers geen cadeaus als je wel aanwezig zou zijn geweest.

Is ze altijd zo of nu gewoon even de weg kwijt en in paniek?
Maar het was een drama aan de telefoon. Huilen want haar zus kwam ook al niet want geen vader in beeld en de kinderen mochten niet zo lang vrij in een schooljaar en geen oppas etc etc etc. Maar daar trappen we niet in, dan gaan ze bij schoolbriendjes logeren oid. Maar het was redelijk manipulatief allemaal
BuzzieBee schreef:
18-07-2025 11:31
Yra, wij geven als stel voor goede vrienden 100 euro. (Samen dus). Echt geen 200. Of in dit geval 205,50. Ze heeft het totaalbedrag dus gedeeld door de mensen die komen zodat ze iig de rekening voor het eten en drinken kan betalen. Het blijft net zo belachelijk.
Ja, dat vind ik ook een prima bedrag. En als je wel hoger wilt geven: ook prima. Maar dan moet het wel uit je zelf komen en niet afgedwongen worden.
Phlox24 schreef:
18-07-2025 11:36
En als je wel was gegaan had ze het wel kunnen betalen? Ze hoeft immers geen cadeaus als je wel aanwezig zou zijn geweest.

Is ze altijd zo of nu gewoon even de weg kwijt en in paniek?
Gegarandeerd was dan begin september de melding gekomen dat ze toch graag een cadeau had.
Bij voorkeur één van 200 euro per persoon.

"Want tja, een feest op Barbados is natuurlijk wat anders dan Toscane."
Is dit nu later?
Wow, gaat het over nu september of volgend jaar? Om 6 weken van te voren alles om te gooien terwijl er al tickets richting Toscane zijn gekocht door je gasten? Wat een onzin dat er niets anders te vinden is in de regio.

En dan ga je jezelf financieel in de problemen brengen door in Barbados te gaan trouwen, midden in het orkaanseizoen. Schreef je eerder nou dat deze vrouw ook kinderen heeft? en jezelf dan financieel in de ellende steken voor een feestje, wow.
Het lijkt steeds meer op een bridezilla act momenteel.
BuzzieBee schreef:
Maar het was een drama aan de telefoon. Huilen want haar zus kwam ook al niet want geen vader in beeld en de kinderen mochten niet zo lang vrij in een schooljaar en geen oppas etc etc etc. Maar daar trappen we niet in, dan gaan ze bij schoolbriendjes logeren oid. Maar het was redelijk manipulatief allemaal
Bwah, ik snap anders wel dat zuslief geen zin heeft om die kinderen een week achter te laten om effe over en weer te vliegen naar Barbados.
Zelfs al zou het gratis zijn.
Is dit nu later?
Bbubbels schreef:
18-07-2025 11:30
Dat verhaal lijkt me onzin hoor. Dar je de locatie niet kan afzeggen snap ik wel. Maar aantal gasten wijzigen is vrij normaal. Zeker zo ver van te voren.

Er kunnen vanuit de locatie/catering voorwaarden zijn, zoals een minimale afname. Ik verwacht dat dat hier het geval is en mevrouw Bridezilla die locatie zo graag wilde dat ze maar vast voor minimaal 50 gasten getekend heeft (voor minder gasten had ze die locatie dan niet kunnen boeken).
TiumPerfectum schreef:
18-07-2025 11:38
Wow, gaat het over nu september of volgend jaar? Om 6 weken van te voren alles om te gooien terwijl er al tickets richting Toscane zijn gekocht door je gasten? Wat een onzin dat er niets anders te vinden is in de regio.

En dan ga je jezelf financieel in de problemen brengen door in Barbados te gaan trouwen, midden in het orkaanseizoen. Schreef je eerder nou dat deze vrouw ook kinderen heeft? en jezelf dan financieel in de ellende steken voor een feestje, wow.
Het gaan om nu september en in mei kregen we te horen dat Toscane niet doorging en het Barbados werd. In oktober hoorden we van het huwelijk rn de toscane (dus bijna een jaar vooraf)
buzziebee wijzigde dit bericht op 18-07-2025 11:40
5.98% gewijzigd
BuzzieBee schreef:
Pff voor een bruiloft krijgen die kinderen gewoon vrij hoor. En anders gewoon meenemen, daar wordt niet op gecontroleerd bij de douane.

Dit is gewoon heel dom en ondoordacht geregeld als ik het zo hoor.

Ik zou me er niet te druk om maken. Het is niet jouw verantwoordelijkheid om dit voor haar goed te maken. Hooguit een schouder bieden om op uit te huilen.
Je mag haar trouwens wel bedanken om een doodsaaie veel te stille kantoordag op te leuken voor mij :-D.
Is dit nu later?
S-Groot schreef:
18-07-2025 11:39
Er kunnen vanuit de locatie/catering voorwaarden zijn, zoals een minimale afname. Ik verwacht dat dat hier het geval is en mevrouw Bridezilla die locatie zo graag wilde dat ze maar vast voor minimaal 50 gasten getekend heeft (voor minder gasten had ze die locatie dan niet kunnen boeken).
Zoiets vermoed ik ook.
Trien31 schreef:
18-07-2025 11:40
Pff voor een bruiloft krijgen die kinderen gewoon vrij hoor. En anders gewoon meenemen, daar wordt niet op gecontroleerd bij de douane.

Dit is gewoon heel dom en ondoordacht geregeld als ik het zo hoor.

Ik zou me er niet te druk om maken. Het is niet jouw verantwoordelijkheid om dit voor haar goed te maken. Hooguit een schouder bieden om op uit te huilen.
Ik denk niet lang genoeg voor een reis naar Barbados.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
S-Groot schreef:
18-07-2025 11:39
Hmm ja dat zal het idd wel zijn. Wat een idiote acties zeg. En normaal is dee vriendin nooit zo wispelturig en impulsief TO??
BuzzieBee schreef:
Maar is zij voorheen ook al zo ‘makkelijk’ geweest met andermans geld?
Where is my mind?
Financieel laat ik het hier gewoon bij. Het is echt niet mijn probleem. Ik ga niet betalen voor andere gasten.
BuzzieBee schreef:
Eigenlijk heel verdrietig…
Dan ben je een echtgenoot rijker en heel wat vrienden en zelfs familie armer…

Ik vrees dat ik voor zou stellen aan haar om d’r verlies te pakken en een knalfeest op Texel te geven.
En dat jij er anders als goed vriendin bent met een pan boerenkool als ze krap zit komende winter.

Nou ja, dat zou ik wíllen doen. Waarschijnlijk zou ik in praktijk even afstand nemen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
SurferRosa schreef:
18-07-2025 11:08
Ik weet het niet zeker , maar ik denk dit:
Naar een land, regio of streek is zonder lidwoord. Dus Toscane, Barbados of Friesland.
Naar een gebergte of bos o.i.d. wel een lidwoord zoals de Veluwe, de Dolomieten.
Zoiets?
De Balkan wordt ook gezegd. of de Achterhoek. Dat zijn ook regio's en streken. Vroeger de Oekraïne, toen het nog onderdeel was van de Sovjet-Unie.

Wat volgens mij een verklaring is: Toscane is niet zomaar een regio, het is een officiële bestuurlijke Italiaanse regio. Toscane heeft een afgebakende grens, een eigen parlement en regionale regels. De Balkan als gebied niet. De Achterhoek ook niet. Net zoals de Veluwe niet. Het woord regio heeft in Italië dus een andere functie dan het woord regio in Nederland.

Voor Oekraïne geldt volgens mij dat Oekraïners ook onder Sovjetbestuur wilden dat het Oekraïne werd genoemd inplaats van de Oekraïne. Het Sovjetbestuur zag het meer als streek. We namen hier vroeger de Sovjet-gedachte over.

Dus volgens mij is Toscane correct.

Maar helemaal sluitend is deze verklaring niet. Want we zeggen Twente en niet de Twente. En wel de Achterhoek, en niet Achterhoek. Maar dat zal met de geschiedenis te maken hebben.

Nog als toevoeging: Achterhoek en Veluwe hebben hun etymologische oorsprong in een verwijzing naar een gebied. Achterhoek spreekt voor zich. Veluwe komt van falwa, vaal, bleek. Braakliggend land dus. Betuwe betekent van oorsprong goed land. Balkan betekent gebost gebergte.

Twente heeft de oorsprong in de Tubanten. Een volk dat daar vroeger leefde. Dat is meer een eigennaam inplaats van een verwijzing naar een soort gebied.
Dat verklaart denk ik een en ander.
paradise wijzigde dit bericht op 18-07-2025 11:59
27.16% gewijzigd
Bbubbels schreef:
18-07-2025 11:33
Als iedereen was gekomen had ze die rekening dan toch ook nier kunnen betalen?! Ik snap er niks van.
Dit. Voor mij zou deze vriendschap echt over zijn. Ga bedelen bij de gasten waarvoor je alles betaalt of betaal niet alles voor die gasten en schaam je naar de mensen toe die je wel al op kosten gejaagd hebt (Gemaakte onkosten Toscane, kleding...). Ze zou sorry moeten zeggen omdat deze mensen het huwelijk niet bij kunnen wonen en wel al kosten gemaakt hebben.
En daarbij: Als je akkoord gaat met zulke slechte en rigide voorwaarden terwijl je zonder overleg met je gasten de boel zo drastisch omboekt dan ben je gewoon onnozel bezig. Iets met blaren en zitten.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven