Herfst/winterliefde voor de zomerhaters deel 11.

24-11-2023 12:27 3066 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hou je van kou, donker, regen, mooie herfstkleuren, leef je op bij mistige ochtenden, stille avonden..... Wees welkom en klaag, zeur en tier hier mee over de zomer, de hitte, de helbal, de lange avonden en alles wat je irriteert daaraan.

Maar deel ook vooral hoe je geniet van de herfst en de winter :heart:. Daar worden we blij van.

Samen slepen we ons en elkaar door de zomer en komen we bij in de herfst en winter....
tanteslankie20 wijzigde dit bericht op 24-11-2023 16:54
87.42% gewijzigd
Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker. A. Einstein
Hier heel veel zon icm hoge luchtvochtigheid. Ik had een vriend op bezoek die er heel goed tegen kan. Ik had het zweet op mijn voorhoofd staan en de kleur van een tomaat.
sterrenstof74 wijzigde dit bericht op 18-07-2025 18:14
0.59% gewijzigd
Sterrenstof74 schreef:
17-07-2025 10:56
Ik begrijp je, hoor :) Maar er zit voor mij een groot verschil tussen 19 graden met regen en misselijkmakende hitte. 19 graden met zonnetje zou voor mij beter zijn geweest (en ook voor mensen op de camping)
Alles boven de 15 graden is zomer!
Die lange dagen beginnen me wel echt op te breken..
Ben wel weer toe aan een serie kijk middagje.
Wij willen volgend jaar waarschijnlijk naar Zwitserland en nu leerde Google mij net dat hoewel de zonsondergang in augustus pas rond 21.00 is, de zon al 3 uur eerder ''weg'' zou zijn, (juli zou de warmste maand zijn, dus ik denk niet dat we dan gaan)
Dat klinkt toch heerlijk! Is 1 van jullie er al eens geweest en is het ook echt zo?

Ik weet het, zonder ''felle'' zon kan het ook nog warm zijn, maar dan heb je wel sneller een excuus om binnen te gaan zitten.
Ik ga graag op vakantie, maar dan nog hoef ik niet de hele dag buiten te zijn..
yesss schreef:
19-07-2025 09:59
Die lange dagen beginnen me wel echt op te breken..
Ben wel weer toe aan een serie kijk middagje.
Nou, inderdaad! Afgelopen woensdag was het even keihard aan het regenen terwijl ik op werk zat. Ik keek naar buiten en dacht ‘Ahhh, lag ik nu maar lekker op de bank met een serietje en de kaarsjes aan’
noas_1993 schreef:
19-07-2025 10:06
Wij willen volgend jaar waarschijnlijk naar Zwitserland en nu leerde Google mij net dat hoewel de zonsondergang in augustus pas rond 21.00 is, de zon al 3 uur eerder ''weg'' zou zijn, (juli zou de warmste maand zijn, dus ik denk niet dat we dan gaan)
Dat klinkt toch heerlijk! Is 1 van jullie er al eens geweest en is het ook echt zo?

Ik weet het, zonder ''felle'' zon kan het ook nog warm zijn, maar dan heb je wel sneller een excuus om binnen te gaan zitten.
Ik ga graag op vakantie, maar dan nog hoef ik niet de hele dag buiten te zijn..
Ik denk dat dat ook met de bergen te maken heeft. Ik zat in juni in Noord-Italie, tussen de bergen in. Om half 8 's avonds was de zon al achter de bergen. Het was nog wel warm, maar geen zon meer. Dat scheelt al een hoop.

Dat hele dag buiten vind ik ook niks. Als ik overdag buiten ben geweest, vind ik het heerlijk om dan 's avonds lekker binnen te zitten. Ik zit nu ook binnen, ik hoef echt niet heel de dag buiten te zijn.
Sterrenstof74 schreef:
18-07-2025 18:03
Hier heel veel zon icm hoge luchtvochtigheid. Ik had een vriend op bezoek die er heel goed tegen kan. Ik had het zweet op mijn voorhoofd staan en de kleur van een tomaat.
O dat het zo kan verschillen tussen mensen he? Gisteren waren we bezig met de babykamer schilderen en behangen en mijn zusje ging prima op 25 graden binnen terwijl mijn vriend en ik het warm hadden met airco aan :lol:
Pluviofiel
Ik ben er zo klaar mee mensen.
31 graden. Helemaal bewolkt (an sich fijn) maar extreem benauwd.
Krijg geen lucht buiten.
flawed schreef:
19-07-2025 16:32
Ik ben er zo klaar mee mensen.
31 graden. Helemaal bewolkt (an sich fijn) maar extreem benauwd.
Krijg geen lucht buiten.
Ja niet te doen dit..
Wat is het hier benauwd tegenwoordig zeg, voelde het vanmorgen met mijn wandeling al, geen frisse lucht. Vanmiddag van ellende in bed gaan liggen, de hele middag liggen slapen en nu weer moe en somber.
yesss wijzigde dit bericht op 19-07-2025 17:33
6.03% gewijzigd
ZuurSnoepje schreef:
19-07-2025 10:17
Nou, inderdaad! Afgelopen woensdag was het even keihard aan het regenen terwijl ik op werk zat. Ik keek naar buiten en dacht ‘Ahhh, lag ik nu maar lekker op de bank met een serietje en de kaarsjes aan’
Echt he.. het duurt echt te lang, voor mijn gevoel is het al een jaar Zomer.
Ik ga niet eens meer naar buiten met dit weer. Blijf wel lekker bij de ventilator. Tenzij ik er écht uit moet
Pluviofiel
Ik ook alleen maar omdat het moet. Boodschappen. In een gloeiend hete auto zonder airco. Stuur niet aan te raken.
Dit kan toch serieus niemand leuk vinden.
Hier begint het nu hard te waaien en regen en onweer.
Wat heerlijk!
Jaloers

Hier de voorspelling; geen onweer. Straks 3 spatten regen. En 22 graden om 23:00

Ik houd van onweer. Het is hier bijna nooit. Gaat altijd langs ons heen.
Ik houd natuurlijk niet van veel overlast maar een simpel onweer zonder veel gedoe vind ik heerlijk.
Geen regen gehad helaas. 23 graden nog.
Ergens bij jullie nog wat koelte in het verschiet?
Hier is het nog 24 graden en de regen lijkt hier langs te trekken helaas.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven