Wat ga jij nu stemmen?
dinsdag 3 juni 2025 om 09:41
Het is weer zover dames, het kabinet is alweer (bijna) gevallen. Waarschijnlijk moeten wij dan weer naar de stembus. Ik had vorige keer op de PvdD gestemd, maar sinds dat nauwelijks effect had op de uitkomst ga ik dit keer strategischer op een veel grotere linkse partij stemmen. Gaat iemand het ook over een andere boeg gooien? Of blijf je bij je vorige keuze?
fanta1996 wijzigde dit bericht op 03-06-2025 09:52
1.12% gewijzigd
zaterdag 19 juli 2025 om 11:40
GriebusDus schreef: ↑19-07-2025 11:28Het vervelende van bezuinigingen is dat ze altijd wel iemand hard raken. Mensen zijn geneigd die vervelende gevolgen vooral af te willen wentelen op groepen waar ze zelf niet toe behoren. Mij lijkt het uiteindelijk een kwestie van beschaving om juist de meest kwetsbare mensen in de samenleving (kinderen, chronisch zieken, vluchtelingen) te ontzien als het om bezuinigen gaat.
Dat klopt. Maar het vervelende is dat veel partijen ook helemaal groepen op dezelfde wijze behandelen.
De schijnzelfstandigheid bijvoorbeeld wil men tegengaan dmv het afschaffen van de zelfstandigenaftrek en het verlagen van de MKB vrijstelling. Maar daarmee pak je dus alle zzpers en eenmanszaken en niet alleen die groep waarom het gaat. En dat is ook niet fair, aangezien die laatste groepen niks "verkeerd" doen.
Idem voor de verplichte AOV, ook weer de gehele groep ondernemers terwijl velen die niet nodig hebben vanwege spaargeld, of omdat ze maar parttime werken in hun onderneming bijvoorbeeld. Daarnaast klinken die plannen leuk voor de bühne maar weet men nog steeds niet hoe je dit in het vat moet gieten.
En ik ben ook zeker voor de sterkste schouders dragen de zwaarste lasten, maar niet alleen maar de oplossing daar zoeken. Er moet een balans zijn tussen dit en bezuinigingen. En daarom vind ik een middenkabinet de beste oplossing.
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn