Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel XVII

15-09-2024 18:22 1976 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
De vorige 16 delen waren een groot succes. In deel 17 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
* Deel 11
* Deel 12
* Deel 13
* Deel 14
* Deel 15
* Deel 16
In this mad house we must all survive
peertje7 schreef:
19-07-2025 19:57
Even terugkomend op mijn eerdere bericht: het was niet een per ongeluk gestuurd tikkie, vriendin had er wel duidelijk over nagedacht maar dat kan ik hier niet uitleggen ivm herkenbaarheid.

Het was inderdaad 1/3 van de tank, dus het viel wel mee. Maar het ging meer om het principe. Vriendinnen hadden overigens samen de accommodatie betaald, de rest van het weekend had ik gewoon aan alles mee betaald, dus ook de restaurants etc.

Misschien inderdaad een goed advies om minder dure cadeaus te geven omdat teleurstellingen dan al snel op de loer liggen.

Wel goed om andere inzichten te lezen, soms zit je toch erg in je eigen bubbel.
Het is een beetje hetzelfde als, je krijgt een geheel verzorgde vakantie op Aruba , je moet alleen zelf je ticket betalen.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
meisje85 schreef:
19-07-2025 19:13
Ik heb er eentje van een tijdje terug: tiener is jarig en gaat ter gelegenheid daarvan, als "feestje" dus, 2 nachten in de tent van ouders op een camping logeren, samen met drie vrienden. De ouders staan op de camping ernaast om een oogje in het zeil te houden. Ze starten een appgroepje waarin ze niet nalaten te zeggen het zo leuk te vinden voor de kinderen en waarin ze benadrukken alles te regelen. De uitgenodigde tieners hebben allemaal geld mee gekregen om te trakteren tijdens het weekend en er is natuurlijk een cadeau voor de jarige. Vervolgens volgen er gedurende het weekend meerdere tikkies: voor de campingplaats, dan weer eentje voor de boodschappen, en voor de pizza's op de camping etc.
Ik zou het zelf niet zo gedaan hebben, zal ik maar zeggen. Nu leek het een uitnodiging en volgden er zonder overleg meerdere tikkies. Onze tiener (die mee was) zei later dat het, de paar keer dat hij de ouders dat weekend zag, ook steeds over die tikkies ging.
Oeh, pubervakanties als verdienmodel. Ik ken een ouderpaar dat dit ook zo deed en zij maakten er echt winst op. Hier een tientje voor Chinees/patat, daar een paar euro omdat er wat boodschappen gehaald werden en als je het optelde (en zo copieus werd er niet ingekocht) bleef er na aftrek kosten een leuk bedrag over voor de ouders. Matig gedrag.
Si abra la puerta hay lobos.
Rabarbara schreef:
20-07-2025 10:17
Oeh, pubervakanties als verdienmodel. Ik ken een ouderpaar dat dit ook zo deed en zij maakten er echt winst op. Hier een tientje voor Chinees/patat, daar een paar euro omdat er wat boodschappen gehaald werden en als je het optelde (en zo copieus werd er niet ingekocht) bleef er na aftrek kosten een leuk bedrag over voor de ouders. Matig gedrag.
Matig gedrag? Ik vind dit ronduit asociaal..
ach.. ik doe ook maar wat..
pepexx schreef:
20-07-2025 09:55
Het is een beetje hetzelfde als, je krijgt een geheel verzorgde vakantie op Aruba , je moet alleen zelf je ticket betalen.
Klinkt meer als: je krijgt het hotel cadeau en de rest delen we.
Het is een beetje hetzelfde als iemand een normaal feestje geeft, heel normaal mensen gaat uitnodigen en dan later allemaal tikkies gaat sturen voor de boodschappen, het schoonmaken en een deel van de huur. Koekkoek.
Krulliebollie73 schreef:
20-07-2025 10:18
Matig gedrag? Ik vind dit ronduit asociaal..
Mijn kind gebruikt het woord matig als iets echt slecht is (studentikoos), ik vermoed dat het hier ook zo bedoeld is.
smorre schreef:
20-07-2025 10:37
Mijn kind gebruikt het woord matig als iets echt slecht is (studentikoos), ik vermoed dat het hier ook zo bedoeld is.
Aha!
ach.. ik doe ook maar wat..
Safrat schreef:
20-07-2025 10:26
Klinkt meer als: je krijgt het hotel cadeau en de rest delen we.
Tuurlijk.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
MissNuada schreef:
20-07-2025 10:30
Het is een beetje hetzelfde als iemand een normaal feestje geeft, heel normaal mensen gaat uitnodigen en dan later allemaal tikkies gaat sturen voor de boodschappen, het schoonmaken en een deel van de huur. Koekkoek.
(Heb het eerder gedeeld)

Ik had eens een surprise-party, een vriend werd 40. Zijn vriendin regelde het
In een café met hapjes en drankjes.
Heb haar nog gevraagd te checken of hij mijn kado-idee al had. Kado was wat groter dan Ik anders zou doen
Kregen we de volgende tikkie voor het feest dat we hem samen aanboden

Nu zaten ze toen krap, dat wist ik. Met liefde betaald. Maar ze had het kunnen benoemen toen ik kado met haar besprak.
Als mensen krap zitten, moeten ze geen feestje geven. En nee dat is niet gierig, dat is verstandig.
Wat wél gierig is, is dan tóch een feestje geven en tikkies sturen.
smorre schreef:
20-07-2025 11:39
Als mensen krap zitten, moeten ze geen feestje geven. En nee dat is niet gierig, dat is verstandig.
Of je checkt van te voren met de mensen met wie je het wil vieren of het oke is dat je het zo doet.
Nu lijken ineens de mensen die dan moeite hebben met zo’n tikkie gierig, terwijl de gastvrouw degene is die gierig is. Of op zijn minst erg onhandig.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Zo werd ik een keer uitgenodigd om mee te gaan op vakantie naar een land ergens in Azië. Ik hoefde alleen maar zelf m'n vliegticket te betalen. En ohja, ook m'n eten en drinken daar. Oh en je slaapt bij mij op de kamer.

Haha doei!
Ook een Pluviofiel
Djessy schreef:
20-07-2025 12:12
Zo werd ik een keer uitgenodigd om mee te gaan op vakantie naar een land ergens in Azië. Ik hoefde alleen maar zelf m'n vliegticket te betalen. En ohja, ook m'n eten en drinken daar. Oh en je slaapt bij mij op de kamer.

Haha doei!
Je hebt dan toch "het idee" en "de goede bedoelingen" cadeau gekregen :yes:
.
Djessy schreef:
20-07-2025 12:12

Haha doei!
Als ik vraag “ ga je met mij mee op vakantie ? / zullen we samen ..” dan ga je er toch niet van uit dat ik alles betaal ? Hoe is dat voorgesteld dan ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
IronButterfly schreef:
02-07-2025 10:58
OMG dat deed ik ook toen ik klein was maar dan met chocolaatjes. In de veronderstelling dat het dan niet opviel :facepalm:
Haha, ik sneed een plak cake in het midden af en schoof dan de 2 helften weer tegen elkaar aan. Viel ook niet op.
Niet mijn regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
blijfgewoonbianca schreef:
20-07-2025 12:21
Als ik vraag “ ga je met mij mee op vakantie ? / zullen we samen ..” dan ga je er toch niet van uit dat ik alles betaal ? Hoe is dat voorgesteld dan ?
Diegene deed alsof ze mijn vakantie zou betalen. Ze had zelf al geboekt nml. Daarna vroeg ze of ik mee wilde. Ze deed het iig voorkomen alsof zij het zou betalen maar puntje bij paaltje kwam het daar niet op neer. Behalve dan de kamer, die ze al betaald had.

Tuurlijk, als iemand vraagt of we samen op vakantie gaan ga ik er niet vanuit dat diegene voor mij betaalt.
Ook een Pluviofiel
Jesco schreef:
20-07-2025 12:16
Je hebt dan toch "het idee" en "de goede bedoelingen" cadeau gekregen :yes:
Haha ja :D
Ook een Pluviofiel
blijfgewoonbianca schreef:
20-07-2025 12:01
Of je checkt van te voren met de mensen met wie je het wil vieren of het oke is dat je het zo doet.
Nu lijken ineens de mensen die dan moeite hebben met zo’n tikkie gierig, terwijl de gastvrouw degene is die gierig is. Of op zijn minst erg onhandig.
Een van m'n kinderen kreeg een keer een appje in de sfeer van:
Ik zou het heel leuk vinden om op Xx vanaf xx mijn verjaardag met jullie te vieren, maar eigenlijk heb ik er gewoon geen geld voor. Zouden jullie het erg vinden om je eigen drank mee te nemen, dan zal ik voor de hapjes zorgen.
Ik hoop dat jullie het niet stom vinden dat ik het zo vraag en als je besluit daarom niet te komen is dat ook helemaal goed.

Prima bericht, niemand deed hier moeilijk over. Omdat de spelregels vooraf duidelijk waren!
Ja dit kan prima wat mij betreft
smorre schreef:
20-07-2025 10:37
Ik zit beroepsmatig en thuis tussen mensen van 14-19, dus soms blijft taalgebruik plakken. Ik dacht dat het gewoon Nederlands was, maar misschien toch niet.
Si abra la puerta hay lobos.
Rabarbara schreef:
20-07-2025 13:19
Ik zit beroepsmatig en thuis tussen mensen van 14-19, dus soms blijft taalgebruik plakken. Ik dacht dat het gewoon Nederlands was, maar misschien toch niet.
Wellicht regio gebonden. Ik zou hetzelfde woord gebruiken in deze context en ben net de 19 wel voorbij.
En zie: ik zag een vaal paard en diens ruiter heette Dood. En achter hem kwam het dodenrijk
-Matilda- schreef:
20-07-2025 13:12
Een van m'n kinderen kreeg een keer een appje in de sfeer van:
Ik zou het heel leuk vinden om op Xx vanaf xx mijn verjaardag met jullie te vieren, maar eigenlijk heb ik er gewoon geen geld voor. Zouden jullie het erg vinden om je eigen drank mee te nemen, dan zal ik voor de hapjes zorgen.
Ik hoop dat jullie het niet stom vinden dat ik het zo vraag en als je besluit daarom niet te komen is dat ook helemaal goed.

Prima bericht, niemand deed hier moeilijk over. Omdat de spelregels vooraf duidelijk waren!
Ik vind dat eigenlijk superlief. Ervan uitgaande dat de ouder(s) dit initieerde(n), ook gewoon knap om het zo te doen en lief om je kind dit te gunnen.
Ik gok dat er wellicht bij sommige "daders" van gierige acties in dit topic ook zoiets kan spelen, maar dat mensen er vaak niet voor uitkomen.
Vivalafete25 schreef:
20-07-2025 14:30
Ik vind dat eigenlijk superlief. Ervan uitgaande dat de ouder(s) dit initieerde(n), ook gewoon knap om het zo te doen en lief om je kind dit te gunnen.
Ik gok dat er wellicht bij sommige "daders" van gierige acties in dit topic ook zoiets kan spelen, maar dat mensen er vaak niet voor uitkomen.
Grappig ik lees dat juist meer als grote kinderen/pubers/jong volwassenen die eigen feestje wilde geven.
Dat gebeurde tussen 16 en 25 eigenlijk heel veel, neem allemaal wat mee te drinken of te snacken.
MissNuada schreef:
20-07-2025 14:59
Grappig ik lees dat juist meer als grote kinderen/pubers/jong volwassenen die eigen feestje wilde geven.
Dat gebeurde tussen 16 en 25 eigenlijk heel veel, neem allemaal wat mee te drinken of te snacken.
Is eigenlijk ook wel logischer wat jij zegt haha. Ik denk niet dat kinderen aan hapjes doen, daar flikker je gewoon patat en snacks op tafel :lol:

Maar blijft stoer en ook fijn dat niemand er een probleem van maakte. :heart:
smorre schreef:
20-07-2025 11:39
Ach, ze had beter van te voren duidelijk kunnen zijn
Dan had ik alsnog dat kado wel gekocht En tikkie betaald
Maar dan zonder rare bijsmaak

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven