Ex ondernemers en buschauffeurs ervaring
vrijdag 22 augustus 2025 om 03:07
In mijn vorige topic beschreef ik hoe ik als jonge ondernemer er een beetje doorheen zat en ik voor mezelf nu iets “chills” wilde gaan doen. En voor mezelf dacht aan buschauffeur. Mij lijkt dat wel leuk en een extra rijbewijs en ik snap dat overal wel iets is en ook hier wat nadelen zijn! Ik zou toch graag in contact komen ofverhalen horen van mensen die het zijn of waarvan de man of vrouw het is gewoon voor t gevoel. En dan het liefst ook in eindhoven bijvoorbeeld.
Of mensen die na hun onderneming ook gewoon even opzoek waren na rust en regelmaat. En wat die dan hebben gedaan?
Qua salarois bijv ook een stap terug hebben gedaan voor de mentale ruimte. Ik hoor het graag!
Met vriendelijke groet,
Een beetje een verdwaalde ex ondernemer
Of mensen die na hun onderneming ook gewoon even opzoek waren na rust en regelmaat. En wat die dan hebben gedaan?
Qua salarois bijv ook een stap terug hebben gedaan voor de mentale ruimte. Ik hoor het graag!
Met vriendelijke groet,
Een beetje een verdwaalde ex ondernemer
vrijdag 22 augustus 2025 om 06:42
Fred Teeven heeft het gedaan!
https://www.ad.nl/binnenland/buschauffe ... ~a5ccbf12/
https://www.epafras.nl/fred-teeven-gooit-roer-om/
Tot zijn 65ste in 2024. Hij heeft er een eigen bedrijf naast gehad en is van alles gaan doen in de jaren naast het buschauffeuren.
Voordeel van het kiezen voor iets anders wat je uiteindelijk toch niet leuk vindt, dan ga je gewoon weer wat anders doen! Maar dan heb je het wel geprobeerd.
Ik werk zelf al sinds mijn jeugd in de zorg. Ik ben minder gaan werken en ben sinds afgelopen maart een creatieve onderneming begonnen, van mijn hobby mijn werk maken. Ik combineer het dus gewoon. Deel zekerheid van inkomen en toch dromen najagen. Het hoeft niet of of te zijn he?
Succes met je keuzes!
Tot zijn 65ste in 2024. Hij heeft er een eigen bedrijf naast gehad en is van alles gaan doen in de jaren naast het buschauffeuren.
Voordeel van het kiezen voor iets anders wat je uiteindelijk toch niet leuk vindt, dan ga je gewoon weer wat anders doen! Maar dan heb je het wel geprobeerd.
Ik werk zelf al sinds mijn jeugd in de zorg. Ik ben minder gaan werken en ben sinds afgelopen maart een creatieve onderneming begonnen, van mijn hobby mijn werk maken. Ik combineer het dus gewoon. Deel zekerheid van inkomen en toch dromen najagen. Het hoeft niet of of te zijn he?
Succes met je keuzes!
vrijdag 22 augustus 2025 om 10:18
Ik snap een nieuw topic ook niet zo.
Waarom wil je per se buschauffeur ervaring van ex-ondernemers?
Dat is wel heel specifiek. Zou een ex-ondernemer een bus besturen anders ervaren, dan een ex-boekhouder? Of een ex-zorgmedewerker? Waarom niet gewoon ervaring van buschauffeurs in het algemeen?
En tegelijkertijd wil je ervaring van mensen die een stap terug hebben gezet in salaris. Maar ik begreep uit je andere topic dat het gepaard gaat met een financiële zekerheid . Dat is wel een stuk makkelijker dan zonder afgelost huis.
Dat is wel heel specifiek. Zou een ex-ondernemer een bus besturen anders ervaren, dan een ex-boekhouder? Of een ex-zorgmedewerker? Waarom niet gewoon ervaring van buschauffeurs in het algemeen?
En tegelijkertijd wil je ervaring van mensen die een stap terug hebben gezet in salaris. Maar ik begreep uit je andere topic dat het gepaard gaat met een financiële zekerheid . Dat is wel een stuk makkelijker dan zonder afgelost huis.
vrijdag 22 augustus 2025 om 12:17
En dan ook nog graag uit Eindhoven.Pelle schreef: ↑22-08-2025 10:18Ik snap een nieuw topic ook niet zo.
Dit gaat je niet verder helpen als je het allemaal zo strak in hokjes plaatst..
vrijdag 22 augustus 2025 om 14:34
Ja, vivadames en sommige vivamannen en klein beetje vivamensen, uit Eindhoven, die eerst ondernemers waren maar nu busschaufeurs zijn...en liefst ook nog tijdje zonder inkomen hebben gezeten daarvoor, wat is jullie ervaring?
Veel succes met die ervaringen vinden, waar dan ook maar helemaal hier. ;-0
Veel succes met die ervaringen vinden, waar dan ook maar helemaal hier. ;-0
vrijdag 22 augustus 2025 om 15:46
Wauw mensen dank voor jullie reactie.
Even ontleden want er zijn een hoop mensen die hier niet kunnen lezen blijkbaar
Ik zou toch graag in contact komen ofverhalen horen van mensen die het zijn of waarvan de man of vrouw het is gewoon voor t gevoel. En dan het liefst ook in eindhoven bijvoorbeeld.
Hier beschrijf ik duidelijk alleen de wens om in contact te komen met mensen die het beroep uit oefenen.
En nu komt er een heel moeilijk woord. Ik kopieer het letterlijk! Let op het eerste woord
Er staat toch letterlijk OF dus niet mensen die en gestopt zijn met onderneming en buschauffeur zijn geworden.
Maar bedankt mede Nederlanders we do what we do best. Mensen afzeiken die alleen om wat info vragen
Ik zou toch graag in contact komen ofverhalen horen van mensen die het zijn of waarvan de man of vrouw het is gewoon voor t gevoel. En dan het liefst ook in eindhoven bijvoorbeeld.
Hier beschrijf ik duidelijk alleen de wens om in contact te komen met mensen die het beroep uit oefenen.
En nu komt er een heel moeilijk woord. Ik kopieer het letterlijk! Let op het eerste woord
Er staat toch letterlijk OF dus niet mensen die en gestopt zijn met onderneming en buschauffeur zijn geworden.
Maar bedankt mede Nederlanders we do what we do best. Mensen afzeiken die alleen om wat info vragen
vrijdag 22 augustus 2025 om 16:03
Ja en nu vraag ik specifiek om een ander beroep omdat ik de knoop ook door heb gehakt. Wist niet dat dat verboden was. Je hoeft ook niet te reageren he.
Maar zal de topic verwijderen als het teveel mensen in de weg zit
vrijdag 22 augustus 2025 om 16:05
Titel:EX ONDERNEMERS EN BUSCHAUFFEURS ERVARINGondernemer33 schreef: ↑22-08-2025 15:46Wauw mensen dank voor jullie reactie.
Dat suggereert toch een combi.
Maar ik begrijp dat het 2 losse vragen zijn. Dan kun je beter 2 topics openen, nu je toch bezig bent.
vrijdag 22 augustus 2025 om 16:05
Nounou schreef: ↑22-08-2025 06:42Fred Teeven heeft het gedaan!
Succes met je keuzes!
Bedankt voor je spontane en leuke reactie! Die kende ik idd! Heeft die het toch nog best lang gedaan. Haha maar het verschil is dat hij wss volledig binnen is!
En idd dat is een goeie. Je houd altijd je ervaring en als je geswitcht bent kan je ook zo weer verder switchen. Het enigste moeilijke vond ik dat ik nu iets voor mezelf had
vrijdag 22 augustus 2025 om 16:12
Meisjes en jongens.. vraag je dan ook om een combi die zijn er tegenwoordig zat..
Er staat toch EN.
Als je drna de topic leest kun je het er ook nog uithalen.
vrijdag 22 augustus 2025 om 16:35
Veel buschauffeurs die niet de pensioengerechtigde leeftijd naderen overwegen juist iets anders te gaan doen vanwege de hoge werkdruk, dus als je in de veronderstelling bent iets 'chills' te gaan doen kom je waarschijnlijk van een koude kermis thuis.
Dat komt trouwens al naar voren tijdens een beetje de zoekmachine gebruiken. En je denkt er al aan sinds je vorige topic, maar die moeite heb je blijkbaar nog niet eens genomen?
Dat komt trouwens al naar voren tijdens een beetje de zoekmachine gebruiken. En je denkt er al aan sinds je vorige topic, maar die moeite heb je blijkbaar nog niet eens genomen?

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in