Hack Odido
donderdag 12 februari 2026 om 23:54
maandag 2 maart 2026 om 01:40
Iedereen heeft veel kritiek op Odido maar zelf zijn ze superslordig. Niemand weet hoe betrouwbaar die site is. De eigenaar krijgt door alle checks juist informatie die je niet openbaar wilt hebben. IBAN bijvoorbeeld. Ook informatie die niet gelekt is door Odido. En Iedereen vult alles gewoon in. Zelfs informatie van anderen. Ouders e.d.
maandag 2 maart 2026 om 11:58
Djondo schreef: ↑02-03-2026 01:40Iedereen heeft veel kritiek op Odido maar zelf zijn ze superslordig. Niemand weet hoe betrouwbaar die site is. De eigenaar krijgt door alle checks juist informatie die je niet openbaar wilt hebben. IBAN bijvoorbeeld. Ook informatie die niet gelekt is door Odido. En Iedereen vult alles gewoon in. Zelfs informatie van anderen. Ouders e.d.
Anders bemoei jij je gewoon lekker even met je eigen zaken. Dank.
maandag 2 maart 2026 om 12:53
Hoezo is de consument slordig? Moet je dan maar helemaal geen telefoonabonnement afsluiten, je maar niet inschrijven bij een gemeente, nooit naar het ziekenhuis gaan?Djondo schreef: ↑02-03-2026 01:40Iedereen heeft veel kritiek op Odido maar zelf zijn ze superslordig. Niemand weet hoe betrouwbaar die site is. De eigenaar krijgt door alle checks juist informatie die je niet openbaar wilt hebben. IBAN bijvoorbeeld. Ook informatie die niet gelekt is door Odido. En Iedereen vult alles gewoon in. Zelfs informatie van anderen. Ouders e.d.
Ben je wel helemaal lekker?
Die site van haveibeenpwned of de check van de politie zijn gewoon veilig. Die slaan niks op qua wat je ingevuld hebt.
maandag 2 maart 2026 om 13:16
Of beide sites iets opslaan dat kunnen we denk ik niet zeker weten, maar stel dat het gebeurt dan blijft het beperkt tot een email adres. En dat is te overzien qua risico.
Ik refereerde aan datagelekt.nl. In een paar dagen opgetuigd. En die zegt: geef mij alle informatie (NAW, telefoonnummer, email en IBAN) en dan check ik of die data in de set zit. En ik bewaar die data niet.
Als ik aan jou vraag om die informatie naar mij te sturen. En ik beloof je dat ik het niet bewaar. Echt niet! En stuur ook even de info van je ouders, dan check ik die ook. Zou je dat doen?
Waarschijnlijk niet, maar dat is wat duizenden mensen nu wel doen op datagelekt.nl.
Ik refereerde aan datagelekt.nl. In een paar dagen opgetuigd. En die zegt: geef mij alle informatie (NAW, telefoonnummer, email en IBAN) en dan check ik of die data in de set zit. En ik bewaar die data niet.
Als ik aan jou vraag om die informatie naar mij te sturen. En ik beloof je dat ik het niet bewaar. Echt niet! En stuur ook even de info van je ouders, dan check ik die ook. Zou je dat doen?
Waarschijnlijk niet, maar dat is wat duizenden mensen nu wel doen op datagelekt.nl.
maandag 2 maart 2026 om 13:29
Eens! Je gaat toch niet bij zo’n site even lekker je mail, dan je iban en dan je adres invullen? Of die van de buurvrouw?Djondo schreef: ↑02-03-2026 13:16Of beide sites iets opslaan dat kunnen we denk ik niet zeker weten, maar stel dat het gebeurt dan blijft het beperkt tot een email adres. En dat is te overzien qua risico.
“Ik sla het echt niet op en er gebeurt niks mee geloof mij maar”
maandag 2 maart 2026 om 15:47
Djondo schreef: ↑02-03-2026 13:16
Hier ben ik het ook mee eens. Hoe weet je nou wie er precies achter die site zit?
Eigenlijk heb ik zo langzamerhand het idee dat ik online helemaal.niemand meer kan vertrouwen.
huismuis
maandag 2 maart 2026 om 16:10
De bouwer van de site geeft op zijn LinkedIn uitleg over en geeft aan waarom je zo'n check obv risico's wel of niet zou moeten doen.GriebusDus schreef: ↑02-03-2026 15:52Ik vind die site datagelekt ook heel verdacht. Hoezo moet je al die gegevens invullen? Dat zijn nou net de gegevens waar de hackers naar op zoek waren, en die ze van een aantal Odido-klanten en de meeste Ben-klanten nog niet hadden.
maandag 2 maart 2026 om 17:28
Herkenbaar. Merk dat ik bij het bestellen/reserveren van tickets (die je digitaal ontvangt!) enorme weerstand voel mijn adresgegevens in te vullen. Dan denk ik: hoezo hebben jullie die nodig???
Maar ja, niet invullen betekent niet kunnen reserveren/bestellen.
maandag 2 maart 2026 om 18:44
Dat doen ze juist tegen scalpers. Anders kunnen die honderden tickets tegelijk kopen en dan weer door verkopen.Sterrenstof74 schreef: ↑02-03-2026 17:28Herkenbaar. Merk dat ik bij het bestellen/reserveren van tickets (die je digitaal ontvangt!) enorme weerstand voel mijn adresgegevens in te vullen. Dan denk ik: hoezo hebben jullie die nodig???
Maar ja, niet invullen betekent niet kunnen reserveren/bestellen.
dinsdag 3 maart 2026 om 10:37
Ja, dat heb ik ook. Zeker met de opkomst van AI weet je vaak ook niet meer wat echt is en wat niet. Tegelijkertijd is er allerlei regelgeving die eist dat je identiteit wordt gecheckt (KYC, anti-witwas, enz.). En verder zijn werkelijk overal camera's. Dus BSN nummers op paspoorten, pincodes, enz. zijn ook steeds moeilijker geheim te houden. En als iemand dan alle afzonderlijke stukjes samen weet te voegen...
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in