Gras zaaien

08-03-2009 09:57 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil deze maand gras gaan zaaien in mijn (grote) tuin. De zoveelste keer! Tot nu toe mislukt het steeds, er komt veel te weinig op, of sterft een snelle dood in de lentemaanden...

Wie heeft hier veel ervaring mee en kan mij helpen met goeie tips? Op de doos/zak staat nooit een uitgebreide handleiding.

Alvast bedankt voor je hulp.

wat vind jij van gras in de tuin?

Totaal aantal stemmen: 16

heerlijk om te ravotten (69%)
ben te lui om te zaaien (6%)
ben te lui om te maaien (19%)
ik heb liever perkjes. (6%)
Dat heeft geen zin, want het is zeer beslist geen kale vlakte, er groeit van alles en ook gras. Het gaat meer om kale plekken.

Ik koop misschien nog wel wat zaad en gooi dat er bij....
heb je de kale plekken wel losgeharkt en geverticuteerd?
Wel geharkt, niet echt geverticuteerd....kan het nog?

Ik heb zonet eens even mijn veldje geïnspecteerd, en ik schat dat er zo'n 30 % wel opgekomen is tot nu toe.

Go Zam!

Gewoon over een paar weken nog een keer zaaien (hebben wij in vorige tuin ook gedaan, zo eind mei ongeveer, als grassprieten die nu opkomen, redelijk qua grootte zijn.

Hier nog niks (uiteraard )
harken niet doen, verticuteren wel. Als het nieuwe gras wat is aangesterkt probeer dan met een riek plaggen gras iets los te trekken, door de wortelschade krijgt het gras weer een flinke groeispurt. 30% is niet veel ... maar het is beter dan niks
Ja, dat leek me ook....'t viel me nog mee...eigenlijk moet er ook dringend gemaaid worden, maar dat mag zeker nog niet, Meds?? Ik ga weer zaad halen en losmaken met een riek, zo'n ding heb ik nog wel ergens staan.

Sarah Scott, hoe lang is het nu geleden dat er gezaaid is bij jou?
...en verder groeit er: paardebloem, madelief, weegbree, brandnetel en zevenblad.
ik maai nog niet, missch. volgende week. Bij nieuw gras even goed laten aankomen en dan pas maaien en niet tekort maaien
Hoe gaat het met het gras Zam?

Hier komt aardig wat op (van de eerste zaaibeurt). Vanavond "ff" gesproeid, al 2 dagen geen vocht geweest

Bij mij is er wel wat opgekomen, ik schat ca 30 %. Niet veel dus...ik ga denk ik nog maar eens wat zaaien, komend weekend, en dan koop ik van dat zaad waar jij het over had. Tegen de vogels.

Ik heb wel veel onkruid.... En jij?
Oh ja ik ook! We hadden eigenlijk ook een stuk om moeten spitten maarja, geen tijd, niet zoveel zin en dus niet gedaan

Naja, ik loop elke dag wel ff te plukken
Nee, ik had ook geen zin om te spitten....
Hahaha luie wijven zijn we

Gisteren weer gesproeid....ik ben benieuwd wanneer de tweede keer zaaien gaat groeien.
Sarah! Ik heb toch nog veel gras! Ik was zonet buiten, en het valt ontzettend mee! Er is nog meer opgekomen de laatste week...zal misschien door de regen komen!

Ben zo blij als een kind!
Hoe gaat het met jouw gras???
Haha zie je wel! Komt vanzelf

Hier is ook redelijk wat aan het groeien, alleen de 2e keer zaaien is nog niet ontkiemd, ligt er allemaal nog. Maar tis de afgelopen week idd perfect weer geweest voor het gras, dus zal deze week wel beginnen. Ik ben benieuwd!
Interessant topic.
Neem anders eens een kijkje op

gras zaaien. Daar staat het allemaal eenvoudig en stap voor stap uitgelegd!
Goh. Je eigen site?
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-10-2015 18:45
Reden: spam
% gewijzigd
Spam!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven