Word feud
zondag 9 oktober 2011 om 16:36
Pfff verslavend zeg! Heb er weer een paar uitgenodigd.
Wat ik wel eens irri vind aan het spel is dat-ie dan woorden goedkeurt waarvan ik bijna zeker ben dat het echt geen woorden zijn en dan denk ik: "hoe kóm je erop?"
Soms levert het nog flink veel punten op ook.
Zit nu ook tegen iemand te spelen die telkens mooie woorden legt, nog net geen volzinnen...vind ik toch enigszins verdacht, want ik haal er echt niet telkens hele woorden uit mijn rijtje, zelfs als ik veel letters opgebruikt heb en nieuwe krijg.
Wat ik wel eens irri vind aan het spel is dat-ie dan woorden goedkeurt waarvan ik bijna zeker ben dat het echt geen woorden zijn en dan denk ik: "hoe kóm je erop?"
Soms levert het nog flink veel punten op ook.
Zit nu ook tegen iemand te spelen die telkens mooie woorden legt, nog net geen volzinnen...vind ik toch enigszins verdacht, want ik haal er echt niet telkens hele woorden uit mijn rijtje, zelfs als ik veel letters opgebruikt heb en nieuwe krijg.
zondag 9 oktober 2011 om 16:39
zondag 9 oktober 2011 om 16:58
Ja swappen van letters doe ik ook wel eens. Vooral de 'c' vind ik altijd vrij lastig. En hoewel de 'q' veel kan opleveren, moet je hem maar wel net kwijt kunnen en in het bezit zijn van een 'a' en een 'u' wil je er wat van kunnen maken. Misschien maar eens in het woordenboek kijken (bij de 'q' bijvoorbeeld) voor meer inspiratie.
zondag 9 oktober 2011 om 18:01
Maar als je ruilt, verlies je wel weer een beurt natuurlijk, vind ik altijd wel zonde... Leg soms ook gewoon het een en ander neer om te proberen. En als het dan wordt goedgekeurd vind ik dat toch wel weer fijn! Hou er zelf trouwens wel erg van om mooie woorden te maken, is toch een extra uitdaging. Al vind ik het dan weer jammer dat je soms voor de mooiste woorden maar weinig punten krijgt.
Hebben jullie nog een voorkeur voor het gewone spelbord of voor het random bord?
Hebben jullie nog een voorkeur voor het gewone spelbord of voor het random bord?
zondag 9 oktober 2011 om 18:18
Bij een gewoon bord heb je alle tw, dw, dl en tl vakjes op een vaste plaats, netjes verdeeld over het hele bord. Bij het random bord is het meer gehusseld en kan het zijn dat je zomaar drie gekleurde tegeltjes naast elkaar hebt liggen. Je kan dan ook veel hogere puntenaantallen halen. Vind het zelf trouwens minder leuk dan het gewone bord.
zondag 9 oktober 2011 om 18:31
@dreamlogic, soms heb je echt mazzel met je letters. Ik speelde een paar dagen geleden tegen 1 van mijn 'vaste' tegenspelers en kon het een na het andere geweldige woord leggen. Vond het bijna gênant! Kon zeewind leggen voor 3w, dat tikt aan.
En dan speel je weer eens een spel en heb je steeds maar geen klinkers......
zondag 9 oktober 2011 om 18:43
quote:Pauline65 schreef op 09 oktober 2011 @ 18:31:
@dreamlogic, soms heb je echt mazzel met je letters. Ik speelde een paar dagen geleden tegen 1 van mijn 'vaste' tegenspelers en kon het een na het andere geweldige woord leggen. Vond het bijna gênant! Kon zeewind leggen voor 3w, dat tikt aan.
Ja dat heb ik nu bij een aantal potjes ook...telkens maar eentje, of helemaal geen klinkers. Dan ga je toch op een gegeven moment maar swappen in de hoop op betere letters.
Een beetje geluk is ook wel fijn ja
Ja dat heb ik nu bij een aantal potjes ook...telkens maar eentje, of helemaal geen klinkers. Dan ga je toch op een gegeven moment maar swappen in de hoop op betere letters.
Een beetje geluk is ook wel fijn ja