Verwarming aan??

09-10-2011 17:57 133 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net toch maar de verwarming aangezet heb het lang proberen uit te stellen maar het werd nu toch wel erg onbehaagelijk. Hoe zit het bij jullie?
quote:Vergeetmenietje1980 schreef op 09 oktober 2011 @ 18:54:

geen kachels aan en zit hier in een t-shirtje. Het huis is 20 graden.

Ik heb aan:

- t-shirt

- t-shirt met lange mouwen

- nog een t-shirt met lange mouwen

- trui

- warme spijkerbroek

- gewone sokken

- dikke sokken

- ultra dikke sloffen

Ruim 20 graden en ik had het koud. Het boek dat ik zat te lezen was zeker niet spannend genoeg.

Ik ben maar soep gaan maken, want een kop warme soep helpt altijd. Glas wijn erbij.

Maar toch jammer dat ik niet zoals mijn katten op de verwarming kan gaan liggen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:tonkje schreef op 09 oktober 2011 @ 18:57:

[...]

Ik heb aan:

- t-shirt

- t-shirt met lange mouwen

- nog een t-shirt met lange mouwen

- trui

- warme spijkerbroek

- gewone sokken

- dikke sokken

- ultra dikke sloffen

Ruim 20 graden en ik had het koud. Het boek dat ik zat te lezen was zeker niet spannend genoeg.

Ik ben maar soep gaan maken, want een kop warme soep helpt altijd. Glas wijn erbij.

Maar toch jammer dat ik niet zoals mijn katten op de verwarming kan gaan liggen.

Ik had vroeger op mijn studentenkamer enkel glas met kieren waardoor het altijd waaide. Speciaal daarvoor zo'n enorm zitkussen en een dekentje gekocht en dan zat ik met mijn voeten onder de verwarming en mijn deken over de verwarming te lezen. Was een heerlijk mini saunaatje
quote:tonkje schreef op 09 oktober 2011 @ 18:57:

[...]

Maar toch jammer dat ik niet zoals mijn katten op de verwarming kan gaan liggen. Ja!! Eigenlijk wil ik gewoon zo'n fijn zacht mandje aan de verwarming. En dan graag eentje waar ik in pas en niet alleen een kleine kat.
Vandaag de verwarming aangedaan, was 15 graden in huis... Ik woon in een jaren '30 appartement met enkel glas, sinds vorig jaar CVketel ipv moederhaard CV en dat scheelt een hoop in de kosten (¤50 pm).

Ik zit er nu nog wel aan te denken om een houtkachel te nemen, hout kan ik gratis krijgen (opslaan op balkon) en vind die warmte wel erg fijn, en de geur mmm.
quote:flowerbombje schreef op 09 oktober 2011 @ 19:00:

[...]

Ja!! Eigenlijk wil ik gewoon zo'n fijn zacht mandje aan de verwarming. En dan graag eentje waar ik in pas en niet alleen een kleine kat.al mag de kat er dan natuurlijk wel gezellig bij komen liggen.
Heb hier alleen een shirtje met korte mouwen aan, meer niet. Vind het nog warm. Katten liggen wel lekker bij me dus als je dat als kachel rekent.

Ga even een joggingbroek aandoen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:tonkje schreef op 09 oktober 2011 @ 19:02:

[...]

al mag de kat er dan natuurlijk wel gezellig bij komen liggen. Ja, tuurlijk!!!
Het is hier zonder verwarming 22 graden in de woonkamer.

Dat blijft nog wel een tijdje zo,meestal gaat de verwarming pas aan als het buiten rond het vriespunt is
Gaat automatisch afhankelijk v temp. Heb net wel gashaard in woonkamer weer aangezet. Heerlijk!
Hier ook dit weekend voor het eest aan.
Hij slaat sinds een paar dagen automatisch weer aan in de ochtend. Overdag als ik bezig ben is dat eigenlijk nog niet nodig, als ik stilzit is het wel lekker, maar we doen liever de open haard aan.
Van mijn vriend -waar ik woon- mag de verwarming nog niet aan. Heb nu legging aan, met broek aan, shirt met lange mouwen, vestje aan en sjaal om. Nog steeds koud. Maar m'n vriend is nogal krenterig. Doordeweeks mag er ook geen was gedraaid worden en de oven + magnetron mag ook niet aan. Is hij een mega zeikerd?
quote:give_love schreef op 09 oktober 2011 @ 19:37:

Van mijn vriend -waar ik woon- mag de verwarming nog niet aan. Heb nu legging aan, met broek aan, shirt met lange mouwen, vestje aan en sjaal om. Nog steeds koud. Maar m'n vriend is nogal krenterig. Doordeweeks mag er ook geen was gedraaid worden en de oven + magnetron mag ook niet aan. Is hij een mega zeikerd?Hmmm, gezellig. Ik vind hem geen mega zeikerd...wel wereldvreemd. Succes.
Dubbel
Cici25-Toevallig was ik dat al van plan en heb dat net gedaan,ik zit sinds een halfjaar bij electrabel en betaal voor appartement met 2 slaapkamers 103 euro ,ik heb het net verhoogd naar 135 euro.

Ik heb nu de verwarming even aan tot 21.00 dan gaat dochter naar bed.
Nog geen cv aan wel warme pantoffels en vestje aangetrokken

Ik heb een heeel koud huurhuis energielabel e dus dat word flink stoken

Van mijn vriend -waar ik woon- mag de verwarming nog niet aan. Heb nu legging aan, met broek aan, shirt met lange mouwen, vestje aan en sjaal om. Nog steeds koud. Maar m'n vriend is nogal krenterig. Doordeweeks mag er ook geen was gedraaid worden en de oven + magnetron mag ook niet aan. Is hij een mega zeikerd?

Nee, een MEGA ZEIKERD.

Maak het onmiddellijk uit!

En koppel hem aan die forumster met het mega koud huis.
@ Tonkje: wie is die forumster met dat mega koude huis???

Van mijn vriend -waar ik woon- mag de verwarming nog niet aan. Heb nu legging aan, met broek aan, shirt met lange mouwen, vestje aan en sjaal om. Nog steeds koud. Maar m'n vriend is nogal krenterig. Doordeweeks mag er ook geen was gedraaid worden en de oven + magnetron mag ook niet aan. Is hij een mega zeikerd?Ligt aan de temperatuur in huis. En over de rest.......
“Don’t look back – you’re not going that way.”
OMG give-love, waarom is hij je vriend??? Wassen in het weekend als je laag-tarief hebt kan ik nog snappen maar oven en magnetron niet mogen gebruiken ???

Hier verwarming aan, en die slaat alleen aan op volle stand. Duurt het nog lang, woon 8 hoog, voor de warmte omhoog gepompt is. Bovendien door woningbouw limiet ingesteld en dat ergert me. Want eigen meters, dus ik betaal m'n verbruik, mag ik dan misschien zelf bepalen hoe warm ik het wil hebben?

Dikke sokken, warme joggingbroek, shirtje en 2 (!) fleecevesten aan.
quote:give_love schreef op 09 oktober 2011 @ 19:48:

@ Tonkje: wie is die forumster met dat mega koude huis???Mayhem. Die loopt met omgeslagen dekens rond en draagt kruiken alsof het kledingstukken zijn.
quote:thee schreef op 09 oktober 2011 @ 19:50:

OMG give-love, waarom is hij je vriend??? Wassen in het weekend als je laag-tarief hebt kan ik nog snappen maar oven en magnetron niet mogen gebruiken ???

Hier verwarming aan, en die slaat alleen aan op volle stand. Duurt het nog lang, woon 8 hoog, voor de warmte omhoog gepompt is. Bovendien door woningbouw limiet ingesteld en dat ergert me. Want eigen meters, dus ik betaal m'n verbruik, mag ik dan misschien zelf bepalen hoe warm ik het wil hebben?

Dikke sokken, warme joggingbroek, shirtje en 2 (!) fleecevesten aan.Ik snap dat wassen voor laag tarief wel, maar om nu alleen maar in het weekend te wassen? Soms heb ik geen tijd daarvoor hoor.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik zal 'ns bemiddelen tussen die twee!
Hier is het nog ruim 20 graden in huis, maar ik vind het af en toe wel fris. Moet nog even omschakelen.

Verwarming is nog niet aan geweest, maar zal van de week wel gebeuren denk ik.
Maybe success just isn't your thing.
Week 35 van de Extremely Demotivational Calendar
. . . . heb een vest aangetrokken . . . .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven