Verwarming aan??

09-10-2011 17:57 133 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net toch maar de verwarming aangezet heb het lang proberen uit te stellen maar het werd nu toch wel erg onbehaagelijk. Hoe zit het bij jullie?
maar de oven gebruiken door de week, heeft niks te maken dat hij het te warm heeft. of een keer een was te draaien
Nee hoor, prima te betalen. Het is de combi zuinigheid en zijn warmbloedigheid. Compromis is lastig! Zit hier dus nog steeds met een koude neus... Mijn voorstel: verwarming aan en hij dan maar in zwembroek rondlopen. Misschien beetje flauw, maar daar komt 't eigenlijk wel een beetje op neer. Het is nu 19,5 graden. Da's te koud voor mij, maar comfortabel voor hem,
@ graspolletje: dat heeft te maken met laagstroom. In het weekend & na 23 uur doordeweeks is 't goedkoper. Pure zuinigheid. Heeft inderdaad niet veel te maken met de verwarming aan/ uit. Hoewel zijn zuinigheid wel reden is van mijn gebibber hierzo.
Hier staat hij ook aan. Heb nog steeds koud. Lig met me snuggie op de bank.

Vriend heeft het niet koud, dus zal wel aan mij liggen.
quote:give_love schreef op 09 oktober 2011 @ 20:53:

@ graspolletje: dat heeft te maken met laagstroom. In het weekend & na 23 uur doordeweeks is 't goedkoper. Pure zuinigheid. Heeft inderdaad niet veel te maken met de verwarming aan/ uit. Hoewel zijn zuinigheid wel reden is van mijn gebibber hierzo.Zoveel verbruikt een magnetron niet hoor. Ik let heel goed op mijn verbruik en heb zo'n 3 a 4 dagen van de week een keer de magnetron of oven aan. Ik verbruik maar heel weinig elektra per maand en kom aan het eind van het jaar waarschijnlijk niet eens aan 1500 kwh. Dat je nog op de pc mag zeg
Even een aanverwante vraag: waar zijn er op dit moment goedkope kruiken / hittepitten te koop?

Ik krijg altijd zoveel last van mijn nek/rug met dit weer en daar helpt de verwarming niet veel voor!
Ik heb het trouwens totaal niet koud! Ik zit in mn t-shirtje. Ik woon hier nog niet zo lang en nog geen winter meegemaakt. Ik ben bang dat het een koude flat is, zit aan de linkerkant tegen een onverwarmd trappenhuis en lift. Maar misschien valt het mee.
quote:tristan19 schreef op 09 oktober 2011 @ 20:56:

Even een aanverwante vraag: waar zijn er op dit moment goedkope kruiken / hittepitten te koop?

Ik krijg altijd zoveel last van mijn nek/rug met dit weer en daar helpt de verwarming niet veel voor!Ik zou even bij de Action gaan kijken als ik jou was.
Jeetje joh, geen oven/magnetron mogen gebruiken door de week? Hij zou 't van mij mogen bekijken en bij 'm weg gaan. Dan moet ie in z'n eentje voor alle kosten opdraaien. Dit is toch niet normaal meer? Die man spoort niet!
quote:give_love schreef op 09 oktober 2011 @ 19:37:

Van mijn vriend -waar ik woon- mag de verwarming nog niet aan. Heb nu legging aan, met broek aan, shirt met lange mouwen, vestje aan en sjaal om. Nog steeds koud. Maar m'n vriend is nogal krenterig. Doordeweeks mag er ook geen was gedraaid worden en de oven + magnetron mag ook niet aan. Is hij een mega zeikerd?Ja, hij is een megazeikerd!
ja give love dat snap ik, ik was ook zoveel mogelijk op laagstroom in het weekend. maar met 5 personen heb ik het wel erg druk.

maar soms heb ik er wel schijt aan en was ik extra door de week. (was natuurlijk door de week ook wel)

je leeft niet om altijd te besparen op woongenot, maar er normaal of iets zuiniger doen vind ik heel erg goed. maar als je op dinsdag zin hebt in een ovenschotel is niks mis mee.
quote:give_love schreef op 09 oktober 2011 @ 19:37:

Van mijn vriend -waar ik woon- mag de verwarming nog niet aan. Heb nu legging aan, met broek aan, shirt met lange mouwen, vestje aan en sjaal om. Nog steeds koud. Maar m'n vriend is nogal krenterig. Doordeweeks mag er ook geen was gedraaid worden en de oven + magnetron mag ook niet aan. Is hij een mega zeikerd?

Oh wat erg zeg. En je betaalt nog wel meer dan hij doet.

Besparen is niets mis mee. Maar dit heb ik nog nooit gehoord. En niet MOGEN, dat gaat helemaal te ver.

Ik zou zeggen, kijk op de topics hier op het forum over besparen, misschien zie je daar nog tips. Ik heb ook wel veel tips maar weet niet goed wat jullie al doen.

Maar ja, als je op het een bespaart, vind ik wel dat je iets anders mag. Niet koken vind ik ver gaan.

Een was na 23uur aanzetten zou ik niet zo erg vinden.

Moet eerlijk zeggen dat je vriend mij niet zo aardig lijkt. Hopelijk is hij op andere gebieden wel aardiger.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
De was na 23 uur aanzetten vind ik ook absurd. Dan zit 't de hele nacht in 't machien. Als je het gewoon op 'n normale tijd doet, dan kan 't nog in de droger voor je naar bed gaat.

Je kunt ook te ver gaan met zuinigheid.
quote:give_love schreef op 09 oktober 2011 @ 20:15:

Ik betaal ¤ 100 mee voor gas, water, elektra en Tele2. Warm douchen mag gelukkig wel :-)

Misschien eens wat meer bijdragen dan, leeft een stuk gelijkwaardiger. Of hem wegdoen, kan ook.

Ontopic; Hier staat de verwarming nog uit, het heeft geen zin om dat ding aan te zetten. Nu heb ik er nog geen last van, ik heb een vest aan en lekker dikke sokken. Tegen de tijd dat ik de verwarming aanzet en smeek om de boel te verwarmen heb ik een fleece dekentje om me heen en standaard een kopje warme thee in mijn handen.
Madhe: "smeek om de boel te verwarmen"?
Hoewel ik geen zomermens ben en niet tegen hitte kan in de zomer heb ik graag de verwarming aan tegen de herfst.. Ik wil niet met koude handen of met een dekentje om in huis zitten. Lijkt zo ongezellig.

Ik zet de verwarming wel een uur voordat ik naar bed ga uit en probeer wel te besparen, maar als ik het koud heb zet ik de verwarming gerust op 22 graden.
Ik voel me gelukkig zijn zeurende koukleum (of hoe schrijf je dit?) meer Ik dacht dat ik de grote zeikerd was hierzo. Zoals ik al meldde, het is hier 19,5 graden. Is te koud voor mij.
19 graden wordt het hier niet eens 's nachts, vind dat geen normale temperaturen voor binnenshuis
Ajjjjj... vriendje wordt echt afgemaakt hierzo. Maar hij blijft lachen. Gelukkig maar. Hoewel ons gesprek (discussie) nog niet klaar is.
Brrrrrrrrr! Fleece-dekentje doet veel goeds
Kachel niet aan hier. Was gisteren 14 graden in huis (ondanks dubbele beglazing) toen zat ik wel even te twijfelen
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 10 oktober 2011 @ 08:30:

Kachel niet aan hier. Was gisteren 14 graden in huis (ondanks dubbele beglazing) toen zat ik wel even te twijfelenen dat vind je stoer?
De verwarming is hier nog niet aangeweest.

Ook zeker nog niet nodig. Het is hier binnen zelfs nog niet onder de 20 graden geweest.

Het is hier nu tussen de 20 en 21 graden (luchtvochtigheid 70)

En heb maar even de ramen open gezet.

Kachel niet aan hier. Was gisteren 14 graden in huis (ondanks dubbele beglazing) toen zat ik wel even te twijfelen

Met 14 graden zou ik de verwarming toch wel aanzetten. Mijn handen willen bij zo'n temperatuur nog wel eens wat paarsig worden namelijk.

Maar als ik druk bezig ben met schoonmaken ofzo, vind ik 15/16 graden opzich prima.

Kachel niet aan hier. Was gisteren 14 graden in huis (ondanks dubbele beglazing) toen zat ik wel even te twijfelenWow, 14 graden zou ik wel koud vinden. Hier is het nog 20 graden zonder verwarming, Maar als het 18 graden gaat worden dan zal ik hem even aanzetten.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven