Geld & Recht alle pijlers

Schoenmaker: duur?!

25-10-2011 17:11 70 berichten
Vanochtend was ik bij de schoenmaker naar binnen gelopen, de schoenen van mijn vriend konden wel een nieuwe hak en zool (bovenste stuk) gebruiken (niet van leer ofzo).

25 euro zou dat me kosten! Ik schrok van dat bedrag en heb het niet gedaan. De schoenen waren iets van 70 euro in de sale bij Manfield. Dus ik vond die bedragen niet in verhouding staan.

Ben ik nou super-vrek hier, of niet?
quote:hipslala schreef op 25 oktober 2011 @ 17:26:

Ik geef gemiddeld 250 euro uit aan schoenen,

Sjee, met dat soort bedragen vraag je je nog af waarom winkels als Schoenenreus en AxiSchoen nog bestaan!
Alle reacties Link kopieren
quote:Eefje1979 schreef op 25 oktober 2011 @ 17:23:

Nou ik vind het eerlijk gezegd ook best prijzig. Ik had vorige week mn laarzen naar de schoenmaker gebracht voor een nieuwe hak en was 9,50 kwijt. Dat is nogal een verschil!Ja maar dat is hak eraf wrikken en nieuwe hak erop hameren. TO had een hak maar ook een zool, die er toch netjes en naadloos op geplakt moet worden. Waarschijnlijnlijk moet er eerst nog wat van de oude zool weggehaalt worden omdat het niet gelijk versleten is etc.
Ja voor mij is dat duur, maar ja ik betaal er hier in Spanje 8 euro voor.
Goedkope schoenen, en dan bedoel ik onder de 100 euro, zou ik niet naar de schoenmaker brengen maar schoenen van goede kwaliteit zeker wel. Een schoenmaker die zijn/haar vak goed verstaat, is het geld zeker waard.
quote:Lucifer1983 schreef op 25 oktober 2011 @ 17:31:

Ja voor mij is dat duur, maar ja ik betaal er hier in Spanje 8 euro voor.Dus als ik nou voor 2 x 99 cent naar Spanje op en neer vlieg met Ryanair, nog een borrel met jou drink en de schoenen laat fixen, ben ik nog goedkoper uit ook!
quote:malu3 schreef op 25 oktober 2011 @ 17:32:

Goedkope schoenen, en dan bedoel ik onder de 100 euro, zou ik niet naar de schoenmaker brengen maar schoenen van goede kwaliteit zeker wel. Een schoenmaker die zijn/haar vak goed verstaat, is het geld zeker waard.Dit waren dus geen goedkope schoenen. Maar toch doe ik het niet!
Meestal doe ik met de zolen van de schoenmaker langer dan met de originele zolen. Eigenlijk best schandalig..
quote:SeptemberGirl schreef op 25 oktober 2011 @ 17:19:

Maar brengen jullie je schoenen dan altijd naar de schoonmaker, tegen deze (voor mij hoge) bedragen?Mijn laarzen gaan het 5e jaar in en zijn, voor diverse dingen, al meermaals bij de schoenmaker geweest. Altijd nog beter dan nieuwe dure schoenen kopen als is nieuw kopen voor mij al sowieso geen optie. Ze moeten nog maar een jaartje mee.
geen idee of het duur is, ik laat altijd alleen (van de smalle) hakjes vervangen en das al rond de 8 euro dus voor een hele zool is het denk wel redelijk.

ik laat het trouwens ook soms bij goedkope schoenen wel gewoon doen omdat ik zelden schoenen vind die ik lekker vind zitten als je dat probleem niet heb is een nieuw paar n verhouding misschien soms wel slimmer
quote:SeptemberGirl schreef op 25 oktober 2011 @ 17:24:

[...]

Dus ik had gewoon een hele dure te pakken? Of snap ik je post niet?Schoonmaker

Maar ja, er zit best wel verschil in prijzen tussen verschillende schoenmakers dus rondvragen kan lonen.
quote:thee schreef op 25 oktober 2011 @ 17:37:

[...]

Mijn laarzen gaan het 5e jaar in en zijn, voor diverse dingen, al meermaals bij de schoenmaker geweest. Altijd nog beter dan nieuwe dure schoenen kopen als is nieuw kopen voor mij al sowieso geen optie. Ze moeten nog maar een jaartje mee.

En als je al die bedragen van die reparaties optelt?

Want leg jij ook gemiddeld 250 euro neer voor schoenen, net als iemand hieronder?
Vind het ook niet veel.
Ik vind het niet zo vreselijk duur hoor!

Als schoenen echt lekker zitten en je vindt ze mooi, waarom dan niet 25 euro er tegenaan, zodat ze nog een hele poos meegaan?

Zaken als Schoenenreus, axischoen etc hebben vaak geen mooie schoenen (vind ik), en heel vaak zitten ze gewoonweg kut, of mijn maat is er niet.

Ik koop liever mooie schoenen voor wat meer geld. En die laat ik dan repareren.
Schoenen die lekker zitten zijn altijd de moeite van het repareren waard, zelfs als ze maar een paar tientjes kosten, tenzij je ergens zo'n zelfde paar kunt vinden maar dat lukt niet altijd.
verba volant, scripta manent.
Ik draag nu mijn laarzen van ruim 300 euro al vijf jaar. Dan wil ik er best een paar tientjes tegenaan gooien om ze te laten repareren. Het leer is heel soepel, ze zitten superlekker.
quote:lelytjevandalen schreef op 25 oktober 2011 @ 17:16:

Ik vind het ook veel geld.

Ik heb afgelopen zomer ook mijn schoenen laten repareren, was 35 euro kwijt.

Ik vind het inderdaad niet in verhouding staan met wat je voor nieuwe schoenen betaald.

Ik doe het dus ook nooit meer.

Ik snap wel dat het arbeidsintensief werk is, ze er ook van moeten leven enz...... maar het zijn maar oude schoenen.

Ik heb schoenen van 80 euro waar ik ondertussen ook al zeker 80 euro heb uitgegeven aan nieuwe hakken en zool.

Had ik ook nieuwe voor kunnen kopen. Maar deze (11cm hak) lopen echt heel lekker en ze zijn ook nog eens heel mooi! Dusja, de schoenmaker houdt van mij en ik van hem.
Ik laat schoenen wel voor dat bedrag repareren. Ben zelf ook zelfstandige en weet dat 25 euro echt geen gek bedrag is voor zo'n klus. Ik ben bovendien tegen het snel weggooien van spullen omdat er wat kleins aan mankeert. Veel dingen kunnen na een reparatie weer een poos mee, zeker schoenen van goede kwaliteit.
Denk dat dit een "probleem"van tegenwoordig is.

Reperatie wordt vaak niet overwogen omdat je makkelijk nieuwe koopt. Eigenlijk zonde! En het is toch goedkoper dan helemaal nieuw.

Ik laat mijn schoenen dus ook maken.

Maar hierdoor gaan dus oa veel schoenenmakers op de fles, omdat mensen het er niet meer voor over hebben.
Mijn schoenmaker was ik 18 euro voor kwijt, voor nieuwe hakken en 2 stiksels vastzetten. Aangezien de laarzen 150 euro gekost hebben en ik er al 3 jaar op loop en dit de eerste keer verzolen was vindt ik het wel de moeite waard. Ze lopen te lekker om ze weg te doen lol
quote:flatscreen schreef op 25 oktober 2011 @ 18:03:

Maar hierdoor gaan dus oa veel schoenenmakers op de fles, omdat mensen het er niet meer voor over hebben.Volgens mij is dat nogal overdreven, in dit topic laat zo'n 95% haar schoenen bij de schoenmaker repareren! Dus die vlieger gaat niet op!
Maareh, SG, waarom breng je de schoenen van Vriend bij wijze van experiment niet gewoon naar de schoenmaker? Om te kijken of je het de moeite waard vindt. Zo nee, dan doe je het voortaan niet meer en zo ja, dan is dat mooi meegenomen.
25 euro voor schoenen die 70 euro kosten lijkt veel, maar hoe vaak worden die schoenen gebruikt en hoe lang blijven ze nog mooi? Nieuwe schoenen zijn duurder. Ik heb vijf jaar geleden leren laarzen gekocht voor 80 euro maar ze zijn nog steeds mooi.
quote:lelytjevandalen schreef op 25 oktober 2011 @ 17:20:

Ik vind het een normaal bedrag omdat het nu eenmaal zo is, maar mijn schoenen op laten lappen voor 35 euro (omgerekend toch 75 gulden) vind ik heel veel geld.Gulden?!! 60plusser-alert!
Hier wordt constant de vergelijking gemaakt met laarzen. Dat vind ik anders.

Dit gaat om lage suède veterschoenen die erg intensief worden gedragen door mijn lief (laatst nog met grasmaaien, ) en die in het voorjaar zijn gekocht. Het suède is kalig aan het worden (iig licht) en de hakken zijn versleten (ook door veelvuldig autorijden).

Voor deze schoenen is het mij de 25 euro niet waard om ze te laten opknappen.
quote:SeptemberGirl schreef op 25 oktober 2011 @ 18:21:

Hier wordt constant de vergelijking gemaakt met laarzen. Dat vind ik anders.

Dit gaat om lage suède veterschoenen die erg intensief worden gedragen door mijn lief (laatst nog met grasmaaien, ) en die in het voorjaar zijn gekocht. Het suède is kalig aan het worden (iig licht) en de hakken zijn versleten (ook door veelvuldig autorijden).

Voor deze schoenen is het mij de 25 euro niet waard om ze te laten opknappen.Dan had je vooraf naar de prijs moeten vragen bij de schoenmaker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven