Nanowrimo
woensdag 26 oktober 2011 om 20:00
Elninjoo, je kunt schrijven in elke taal waarin je wilt. Er zijn ook supportgroepen overal ter wereld, dus ook in Nl. Ik schrijf zelf ook gewoon in het Nederlands.
Sjors, het is de bedoeling dat je in een maand tijd een roman schrijft (50.000 woorden). Dat je in elk geval een begin maakt met iets wat veel mensen willen doen (een boek schrijven), maar wat er uiteindelijk nooit van komt. Doordat je een maand lang bezig bent (en weet dat overal ter wereld ook anderen bezig zijn), ben je al een heel eind op weg met in elk geval je eerste versie.
Sjors, het is de bedoeling dat je in een maand tijd een roman schrijft (50.000 woorden). Dat je in elk geval een begin maakt met iets wat veel mensen willen doen (een boek schrijven), maar wat er uiteindelijk nooit van komt. Doordat je een maand lang bezig bent (en weet dat overal ter wereld ook anderen bezig zijn), ben je al een heel eind op weg met in elk geval je eerste versie.
woensdag 26 oktober 2011 om 20:03
"Sjors, het is de bedoeling dat je in een maand tijd een roman schrijft (50.000 woorden). Dat je in elk geval een begin maakt met iets wat veel mensen willen doen (een boek schrijven), maar wat er uiteindelijk nooit van komt. Doordat je een maand lang bezig bent (en weet dat overal ter wereld ook anderen bezig zijn), ben je al een heel eind op weg met in elk geval je eerste versie."
Het klinkt superleuk maar heb je hier niet verschrikkelijk veel tijd voor nodig? Ooo ik baal, ik HAD hier ooit tijd voor..
Het klinkt superleuk maar heb je hier niet verschrikkelijk veel tijd voor nodig? Ooo ik baal, ik HAD hier ooit tijd voor..
Common sense is not so common.
Voltaire
Voltaire
woensdag 26 oktober 2011 om 20:05
woensdag 26 oktober 2011 om 20:08
Elninjoo, het eigenlijke verhaal krijgen ze nooit te zien bij Nanowrimo, als je dat niet wilt. Je 'scrambelt' je verhaal (kan geloof ik alleen de laatste vijf dagen of zo), zodat het onleesbaar wordt, maar wel duidelijk is dat het ruim 50.000 woorden bedraagt. Wat jij later met je verhaal wil doen, kun je helemaal zelf weten.
Sjors, het kost inderdaad tijd en dat is ook mijn probleem. Maar ik wil eigenlijk wel heel erg graag!
Sjors, het kost inderdaad tijd en dat is ook mijn probleem. Maar ik wil eigenlijk wel heel erg graag!
woensdag 26 oktober 2011 om 21:19
Ik heb vorig jaar meegedaan, en vond het erg leuk!
Dit jaar wil ik het toch ook gaan proberen. Op de een of andere manier lijkt november net later te vallen, dus ik hoef geen essays te schrijven tussendoor (moet mijn studiejaar overdoen) zoals vorig jaar - en de periode die ik nu krijg heb ik een vak al gehaald, dat scheelt ook erg veel tijd. Dus I'm there
Dit jaar wil ik het toch ook gaan proberen. Op de een of andere manier lijkt november net later te vallen, dus ik hoef geen essays te schrijven tussendoor (moet mijn studiejaar overdoen) zoals vorig jaar - en de periode die ik nu krijg heb ik een vak al gehaald, dat scheelt ook erg veel tijd. Dus I'm there
woensdag 26 oktober 2011 om 22:56
Zima, dat vind ik moeilijk om te zeggen. Wanneer je aan het benodigde aantal woorden wilt komen, betekent dat dat je dagelijks ruim 1500 woorden moet schrijven. En hoe lang je daar over doet is natuurlijk iets persoonlijks. Daarbij zal het de ene dag beter gaan dan de andere, soms zit je in een flow, op een ander moment loop je even vast en doe je langer over 500 woorden dan de dag erna over 3000.
donderdag 27 oktober 2011 om 16:29
Ik sta nog in dubio. Aan de ene kant is het de stok om een eerste concept te maken. Aan de andere kant is het verhaal in mijn hoofd een vaag idee en moet ik de karakters nog plotten, research doen etc (oftewel de smoes waarom dat boek nog steeds niet op papier staat). Project erna wordt dan: hoe geef ik mijn boek uit
Sasati, heb je opbeurende woorden. Zag jij tijdens de eerste keer het licht en kwam je juist door het als een project aan te pakken in een flow?
Ik snap dat jullie voor een ander geen inschatting kunnen geven. Maar moet ik denken aan meer dan 2/3 uur schrijven per dag?
Sasati, heb je opbeurende woorden. Zag jij tijdens de eerste keer het licht en kwam je juist door het als een project aan te pakken in een flow?
Ik snap dat jullie voor een ander geen inschatting kunnen geven. Maar moet ik denken aan meer dan 2/3 uur schrijven per dag?
donderdag 27 oktober 2011 om 18:34
Zima, je komt echt niet uit op meer dan 3 uur per dag hoor. Tenminste, dat staat mij niet bij (ik heb vier kinderen, dat zou ik echt niet gered hebben). Ik had mijn verhaal wel redelijk in mijn hoofd, dus dat scheelt natuurlijk (hoewel je dan nog voor verrassingen komt te staan).
Elninjoo, je doet het voor jezelf. Als jij straks je verhaal op wilt sturen naar een uitgeverij kun je dat uiteraard doen. Het geheel is vooral bedoeld om mensen, die dat vaak al heel lang willen, nu daadwerkelijk aan het schrijven te zetten. Zonder in die maand je al te veel zorgen te maken om details. Dat kun je in latere versies verder uitdiepen.
Nemhain, leuk dat je ook mee doet! Heb jij al een echt idee voor je verhaal?
Tomatensoep, jammer dat je geen tijd hebt. Maar afstuderen gaat natuurlijk voor.
Elninjoo, je doet het voor jezelf. Als jij straks je verhaal op wilt sturen naar een uitgeverij kun je dat uiteraard doen. Het geheel is vooral bedoeld om mensen, die dat vaak al heel lang willen, nu daadwerkelijk aan het schrijven te zetten. Zonder in die maand je al te veel zorgen te maken om details. Dat kun je in latere versies verder uitdiepen.
Nemhain, leuk dat je ook mee doet! Heb jij al een echt idee voor je verhaal?
Tomatensoep, jammer dat je geen tijd hebt. Maar afstuderen gaat natuurlijk voor.
donderdag 27 oktober 2011 om 18:37