Het Kasteel

28-12-2010 09:02 3093 berichten

Jonkvrouwen! Wees welkom!

http://textile-collection.nl/weblog/fot ... de%207.jpg

Pas de jurk, laat de ouwe stomen, kies een kamer en kom daarna lekker naar de salon voor een hapje en een drankje.

Hier de sluiproute naar het oude onderkomen...
Alle reacties Link kopieren
Oh ja en (hoogstwaarschijnlijk) een nieuwe klus vanaf 1 december.16 uur per week, helemaal prima, huidige werk loopt dan ook nog isschien een stukje door met wat minder uren en andere klus is dan aflopend. Nog even knallend het jaar uit dus.

Lil met en voor diegene die jij en Dot op een liltownterras hebben gezien
Bloes, ook hier van harte met u lief!

Mims, hoe is het met jou? Verlof nu?
Suupster, wat ben je toch GOED! Niet roken, en werk bij de vleet You rock, woman

Ik was van plan dit weekend allemaal leuke feestjes af te lopen maar ik duik onder in Lilstad, denk ik - hergroeperen met man & kinders. Werk & school dendert allemaal weer op volle sterkte, er moet even rust & stilte in het leven georganiseerd worden.

~zakt onderuit op de bank met een fikse Bel Wijn ~
Heee-hallo, ik moest zo'n 5 pagina's naar beneden voordat ik ons aller Kasteel weer aantrof! Mogen we al Hoeraen voor Bloes of ben ik nog een dagje te vroeg?
Hoooooooeeeerrraaaaaaaaaa voor Bloes!

Ja, volgens mij mogen we hoera-en voor Bloes.

HOERA!!!!! VOOR BLOES!!!!!! Met kussen en knuffels, en heel veel plezier vandaag & vanavond.

HOERA VOOR BLOES!
Yessss een jarige Bloesem! Van harte lieverd.
Mijn plan voor gisteren was even bijkomen van drukte en voorbereiden op drukte. Het werd toch het openingsfeest van een kroeg en dat was heel bizar. Bizar omdat ik ineens geconfronteerd werd met heel erg verleden, de allereerste barkeeper waar ik verliefd op werd als 16jarige, twee oude klasgenoten van 20 jaar geleden, gezichten uit kroegen van 15 jaar geleden, wat muzikantenvrienden van exlief en aan de andere kant stamkroegmensen van nu met ook weer historie zoals exscharel. Het was erg leuk, maar ook wel weer confronterend met een stuk verleden. En als ik dan barkeeper en exscharrel naast elkaar zet (in mijn hoofd dan he) is er in die 20 jaar eigenlijk niets veranderd. Behalve dat ik stukken zwaarder ben geworden.
Maar voor dit allemala te zwaar klinkt, ik heb me wel prima vermaakt.
Gelukkig, Suup! Maf zeg, zo'n onverwacht contact met je verleden...

Hier bijkomen van herfstvakantie. Kindjes moe, dus rustig dagje. k heb nog gespeeld met naar Darly's feestje gaan, maar ijk durf niet met enkel: èn lang lopen èn dan zelf terug moeten rijden, dat durf ik niet. En ongevraagd bij Suup crashen kon ook niet, want ik moet morgen bijtijds aan de bak. Naar literair dingesgebeuren met een vriendin :-) zin in.

Dus heb ik pompoenen uitgehold. Want heb gister van schoonouders echte profi pumpkin-tools gekregen, uit Amerika. Lang geleden dat ik van hen een cadeautje kreeg waar ik ècht iets mee kan :-)
Jammer Marge, het was zo'n leuk feestje! Bijna al mijn vriendjes en vriendinnetjes waren er en de nieuwe wandeling ging voor een eerste keer onwijs goed. En ik was poepiezat natuurlijk :-) Suup en Kjong waren er ook en met zn 3tjes zijn we nog doorgegaan tot half 5 (half 4)! En nu heb ik hoofdpijn ghegheghe...

Bloes, hoe was jouw feestje? Volgend jaar leggen wij eerst agenda's naast elkaar voordat we fuifen plannen he?

Oe SYtYCD kijken :-)
D, echt, ik was dolgraag meegegaan, maar enkel sputtert vandaag al na ongeveer een kwartier lopen.

Baal ervan: het is al 2 1/2 maand geleden, ik wil graag een keer pijnvrij zijn. Kan ik weer gaan rennen. Ofzo.

Ik ben wel heel blij dsat het zo'n leuk feestje was en dat je apezat was en dat Suup en Kjong het zo laat maakten en dat je nu koppiijn hebt oh nee, vast al een paracetamollete hebt gedaan enzo.

Ik was vandaag met een vriendin naar een literair 'festival'. Heb mijn collega-annex-literaire-held- ook nog ontmoet en hij prees mijn werk aan bij anderen. Dat was dus ook wel weer cool.

En het was heel gezellig en heel leuk en vrienidn J had ook lol, ondanks het feit dat ze de hele afspraak eigenlijk vergeten was omdat ze gisteravond 2200 pas terugvloog uit Turkije vanwege vakantie
Lopen was geen must. Kwamen meer mensen na de wandeling.

Maar het was leuk. En eigenlijk was ik moe en wilde ik net gaan toen Kjong kwam. Maar ja als de koningin binnenkomt ga je niet zo maar weg he?

En toen werden wij in nachtkroeg nog voor mevrouwen van rond de 40 uitgemakt *deniel* En kwam ik natuurlijk weer allemaal oude bekenden tegen. Waaronder een verkering van 20 jaar geleden (er is iets met dat getal 20), weer een lid van exliefs band en een oud collega.

En nu heb ik keelpijn en heb ik niet eens gerookt.
Ik zou wèl graag lopen: heb het nog nooit gezien!

Leuk dat het zo leuk was. En niet roken: ik vind het mega-knap, Suup! Chapeau! Hoe lang is het nu?

Wij zijn nu 9 maanden egstopt met roken. Ik had niet durven dromen dat het zo snel en zo gemakkelijk zou voelen. Want gek genoeg voelt het dat wel, 'gemakkelijk. Als je me dat vooraf had gezegd, had ik je denk ik geslagen

Kindjes hebben nog vrij.We gaan zo naar de meubelzweed, in de hoop daar weinig anderen aan te treffen. Douchen dus, en enkel intapen, anders overleef ik dat niet

Iemand koffie?
Mag thee ook?

Hier druk met...euhm... helemaal niets eigenlijk.

Of eigenlijk druk met het meegenieten van jullie belevenissen.

Feestje van Bloes was fijn, ik trok het alleen niet zo lang en ik geloof dat ik dus nog nooit zo kort aanwezig ben geweest. Ach, we waren nog geen kwartier op de snelweg of ik lag al te pitten, en was ook zo'n gek plaatje geweest tussen de olijven en de kaasjes...

Feestje van Darly (nog gefeliciteerd, lieverd) klinkt ook heerlijk. Jaloersmakend leuk. Was er graag bijgeweest. Maar helaasch; volgende keer.

Nou ja, ik ben hier vooral mutserig bezig. Laatste hand aan de babykamer aan het leggen enzo. Gisteren naar de prenatal in Amsterdam geweest.

Nu is baby-shoppen als je hormonaal belast bent niet echt budgettair verantwoord.

Baby-shoppen met 35,5 weken zonder tilhulp is dan ook nog eens fysiek niet echt verantwoord.

En als dan ook nog de airco in het pand uitstaat en het zweet over je rug gutst, dan kun je gerust concluderen dat zoiets geen Heel Goed Plan was. Op een gegeven moment wist ik niet meer of mijn kop nou zo rood was van de hitte of van drift.

Maar hey, het is me gelukt om 3 grote tassen en een luieremmer naar de auto te slepen, en zo hulpbehoevend en gestresst Brananas te bellen dat hij al in de voortuin stond te wachten toen ik de straat in kwam rijden,

Goede nieuws; kamertje is zo goed als klaar. Fijn, fijn, fijn.

Deze mutserige broedkip is helemaal opgelucht.

Vanavond 10-minuten gesprek voor Mops, ik ben benieuwd....

~geeft een kusje op de enkel van Marge, en zet een krukje met zacht kussentje voor haar neer~
Wat wilde ik nou toch typen?
Aasaah, wat liefg!

Mims, mims, mims, nog eventjes, dan ben je niet meer zo hulpbehoevend noch zo zweterig en dan heb je een heel klein huppie om heerlijk aan je gezin toe te voegen. :-)

Hoe was 10 minutengesprek?

Laatste vrije dag. Ikea gedaan dus, en we hebben een Grooit Bed voor zoon, een Nieuw Servies dat niet stuk is, en nog veel meer dingen die op de een of andere manier altijd meer geld verslinden dan je vantevoren dacht. Maar dat boeit niet. Komende week Zopns kamer behangen, bed schilderen en er een Echte Grote Jongens kamer van maken waar ie ook echt vriendjes in te spelen kan krijgen want dat doet ie nu, vriendjes uitnodigen.

Ze zijn 1.22 en 1,11. Ik heb 3.33 meter kind. 333cm. Wat worden ze gróót!
Mims Fijn een af kamertje en mutserig klinkt ook goed.

Aleen sjouwen dan weer niet. Maar dat staat lieve brananas dan weer tegenover

Marge 333 cm wow. Ze worden echt groot. En mooie zweedse aankopen

Ik was bij een pensionering samen met Darly en het was erg leuk, met wederom veel oude bekenden. En wederom een verkering van vroeger. En voor een anecdote die hier te herkenbaar wordt zie vriendjessite
Tien-minutengesprek ging goed!

Meisje is zo vooruit gegaan in slechts een aantal weken. Ze is nog geen hoogvlieger, haar spelling is opvallend slecht, maar ze valt in ieder geval weer binnen het kader. Dat haar spelling zo slehct is, is ook niet vreemd, ze las nooit. Ze onthield, maar lezen, echt zelf lezen... nauwelijks. Nu heeft ze ineens allemaal AVI-niveaus ingehaald en leest ze op normaal niveau. En de stijgende lijn vervlakt nog niet. Dat ze nu dus veel slechter blijkt te spellen (alus hel fooneetiez), vind ik dan ook niet vreemd. Geschreven taal is zo nieuw.

Maar buiten het feit dat ze op leergebied veel beter gaat, vind ik het nog fijner dat ze, mede hierdoor, lekkerder in haar vel zit. Ze voelt zich beter, heeft goede aansluiting, ligt lekker in de gehele groep, durft zich te laten zien zonder zichzelf te overschreeuwen... gewoon een blij, lief, vrolijk kind. En dat vind ik eigenlijk nog het fijnste van die hele tien minuten!

Al ruim drie meter kind. Ik heb nog geeneens een meter, grijns.

Maar hey... het is november. NOVEMBER.

De maand waarin ik mijn totale kinder-lengte waarschijnlijk zal gaan verdubbelen, verwacht ik.

Oh, en Suup... al die bekenden uit het verleden, dat lijkt me zo nu en dan best confronterend. Een leven terug. Leuk, bijzonder maar toch ook wel heftig.

Wel fijn dat het verder zo goed gaat. Toppertje, vrouw!

Een echt, onstuk servies; dat klinkt Heel Volwassen.

wij hebben dat ook, maar omdat het bij ons meestal onafgewassen op het aanrecht staat, is het opeens een stuk studentikozer, grijns....
Nou, eh, Mims - dat zal wel loslopen. Toegegeven, die buik is groot, maar de kans dat daar opeens een meter kind uitgekropen komt, lijkt me te verwaarlozen

Hier ook heerlijk rustig weekend. Ik had 2 weken terug helemaal geregeld naar Darly Doorzakfeestje te komen met sleutel-onder-de-mat bij mijn mama, en heb in plaats daarvan enorm ge-gezin-d, het hele weekend. En dat was (ook) heerlijk Plots kon Dot fietsen (wat de helft van mijn FB-vriendenbestand ook leuk vindt, zo grappig), en dat heeft ze dan ook permanent gedaan, met gisterochtend een driftbui omdat we het nog niet goed vonden dat ze meteen al dwars door verkeer en heuvel op zelf naar school ging fietsen. Lekker wijffie * heart *

Verder heerlijk van zonnetje en samen-gevoel, en mineur van gisteren slecht bericht over de moeder van een dierbare vriendin - die is heel ziek met uitzicht op nog veel zieker en dood binnenkort. Vreselijk en klote.

Vanmiddag fietsen naar afspraak 10 km verderop, kop in herfstzonnetje, muizenissen uit hoofd laten waaien.
Je weet maar nooit, Lil,

De Felle ligt wel al met heur kopke vast in mijn bekken, klaar voor de start, zo vertelde de gyn mij vanmorgen. Alles was weer goed, altijd fijn.

Ik bewoog ook nog zo goed, zei ze. Whoehahahahahaha!
*ego post aan*

Boehoe. Vandaag weer bij Cesar therapeute geweest, ze wil graag dat ik er manuele therapie bij ga doen. Om beter resultaat te bereiken. Dus ik zit vanaf nu 2x in de week bij een therapeut. En probeer me enorm te focussen op het blijde idee dat het hiermee snel over zou gaan maar ik raak ook een soort van in paniek dat ik denk: hier heb ik geen tijd voor! Ik moet ook nog sporten, sociaal doen, werken (wat lange dagen zijn en onregelmatige tijden), mijn eigen wandelclubje (waar ik al te weinig tijd in steek) enz enz. En mn bekken doet ook nog steeds zeer. Boehoe.

*ego post uit*
Enorme hug voor Mims! Blij dat jouw bekken wel plezier oplevert haha!
Jouw bekken zijn gewoon veel te emphatisch, lieve D.
Grinnik.

D - helpt het om je te realiseren dat dit tijdelijk is, als het goed is? Hier & daar een sociale ronde laten lopen tbv de therapeutische toestanden, en dan komt het later heus wel goed?

Ik heb fijne verse hete sterke koffie, helpt dat anders ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven