Nanowrimo

26-10-2011 19:53 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn hier mensen die ook meedoen aan Nanowrimo? Ik heb zelf twee keer meegedaan en het ook afgemaakt. Vorig jaar had ik helaas geen tijd, maar dit jaar hoop ik opnieuw van de partij te zijn.
Twijfel, twijfel, twijfel. Het idee is er, maar de uitwerking en de karakters kunnen nog alle kanten uit. Hoewel het de laatste dagen wel meer richting begint te krijgen. Nog maar een nachtje slapen dus...

Heb jij trouwens al een idee sasati? Ik heb echt respect voor je: dat je met vier kinderen de tijd vindt om te schrijven!
En het is begonnen! De eerste 529 woorden staan hier op papier, nou ja, op het scherm.

Ik heb een vage opzet, geen duidelijk plot, geen uitgewerkte karakters, ik doe eigenlijk maar wat. Grote kans dat het niks wordt, maar ik ga het gewoon proberen en zie wel waar het schip strandt
Leuk! Ik doe dit jaar voor de vijfde keer mee. Ik heb me niet voorbereid dit jaar, dus ik ben ook zomaar begonnen.
Dit is nou waarom ik lid ben geworden van het forum! Bedankt voor de tip, voor mij een impuls om mijn nieuwe verhaal goed te starten en niet te zeuren dat ik geen tijd heb
Leuk Pademelon!

Liadan, spannend!

Zima, weet je inmiddels al wat duidelijker hoe en wat?

Ik was mijn eigen topic even uit het oog verloren. Ik heb inmiddels ruim 5000 woorden geschreven. Ik heb eerlijk gezegd ook geen duidelijk plot. Karakters zijn ook nog niet uitgewerkt, dus het wordt spannend dit jaar. De andere jaren dat ik mee deed had ik het wat duidelijker voor ogen dan nu. Maar ook toen gebeurde er verrassende dingen!
Nemhain, ik sta er dus net zo in als jij

Misschien kunnen we hier af en toe posten om elkaar te stimuleren. Is wel leuk voor motivatie.
Ik moet zeggen dat het wel stug gaat dit jaar. Ik lig op (mijn) schema en heb 5000 woorden, maar toch.
Zima, hoeveel tijd je eraan kwijt bent is per persoon verschillend. Voor mij is het ook per jaar verschillend hoe soepel het gaat en het kan zelfs per dag anders zijn.

Elninjoo, het is als het ware een uitdaging voor jezelf. Om jezelf te dwingen om gewoon te schrijven en op een later tijdstip, dat niet in november is, te gaan herschrijven.

Sasati, gaat het schrijven een beetje soepel?
Gisteren en eergisteren ging het wel goed, Liadan. Maar vandaag ben ik nog niet zo geïnspireerd. Ik hoop vanavond wat meer te kunnen doen. 5000 is toch prima overigens! Ik herken het overigens wel, ik heb dit jaar gewoon niet zo'n duidelijk plan en plot en dat bemoeilijkt het schrijven toch wel. Gisteren wel wat over zitten piekeren, ik heb wel een idee, maar weet niet of het dat nu is. Nou ja, nog tijd genoeg natuurlijk.
Vandaag nog niets geschreven, hopelijk breng ik daar vanavond of vanacht nog verandering in. Ik zit nu op 7000 woorden.
Wordt er niet meer geschreven? Ik zit nu op ruim 10000 woorden, maar hoop er vanavond nog wat bij te schrijven.
Ik zit nu op 7067 woorden, ik loop dus wat achter. Ik kon de eerste twee dagen nog niet echt schrijven vanwege tentamens en ik ben nog steeds bezig die achterstand in te halen. Het wil nog niet echt lukken.

Ik heb ook nog niet echt een heel duidelijk beeld van mijn verhaal, ik weet wel wat er (veel) later in het verhaal gebeurd, maar hoe ik daar naar toe moet, is een stuk lastiger.
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Femmelotje, ben je al wat verder gekomen? Ik ben over de helft! Net 26000 woorden bereikt, dus ik ben voor het moment tevreden. Al zal er later heel wat verandert moeten worden. Maar het gaat beter dan ik had durven denken.
Ik kom jullie even aanmoedigen

Ik gebruik deze maand om meer research te doen en mijn karakters en plot vorm te geven. En ik lees alles wat los en vast zit om me te helpen mijn karakters tot leven te brengen. Geen 50.000 woorden dus, maar zeker een inspirerende maand. Om de vaart er een beetje in te houden heb ik met mezelf de afspraak gemaakt dat ik om dedag 1 A4 met research/persoonsbeschrijving etc op lever. En dat werkt!

Ik ben benieuwd naar jullie verhalen!
Zima, wat een goed idee! En zo ben je inderdaad gewoon ook goed bezig.

Ik heb inmiddels ruim 30.000 woorden geschreven. Aan het einde van de eerste week liep het niet zo lekker, maar nu heeft het verhaal wel aardig vorm gekregen. Dus hoewel er straks veel veranderd en geschrapt zal moeten worden, ben ik zeker niet ontevreden.
Ja, ik ben wel verder gekomen!

Ik zit intussen op 30 623 woorden, loop dus nog steeds achter. Ik had mezelf bijna bijgewerkt en toen kon ik door familie omstandigheden twee dagen niet schrijven en vanaf daar ging het weer bergafwaarts.

Ik vind het verhaal gelukkig wél erg leuk om te schrijven, maar november is dit jaar helemaal niet mijn maand, helaas. Maar we houden vol!
Best goed toch, femmelotje.

Ik zit op 43000,maar zit even in een dip. Komt wel goed, ik heb nog tijd genoeg voor die 7000 woorden. Maar inspiratie is even weg.
Wat een gaaf idee.
Ooooh! Ik heb een aantal jaar geleden ook meegedaan! Wat leuk om jullie updates te lezen. Ik heb al weer helemaal spijt dat ik niet heb meegedaan deze maand. (Had ik ook geen tijd voor gehad hoor, ik heb nu al slaaptekort zonder nano).

Hoe staat het er nu voor meiden? Is er nog inspiratie/motivatie?

Als jullie nog wat schrijfvoer nodig hebben:

Succes!
Dank je gember. Dat heb ik wel verdiend. Ik heb net de 50.000 woorden overschreden. Dus in principe ben ik klaar. En het verhaal is eigenlijk ook wel een afgerond geheel (al moet het natuurlijk nodig ge-edit worden). Maar ik heb een paar dagen terug bedacht dat het eigenlijk wel een tweeluik kan worden, dus dat dit deel een daarvan is. En dat betekent dat ik eigenlijk pas op de helft ben. Maar ik ga in elk geval even rust nemen de komende paar dagen. Ben heel blij dat ik het in elk geval weer gehaald heb!
Gefeliciteerd!

Ik heb de afgelopen dagen weer nauwelijks tijd gehad om te schrijven, maar ik ga weer even knallen het komende weekend!
Het is weer november! Zijn er weer mensen die meedoen?

Ik ga dit jaar niet voor de 50 000 en ik schrijf geen Novel, rebel dat ik ben

Ik houd dit jaar gewoon bij wat ik schrijf(ik schrijf namelijk sowieso al redelijk veel) en houd 20 000 als streef aan. Ik loop dit jaar zoveel stage dat ik het slecht te combineren vind, maar ik vind het toch te leuk om níks met NaNo te doen.
Ik doe mee. Voor de achtste keer
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Wat gaaf! De afgelopen zeven keer allemaal gewonnen?
Jep. Alle keren gewonnen inclusief dit jaar 2 keer Camp Nanowrimo.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven