kerststress

06-11-2011 19:22 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoorde van de week op TV dat bij sommige mensen

de kerststress al toeslaat !!!!

Doe ff normaal denk ik dan.

Hier totaal geen kerststress....ook niet als de tijd daar is.

Gewoon lekker normaal zoals altijd.

Hoe ervaren jullie het??
Geen stress maar ik heb er ook geen zin in. Tweede kerstdag zou mijn schoonvader jarig zijn, helaas wordt dit de tweede kerst zonder hem.

Eerste of tweede kerstdag gaan we naar mijn stiefzoon, hij heeft gevraagd of we bij hem (lees zijn moeder thuis) kerst komen vieren. Eh, hmm ok... Beetje raar om bij de ex van vriend te zitten maar ach, ik kan aardig met haar en haar nieuwe vriend overweg.

En de dag na kerst zijn mijn ouders 50 jaar getrouwd en dan moeten we dus naar het hoge noorden verkassen. Ook geen zin in, helemaal niet als er sneeuw ligt.
Kerststress heb ik niet, we gaan op wintersport zoals altijd. Vorig jaar was onze jongste dochter 3 weken en zijn we niet op wintersport geweest met de kerst, voor mij voor de tweede keer in 32 jaar. Maar ook toen geen stress.

Ik heb wel veel zin in de kerstsfeer, lichtjes, kerstboom, lekker eten en vakantie!
quote:enter schreef op 06 november 2011 @ 19:52:

geen stress hier, mijn boom staat er trouwens nogMijne ook,in de tuin,zit geen naald meer aan :-)
Neuh tótaal geen last van.

Schoonouderproblemen heb ik niet ( schoonvader heeft nieuwe vlam en is ons daarbij 'vergeten'), mijn vader is al 7 jaar dood, en mijn moeder heb ik al 10 jaar niet meer gesproken. ( zag dr laatst bij mijn broer, per ongeluk, en het doet me niks meer).

Dus wij zitten in ons relax-tenue ( lees joggingbroek en fleece-trui ), lekker de héle dag op de bank, lekker snaaien en de hele dag lekker NIKS doen.

Toen de kiddies er nog niet waren, had ik altijd eind november de boom en alle versiering al staan. Nu wacht ik keurig tot na de Sint, dus 6 december hier een boom. Die versier ik ALLEEN. ( das mijn dingetje, manlief mag de boom in elkaar zetten en die k*t-lampjes uit de knup halen)

En stress? Nee dus, wij gourmetten gewoon twéé dagen ( héél burgerlijk, maar wel lekker).

Ik moet zeggen: ik vind het héérlijk, twee dagen niks, geen verplichtingen bij zeik-familie leden, niet opgeprikt bij iemand anders zitten en geen gezanik met kado's. Wij geven elkaar beide een kleinigheidje, en de kinderen mogen 1 kado kiezen. ( wel binnen bepaald budget, ben Sinterklaas niet. Of eigenlijk wel, hihihi.)
quote:luni schreef op 06 november 2011 @ 19:54:

[...]

Mijne ook,in de tuin,zit geen naald meer aan :-)neen bij mij binnen, ook geen naald te bekennen
Geen stress, wel nu al heel erg druk met voorbereidingen op het werk. Heb afgelopen week met ballen, slingers, bomen en andere meuk lopen zeulen. Heerlijk is het, van mij mag het in september al kerst zijn.

Dit jaar geen familie maar lekker een dag naar de sauna met vriend, uitgebreid lunchen en dineren, en de volgende dag gaan we met de hond naar het bos en lekker ergens wat eten en drinken.

Kerst zelf is voor mij 2 dagen relaxen want daarna beginnen de voorbereidingen voor oud&nieuw.
Ja en?
gvd goed dat je het zegt Wifra mijn schoonpa is vandaag jarig even bellen!

vergeten....
quote:enter schreef op 06 november 2011 @ 19:55:

[...]

neen bij mij binnen, ook geen naald te bekennen Ik hang er gewoon lampjes in hoor, dat van die naalden ziet toch niemand in het donker
quote:Rainbow01 schreef op 06 november 2011 @ 19:38:

Heb niks met kerst en ook niet met oud en nieuw december mag van mij snel voor bij zijn ben ik nu raar?Nee. Ik heb dat ook. Kutmaand, december.
Huts!
quote:BellatrixVanDetta schreef op 06 november 2011 @ 20:07:

[...]

Nee. Ik heb dat ook. Kutmaand, december.Nou nou...
Dat heb ik nou met Januari, zo nikszeggend saai. Boring.......
Ja en?
quote:luni schreef op 06 november 2011 @ 20:06:

[...]

Ik hang er gewoon lampjes in hoor, dat van die naalden ziet toch niemand in het donker zie het helemaal voor me whahahahhaaaa
quote:enter schreef op 06 november 2011 @ 20:20:

[...]

zie het helemaal voor me whahahahhaaaaIk ook
quote:Rainbow01 schreef op 06 november 2011 @ 19:38:

Heb niks met kerst en ook niet met oud en nieuw december mag van mij snel voor bij zijn ben ik nu raar?Neehoor. Ik ben ook altijd blij als het 1 januari is en we eindelijk kunnen stoppen met dat eeuwige gezeur en gedoe en "fijne feestdagen"blabla.
Ik ga skiën,

Nouja mijn gezin, ik ga heerlijk toekijken en ploeteren in de sneeuw.

Ben zooo blij dat al de kerststress aan ons voorbij gaat.

En waarom stress: omdat er heel erg aan ons getrokken wordt op het moment.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven