Het Kasteel

28-12-2010 09:02 3093 berichten

Jonkvrouwen! Wees welkom!

http://textile-collection.nl/weblog/fot ... de%207.jpg

Pas de jurk, laat de ouwe stomen, kies een kamer en kom daarna lekker naar de salon voor een hapje en een drankje.

Hier de sluiproute naar het oude onderkomen...
Alle reacties Link kopieren
OH MIJN GOD DE PIETEN ZIJN NIET MET SINTERKLAAS MEE GEKOMEN!
He gelukkig, toch wel, jeumig waarom laten ze me nou altijd zo schrikken
Darly.
Ik ben zooooo blij dat het Grote Boek ook terecht is **pfieuw**
*zucht* ik heb serieus geen leven...ik heb mijn naam in het Grote Boek gezet op de site van het Sinterklaasjournaal...en vervolgens geprobeerd of ie ook vieze woorden deed....
Nee, trouwens. Hoewel ik echt Penis van Ballenstein best een normale naam vind...
Hahaha! Ik heb het getest met kuttenkop van klotenstein pakte ie ook niet.

Die sint he, die heeft ook alles door

Wel grappig, ik deed het nav je tweet, en toen wist ik niet dat jij ook een 'stein' achternaam had
Hij is wel streng hoor want Kakkia de Vries wilde ie ook niet zeggen
Hahahaha!

Gelukkig maar dat Sint streng is. Het zou wart, als ie alleen maar jolig zou zijn.
Zouden we gaan singstarren. Met een geimporteerde vriendin. Ging de pleesteezjun stuk. Nog voor er 1 noot gezongen was. Moesten we gaan trivianten. Ouderwetschsch, met de versie van 1995!
anoniem_122272 wijzigde dit bericht op 13-11-2011 08:48
Reden: dikke vingers
% gewijzigd
Marge Ook zo'n avond dus?

Ik ook heel laat thuis.

Bezuupt en berookt :(.

Belt gister een vier dagen gestopt vriendinetje om te bekennen dat ze had gerookt, maak ik gisteravond dezelfde fout. . Nou ja ik ben nog steeds gestopt hoor, heb alleen dus wle gerookt gisteravond, Verder was het erg gezellig allemaal.

Nu mezelf even wat opknappen voor het verjaardagsfeestje van oma...
Maakt niet uit Suup, het is zoals je zegt, je bent nog steeds gestopt en daar is niks aan veranderd. Vandaag is een nieuwe dag zonder sigaretten!

Na anderhalve dag onder een dekentje op de bank ben eindelijk iets minder ' avec snot'. Gelukkig :-)

Hoe heeft iedereen de Sint welkom geheten? En wat vonden we van de nieuwe? Ik vond het paard een beetje eng doen, of ligt dat aan mij?
O Suup, niet meer doen! Gewoon echt heel erg niet meer doen, ok? Ok (He, als alles in het leven eens zo simpel was...)

Gisterochtend heeft mijn Zoon eindelijk weer eens een voetbalwedstrijd gewonnen (ok, en de rest van zijn team ook ) en daarna ging hij spelen bij een vriendje en had Dochter een feestje en moest GG spullen van zijn mama uitzoeken met zijn broers, en dus was ik alleen met Dot en gingen we ge2 naar de intocht. En dat was zo leuk! Dot ging er vol in, ze is nu oud genoeg om er echt een showtje van te maken en nog jong genoeg om volop te geloven, en ze had front row staanplaats met haar snufferd bovenop de aanlegplek van de boot, en op Sint en het paard toen het eindelijk van bestijgen kwam. Volgestouwd met kruidnootjes kwam ze weer bij mij terug toen Sint aan zijn intocht begonnen was. Heerlijk, heerlijk meisje.

Vandaag lekker gesport, leuk gesprekje met het mooie dansmeisje die ik een jurkje in de maag ga splitsen waar ik zelf echt te groot voor ben maar zij hopelijk niet (ik heb 'm ook weer gekregen, en het is prachtig maar écht te klein voor mij, snif), daarna leuk werkgesprek op de zondagmiddag met een Britse Zweedse die toevallig even in Amsterdam was met wie ik in januari mogelijk een workshop over sustainable toestanden ga houden in een vaag Oosteuropees oord, en daarna op tijd weer thuis voor dinner met de family. Lekker, zo'n weekend. En straks nog even uitrekken met mijn man, dan is het helemaal compleet

Bloes, hoe was jouw strandweekend? Lekker weer ervoor!
Weekend was heeeeeeeel fijn. En nu is de week echt weer begonnen. Bloederige hel, wat heb ik een hekel aan ochtenden als deze. Kan ik dit ingelijst op de kamers van mijn dochters krijgen??

* Kom vóór 8 uur niet met gemiep over vermiste haarspeldjes, truien, t-shirts met lange mouwen of sokken. Leg daarom de avond tevoren je kleren klaar en zorg dat je boekentas ingepakt is en beneden staat.

* Schreeuw niet tegen mama, ook al schreeuwt zij wel tegen jou. Haar schreeuwen is noodzakelijk en een gevolg van jouw gedrag, niet andersom. Als ze schreeuwt heeft ze koffie nodig; stop je energie dan liever in het zetten van een kop koffie.

* Ruim eerst je kamer op voor je naar beneden gaat, doe de lamp uit en het raam open. Dan hoeft je moeder je niet 20 keer terug te sturen waardoor er weer heen en weer wordt geschreeuwd.

Het zou handig zijn als dit blijft hangen in die koppies. Bleek vanmorgen ook nog de Pup in paniek van het park naar huis gerend, omdat ze geschrokken was van een hond. MM over de flos, overal gezocht en heel hard geroepen, naar ons gebeld maar geen gehoor (want wij stonden te schreeuwen over missende t-shirts) en toen we eindelijk de hond voor de deur zagen staan en haar binnen lieten, kregen we hem niet te pakken omdat zijn mobiel op stil stond. Dat was even NIET LEUK. Glorie glorie dat de Pup heelhuids terug is (want zelf drukke wegen overgestoken) en alles weer goed gekust en geknuffeld maar wat een ochtend zeg... Toen Jongste naar school ging en haar fiets pakte, ontdekte ze nog wat wonderlijks. De witte pluisplofkip blijkt te kukelen. En wij vroegen ons de afgelopen dagen al af wie er nu ineens een haan in de buurt had....

Maar daar weer Miss Marge vast raad mee?
MIsschien kan je de haan trainen de kamers op te ruimen, kleren klaar te leggen, licht uit te doen en koffie te zetten?

Maar, Bloes, ga eens om tafel zitten met de meiden en schrijf op, met die meiden, wat je hier net boven hebt neergezet. Vraag ze wat hun oplossingen zijn - want zij weten ook wel dat het niet lekker gaat, zo - en haal uit al die dingen de oplossingen en hang ze inderdaad bovenaan de trap!

Wij hebben een jaar lang een tekening van 'ons gezin' in de keuken laten hangen als reminder dat we met z'n allen in dit huis zijn, dat we dus rekening moeten houden met elkaar en dat niemand van opruimen houdt en we het dus samen moeten doen.

Wellicht een idee?

Hier ook volop Sintergeluk. Bij Dochter in de kllas had een etterbakje rond lopen strooien dat de sint niet bestaat en er was dus het een en ander aan twijfel gerezen, maar dat smolt volledig weg toen ze de boot zag. En Zoon was zo nerveus dat ie pas z'n lunch kon eten toen èn de Pieten terecht waren èn het Grote Boek weer was gevonden. Lekkere moppies.

D, hoe is het met je snot? Ik vond Nieuwe Klaas overigens heel leuk.

Suup, hoe gaat ie nu? Niet meer roken hoor!

Mims, is u al aan het bevallen?

Ik ben aan de lijn. Sinds gister. Er moet veel vet af. Ik wil het liefst weer net zo dun zijn als voor het zwanger worden en baren, maar vrees dat dat er niet in gaat zitten. Om te beginnen maar eens 10 kilo er af, ofzo. en dan zien we wel weer verder.

Ik zit dus aan de shakes. En de groentesoep, En ik kan heel voorzichtig weer gaan sporten: gisteren gerend en hoewel het maar een kort stukkie was (3 km) ging het best aardig. Heb er 2 km van gerend, dus hee, wie weet!
Goeie tips, Tila. We gaan het gewoon proberen. De haan leren koffie te zetten dan he!?

Sttttt, niet raar praten over de Sint! Daar maak je Darly mee overstuur!

Ik ben gisteren voor het eerst met renschoenen de deur uitgegaan. En met hond, die wilde ook mee naar het bos. Daar heb ik stukjes hard gelopen en de rest stevig doorgewandeld. Pup blij, ik blij al merkte ik dat ik een k*t conditie heb en voelde ik mijn knieen wel. Rustig aan opbouwen dus, ik denk eraan om 3 x per week te gaan lopen en dan steeds een stukje langer.

Goed bezig Marge, met hardlopen en afvallen. Het streven om pre-zwangerschap te worden is niet heel handig denk ik. Misschien moet je niet teveel streven en wel opletten en meer bewegen, dan gaat het vanzelf en langzaam aan. Is het een idee om weer buikspieren te gaan trainen? Dat doe ik nu op zondagochtend in de sportschool, voor de fitness. Ik heb er een spuug hekel aan maar het schijnt beter te zijn als je de spieren in je buik en rug ook versterkt als je wil afvallen.

*duikt weer in de stapel papier van experts en Oudste's school*

Ik moet straks weer met Oudste en de vaderfiguur naar de psych, praten over het behandelplan en evt. medicatie. Geen zin in...
Wow, dat Pup zomaar de weg naar huis vindt, dat is wel gaaf! Maar eng vooral ook :-S Gelukkig is iedereen weer rustig op de plek waar ie hoort te zijn!

Snot is weg!

Ik heb mijn angst overwonnen en ben gisteren gaan Spinnen. En het viel onwijs mee met het torpederen, ik moet me er gewoon bewust van zijn dat ik niet mijn voeten stil hou. Verder is het sowieso een beetje getut want mijn schouder wil niks te maken hebben met een fiets-race-stuur. Dus ik klooi een beetje aan en heb zo op mijn eigen manier een redelijke workout. Tis beter dan niks doen.

Succes vanmiddag Bloes!
Bewegen! Joepie, iedereen is goed bezig zo te lezen Ik heb makkelijk lullen, want ik kan niet zonder, maar fijn om te zien dat jullie meedoen

Suup, hoe is het met de niet-rokerij?

Ik ben moe-er dan moe (ik kom er steeds meer achter wat de patronen zijn in seizoensverwarring en gerelateerd wel/niet slapen, invloed van suiker en, helaas, alcohol; allemaal best leerzaam en leer uzelf uitputtend kennen en zo (met nadruk op uitputtend), maar manoman, als ik nog meer een gezondlevendtype word, dan moet ik aan een soort coming out als gezondheidsfreak, met nare verwassen hobbezakkleren en voortijdig grijs zonder model-haar en dat soort ellende. En daar ben ik Niet Aan Toe!), maar verder gaat het goed. Vanavond rapportgesprek van Zoon (en daar gaan we weer op de vouwfiets ), die vandaag op school een dansvoorstelling bleek te hebben. Als danser. En nee - daar wist ik niks van (en nee, hij kan niet echt dansen, maar dat is in de Wereld volgens Zoon volstrekt geen belemmering), maar er viel gisteravond een briefje uit zijn zak dat hij bepaalde kleding aan moest hebben vandaag ivm De Voorstelling, en toen ik daar verbijsterd over doorvroeg, bleken ze al weken te repeteren met een groepje tijdens de overblijf. Man, ik volg dat kind soms zo niet, maar het is wel reteschattig.

En nu nog even héél hard werken want morgen een klus waar ik nog niks van snap maar wel verstand van moet hebben - althans, zo moet ik overkomen. ~graaft de consultancy bluf maar weer eens op en gaat aan de inhoudelijk back up ervan~
**heeft spiiiiiierpijn**
*ego schouder post*

Goed, so far voor deze manueel therapeut. De pijn wordt niet minder, sterker nog, als hij er aan zit wordt het alleen maar erger. Dus nu moet ik proberen om fitnessoefeningen te doen zodat ik bepaalde spieren minder ga overbelasten. Want dat is een beetje wat er aan de hand lijkt te zijn. Vanwege blessures aan die schouder ben ik al een jaar of 8 spieren aan het overbelasten. En omdat ik ook al jaren boks en fitness, heb ik bepaalde spieren overontwikkeld en bepaalde spieren onderontwikkeld. En daardoor belast ik dus bepaalde spieren te veel, 24 uur per dag zeg maar. Dus dat gaat zeer doen.

Maar goed, omdat ik zelf niet door heb welke spieren ik overbelast en welke niet, kan ik die fitness oefeningen wel alleen thuis doen maar is het handiger als er iemand bij is die me corrigeert. Een soort medische fitness dus.

Dus ik mijn sportschool gebeld. En dat kan. Maar bij de medische fitness hoort een fysiotherapeut. En fysiotherapeuten zijn eigenzinnige mannetjes. Dus deze peut wil zelf zien wat er is en niet dat een collega-peut hem dat vertelt. Je raadt het al: volgende week dinsdag zit ik op de sportschool voor een consult bij een nieuwe fysiotherapeut. Dat telt dus op tot: 2 fysiotherapeuten, 2 manueel therapeuten, 1 Cesar therapeut en een sportarts. En nog steeds heb ik pijn.

*schouder ego post*
Whoops en toen stond er ineens een collega achter me mee te lezen. Die ineens marketingmogelijkheden ziet met het Viva-forum... fieuw *veegt zweet weg* ...door het oog van de naald

*neemt zich voor om minder illegaal op het werk te forummen*
Dat is k*t (gecensureerd voor het geval er iemand over je schouder meekijkt) voor je.. Hét voorbeeld van het Kastje en de Muur. Mag ik wel zachtjes knuffelen of krijg ik dan een rake linkse?

Zoon is om op te vreten Lil. En jij ook maar dan op een andere manier. Balen dat je lijf niet doet wat jij wil maar de weg naar verwassen hobbezakken om je vermoeide lijf lijkt me nogal ver weg. Je bent een lekker wijf tot je er over 80 jaar een keer bij neervalt hoor!

Gesprek ging goed, uitkomst is naar tevredenheid, verloop van het gesprek was tenenkrullend om de bekende redenen. Ook een zure reactie na afloop, die weer nieuwe ellende aankondigt en dat allemaal fijn over de rug van Oudste, dus dat moest ik even laten bezinken met een wijntje, gisteren.

Vanmorgen mijn auto naar de garage gebracht (katsjing!) en bij de Buuv koffie gedronken. Die heeft de 3de chemo erin zitten en vandaag Neulastan (ofzo, klinkt als een pantykousje maar is een klote injectie waar ze heul duf van wordt). Dapper en lief mens is het. Ze is uit verveling een kerststal aan het breien en ik moet toegeven dat het heul leuk aan het worden is.

Speaking of knutselen: had ik al gemeld dat Jongste weer een surprise moet maken? En dat ze de Afkeur-juf weer heeft dit jaar? Ik moet nu al aan de Prozac of de vaderfiguur opdragen eens met zijn dochter aan de knutsel te gaan. Pfffff, heb je geen ukken meer, heb je toch Sintstress....
Mims? Hebben Mops en Kleine Nas nog behoefte aan piratenverkleedkleren? Ik heb een stoer piratenmeisjespak en 2 jongenspakjes. Zoon en Dochter passen het ècht niet meer
Mogguh!

Mag ik vandaag tegen alles dat los en vast zit aan trappen? De proefperiode medicatie voor Oudste is weer afgelopen, met dank aan de vaderfiguur. Ze was net 2 dagen begonnen en het ging goed met haar (geen bijwerkingen, op school kon ze beter bij de les blijven, ze was vrolijk) maar zoals verwacht heeft hij toch zijn kont tegen de krib gegooid en nu zijn we dus weer precies waar we waren. Met daarbij de herhaalde opmerkingen van de arts dat zij vinden dat het een goede ondersteuning zou zijn voor Oudste en dat ze het zo erg voor haar vinden dat wij als ouders zo overhoop liggen en we daar echt wat aan moeten doen. Sja, dat laatste hoor ik pas 8 jaar maar in mijn eentje kan ik daar geen verbetering in brengen..

Ik ben er goed ziek van. Gisterenavond na een fikse wandeling met de Pup stom op de bank gezeten, me afvragend wat ik nu in hemelsnaam moet doen. Nu ga ik maar werken, dat is een goeie afleiding van mijn machteloosheid. Oudste reageerde laconiek. Ze zei dat ze wil dat wij het er samen over eens zijn en dat het anders niet eerlijk is. Breaks my heart want het gáát niet om ons, het gaat om haar. Maar zij wil vrede en neemt het op de koop toe dat ze dan de komende jaren door school moet worstelen. Kutzooi..

*krult zich op op de divan en gaat in een kussen schreeuwen. En daarna werken en hardlopen. Puh!*
Getverdemme Bloes, wat een gezeik weer.

Wanneer leert die asofiguur nou eens zijn eigen ego opzij te zetten en te kijken naar wat het beste is voor Oudste.

Alsof beginnen met medicijnen en na twee dagen weer stoppen zo goed voor haar is.

voor je.

Ik ben druk in het hoofd en in afspraken. Maar alles gaat goed.

Mims vanaf nu meldplicht hoor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven