Het forum als puzzel

17-11-2011 14:18 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb pas een nieuwe nick aangemaakt. Mijn oude voelde te bekend. Niet dat ik privé-informatie rondstrooide, maar na een tijd forummen voelde het ineens niet meer goed.

Stel namelijk dat iemand door een bepaalde post een vermoeden krijgt over wie ik ben. Dan kan diegene via het loepje al mijn oude posts napluizen om te zien of het klopt.

Nu ben ik benieuwd hoe vaak dat gebeurt. Oftewel: hebben jullie dat wel eens gedaan?

Verder mis ik mijn oude nick best wel
quote:MereldeMus schreef op 17 november 2011 @ 15:03:

[...]

Mellinde Eline Fransoise Sophia Elitaire de Borbon. Wat enig u aan te treffen op dit forum. Shhhhh!!! Je hebt mijn echte naam verraden! En ik had al zo'n leuke naam verzonnen. Ik ga je staffen!
quote:MEFS schreef op 17 november 2011 @ 15:02:

[...]

Ja, ik ben een grote fan van jou!En wat vind je van mijn assistent? L. Rozenwater? Leuk is 'ie hè?
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 17 november 2011 @ 15:05:

[...]

En wat vind je van mijn assistent? L. Rozenwater? Leuk is 'ie hè?

Ik moet nu weg
quote:Cateautje schreef op 17 november 2011 @ 15:04:

[...]

Dat takkewijf uit Averecht.

Alles is mislukt hè Miep. Eigen schuld, dikke bult.Nouhou!

Ik weet wel van een vriendin dat zij hier ook schrijft, simpelweg omdat wat ze schrijft erg herkenbaar is, zeker in combi met haar nick en avatar. Ik loep haar niet omdat ik dat niet nodig vind en zij zit op topics waar ik weinig tot niets mee te maken heb (kinderen enz, dit heeft ze weleens laten vallen in een gesprek IRL). Zij weet overigens niet dat ik hier ook schrijf. Al was dit wel zo, dan zou ik het niet erg vinden.
Er is al eens een eerder een discussie geweest over iemand herkennen, of je dat aan diegene die je hebt herkent moet vertellen of niet. Ik heb het zelf wel gelijk vertelt aan mijn vriendin dat ik hier ook schreef. Eigenlijk vind ik dat normaal, stel dat ze iets heel precairs hier gaat opschrijven en ik lees dat zonder dat ze me dat nog vertelt heeft... Ik zou me er niet prettig bij voelen.
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 17 november 2011 @ 15:06:

[...]

Nouhou!

[afbeelding]
Ik loep zelden, eigenlijk alleen als ik met de OP niets aan kan vangen.

Oh ja, en ik loep mezelf heel regelmatig om topics waar ik gepost heb, terug te kunnen vinden.

Ik maakte me nooit druk over het vraagstuk of ik wel eens herkend zou kunnen worden. Ik had voorheen dan ook een absoluut herkenbare nick en avatar (voor diegenen die mij al wat langer kennen). Waar ik nooit over had nagedacht, gebeurde uiteindelijk. Ik schreef mee op een zwangerschapstopic. Gaandeweg bleek dat dat zwanger worden niet helemaal vanzelf zou gaan bij mij.

En op een hele nare manier, ben ik er in die context mee geconfronteerd dat iemand uit mijn werksfeer meelas met mijn oude nick.

Kijk, dat vond ik dus helemaal niet prettig en om die reden heb ik mijn nick laten anonimiseen. dat men weet dat ik dus (nog) niet zwanger ben, dat zal mij aan m'n kont roesten. geen geheim. maar dat men daar lullig over gaat doen op het werk, EN terug gaat lezen wat ik nog meer voor 'geheimen' heb geplaatst, dat vond ik wel min. Dat had ik ook nooit verwacht, maar kennelijk hebben sommige mensen die behoefte.

Nu heb ik dus een nieuwe nick. Voor zover diegene nog steeds meeleest, zal het bovenstaande overigens ook weer erg herkenbaar zijn. Maar ik snap iet dat iemand de moeite zou nemen om dat uit te zoeken.

Enm dan heb ik nog geen schokkende veraheln zoals seksgeheimen of vreemdgaan, ik ben nog best saai ook.
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 17 november 2011 @ 15:10:

Er is al eens een eerder een discussie geweest over iemand herkennen, of je dat aan diegene die je hebt herkent moet vertellen of niet. Ik heb het zelf wel gelijk vertelt aan mijn vriendin dat ik hier ook schreef. Eigenlijk vind ik dat normaal, stel dat ze iets heel precairs hier gaat opschrijven en ik lees dat zonder dat ze me dat nog vertelt heeft... Ik zou me er niet prettig bij voelen.

ik heb diegene dus wel verteld dat ik haar kende, vandaar dat het maar bij 2 posts is gebleven denk ik .

Geen idee of ze onder een andere nick verder meeschrijft of mij stiekum loept.
Ik heb een nick en daarvoor had ik een andere die mijn echte naam in zich had, daarom ben ik toen veranderd. Maar men kende mij toen eigenlijk niet dus zoveel maakte het ook niet uit

Vele nickchanges vind ik hartstikke irritant want ik snap nooit wie nou wie is.

Overigens heb ik één keer iemand herkend omdat het een heel heftig verhaal was dat te maken had met een goede vriendin van mij maar toen heb ik het haar meteen gezegd. Sindsdien heb ik haar niet meer gezien, wellicht praat ik nu wel regelmatig met haar onder een andere nick..
Ik ben voor bekenden hartstikke herkenbaar, maar in mijn omgeving zijn maar weinig mensen die iets hebben met internetfora, dus het zal meevallen met de herkenning.

Ik heb een twee keer iemand herkend en n beide gevallen had ik geen loepje nodig, was het zo ook heel duidelijk. Beide keren niet gezegd omdat ik met beiden weinig irl contact (meer) had.
Ik ben eens herkend door de toenmalige vriendin van mijn ex.

We hebben nog een tijdje over en weer gemaild, was leuk, al was de situatie waarin zij met mijn ex zat dat niet.
Ik loep wel, niet om te zien of ik iemand in het echte leven ken, want dat is me hier nog nooit gebeurd, maar inderdaad om adequate informatie zodat ik de juiste reactie kan plaatsen. Ik loep dus niet bij iedereen, ik denk in misschien 5% van de gevallen als ik denk 'oh ja, hoe zat dat verhaal ook al weer?'
Dames! Dank voor alle serieuze en alle hilarische reacties.

Ik ben wel eens herkend door een kennis. Vond dat niet erg, ik bespreek weliswaar soms persoonlijke dingen, maar het zijn geen zaken die perse geheim zijn. Ook van een enkele collega weet ik dat ze hier wel eens rondhangen. Het is wel zo dat als ik ooit besluit om te gaan solliciteren oid, ik mijn achterhand-nick weer even van stal haal om sollicitatiezaken te bespreken. Dat hoeven mijn collega's dan weer net niet te weten.
Zover ik weet ben ik nog nooit herkend door een bekende.

Zou dat wel gebeuren dan vind ik dat prima.

Er is hier niets te lezen dat ik ook niet in het normale leven met mensen zou bespreken.

Niets over mijn relatie, seksleven of andere geheimen

Ik vind die nickchanges ook vaak erg irritant en overbodig, maar goed, ieder zal zijn reden hebben om te veranderen
Frankly my dear, I don"t give a damn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven