Was/droog combinatie
dinsdag 19 februari 2008 om 20:45
woensdag 20 februari 2008 om 00:26
Ik heb ook een wasdroogcombi (Siemens wash&dry 1260), maar ik ben er niet heel erg tevreden over. Er zit geen sensor in voor de droogtrommel, dus je moet gewoon een bepaalde tijd instellen, waardoor de kans groot is dat je was of te lang (kreukels!) of te kort droogt. Verder draait de trommel maar één kant op (ook niet kreukvriendelijk). Maar goed, dit kan natuurlijk per geval verschillen. Verder vind ik het wel lastig dat er maar 2,5 kilo gedroogd kan worden (was met handdoeken zou ik dan theoretisch in 2 sessies moeten drogen, betekent dat ik eerst 2 uur was, vervolgens 2x 2 uur moet drogen). Qua ruimtebesparing dan misschien wel fijn, maar ik zou persoonlijk zeker voor twee aparte machines kiezen.
Verder heb ik nog een vraagje aan de kenners, ik merk sinds kort dat mijn droger niet meer goed droogt. Na twee uur was de was meestal wel echt droog, maar nu echt bij lange na niet. In het boekje staan echter geen tips voor dit probleem. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Thnx!
Verder heb ik nog een vraagje aan de kenners, ik merk sinds kort dat mijn droger niet meer goed droogt. Na twee uur was de was meestal wel echt droog, maar nu echt bij lange na niet. In het boekje staan echter geen tips voor dit probleem. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Thnx!
woensdag 20 februari 2008 om 09:56
Ik heb een AEG wasdroog combi. Ik gebruik hem iedere dag. Hij gaat al 4 jaar probleemloos! Wel draai ik 1x per maand op de hoogste temperatuur met een lege trommel, om alle zeepresten en pluisjes te verwijderen. Ik zou zelf niet zonder kunnen dus mijn advies is DOEN! (nou hopen dat ie niet opeens volgende stuk gaat ofzo )
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
woensdag 20 februari 2008 om 13:36
Leuk onderwerp: ik wil er namelijk ook eentje omdat ik al dat gedroog in huis met wasrekjes die dagen staan en dekbedhoezen die aan mijn deur hangen ed wel een beetje zat ben. En ik heb eigenlijk geen plek die ik aan een droger op wil offeren.
Wat ik tot nu toe heb uitgevonden: Er zijn tegenwoordig ook veel combimachines die net zoveel kunnen wassen als drogen (5 kg). Ik geloof van wat ik tot nu toe gehoord heb dat de lavamats van aeg goed zijn en de indesit zijn ook goed, zeker in verhouding qua prijs.
Maar nu weet ik dus dat een droogsensor erg belangrijk is.
Wat ik tot nu toe heb uitgevonden: Er zijn tegenwoordig ook veel combimachines die net zoveel kunnen wassen als drogen (5 kg). Ik geloof van wat ik tot nu toe gehoord heb dat de lavamats van aeg goed zijn en de indesit zijn ook goed, zeker in verhouding qua prijs.
Maar nu weet ik dus dat een droogsensor erg belangrijk is.
woensdag 20 februari 2008 om 14:24
woensdag 19 maart 2008 om 20:04
Als je Nordland, Edy of Indesit overweegt kan je netzogoed je geld in het water gooien. Dat is rommel.
Lange droogtijden zijn inderdaad een bekende klacht, ook dat er maar 2,5 kg in mag.
Ik zou een wasmachine en droger op elkaar zetten als je weinig ruimte hebt.
Ik ken werkelijk geen positieve verhalen over deze apparaten.
Lange droogtijden zijn inderdaad een bekende klacht, ook dat er maar 2,5 kg in mag.
woensdag 19 maart 2008 om 20:14
quote:Antonio schreef op 19 maart 2008 @ 20:04:
Als je Nordland, Edy of Indesit overweegt kan je netzogoed je geld in het water gooien. Dat is rommel.
Over was/droog combinaties weet ik niets maar.....
Indesit wasmachine, 12 jaar oud, wast nog als de beste. Indesit wasdroger ruim 4 jaar oud, droogt nog uitstekend, doet 80 minuten over 5 kg was.
Ze hoeven dus niet slecht te zijn!
Hebben namelijk een hele dure AEG droger gehad die het welgeteld 3 jaar heeft volgehouden en toen besloot dat koude natte was veel leuker voor ons was. Niet meer te repareren.
Over was/droog combinaties weet ik niets maar.....
Indesit wasmachine, 12 jaar oud, wast nog als de beste. Indesit wasdroger ruim 4 jaar oud, droogt nog uitstekend, doet 80 minuten over 5 kg was.
Ze hoeven dus niet slecht te zijn!
Hebben namelijk een hele dure AEG droger gehad die het welgeteld 3 jaar heeft volgehouden en toen besloot dat koude natte was veel leuker voor ons was. Niet meer te repareren.
woensdag 19 maart 2008 om 22:18
Indesit wasmachines van 10-15 jaar geleden zijn inderdaad heel aardig. Maar die staan nu niet in de winkel.
Laten we de Indesit WI142 nemen, een wasmachine die kortgeleden zelfs even beste koop was, volgens de consumentenbond.
http://www.kieskeurig.nl/...1E28CC1256EB500460E5E.htm
Niets teveel gezegd, toch?
Laten we de Indesit WI142 nemen, een wasmachine die kortgeleden zelfs even beste koop was, volgens de consumentenbond.
http://www.kieskeurig.nl/...1E28CC1256EB500460E5E.htm
Niets teveel gezegd, toch?
zaterdag 29 maart 2008 om 00:48
Die heeft dezelfde kwaliteit als Indesit. Candy is een zusje/ broertje van Edy. (Ik werk in een elektronicazaak). Vandaag een klant in de winkel gehad met een ontplofte Candy. Wasmachine lag aan de andere kant van de badkamer. Dit heb ik bij geen enkel ander merk meegemaakt. Ook krijgen wij vaak klachten over Candy monteurs die geen idee hebben, met wat zij aan het doen zijn. Na 1,5 uur er achter komen dat zij de verkeerde onderdelen bij zich hebben. (Een 6 kg trommel in een 5 kg machine proberen te monteren bijvoorbeeld.) Het antwoord is een beetje offtopic, maar geeft wel antwoord op de vraag hoe het merk Hoover/ Candy is.
Ontopic. Was-droogcombinaties zijn in principe prima machines mits je;
- Een degelijk merk koopt. Bosch, AEG, Miele. Deze merken hebben goede service en in verhouding weinig klachten.
- Er rekening mee houdt dat je maar de helft kan droger van hetgeen wat je wast. Dit is vaak 2,5 of 3 kg. (6 handdoeken of 3 spijkerbroeken.) Als je hiermee rekening houdt, kan je veel plezier aan je apparaat beleven.
Ontopic. Was-droogcombinaties zijn in principe prima machines mits je;
- Een degelijk merk koopt. Bosch, AEG, Miele. Deze merken hebben goede service en in verhouding weinig klachten.
- Er rekening mee houdt dat je maar de helft kan droger van hetgeen wat je wast. Dit is vaak 2,5 of 3 kg. (6 handdoeken of 3 spijkerbroeken.) Als je hiermee rekening houdt, kan je veel plezier aan je apparaat beleven.
zaterdag 29 maart 2008 om 14:16
de lavamats van aeg (in ieder geval de nieuwe) hebben wel droogsensoren (en andere merken ook zag ik bij de mediamarkt). Daar kun je 3,5 kg mee drogen en 7 wassen.
Wrs ga ik voor eentje van aeg, maar misschien toch voor eentje van candy of hoover (luxe versie van candy) omdat je daar net zoveel in kunt drogen als wassen.
Kieskeurig vind ik een niet erg handige site, allleen de klagers komen daar, sommige mensen gokken maar welk apparaat ze hebben en zetten daar hun verhaal bij.... ben er niet kapot van dus...
Wrs ga ik voor eentje van aeg, maar misschien toch voor eentje van candy of hoover (luxe versie van candy) omdat je daar net zoveel in kunt drogen als wassen.
Kieskeurig vind ik een niet erg handige site, allleen de klagers komen daar, sommige mensen gokken maar welk apparaat ze hebben en zetten daar hun verhaal bij.... ben er niet kapot van dus...
vrijdag 29 december 2017 om 07:11
Mee eens, iemand die tevreden is over zijn/ haar wasmachine zal minder snel een reactie achter laten Op kieskeurig dan iemand die niet tevreden is, dus die revieuws toch met een korreltje zout nemen. Wat ik apart vind is dat AEG vaak als een supermerk omschreven word terwijl Nordland als een zeer slecht merk omschreven word terwijl AEG én Nordland beide van ELECTROLUX komen en eenmaal opengeschroefd niet veel van elkaar verschillen. Ook dat CANDY en HOOVER beide onderdeel van HOOVER met EDY vergeleken worden terwijl EDY NIETS met HOOVER te maken heeft. En EDY is na het failiesement van de FRENKO group ook een stuk degelijker geworden terwijl dit vroeger al geen slecht merk was.
Bij Indesit zie ik voornamelijk dat koolborstel redelijk snel verslijten vaak al binnen de 7 jaar maar voor 30,- heb je al een set nieuwe, de lagers zie ik maar zelden stuk maar wanneer ze stuk zijn, zijn deze niet te vervangen net als bij bauknecht / Whirlpool, Echter wanneer deze lagers stuk zijn word de machine toch regelmatig aangetroffen bij een gezin van meer dan 4 man en bij de vraag hoeveel was erin gaat is het antwoord altijd ik kan nog net mijn hand erboven op leggen. Daar gaat het dus fout! 5kg wasgoed komt ongeveer neer op 4 spijkerbroeken 7 kg zijn er dan 6 ga maar eens na wat een natte spijkerbroek weegt dan word het snel duidelijk waarom de lagers kapot gaan als er 7 spijkerbroeken in een 5kg machine gewassen worden.
Ondanks dat dit budget machines zijn is de kwaliteit/prijs verhouding niet slecht te noemen mits de machine's niet overbeladen worden
On topic, over het algemeen zijn wasdroog combi's fijn als je geen ruimte hebt voor 2 losse apparaten, wanneer je die ruimte wel hebt is een losse droger ALTIJD beter. Houd er rekening mee dat bij een was droog combi altijd water in de pomp achter blijft dat wanneer de droogfunctie klaar is verdampt en weer in de was terug komt, dus is de machine klaar, direct eruit halen.
Deze informatie krijgt U zeker niet te horen bij de grote dozenschuivers als low pricing and low service en de media gigant Ik ben gek als ik daar koop!
Bij Indesit zie ik voornamelijk dat koolborstel redelijk snel verslijten vaak al binnen de 7 jaar maar voor 30,- heb je al een set nieuwe, de lagers zie ik maar zelden stuk maar wanneer ze stuk zijn, zijn deze niet te vervangen net als bij bauknecht / Whirlpool, Echter wanneer deze lagers stuk zijn word de machine toch regelmatig aangetroffen bij een gezin van meer dan 4 man en bij de vraag hoeveel was erin gaat is het antwoord altijd ik kan nog net mijn hand erboven op leggen. Daar gaat het dus fout! 5kg wasgoed komt ongeveer neer op 4 spijkerbroeken 7 kg zijn er dan 6 ga maar eens na wat een natte spijkerbroek weegt dan word het snel duidelijk waarom de lagers kapot gaan als er 7 spijkerbroeken in een 5kg machine gewassen worden.
Ondanks dat dit budget machines zijn is de kwaliteit/prijs verhouding niet slecht te noemen mits de machine's niet overbeladen worden
On topic, over het algemeen zijn wasdroog combi's fijn als je geen ruimte hebt voor 2 losse apparaten, wanneer je die ruimte wel hebt is een losse droger ALTIJD beter. Houd er rekening mee dat bij een was droog combi altijd water in de pomp achter blijft dat wanneer de droogfunctie klaar is verdampt en weer in de was terug komt, dus is de machine klaar, direct eruit halen.
Deze informatie krijgt U zeker niet te horen bij de grote dozenschuivers als low pricing and low service en de media gigant Ik ben gek als ik daar koop!
vrijdag 29 december 2017 om 10:00
@Royk,
Je zit te wroeten in topic van 10 jaar oud !!!
Ook dat belasting verhaal zou ik aanvullen dat men ook vaak voor meer kilo machine gaat 10 of zelfs 12 kilo terwijl machine haast niets zwaarder is uitgevoerd.
Ik denk dat 80 procent van de gebruikers niet eens echt met volle wasmachine wast. En bij te weinig wasgoed treed er veel makkelijker onbalans op.
Je zit te wroeten in topic van 10 jaar oud !!!
Ook dat belasting verhaal zou ik aanvullen dat men ook vaak voor meer kilo machine gaat 10 of zelfs 12 kilo terwijl machine haast niets zwaarder is uitgevoerd.
Ik denk dat 80 procent van de gebruikers niet eens echt met volle wasmachine wast. En bij te weinig wasgoed treed er veel makkelijker onbalans op.
vrijdag 29 december 2017 om 10:11
Wegens ruimtegebrek heb ik in mijn vorige huis een Bosch combi was/droog apparaat gehad. Die had ik expres gekozen omdat je daarbij niet om de zoveel tijd de slang eruit moet halen om pluis te verwijderen (inbouw machine). Let daar goed op: is er een pluizenspoelprogramma?
Over de droger nooit echt tevreden geweest (kon maar helft drogen). Nu ik verhuisd ben, heb ik de droogtrommen met tussenstuk en spanband bovenop de wasmachine staan.,ideaal! De droger is bovendien een warmtepompdroger, dat scheelt heel veel in de eneegie.
Over de droger nooit echt tevreden geweest (kon maar helft drogen). Nu ik verhuisd ben, heb ik de droogtrommen met tussenstuk en spanband bovenop de wasmachine staan.,ideaal! De droger is bovendien een warmtepompdroger, dat scheelt heel veel in de eneegie.