de spelvauten brigade

27-11-2011 16:29 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Keer op keer als ik een topic lees zie ik heel vaak reacties als; ga 1 maar eens nederlands leren, of ik heb X aantal spelfouten geteld.

Ik vraag mij dan echt af; voor wat is dit nodig? 9 van de 10 mensen die een topic plaatst willen gewoon hun verhaal kwijt.

Dan zien ze dat er een reactie staat bij hun topic, blij dat iemand advies wilt geven over het desbetreffende onderwerp. En wat krijgen zij! Gezeur over spelfouten.

Correct me if im wrong (ja ik gebruik popie jopie Engels) maar dit is geen school toch?

Wat ik hiermee wil? Helemaal niets, gewoon even mijn ei kwijt.... Hopen dat de spelvauten brigade ook eens normale reacties gaan geven.

*benieuwd welk commetaar ik krijg op mijn spelfouten
commetaar?
Hahaha :d
CommeNtaar.
Je schrijft een gefrustreerde OP en verwacht daarop normale reacties?! Nou, succes!
Eensch met kiss86. Wat een gezeik.
Sterkte TO.
Je maakt inderdaad veel taalfouten.
verba volant, scripta manent.
't Valt de laatste tijd juist heeeeel erg mee, omdat de brigade tegenwoordig vaak op de handen gaat zitten.

En een topic als dit wordt gemiddeld ook eens in de 2 weken geopend, had je dat nog niet door?
Op zich heb je gelijk, maar ik stoor me ook erg aan slecht taalgebruik. Dat leidt af van het eigenlijke topic.

Vooral uitspraken als "me vriend" "hoor is even" en dat soort taal dat hier vaak gebezigd wordt. Meer stijlfouten eigenlijk. Maar ik stoor me er aan.

Ik vind dat een groot verschil met een spelfouten, bijvoorbeeld het verkeerd gebruik van een -d of -t.
Mensen willen neem ik aan niet dom overkomen? En dat kom je dus wel (op mij in ieder geval wel), als je domme fouten maakt.

Zoals in plaats van naar, na typen.
Niet eens gezien, dat bedoel ik dus..... Ik denk dat veel mensen niet eens er op letten. Natuurlijk hoort t gewoon vanzelf te gaan. Ik type vanaf mijn mobiel en let 9 v/d 10 x niet eens hoe ik het schrijf. Ik gebruik heel vaak zelfs sms/msn taal. Lekker makkelijk en sneller klaar.
Ik zou zeggen, schaar je in het rijtje dat hier ook al ooit een topic over begonnen is.

Je bent echt de eerste niet, waarschijnlijk ook niet de laatste, en niemand die zich er iets van aan trekt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
In het echte leven behoor je fatsoenlijk te schrijven, dat leer je niet voor niets.

Een forum is het echte leven, dus hier gelden dezelfde regels.

Hier moet je dus ook goed proberen te schrijven.

Ik zou niet weten waarom het normaalgesproken wel moet en hier niet?
Ik vind dat soms wel handig eerlijk gezegd, na zoveel veranderingen wil ik toch wel een beetje op de hoogte blijven. Ik zit me soms echt af te vragen was het zo of zo, dus dan is dat wel handig...
Of te lui zijn om een typefout te verbeteren, ook al zit je op je mobiel of iPad. Dat is GEEN excuus!
Ben het helemaal met Kiss86 eens.

Zelfs bij een klein typfoutje,word je op de vingers getikt.
Sms- of MSNtaal gebruiken? Waarom?

Het is nergens goed voor.

Het staat dom en het is niet correct.

'Snel' en 'makkelijk' is geen excuus.

Als je spreekt, spreek je toch ook niet met halve woorden?
Hmm eerlijk gezegd maakt t mij op een forum totaal niet uit hoe ik overkom... Zolang ik in het echte leven maar niet dom overkom.

Ik vind t Viva forum heel leuk, vraag regelmatig om advies.... Maar mij druk maken om hoe ik overkom... Nee dat heb ik niet.
Ik vind het juist handig als iemand mij verbetert.
Ja natuurlijk is het handig maar om er commentaar op te krijgen is weer iets anders
Juist Zamm, als iemand mij op een foutje wijst, kan ik diezelfde fout in de toekomst voorkomen. Ben daar wel blij mee, fouten maken komt zo stom over.
...advies wilt geven...

Alle werkwoorden worden met een t vervoegd(hij-vorm) in de onvoltooid tegenwoordige tijd, behalve willen.

Dit is een forum, op een forum schrijft men, doe het dan zo netjes mogelijk zodat het voor anderen goed te lezen is.

'Ik wordt' bijvoorbeeld vind ik irritant.
quote:yette schreef op 27 november 2011 @ 16:39:

Juist Zamm, als iemand mij op een foutje wijst, kan ik diezelfde fout in de toekomst voorkomen. Ben daar wel blij mee, fouten maken komt zo stom over.Dat heb ik ook, laatst wees iemand me erop dat er een spatie komt na de komma; daar leer je van :-)
Ik weet dat het niet het eerste topic over spelfouten is en het zal vast ook niet de laatste zijn, en nee ik ben nog niet op de vingers getikt op mijn spelfouten in eerdere topics. Maar het is soms zo lullig, dan gooit iemand zn hele levensverhaal of verdriet eruit en dan het eerste wat er staat is gezeik over spelfouten, nee daar zit je op te wachten. En ja het is een forum dan kan je die dingen verwachten, en als je het wilt doen ga vooral je gang. Ik zet dit absoluut niet neer zodat het een keer stopt, maar gewoon mijn mening want daar is het forum voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven