auto geeft zelf gas

29-11-2011 09:51 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heel raar maar mijn leuke ford Ka geeft als ik stil sta met de rem ingedrukt hele kleine beetje gas, net alsof ik geen geduld heb en verder wil crossen.

Weet iemand hier iets van?

En hebt je dat zelf gehad?

Hoeveel kost het om het te laten maken?
Ik heb het ook gehad met mijn oldtimer, de gaskabel bleef ergens achter hangen. Bij mij was het opgelost door de kabel vast te plakken met een stuk duct tape, maar ik denk dat er bij een nieuwere auto wel een betere oplossing hoort...
Heb ik ook gehad met mijn vorige auto (ook een ford ka). Naar de dealer geweest en daar hebben ze iets opnieuw afgesteld en software opnieuw geïnstalleerd ofzo en toen was het over. Kostte me geloof ik 50 euro ofzo.

Daarna wel nog een hoop andere ellende met de ka gehad, geen ford ka meer voor mij!
Geen Ford Ka hier, wel herkenning van het probleem. Iedere keer als ik remde vloog het toerental omhoog en begon de motor te brullen alsof ik een enorme dot gas gaf (schaamde me dood). Bleek dat de kleppen van het kleppenhuis vies waren. Bij de garage zijn ze schoongemaakt, probleem voorbij. Kostte iets van 60 euro..

Hvm
Geen ervaring mee. Moest net wel denken dat iemand het verkeerd op kan vatten en een dragrace met je begint bij een stoplicht.

Ken het ook, zat hier ook in de kleppen. M'n zwager heeft ze schoongemaakt.
Zoek eens op www.problemcar.nl

Misschien is er ook wel een Ford Ka club in Nederland. Op een forum van een dergelijke club staat ook vaak veel nuttige informatie.

Ga gewoon even langs de dealer. Diagnosticeren vanaf de computer is heel lastig. Zolang je het niet ervaart kun je niet 100% zeggen of je dezelfde klacht hebt gehad.

Ik kan mij bijvoorbeeld voorstellen dat de Ford Ka helemaal geen gaskabel meer heeft, maar een electronisch gestuurd gasklephuis.
thanks
Heb het ook gehad (geen Ka), was inderdaad een probleem in de software.
Ik weet niet of een agent je gaat geloven als je wordt aangehouden haha.
Haha...

Ik heb heel wat mensen zien wegspringen van het zebra-pad. Maar voor hetzelfde geld krijg je klappen...

Zie je het voor je? Rustig aan komen rijden en stoppen omdat iemand wil oversteken, en op het moment dat hij/zij voor je auto loopt ineens heeeEEEEEEEEEEEEEEEEEEENG!!!!!! :P
Dat doen toch alle mannen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven