auto geeft zelf gas
dinsdag 29 november 2011 om 09:51
dinsdag 29 november 2011 om 09:56
dinsdag 29 november 2011 om 09:59
Geen Ford Ka hier, wel herkenning van het probleem. Iedere keer als ik remde vloog het toerental omhoog en begon de motor te brullen alsof ik een enorme dot gas gaf (schaamde me dood). Bleek dat de kleppen van het kleppenhuis vies waren. Bij de garage zijn ze schoongemaakt, probleem voorbij. Kostte iets van 60 euro..
Hvm
Hvm
dinsdag 29 november 2011 om 10:17
Zoek eens op www.problemcar.nl
Misschien is er ook wel een Ford Ka club in Nederland. Op een forum van een dergelijke club staat ook vaak veel nuttige informatie.
Ga gewoon even langs de dealer. Diagnosticeren vanaf de computer is heel lastig. Zolang je het niet ervaart kun je niet 100% zeggen of je dezelfde klacht hebt gehad.
Ik kan mij bijvoorbeeld voorstellen dat de Ford Ka helemaal geen gaskabel meer heeft, maar een electronisch gestuurd gasklephuis.
Misschien is er ook wel een Ford Ka club in Nederland. Op een forum van een dergelijke club staat ook vaak veel nuttige informatie.
Ga gewoon even langs de dealer. Diagnosticeren vanaf de computer is heel lastig. Zolang je het niet ervaart kun je niet 100% zeggen of je dezelfde klacht hebt gehad.
Ik kan mij bijvoorbeeld voorstellen dat de Ford Ka helemaal geen gaskabel meer heeft, maar een electronisch gestuurd gasklephuis.
dinsdag 29 november 2011 om 10:41