Welke kerstmarkt???

03-12-2011 13:50 33 berichten
Ik zie door de kerstbomen het bos niet meer... vandaar dat ik even een topic open. Wie weet kunnen jullie mij helpen. Ik wil volgend weekend een kerstmarkt gaan bezoeken. Nu woon ik zelf in het zuid-oosten van Friesland en het liefst wil ik niet langer dan 1,5 uur (enkele reis) in de auto hoeven zitten. Het mag in Nederland of in Duitsland zijn. Maar het moet wel een grote kerstmarkt zijn waar ik me in elk geval wel de hele middag kan vermaken. Heeft iemand tips of ideeen?
Alle reacties Link kopieren
Er was pas hier nog een topic over.

Ik vind zelf de kerstmarkten van Bremen en Dortmund erg mooi, Munster ook trouwens. Munster is ook prima per trein te doen.
http://forum.viva.nl/forum/Relaties/Ker ... ges/133274
Deventer? In de week van Dickens?
Keulen vind ik erg mooi!
quote:sundream schreef op 03 december 2011 @ 13:51:

Er was pas hier nog een topic over.

Ik vind zelf de kerstmarkten van Bremen en Dortmund erg mooi, Munster ook trouwens. Munster is ook prima per trein te doen.Deze plaatsnamen was ik zelf via Google ook al tegengekomen. Maar punt is dat dat meer dan 2,5 uur reizen voor mij betekent. Ik wil eigenlijk iets dichterbij.
quote:suikervrij schreef op 03 december 2011 @ 13:56:

Keulen vind ik erg mooi!Ook veel te ver....
Bremen is leuk.
quote:angel__ schreef op 03 december 2011 @ 13:53:

Deventer? In de week van Dickens?Even gekeken, maar dat is pas over twee weken. Ik wilde eigenlijk volgend weekend gaan.
En nog leuker is Essen. Als je een hotel neemt prima te doen.
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 03 december 2011 @ 13:59:

En nog leuker is Essen. Als je een hotel neemt prima te doen. Zou op zich een prima idee zijn en daarnaast vind ik reizen an sich ook helemaal geen probleem. Maaaaaar.... ik ga met mijn zusje en ik trek het gewoon niet om te lang met haar in een auto te zitten, laat staan hotel. Vandaar dus dat ik iets zoek wat het liefst op 1,5 uur reistijd vanaf onze woonplaats zit. Maar misschien kom ik er wel achter dat dat niet gaat lukken. Het is wel lastig merk ik nu al.
Met een gewenste 1,5 uur reistijd vanaf Zuid-oost Friesland ben je nog niet eens bij de Duitse grens denk ik.
quote:sundream schreef op 03 december 2011 @ 14:04:

Met een gewenste 1,5 uur reistijd vanaf Zuid-oost Friesland ben je nog niet eens bij de Duitse grens denk ik.Ligt eraan waar je naar de Duitse grens toe gaat. Maar het zou krap aan kunnen. Maar goed Nederland is ook een optie hoor.
Valkenburg,in de grotten,toppunt van kerst gevoel voor mij.

En daarna op een verwarmd terrasje warme chocomel met slagroom.

Heerlijk!

Dusseldorf is ook knus trouwens.
quote:Cici25 schreef op 03 december 2011 @ 14:02:

[...]

Zou op zich een prima idee zijn en daarnaast vind ik reizen an sich ook helemaal geen probleem. Maaaaaar.... ik ga met mijn zusje en ik trek het gewoon niet om te lang met haar in een auto te zitten, laat staan hotel. Vandaar dus dat ik iets zoek wat het liefst op 1,5 uur reistijd vanaf onze woonplaats zit. Maar misschien kom ik er wel achter dat dat niet gaat lukken. Het is wel lastig merk ik nu al.Je trekt het niet om lang met haar in een auto te zitten, maar gaat wel gezellig een hele dag naar de kerstmarkt samen?
quote:Bella1 schreef op 03 december 2011 @ 15:25:

[...]

Je trekt het niet om lang met haar in een auto te zitten, maar gaat wel gezellig een hele dag naar de kerstmarkt samen? Ja. Op een kerstmarkt loop je rond en ben je actief bezig. Dat is zoals je zult begrijpen iets heel anders dan lang met elkaar samen in een auto zitten en dus de hele tijd verplicht zijn om met elkaar te praten. Dát trek ik niet. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik geen gezellige dingen met haar kan of wil ondernemen. Overigens gaat hier het topic niet over.

Iemand nog tips?
kerstmarkt in friesland hier ben ik al een paar keer geweest. Erg gezellig!
Aken in Duitsland
quote:friezinnetje schreef op 03 december 2011 @ 16:45:

kerstmarkt in friesland hier ben ik al een paar keer geweest. Erg gezellig!Ziet er goed uit en is zeker niet ver weg voor mij. Hoe groot is deze Kerstmarkt ongeveer?
op de site kun je zien, hoeveel kramen er ongeveer staan. Volgens mij tegen de 75 of zo. Wat erg leuk is, is dat de hele buurt daar mee doet. Die hebben al hun woonkamers/ramen versierd. Er is live-muziek, vuurkorven branden, gluhwein te koop. Je bent in ongeveer een uurtje of 2,5-3 rond denk ik zo.

Als je nog wat langer wilt, of eerder wilt is dit ook nog een aanrader hier

Is een heel klein durpke, maar hele dorp is in kerstsfeer.
Thanks Friezinnetje! Ik ga me er even in verdiepen.
Graag gedaan, Cici.

Je kunt de laatste kerstmarkt ook eerst doen (begint eerder) en dan door naar die eerste. Het ligt maar zo'n 25 km uitelkaar.
Oldenburg? Bremen?

http://www.oldenburg-tourist.de/NL/kers ... enburg.php
Wie gaat er dan ook in friesland wonen
De leukste heb je al gemist: Country and christmasfair in Haarzuilens. Zoooo geweldig!! 4 dagen lang, vlak bij Utrecht.

De markt bij CentrO in Oberhausen is ook best leuk en dan vooral als het kloteweer is omdat je dan ook naar binnen kunt gaan.

En als je huisdieren hebt heb je vlakbij CentrO Oberhausen ook de grootste dierenwinkel van Europa in Duisburg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven