Het Viva Klankbord

08-12-2011 15:24 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
///
Kijk me na, waar ik ga, ik ga mijn toekomst achterna
///
quote:Ikbenanoniem schreef op 08 december 2011 @ 16:09:

Gaan klagen als het eventueel mislukt kan altijd nog.Tsja, en dan wordt er gezegd: "niet zeiken, had je maar moeten komen om je stem te laten horen"
Er wordt nogal iets op de schouders van deze forummers geplaatst.

Je kunt het nooit goed doen.
Musicath, dat zou een goede oplossing kunnen zijn. Maar... Ze willen de forummers anoniem houden en geen nicknames noemen, dus ik denk niet dat het erin zit dat je forummers kan kiezen die jou het beste vertegenwoordigen.

Zo'n brainstormtopic vind ik een goed idee. Ik zou ook het banbeleid noemen. En het anoniem staffen.
Ik ben ook niet negatief hoor. Maar ik heb wel wat punten van kritiek, dat is menselijk toch?
quote:houvanjezelf schreef op 08 december 2011 @ 16:13:

Je kunt het nooit goed doen.

Zit ook wat in. Straks neemt Viva sommige suggesties niet over, is dat dan de schuld van die 10 forummers?

Ik zou het zelf gewoon zien als, positief dat er weer eindelijk communicatie is tussen forummers en Viva. En vandaar uit zie je wel hoe verder.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik vind het ook jammer dat het ver van huis is en op een tijdstip wat voor mij niet haalbaar is, anders was ik graag gegaan.

10 personen vind ik op zich wel een laag aantal mensen, ik denk dat de dwarsdoorsnede beter wordt als je er nog een stuk of 5-10 bij uitnodigt.
Grief is just love with nowhere to go
///
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 08 december 2011 @ 15:39:

Ik vind het ook goed dat ze open staan voor de mening van de forummers.

Ik vind alleen de datum erg ongelukkig gekozen, zo vlak voor Kerst èn midden in de week. En omdat het in Amsterdam is, sluit je eigenlijk al een heleboel mensen uit, vind ik. Ze hadden beter een datum wat verder weg kunnen plannen, midden in het land.

Ik heb een tijd geleden een mail gestuurd. Ik hoop echt dat de mails van mij en alle anderen ook meegenomen worden, want ik denk dat daar ook hele zinvolle dingen tussen kunnen zitten.

En dan die tien forummers... Dat zijn dus degenen die toevallig op deze korte termijn wel kunnen en waarschijnlijk veelal in de regio wonen. Hoe maken ze daar nou een goede dwarsdoorsnede van? Wie wordt er gekozen en waarom?Weet niet of het mag maar waarom niet hier je punten neerzetten? Wellicht dat forummers die uitgenodigd worden denken, ja dat vind ik ook en dat ze dat meenemen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Jawel, ik denk dat de forummers voor Sanoma niet anoniem zijn. Maar wel voor elkaar en de 'buitenwereld.' Tenminste, zo lees ik het in de blog.
Het banbeleid in mijn inziens ook het belangrijkste punt op de komende vergadering. Zoals het nu gaat, raakt Viva al haar vaste forummers kwijt aangezien je nooit meer een schone lei krijgt en omdat je geband kan worden voor sneren/katten.

Als je hier langer forumt is het logisch dat je het wel eens aan de stok krijgt met andere forummers en dat er dan misschien wat hardere woorden of sarcastische opmerkingen over en weer gemaakt worden. Ik heb het dan natuurlijk niet over ordinaire scheldpartijen, dat mag duidelijk zijn.

Het hoort ook een beetje bij de gemiddelde forumbezoeker van Viva. We zijn nu eenmaal vrouwen met een mening.

Dus: - Of niet ingrijpen bij dit soort onschuldige incidenten en het de forummers zelf uit laten vechten.

- Of een waarschuwing geven alvorens er geband wordt.
Omdat kritiek op het beleid niet op het forum mag MV. Gisteren nog is een bericht van mij gewist omdat ik kritiek ergens op had.

Vandaar dus dat ik een mail heb verstuurd. (Al een poosje geleden.) Daar heb ik ook al antwoord op gehad. Overigens een positief antwoord, dat vond ik al prettig overkomen!
///
Er zullen tijdens de meeting alleen voornamen worden gebruikt. Zo blijf je als persoon en als gebruiker anoniem!

Ook als gebruiker dus.

Ze hebben geen NAW gegevens.

Alleen mailadressen.
quote:musicath schreef op 08 december 2011 @ 16:27:

[...]

Oké, zo lees ik het ook. Viva weet best wie ze uitnodigen

En als ze nu alleen de "positieve" forummers die zich hebben opgegeven uitnodigen en de forummers die kritiek hebben op het beleid links laten liggen? Dat weet je dus helemaal niet.

Aan de laatste jaren te zien houdt Viva niet meer van vrouwen met een mening, wellicht hebben ze dus liever die vrouwen/mannen daar niet zitten.
Ze moeten toch haast wel weten met welke forummers ze van doen hebben, om te weten of ze een goede afspiegeling maken van forummers?
Ik denk dat er best een afspiegeling van het forum mogelijk is op 'een bijeenkomst op dinsdag 20 december vanaf 19.00 uur in Amsterdam'. Of zouden de mensen uit Zuid-Limburg of Oost-Groningen die geen tijd/zin/gelegenheid hebben om naar de vergadering te komen, écht zoveel anders te melden hebben?

Bovendien zou er 'in den lande' een ruimte gehuurd moeten worden, terwijl het nu in het kantoor van Sanoma kan.

En ik vind het prima dat er een overleg komt. Dan kun je met de CM/moderators praten over dingen die hier niet besproken mogen worden (omdat dat altijd weer uit de klauwen loopt) en kun je zeggen hoe jij er over denkt.

Ik vind het sneu om dan meteen maar weer achterdochtig te worden áls er op korte termijn iets wordt geregeld in de vorm van een overleg met gebruikers/eigenaren van een forum.

Wie weet wat er uit komt en hoe het forum verbeterd kan worden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:houvanjezelf schreef op 08 december 2011 @ 16:13:

Je kunt het nooit goed doen.En dat zelfde geldt voor de CM en de mods.
///
///
En misschien is dit een eerste inventarisatie (en daarom op korte termijn), en wordt het a.d.h.v. de bevindingen later breder opgezet.

Gewoon eerst maar het gesprek in gaan en dan verder kijken.
.
quote:nerd_ schreef op 08 december 2011 @ 17:42:

Een klankbord houdt ook een risico in.

Zo groot, dat ik bang ben dat je juist de klok voor eeuwen stil zet.

´t Kan zelfs een hindernis zijn in de communicatie, of die onmogelijk maken.

Een brainstorm-topic lijkt me veel beter.

Waarin iedereen alles kan zeggen.

Met als bonus dat misschien alle fossielen en bijna versteenden ook weer komen.

Is die klankbord-ontmoeting niet meer tegen te houden, zou die geen status mogen krijgen.

Een verkennende ontmoeting.

Klankbordgroep, brainstormsessie, een verkennende ontmoeting.. wat maakt het nou uit hoe het heet. Er is regelmatig geklaagd dat de CM/Mods niet luisterden naar de forummers. En nou bieden ze daarvoor een mogelijkheid en dan wordt er weer zout gelegd op de benaming.
Hé, eindelijk gaat de deur van het Achterkamertje een klein kiertje open en piept er een streepje licht in de duistere krochten van het forum.

Er worden een paar mensen wakker, geloof ik en die beginnen ook te zien wat vele forummers allang zagen.

Ik vind het een goed initiatief en hoop dat 'we' een waardige afvaardiging zullen krijgen. Daar vertrouw ik ook maar op, want ik denk dat vooral forummers die iets kritisch toe te voegen hebben en daar ook de moeite voor willen doen, zich zullen opgeven.

Ik pleit voor een herziening van het banbeleid en een meer transparante moderatie. Dat lijkt me niet teveel gevraagd.
Toch bedankt voor je compliment Nerd, leuk dat ik op jou als genuanceerd ben over gekomen. Dat tracht ik ook zoveel mogelijk te zijn (lukt niet altijd, ik ben ook maar een mens).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven