Het Kasteel

28-12-2010 09:02 3093 berichten

Jonkvrouwen! Wees welkom!

http://textile-collection.nl/weblog/fot ... de%207.jpg

Pas de jurk, laat de ouwe stomen, kies een kamer en kom daarna lekker naar de salon voor een hapje en een drankje.

Hier de sluiproute naar het oude onderkomen...
Alle reacties Link kopieren
Ze is er!!

Ik moest toch zo huilen net.. Ontroerd tot in mijn tenen...
En wat is ze mooi!

~~zucht nog eens van blijdschap~~

Want ik vond het op het eind toch wel spannend worden hoor!

**gaat beschuiten halen. En muizen. Roze muizen. En boter. En bier. En biefstuk. En rauwmelkse kaas. Filet Americain, leverworst, rosbief, chocola, en alles waar een kraamvrouw nog meer blij van wordt**
*is stiekem best een beetje jaloers op Bloesem*

Kom eens even verslag doen schat .

Zoooo hier is het weekend en ik ga maar eens even een slot op de pc gooien.

Morgen weer een dag.
Wij hadden verlaat Pakjesavond gisteren en dat was zoooo leuk! Wel een beetje haasten met gedichten en inpakken, want ik wilde eerst die fotols van de Mimsemini uploaden en uitzoeken. Zucht, ik ben zoooo verliefd.. Want het is zo'n mooi mensje en er zaten zulke verliefde ouders bij te stralen... Thank God for the Canon Eos, dus. Mops en Nasje glunderden van oor tot oor, al was Nas al snel weer bezig met het inpakken van de aanwezigen en het scoren van een appeltje bij de buurman. Schatjes...

Pakjesavond was geweldig dus. Voor Neefje waren er veel jongenskado's die hij met rode wangetjes uitpakte en intussen steeds de Pup de mand in dirigeerde met een prikvingertje en "Hop, INNN de mand!" We hadden lootjes getrokken en kado's voor 10 euro met gedicht afgesproken (maar voor de kinderen meer, dat kunnen we toch niet laten) en zijn allen verrast door de leuke kado's. Jongste heeft voor Oudste geshopt en die was zo blij dat ze haar zus een dikke knuffel gaf. Terwijl ze elkaar doorgaans de hersens inslaan. Ze hebben beide veel tutspullen gekregen en met hulp van Schoonouders hebben we hen allebei een Adidas-vest gegeven. Want dat is hun ultieme droom en ik had gezworen dat ze die niet zouden krijgen maar ik ben toch gezwicht. Ze zijn in de gloria, zo blij! En sja, dan zitten er dus inene twee pubers op de bank. Lekkere meiden, ik geniet zo van ze. Jongste heeft trouwens nieuwe mascara gekregen en heeft die vandaag op. Oh my God! Wat een wimpers heeft die griet!

Nu is MM de nieuwe auto halen, ik ga even naar de Onmisbare Buuv, die nog in het ziekenhuis ligt en mijn camera leeghalen voor een nieuwe sessie met de Bloesjes.
Wowie, JB heeft zónder mascara al van die droomwimpers (Ik zag de foto's op FB, lekkere vampy meiden allebei, beauties!)

Ik ben zo blij voor Mims & Brananas, maar ik kan er toch niet zo goed tegen om te weten dat zo'n bevalling aan de gang is, geloof ik. Krijg allemaal zorgelijke gedachten en dan is zo'n kind er steeds nog maar niet en dat wachten - man, ik zou een slechte vader-in-spe zijn . Toen het eindelijk dan dáár was, zaten we aan tafel en ben ik spontaan in snikken uitgebarsten, tot grote verbijstering van Dot, maar ik kon alleen maar uitbrengen : "Die baby is eruit, de baby is eruit!!" Hehe. En vervolgens stond ik ´s avonds op de sportschool wéér te janken bij lezen van de naam. Meeleven is ook een vak

Sneu voor Dochter, Marge, wel fijn dat ze er zelf laconiek en ok bij is, maar zo´n tiep is het ook wel geloof ik

Zo, en verder is het hier een heerlijk weekend. Ik worstel de laatste tijd weer eens met Zoon´s gepiepmiep (hij ook), maar vandaag was top. IJselijk vroeg had hij voetbalwedstrijd en daarna heb ik 2 voetbalvriendjes ingeladen en de hele dag was hier superleuk - heerlijk 3 jongens onder elkaar, ze aten per stuk 7 boterhammen bij de lunch, ze renden en voetbalden de hele middag op straat, sloegen nog een ontbijtkoek stuk met z´n 3en, wii-den nog eens een rondje en hup, de straat weer op. Ondertussen was GG met Dochter naar de bioscoop en ik met Dot aan het mini-loco-en, waarbij ze zomaar aan het lezen en rekenen sloeg (met hulp en zeer ongeduldig, maar een trots snoetje als ze opeens weer zo´n woord ontcijferd had, niet te filmen). En nu zit Dot achter Sis, gaat GG koken, doet Zoon een sudoku en ben ik gewoon blij met leven en gezin.
:-) fijn zo Lil. Dot aan het lezen/rekenen? Wow, dat is snel!

Ongecompliceerde jongenspret, wat lijkt me dat heerlijk :-)

Ik ben weer snipverkouden. Stom hoor, ik dacht dat ik er net vanaf was. Ik heb wel heel braaf al alle kerstkaarten geschreven, goed he!

Koffie!
Mogguh!

Wij hebben zo'n zalig weekend gehad, daar moet ik even over opscheppen. Vrijdag pakjesavond met Opa Bloes, Zus en Neefje waarbij iedereen weer zulke leuke gedichten had bedacht en attente kadootjes had gekocht. Oudste had MM met surprise en gaf hem oa 10 pennen (los ingepakt, leuk voor het effect) omdat hij "áltijd" de pennen van beneden jat en boven neerlegt op zijn bureau. Jongste heeft een prachtige sjaal aan Oudste gegeven, precies zo één die ze wilde. En verder hebben we erg gelachen om Neefje die het allemaal geweldig vond en de mollige handjes steeds ineen sloeg en riep dat hij NOG een cadeautje wilde.

Zaterdag begon vroeg in het zwembad met Jongste. MM heeft zijn nieuwe auto opgehaald en die rijdt heerlijk! In de middag zijn we een USB-stick weg gaan brengen (goeie smoes, niet waar?) naar Mims en Brananas. Die hadden even wat zorgen omdat Felle geel werd en niet voldoende plaste. Na een kwartiertje in mijn armen *grijns* ging het echter weer helemaal goed met haar, zodat ze gisteren naar huis mochten. Daar is een competente kraamverzorgster die Mims gaat helpen de borstvoeding op gang te brengen en die raad weet met Mops en Brananas. De borstvoeding wil nog niet helemaal vlotten, Mims kolft dus dubbelzijdig en om de 3 uur en voedt bij met vingervoeden, waardoor ze nog even nauwelijks op internet is en bezig met bezoek enzo. Ze is wel heel blij met alle lieve reacties maar blijft nog even in haar coconnetje, zo zegt zij zelf.

De Onmisbare Buuv is trouwens uit het ziekenhuis, gelukkig. Hopelijk knapt ze nu snel genoeg helemaal op en kan ze de chemo hervatten.

En gisteren was ik gesloopt en heb enorm uitgeslapen, gesport, in bad gelegen en de kerstversiering door Jongste laten ophangen (trots op mijn grietje!) en 's avonds hebben we for no reason gegourmet. Dat is knal burgerlijk en we hebben er enorm van genoten.

We (MM en ik) zijn nu verslaafd aan The Sopranos. Wat een mooie serie zeg!
quote:lilian02 schreef op 10 december 2011 @ 17:21:

Toen het eindelijk dan dáár was, zaten we aan tafel en ben ik spontaan in snikken uitgebarsten, tot grote verbijstering van Dot, maar ik kon alleen maar uitbrengen : "Die baby is eruit, de baby is eruit!!" Hehe. En vervolgens stond ik ´s avonds op de sportschool wéér te janken bij lezen van de naam. Meeleven is ook een vak

Grinnik. Ook hier een enorme ontlading toen ik haar naam hoorde. Oudste rende verschrikt weg, "Niet huilen, ik kan er niet tegen als je huilt!" Sjonge wat een emoties zeg..
Ja, het is allemaal wat (Het is nog wat voorbarig, maar gunstgenade, als ooitergens 1 van die koters van ons een kind gaat krijgen... Volgens mij ga ik tegen de muren op, en dat 9 complete maanden lang. Afijn, da's hopelijk nog even weg )

Zo, en nu weer lekker aan de slag, genoeg te doen
Ik vind dat moment aanzienlijk dichterbij gekomen nu er twee gemake-upte meiden door mijn huis heen sjouwen... Vorig jaar zaten we nog te gniffelen over kado-wensen zoals Petshop, nu zat ik verbaasd toe te kijken hoe er ineens twee pubers in huis zaten.
Heb ik nu zoveel opgeschept over mijn leuke weekend dat niemand meer durft te schrijven??
Nee joh, ik had het gewoon druk.

~~arm om schouders ~~

Hier, neem een wijntje
Neeeeeee Bloes, ik geniet van je weekendverslag.

Net als Marge gewoon heel erg druk.

Maar vanmorgen wel mijn kerstreis geboekt
Waarheen Suup?

*laat de kinderen van de butler koffie zetten*
**haalt kinders weg bij espresso-apparaat**

Als ik mezelf daar aan kan branden, kunnen kindjes het ook **

(Ik vind het zo'n domme reklame! Natuurlijk hebben kinderen de motoriek om dat te doen, maar dat maakt het nog niet veilig. Ze mogen ook niet mnet mijn nieuwe mes spelen, terwijl ze het playdoh-mes perfect kunnen hanteren**

Maar goed. Never mind me

Ik moet zo naar een afspraak. Werkgerelateerd. Informatief gesprek. Gek hoor.

**kluizenaarmodus uit**

Ja, Suup, waar ga je naartoe?
Werkelijk AL mijn nagels zijn de afgelopen week afgescheurd, zo stom. Ik begrijp dat het in het licht van eurocrisis of zelfs van mijn eigen laptopgedoe geen donder voorstelt, maar ik baal er maar mooi van.

Zo, en nu weer over tot de orde van de dag. Is er nog koffie, al dan niet gerealiseerd door kinderarbeid?
Marge succes! Ben benieuwd!

Lil, ook je teennagels? :lol: Neemt koffie met veel melk, dat is goed voor het calciumgehalte. En wees voorzichtig met de melkopschuimer want die schijnt heet te zijn.
Spannedn Marge laat eens weten via mail wat dan?

Ik ga naar balkanstad waar mijn vader nu zit, eh te vaag? Ik heb het gisteren op gezichtenpagina gezet. Niet zo heel lang, ook voor heul veul geld, maar dat mag de pret niet drukken, heb daar geen overnachtingskosten en ik heb er zin in.
~strooit wat zoenen rond, huppelt weer naar de kraamkamer en laat een zoetige melkgeur achter~
Wat wilde ik nou toch typen?
*zoent terug richting roze wolk*

En koffie!!
Lekker! En ik mag vrijdag met een bliksembezoekje even snuffelen aan de zoete melk roze wolk De Felle, joehoepie!!! Ik ben bang dat ik dan wel nog een keer terug moet komen met Dot, want die heeft vorige week zo intens meegeleefd en cadeautjes uitgezocht, die wil heel graag ook babykijken. Dus je bent nog niet van ons af... voor zover je dat al dacht

Snel aan het werk, veel te doen en wat achterstand door computergedoe.

Later!
*Zwaait heel blij naar de rose wolk*

Ja Marge, doe es mailen?!

Leuk je reisje Suup, heb je best verdiend!

Vlees, druiven, peulvruchten en bananen eten Lil!

Ik zit midden in een festival en werk 12 uur per dag. Dus je zou zeggen dat ik dan heel veel te melden heb...maar dat valt ontzettend tegen :-)

*gaat op zoek naar koffie en van mij mogen kinderen het zetten, als iemand het maar zet *
Vlees lijkt me een bezwaar voor onze vegetarische Lil.

*geeft een nieuw pak zoogcompressen aan Mims en poetst de melkvlekken van de divan*
Oh ja, was ik vergeten, wat suf is als mede-vegetarier :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven