Israel

14-12-2011 11:28 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag lieve mede forummers,

Natuurlijk de zoekfunctie al gebruikt, maar die info is al wat verouderd.

In augustus (inderdaad hoogseizoen, maar dat kan niet anders) zou ik graag naar Israel willen. Daar zelf een auto huren en de hoogtepunten gaan bekijken, paar dagen Tel Aviv, Jerusalem en duiken in Eilat. Ik heb ongeveer 16 dagen dus dan zou misschien Jordanie (Petra) er ook nog bij kunnen.

Iemand ervaringen, tips and tricks?

Groetjes 30-
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Realiseer je dat augustus bloed en bloedheet is in Israel.

Vanwege familiebezoek kom ik er 1 a 2 keer per jaar; wij gaan altijd bewust in april en oktober.
Ik heb een paar jaar geleden precies deze reis gemaakt, alleen dan in juli maar dat maakt qua temperatuur niet zoveel uit denk ik. Wij hebben alleen vanwege de temperatuur Petra niet gedaan. Je schijnt daar toch veel te moeten wandelen en het is midden in de woestijn dus dat is dan niet te doen. Het was ook heel duur om dit vanuit Eilat te doen, 150 dollar kan ik me herinneren. Met onze eigen huurauto konden we er niet heen, want je mag met je Israelische huurauto Jordanie niet in.

Israel is zonder overdrijven 1 van de mooiste reizen die ik ooit gemaakt hebt. Wat wil je zoal weten?
Ben er in oktober ook geweest, alleen. Ik heb alles met ov gedaan en denk dat 16 dagen genoeg is voor alle hoogtepunten. Wat is zelf je doel van deze reis?

Prijzen zijn hetzelfde als hier. Tenzij je elke dag falafel eet voor 50 ct
Ik vertrek vrijdag naar Israël. In Augustus is het +/- 40 graden. Wat ik zou aanraden:

- Golan (Noorden). Daar heb je bergen & het Kinneret meer.

- Tel Dan

- Jordan mountains

- Nahal Iyyon (Ligt bij Metulla)

Dit is allemaal in het noorden.

Tel Aviv:

- Strand

- Azrieli center

- Met een segway de stad verkennen

- Dizengoffplein

En nog veel meer..

Dode zee (toen ik daar was in juli, was het 40 graden. Het werd mij toen door locals afgeraden om naar de Dode zee te gaan vanwege de hitte).

Ein Gedi , Ein Bokek & Masada (naast de Dode zee).

Wat is je doel? Natuur, cultuur, relaxen of iets anders?
Eilat in augustus zou ik niet doen. Ben er ooit in die tijd geweest en tussen pakweg 10 en 16 uur kun je niet veel meer dan op je kamer genieten van de airco. Het was er toen overdag boven de 50 graden. Nachttemperaturen van tegen de 30 graden zijn dan ook normaal.
330 graden? Dat is wel heel wam

Eilat zou ik inderdaad ook niet doen.

Wat waarschijnlijk ook nog een aanrader is, is Yad Vashem (holocaust museum in Jeruzalem. Ga ik volgende week heen..). Schijnt enorm indrukwekkend te zijn.
Dank je Flower, heb er maar 300 afgedaan.
Super, al die snelle berichten. Dank!

Wat mijn doel is: natuur, cultuur en wat relaxen.

Israel trekt mij al jaren. Ik zou graag de plekken willen zijn die mij als kind zijn vertelt vanuit de bijbel. Zowel het oude als het nieuwe (Jezus, klaagmuur)

Ook is mijn opa van mijn vaderskant half joods, misschien trekt het daarom allemaal wel extra.

Ik weet dat het enorm warm is in augustus. Misschien is Eilat dan geen goede optie. Is het wel te doen qua warmte aan de kant van Tel Aviv?

Een weekend het nachtleven meemaken in Tel Aviv lijkt me ook super leuk. En het blijkt dat je in Israel ook erg lekker kan eten en heerlijk wijn kan drinken.

Palestijnse gebied valt af, omdat ik graag met een huur auto het land wil verkennen. Het blijkt dat je met een Israelisch kenteken niet verzekerd bent in Palestijns gebied.
Www.bijbelseplaatsen.nl :Imao:
quote:kettle schreef op 14 december 2011 @ 11:47:

Realiseer je dat augustus bloed en bloedheet is in Israel.

Vanwege familiebezoek kom ik er 1 a 2 keer per jaar; wij gaan altijd bewust in april en oktober.Ik neem aan dat het in april en oktober koeler is in Israël? Hoe zijn de temperaturen dan? Hoe zijn de temperaturen in de winter, zeg maar december (niet dat ik over een paar weken wil gaan of zo... )?
World of Warcraft: Legion
Tussen 20 en 30 Graden(oktober) was echt ideaal. Althans dat was dit jaar. Zou als je kan in die maand gaan want hoorde idd dat het heel warm is in de zomer! Volgens mij is het in december alleen in eilat en omgev dode zee nog echt lekker weer en kan t in jeruzalem enzo best koud zijn.

Ben jaloers op je! Begin nu ook te twijfelen of k niet in april/mei 2012 nog een keer ga.

Btw, als je in jeruzalem gaat slapen moet je eens het 'austrian hospice' hostel proberen, is echt mooi!
Mooi land maar vond die mensen niet bepaald vriendelijk. ... Hopelijk heb jij het leuker!!
quote:hans66 schreef op 14 december 2011 @ 15:38:

[...]

Ik neem aan dat het in april en oktober koeler is in Israël? Hoe zijn de temperaturen dan? Hoe zijn de temperaturen in de winter, zeg maar december (niet dat ik over een paar weken wil gaan of zo... )?Het is nu +/- 21 graden, windkracht 2 en droog. Ideaal dus.
Het eten is inderdaad heerlijk in Israel, en vaak ook helemaal niet duur. Ergens werd gezegd dat het even duur is als in Nederland, maar de prijzen liggen echt wel een stukje lager.

Wat betreft de hitte, wij waren er dus in juli en vond het echt nog wel te doen maar wij zijn wel wat gewend wat dat betreft. In Tel Aviv was het denk ik rond de 30 graden, Jeruzalem ook zoiets. Eilat is veel zuidelijker, daar was het wel 45-50 graden. Maar het leven komt daar dan 's avonds pas op gang, dus overdag lig je dan lekker aan het zwembad of aan het strand en 's avonds kun je alsnog wel lekker uit eten gaan enzo (wel nog steeds warm dan, het koelt niet heel veel af). Het is heel droge hitte, heel anders als in Nederland, veel minder drukkend.

Als je graag naar plaatsen wil uit de Bijbel dan ben je in Israel natuurlijk aan het goede adres. In Jeruzalem kun je de hele route lopen die Jezus ook liep met het kruis. Ik vond daar vooral de klaagmuur erg indrukwekkend.

Als je niet in Palestijns gebied wil komen dan mis je Bethlehem waar de geboortekerk van Jezus staat. Dat zou op zich wel jammer zijn als je daar toch bent. Wat wij hebben gedaan is daar met een Palestijnse taxi heen gereden. De taxichauffeur fungeerde daar ook als een soort gids want als je Palestijns gebied binnengaat dan merk je echt wel dat er spanningen zijn.

Sowieso vond ik wel dat je het in het hele land voelde, dat conflict. Dat begon al bij het inchecken op Schiphol, daar hebben ze een heel gebied afgezet speciaal voor inchecken voor Israel. Je wordt heel uitgebreid ondervraagd en er stonden allemaal bewapende mannen. Vond het best heel indrukwekkend allemaal.
Wat trouwens ook erg de moeite waard was, was de berg Masada die je tegenkomt als je vanuit Jeruzalem naar Eilat rijdt. Dat is een enorme berg midden in de woestijn waar je met een kabelbaan op kunt komen. Wij hebben tijdens die rit naar Eilat ook een paar uurtjes gezwommen in de Dode Zee, en dat was echt wel 1 van de hoogtepunten van ons bezoek aan Israel, echt heel gaaf was dat.

Ik word weer helemaal enthousiast, zou er zo nog een keer heen willen .
En Yad Vashem (holocaustmuseum) in Jeruzalem inderdaad ook niet vergeten als je daar bent. Heel indrukwekkend. Moet je wel even de tijd voor nemen want er is heel veel te zien en te horen. Niet iets wat je even snel tussendoor moet doen.
Mocht je het leuk vinden (en je gaat naar Eilat), je kan daar met dolfijnen zwemmen. Tis bloed en bloedheet, ik weet nog dat ik de bus uitstapte en dacht van; dit kan niet, dit is te heet. Maar het wende wel weer hoor. En als je geen andere optie hebt, moet het maar! Op de Massada heb je ook 's avonds een lichtshow, leuk om te zien. Akko en Netanya vond ik ook leuke steden om te bezoeken (mocht je toch naar het noorden gaan) Poeh, maar ik was er 12 jaar geleden dus moet heeeel diep graven... heb 2 jaar in een kibbutz gezeten bij Haifa in de buurt. Ik word weer helemaal enthousiast, ik wil ook weer!
En idd de hitte is gort en gortdroog, heel anders dan hier. Ik trok het toen prima en volgens mij was ik er ook in augustus. Je kan alleen niet in de zon liggen... dat wil je echt niet!
De hitte is gewoon niet anders. En als ik nog een keer naar Israel wil moet ik het nu gewoon doen. Heb nu het geld en de tijd om 2 weken daarheen te gaan. (nog even sparen )

Ik wil graag naar het noorden, dode zee, Jerusalem, Tel Aviv.

Hoeveel dagen raden jullie aan voor Jerusalem?

Is Netanya leuk om een paar dagen te relaxen?
Jeruzalem, dag of 4? Ik heb volgens mij ook over de muren gelopen die om de oude stad staan, was ook leuk!

Netanya ligt aan de kust maar ik kan me het strand even niet voor de geest halen, ik zie alleen mensen op rotsen liggen...
Had ik ook in mijn hoofd, een dag of 4. Meer van Galilea is dat wat? (Tiberias)

Ik neem de tips allemaal graag aan, dus blijf maar spuien! Super.
Massada is idd leuk, je kan als je dat leuk vind het ook zo plannen dat je er na je bezoekje aan ein gedi (dode zee, kan je in de zee dobberen en modder smeren) slaapt in het hostel naast de berg en dan de volgende morgen voor zonsopgang de berg beklimt, en vanaf daar de zon op ziet komen.

Ga je in hostels verblijven? Anders zou ik eens op kunnen zoeken war ik heb gezeten, was altijd erg tevreden.
Graag! Ja in hostels, bevalt me altijd het beste. Snel contact met andere reizigers en veel tips
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-05-2016 20:25
Reden: spam verwijderd!
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven